Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä matkamuki tai termospullo teelle

Vierailija
28.09.2016 |

Teenjuojat miten kuljetatte teen mukana? Mikä olisi hyvä termospullo tai matkamuki teelle? Sellainen josta olisi hyvä juoda ja jota olisi kätevä kuljettaa mukana. Ovatko ne Airamin perinteiset terästermokset hyviä, niitä olisi saatavana myös pientä kokoa ja niissä kulkeee myös muki matkassa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi kuulla kokemuksia näistä :)

Vierailija
2/32 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thermos Light & Compact on ainakin hyvä terästermos. Termoksissa korkki toimii yleensä myös mukina, mutta autossa pidän mukana jotain erillistä mukia, koska se korkki ei välttämättä oikein sovi mukitelineeseen.

Minulla on myös yksi vuosia vanha Bilteman pikkuterästermos, joka oli halpa, mutta toimii ihan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kakkoselle! Onko muita ehdotuksia? :)

Vierailija
4/32 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin etsinnässä sellaista josta voi juoda suoraan esim autolla ajaessa.

Vierailija
5/32 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodumin termos. Stockalla myydään ja maksaa n. 40€. Itsellä ollut kyseinen termos käytössä jo vuosia ja pelkkää kehuttavaa on. Ei vuoda vaikka on ylösalaisin, tyylikäs, kaikki osat konepestäviä, ja mukana tulee sellainen osa että voi laittaa irtoteetä termokseen (presso?). Lisäksi tee/kahvi pysyy kauan kuumana, kieli palaa vielä tunnin jälkeenkin ellei lisää kylmää vettä. Itse tee on sopivan lämmintä vielä 4h jälkeen.

Vierailija
6/32 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Jatkaa:

Kyseisen termoksen nimi on Bodum travel press termospressomuki. Bodumilla on myös "matkamukeja" joissa tee ei pysy yhtä kauan lämpimänä mutta tyylikkäitä nekin.

Vierailija
7/32 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zojirushi on paras, mutta joutuu tilaamaan ulkomailta. XXL myy Contigon matkamukia joka on myös hyvä.

Vierailija
8/32 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvin tuollaiset termosmukit näin yleisesti ottaen pitävät teen/kahvin sisällään? Minulla se matkustaisi laukussa tai repussa, missä se saattaisi olla välillä kyljellään ja välillä kenties ylösalaisinkin.

Tuo Bodumin muki vaikuttaa kyllä ihan hyvältä, mutta hinta hiukan kirpaisee...

Vierailija
9/32 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/32 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani olen ostanut Clas Ohlsonilta (Asaklitt), jonka vetoisuus on 0,35l. Pitää lämpimänä teen pitkään. Kierrekansi on kyllä tiivis, mutta kerran olin sulkenut ohi kierteen, niin pääsi tapahtumaan vuotoa. Siksi kuljetan yleensä repun sivutaskussa, joten kuljetussuunta on ylöspäin. Hintaansa (9,95€) nähden ihan hyvä ostos! Verkkokaupassa näytti olevan monenlaisia vaihtoehtoja.

Vierailija
11/32 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvin tuollaiset termosmukit näin yleisesti ottaen pitävät teen/kahvin sisällään? Minulla se matkustaisi laukussa tai repussa, missä se saattaisi olla välillä kyljellään ja välillä kenties ylösalaisinkin.

Tuo Bodumin muki vaikuttaa kyllä ihan hyvältä, mutta hinta hiukan kirpaisee...

Termospullot ovat tarkoitettu laukussa kuljetettaviksi ja pitävät paremmin nesteen sisällään kuin termosmukit. Joissakin mukeissa lukee varoitus että kuljetettava pystyasennossa.

Vierailija
12/32 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen kannattaa hankkia, pitäisi päättää 0,35 ja 0,5 dl välillä.

Vierailija
13/32 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistatko ensin teen kannuun josta kaadat sen termariin? Pienempi termospullo voisi olla kätevämpi jos kuumaa vettä saatavilla niin voisi valmistaa suoraan termokseen jos käyttää pussiteetä.

Vierailija
14/32 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termos kuin termos. Pullo on parempi, jos säilytysaika on pitkä. Muuten mikä tahansa ajaa saman asian, esim automatkalla aamulla.

Valitettava todiasia kuitenkin on, että tee ei erityisen hyvin sovellu säilytettäväksi minkäänlaisessa termoksessa. Se kitkeröityy nopeasti ihan itsestään.

Vierailija
15/32 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millainen on Starbucksin mukien laatu nykyään mutta ostin sieltä oman matkamukini viitisen vuotta sitten. Ei vuoda eli uskaltaa laittaa käsilaukkuun ihan kyljelleenkin ja mukin pinta on muovitettu niin ei kolise.

Vierailija
16/32 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Termos kuin termos. Pullo on parempi, jos säilytysaika on pitkä. Muuten mikä tahansa ajaa saman asian, esim automatkalla aamulla.

Valitettava todiasia kuitenkin on, että tee ei erityisen hyvin sovellu säilytettäväksi minkäänlaisessa termoksessa. Se kitkeröityy nopeasti ihan itsestään.

Ei kovin kauaa olisi tarkoitus säilyttää, aamulla täyttää matkan ajaksi sekä täyttää kuumalla vedellä päivän mittaan. Ei tarvitsisi käyttää pieniä pahvisia take away kuppeja ja voisi nauttia teetä opiskelun lomassa.

Vierailija
17/32 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millainen on Starbucksin mukien laatu nykyään mutta ostin sieltä oman matkamukini viitisen vuotta sitten. Ei vuoda eli uskaltaa laittaa käsilaukkuun ihan kyljelleenkin ja mukin pinta on muovitettu niin ei kolise.

Minkälainen aukko mukissa on? Harmi kun ei ole tullut ostettua enkä Starbucksiin pääse pitkään aikaan.

Vierailija
18/32 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen kovin tyytyväinen Starbucksin mukiin. Ostin sen n. puoli vuotta sitten.

Vierailija
19/32 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia Muumi tai Ratia matkamukit ovat?

Vierailija
20/32 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muumimuki ja mielestäni on hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan