Kysymys korvatulehduksesta
Antibiootit aloitettu maanantaina, edelleen korva kipeä, onko normaalia? Mielestäni antibiootit yleensä vaikuttaa tosi nopeasti. Voiko olla väärä antibiootti?
Kommentit (11)
Voi olla väärä antibiootti, koska eihän mitään viljelyä tehdä. Ootko kipulääkitystä ottanut hyvin?
Mulla kesti myös monta päivää 3-4 ennen kuin antibiootti alkoi vaikuttaa. Odotin pari ekaa päivää ja sitten otin lisäksi särkylääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla väärä antibiootti, koska eihän mitään viljelyä tehdä. Ootko kipulääkitystä ottanut hyvin?
En ole ottanut kun halunnut seurata korvan kiputilaa.. mitenköhän nopeasti kannattaa hakeutua uudestaan lääkäriin jos ei kipu ala hellittämään? En kehtaa mennä taas sinne jos käännyttävät pois ja sanovat että odota nyt vielä..
Mikä ab siihen on määrätty ja kuinka pitkä kuuri? Antibiootti ei välttämättä tehoa heti ja tosiaan korva voi olla lukossa kuukaudenkin.
Viikon kuuri 2xvuorokaudessa amoxin.. kehtaako perjantaina käydä näyttämässä jos ei särky lakannut?
Voi kestää. Mulla meni 5 pv, ennen kuin ab vaikutti. Otat nyt vaan kunnolla särkylääkettä, turhaan kärsit kipua. Parantuminen kestää 4-6 vk, että välikorva on kuivunut. Siksi lapsilla jälkitark tuossa kohtaa. Aikuisilla harvemmin kai tekee liimakorvan.
Ja kuka täällä alapeukuttelee mun korvasärkyä?!
Kiitos vastanneille :)
Ok kiitoksia tosi paljon! Enköhän selviydy korvaparkani kanssa sitten tällä kuurilla :)
Vierailija kirjoitti:
Viikon kuuri 2xvuorokaudessa amoxin.. kehtaako perjantaina käydä näyttämässä jos ei särky lakannut?
Amoxin on tehokas antibiootti ja sitä määrätään usein korvatulehduksen. Oireet saattavat lievittyä vasta kolmen- neljän päivän kuluttua, joten odota siihen asti. Jos korvakipu pahenee ennen sitä, niin sitten kannattaa hakeutua uudestaan hoitoon nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amoxin on tehokas antibiootti ja sitä määrätään usein korvatulehduksen. Oireet saattavat lievittyä vasta kolmen- neljän päivän kuluttua, joten odota siihen asti. Jos korvakipu pahenee ennen sitä, niin sitten kannattaa hakeutua uudestaan hoitoon nopeammin.
Niin just okei! Hyvä. Kiitos :)
Ja korva lukossa edelleen mutta lääkäri sanoi että se voi kestää muutaman viikonkin kuurin loppumisesta ennenkuin aukeaa.