Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku oikeasti taloyhtiön hallituksen asioista tietävä paikalla? Tarvitsen apua nyt

Vierailija
28.09.2016 |

Taloyhtiössä oli pyykkejä kuivaushuoneessa liian pitkään. Viime keväänä ennen yhtiökokousta tuli lappu, että kaikki pyörävarastossa olevat tavarat on merkittävä perjantaihin mennessä ja siihen mennessä on myös kuivaushuone tyhjennettävä.
Perjantaina kuivaushuone oli tyhjä.
Operaation yhteydessä muista kellaritiloista löytyi koiperhosia.
Tämän johdosta minä aloin pyykätä heti samana viikonloppuna runsaasti.
Vasta maanantaina isännöitsijä oli tarkistanut kuivaushuoneen ja todennut, että siellä on yhä pyykkiä (jotka oli siis aivan eri pyykit kuin perjantaina, jolloin kuivaushuone oli pitänyt tyhjentää).
Yhtiökokous oli tiistaina ja siellä sitten todettiin, että kuivaushuoneessa on yhä pyykkiä.
Sanoin, että ne on meidän, perjantaina tila kyllä oli tyhjä, kävin siellä.
Isännöitsijä sanoi, että no, minä kävin maanantaina.
Totesin, että löysin koiperhosia ja nyt on aikeina käydä kaikki tekstiilit läpi.
Isännöitsijä totesi, että no, nyt tiedetään, että ne on sun ja katsotaan kun olet ötökkäongelman hoitanut.
Yhtiökokouksessa sovittiin, että pyykkitupaan tulee varausvihko, jonka mukaan tilaa saa varata, muistaakseni puhe oli, että 2 pvää saa pyykkejä pitää kuivaushuoneessa kunhan vihko saapuu.
Vihkoa ei koskaan tullut.
Saunaan kyllä tuli varauslista, josta ei oltu puhuttu. Saunaa ei kukaan käytä.

Olen pyykännyt vaatteita, tekstiilejä tuntuu olevan liikaa ja lisäksi on masennustaustaa, joten en jaksa hoitaa isoja projekteja kovin ripeästi vaikka pitäisi.
Apua en ole saanut.
Olen pyykkituvan tiloissa lajitellut pestyjä pyykkejä ja kantanut niitä takaisin ylös, mutta projekti on valitettavasti kesken.
Tänään tuli kirje, että pyykkitupa laitetaan lukkoon ja tilaan pitää pyytää avain huoltomieheltä.
Ei ollut tietoa siitä, montako avainta tulee, ja miten niitä sitten hallinnoidaan.

Olin yhteydessä hallituksen puheenjohtajaan, että en koe menettelyä oikeana, myönnän, että projektini on viivästynyt, mutta asiasta olisi voinut keskustella kanssani.
Mitään huomautusta tai varoitusta en ole saanut eikä mitään deadlineä olla ilmoitettu.
Ilmoitin myös, että en huvikseni pese kasapäin pyykkiä, mutta tilanne johtuu tuholaisongelmasta.

Kysyin viestitse hallituksen puheenjohtajalta, että missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Mielestäni ensin olisi pitänyt toteuttaa tämä systeemi, koska niin sovittiin.
Hallituksen puheenjohtaja ei vastannut tähän.
Lähetin tuntia myöhemmin uuden viestin, jossa kysyin, että missä viipyy tieto pyykkitupaan sovitusti laitettavasta varausvihkosta, jota ei ole. Mainitsin, että ei ole varausvihkoa, ei varoitusta, ei deadlineä, mutta lukot tulee.

Hallituksen pj vastasi: "Lukot tulee, hommaa vaatteet pois 5.10. mennessä. Kyllä sinä siihen pystyt."
Vastasin, että en kysynyt tuota, vaan kysyin, missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Ei vastausta.

Tiedän, että minussa on vikaa tämän asian suhteen, mutta olen yrittänyt huomioida muita, tosin pyykikitupaa ei tässä talossa ole juuri koskaan kovinkaan moni käyttänyt, yksi mummo on siellä lakanoita kuivattanut, ei juuri muuta toimintaa ole.

Mutta menikö ihan oikein kun sovittua varausvihkoa ei ole tullut ja nyt sitten menetellään näin?
Ja olen osakkeenomistaja, mikäli sillä on merkitystä.

Kommentit (384)

Vierailija
181/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh. Ymmärrän, että sulla on nyt henkisesti vaikea tilanne. Suret äitisi kuolemaa ja valtava työ hänen asuntonsa tavaroiden lajittelemisessa.

Ap sanoi ketjussa, että yhtiössä ei ole pesukonetta ollenkaan. Yhtiön pesutilat ovat vain toisessa huoneessa hana ja toisessa huoneessa on kuivatusnarut.

Onkohan tuon yhtiön tilan tarkoitus siis vain mattojen pesu. Eihän pelkällä hanalla mitään tee.

Miksei ap soita siihen annettujn huoltoyhtiön numeroon ja pyydä avainta. Niinhän piti.

No, taustasta johtuen mulla herää usein tunne kaltoinkohtelusta, minua ei olla huomioitu tai muistettu. Tässä sattui juuri pari viikkoa sitten sellainen tilanne, että asunnossa oli yksi juttu rikki ja jouduin "keräämään rohkeutta" ilmoittaakseni siitä isännöitsijälle. (pientä sosiaalisten tilanteiden pelkoa)

Kun sitten sain ilmoitettua, isännöitsijä lupasi hoitaa asian. Meni n. viikko ja sitten huoltomies soitti ja sanoi saaneensa tiedon juuri äsken. Asiaa käytiin läpi ja selvisi, että isännöitsijä oli laittanut asian ylös ja unohtanut koko jutun.  Tämä sitten herätti sen tunteen lapsuudesta, eli minut on unohdettu, minua ei huomattu.  Lopulta se rikki olevan jutun korjaaminen oli sitten sivuseikka, koska minua oltiin loukattu... no, korjatuksi tuli, mutta hiukan myöhemmin, hoidin asian lopulta itse huoltomiehen kanssa.

Nyt kun tämäkin asia hoidetaan niin, että sovittua vihkoa ei ole tuotu, mutta ovet lukitaan, niin taas tulee se tunne kaltoinkohtelusta. Ja olen sitten päättänyt olla niin loukkaantunut, että en varmasti ikinä vuoroa varaa :)

Ja kyllä, reagoinnistani on puhuttu ammattilaisen kanssa ja ehkä olen jonkin mekanismin jo tunnistanutkin.

Taloyhtiö on kaiken hyvän lisäksi melko riitaisa ja täällä on yksi todella hankala naapuri, jolla on väkivaltaista taipumusta (yksi jopa lehdessä uutisoitu juttu). Nyt sitten pelottaa se, että kun tämä ongelma on selvästi henkilöity minuun (koska kerroin itse kokouksessa, että minä se tässä nyt pitkän kaavan mukaan aloin pyykätä), mitä siitä seuraa yhtiössä.

Enkä ihan ymmärrä sitäkään, että reagointi on näin raju, mitään huomautusta tai varoitusta ei ole tullut. Kuitenkin kanssani on juteltu tuossa muutama viikko sitten, mutta tästä asiasta ei mainittu silloin sanallakaan.

Ja yhä edelleen myönnän, että minä töppäsin, mutta olisin silti toivonut toisenlaista menettelyä.

ap

ps. pesulan seinässä on 2 kytkintä eli jotain koneita on ollut. Lattiassa tosiaan ruuvien / pulttien jäljet. Koneet ovat olleet tasanteella, jonka päällä on nyt se pitkä taso.

Sivuseinällä on hana ja toinen vesipiste, jossa on letku. Eli on tosiaan ajateltu ilmeisesti mattojenpesua muutoksia tehtäessä.

Vierailija
182/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Turussa tai lähistöllä. Mulla on vapaa viikonloppu. Mä voin tulla auttamaan sua laittamaan niitä vaatteita jätesäkkeihin huomenna tai sunnintaina ja kannetaan ne yhdessä sinne sun asuntoon. Vaikka niitä olis koko kuivaushuone täynnä, en usko että siihen menisi paria tuntia kauempaa, kun pistetään töpinäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukkaannut viesteistä joissa sinua kehoitetaan hoitoon, ja perään kerrot pitkän listan henkisiä oireita ja syitä hakeutua hoitoon. Miksi on niin vaikea myötäa tarvitsevansa mielenterveyshoitoa, vaikkei ole vaikeaa myöntää että on liuta mielenterveysongelmia?

En ole sanonut loukkaantuneeni, yllätti kyllä. Kyse on enemmänkin viestien sävystä kuin asiasisällöstä.

En ole ottanut aiemmin kantaa siihen olenko edes avun piirissä. Se menenkö lääkäriin tänään siksi, että av-palstalla käskettiin, ei ratkaise sitä pyykkipaniikkia joka on nyt akuutti.

Kysyin alunperin neuvoa tilanteeseen, jonka oikeasta menettelystä en ollut varma, mutta myönsin oman osuuteni tapahtumaketjussa. En pyytänyt diagnoosia. Koska keskustelu sai tiettyjä sävyjä, en edes katsonut tarpeelliseksi kommentoida tuota aihetta.

Hoidontarve on arvioitu ja on seuranta, joten en tarvinnut sen osalta kommentteja.

Siksi.

ap

Vierailija
184/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko Turussa tai lähistöllä. Mulla on vapaa viikonloppu. Mä voin tulla auttamaan sua laittamaan niitä vaatteita jätesäkkeihin huomenna tai sunnintaina ja kannetaan ne yhdessä sinne sun asuntoon. Vaikka niitä olis koko kuivaushuone täynnä, en usko että siihen menisi paria tuntia kauempaa, kun pistetään töpinäksi.

Varsinais-Suomessa kyllä.

ap

Vierailija
185/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap hyvä, hae ne pyykit pois sieltä kuivaushuoneesta jätesäkkeihin pakattuna. Osta esim. Ruskovillalta kointorjunta laatikko(myrkytön ja vaaraton ihmiselle) alle 10 euroa ja laita se sinne vaatehuoneeseen.

Lisäksi voit ostaa punaseetrirenkaita alle 7 euroa / 5kpl  ja laittaa niitäkin sinne vaatehuoneeseen (torjuu koita ja muitakin tuholaisia). sitten varmuuden vuoksi voit pakata villavaatteet vielä pusseihin, mutta muut vaatteet voit laittaa ilman pussia, sillä koit ovat kiinnostuneita vain villasta. Ei ole mitään väliä löydätkö koiden pesäpaikkaa, kun torjunta tulee ne tappamaaan ( todennäköisesti olet heittänyt varsinaisen koipesän jo roskiin eli ne villamatot ja villalangat). Kun torjunta on vaikuttanut pari päivää, voit kaikessa rauhassa alkaa purkamaan tekstiilejä jätesäkeistä sinne vaatehuoneen hyllyille. Heitä toki pois kaikki ne tekstiilit, joita et ole nyt esim vuoteen käyttänyt, niin vaatehuoneeseenkin tulee tilaa ja se pysyy paremmin halllinnassa.

Panikoiva minä haluaa nyt kysyä, että onko varmasti näin ;)

ap

Vierailija
186/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti ap, hae apua. Olet sairas, todella sairas.

Kiehtovaa on myös se, että toisinaan täällä on ketjuja, joissa on paljonkin myötätuntoa ja hyviä neuvoja.

Tässä ketjussa on ollut vain muutama henkilö, joka yrittää ymmärtää ja tuntee myötätuntoa.

Minulta on tässä kyselty diagnooseja, muistutettu lääkkeistä, käsketty mennä heti lääkäriin, sanottu hulluksi ja sairaaksi ym.

Olen kertonut vain muutaman asian itsestäni ja siitä, mitä sen takana on, että asiat ovat venyneet ja  nyt reagoin aika paniikinomaisesti tähän tilanteeseen.

Tunnistan sen, että reagoin voimakkaasti ja pelkään aina pahinta, käyn kaikki mahdolliset kauhuskenaariot läpi ja pelkään ja panikoin, jännitän ja kärsin unettomuudesta tilanteen ollessa päällä. Suoritan asiat aina viime tingassa ja sitten huomaan, että ei se niin kauheaa ollutkaan.

Esimerkiksi silloin, kun rinnastani löytyi kasvain, pohdin jo valmiiksi sitä, miten kamalaa on kun hiukset lähtee. Minulla oli siis syöpäepäily ja olin leikkauksessa, mutta kasvain oli hyvälaatuinen.

Olen syntynyt 70-luvulla ja sovin täysin siihen keskusteluun 70-luvun lapsista, joilla on 40-luvulla syntyneet vanhemmat. Lisänä vielä se, että äidilläni on ollut synnynnäinen somaattinen sairaus, joka vaikutti hänen psyykeensä, kuuluu taudinkuvaan. Tässä on vielä muutakin; lyhyesti: äitini on ollut luokkanousija joka häpesi vanhempiaan, mutta oman uran esteeksi nousi tuo sairaus, sitten odotti minun elävän elämänsä uudestaan ja kun en elänyt sitä sen mukaan, mitä hän olisi itselleen halunnut, hän systemaattisesti syrji minua. Vielä aikuisena.

Äidin kuolema on siis ollut toisaalta helpotus, toisaalta taas suuri henkinen kuormitus siksi, että asioita jäi selvittämättä, en ollut koskaan äitini silmissä hyväksytty omana itsenäni.

Kun tämä äidin kuolema ja sen mukanaan tuomat lopullisuuden kokemukset sattuivat samaan aikaan omien somaattisten sairastelujeni kanssa, se oli todellakin liikaa. Ongelmia oli tuolloin myös äidin asioiden hoidossa, pelkäsin ja panikoin niitä ja kärsin todella pitkään pahasta unettomuudesta ja laihduin paljon. Kun sain äidin asunnon myytyä, perunkirjoituksen hoidettua ja vielä uurnankin laskettua, unettomuus helpotti heti.

Isäni on ollut elämästäni käytännössä aina pois ja hän kuoli kun olin ala-asteella.

Lapsen isä teki itsemurhan reilu 5 v sitten.

Nämä eivät ole perusteluja sille, miksi pyykit ovat alakerrassa eilen, tänään ja ehkä huomennakin. Mutta ehkä taustaa sille, etten tosiaan ole jaksanut.

Olen vuonna 2014 pyytänyt kotiapua. Hakemus hylättiin, eikä sitä perusteltu.

Ja kyllä, olen saanut keskusteluapua. Saan edelleen. Lääkitystä ei ole, mutta tarve on arvioitu. Tarvetta ei ole.

Ja nyt menen putsaamaan vaatehuoneen lattiaa.

ap

Mitä siellä vaatehuoneen lattiassa on sellaista, joka nyt vaatii kiireellistä siivoamista, joka menee projektisi edelle? Vaatehuoneen lattian jaksat siivota, mutta et hakea pyykkejäsi kuivaushuoneesta? Nyt oikeasti ap PRIORISOI! ja tämä palstailu vie kanssa aikaa siltä pyykkien hakemiselta. Mikä siinä on, että roikut täällä tuntikausia selittämässä tilannettasi, joka korjaantuisi ihan sillä, että pistät palstailun nyt tauolle ja menet hakemaan roinasi alakerrasta? Kotiavun piiriin et kyllä kuulu, kun lattian siivoaminen sujuu. Tässä projektissasi on kyse jostain ihan muusta kuin jaksamisesta.

Vierailija
187/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kaikki varmasti ymmärtää ilman sanomattakin että sinulla on ongelmia elämässäsi ja avuntarvetta. Se selviää ilman erillistä sanomista jo lukiessa viestejäsi siitä kuinka sinulla on pyykit 5kk pyykkihuoneessa kun normaalilla ihmisellä on 4-8 tuntia. Siitä ei tarvitse sinun enempää avautua, jollet halua. Eikä kukaan siitä sinua syytä, sehän on sairaus. Monet ovat yrittäneet kertoa vinkkejä mitä voisit tilanteessasi helposti tehdä, jotta saat huoneen tyhjennettyä ja kotona ötökät hävitettyä. Sinun on turha miettiä vihkoa, koska se ei olisi muuttanut tilannettasi yhtään. Edelleen olisit saanut käyttää huonetta tulevaiauudessa kerrallaan vain kaksi vuorokautta. Ei 5kk. Ja ajattele, jos vihko olisi tullut jo keväällä et olisi voinut projektiasi tälläisenään edes toteuttaa. Ole kiitollinen että muut ottivat huomioon sinun tilanteesi näinkin pitkään ja antoivat sinun 5kk rauhassa hoitaa ötökkäongelmaa. Kiitos heille.

Jos sinua helpottaisi tilanteen ymmärtäminen niin ajattele jos naapurin räyhääjäukko jonain päivänä roudaa huoneen täyteen autonosia. Pitää niitä siellä monta kk sanoen että on auton kokoamisprojekti kesken ja elämässä vaikeeta niin korjailee sieltä pukkuhiljaa omaa tahtiaan ehkä osia sillon tällön pois. Sanoo ettei ole paikkaa mihin tyhjentää heti osia ja kun on sitä vaikeaa taustaakin ym. Sitten loukkaantuu kun ilmoitetaan että huone täyttyy tyhjentää ja sitä saa tulevaisuudessa käyttää vain kaksi päivää kerrallaan, koska voisihan hänen mukaansa muutkin käyttää huonetta halutessaan koska autonruomut täyttää vaan 4/5osaa lattiasta. Ja silti kukaan muu ei huonetta käytä. Onhan hänellä silloin oikeus pitää romunsa siellä kuinka kauan tahansa.

Voisitko kertoa mikä oli tulevaisuudessa tarkoituksesi tehdä ötököiden hävittämiseksi? Koska olit ajatellut että huone olisi myös muiden käytettävissä, jos tälläistä tyhjennysilmoitusta ei olisi tullut?

Vierailija
188/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lähetti eilen keskusteluun useita viestejä, viimeisen klo 21.06. Tänään ap on kommentoinut ketjua usein ja pitkilläkin viesteillä klo 8.11 lähtien. Siihen se aika menee ja projektit myöhästyy.

Vierailija
189/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että aapeella on ocd tms, ja elämä on pelkkää tavaran hamstraamista, järjestämistä, siirtämistä, pakkomielteistä pesemistä. Ap ei pysty vastaanottamaan ja toteuttamaan neuvoja miten tilanne paranisi, koska omat pakkomielteet ajavat pesemään, pesemään, pesemään. Vaatehuoneen lattiakin pitää pestä, vaikka on kamalasti kaikkea kuormittavaa tekemistä, vaikea tausta, ei jaksaisi ja apua tarvittaisiin. Ei ne tuholaiset siellä vaatehuoneen lattiassa asu. Liekö koko tuholaisongelma todellinenkaan.

Vierailija
190/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.biltema.fi/fi/Koti/Sailyttaminen/Vaatteiden-ja-kenkien-saily…

Osta tämmöisiä ja säilöt näihin ne kuivuneet tuholaisvapaat tekstiilit. Menee pieneen tilaan, eikä pääse ötökät, voit siis viedä ne kotiisi odottamaan, että saat kaikki käytyä läpi.

Vierailija
191/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että aapeella on ocd tms, ja elämä on pelkkää tavaran hamstraamista, järjestämistä, siirtämistä, pakkomielteistä pesemistä. Ap ei pysty vastaanottamaan ja toteuttamaan neuvoja miten tilanne paranisi, koska omat pakkomielteet ajavat pesemään, pesemään, pesemään. Vaatehuoneen lattiakin pitää pestä, vaikka on kamalasti kaikkea kuormittavaa tekemistä, vaikea tausta, ei jaksaisi ja apua tarvittaisiin. Ei ne tuholaiset siellä vaatehuoneen lattiassa asu. Liekö koko tuholaisongelma todellinenkaan.

Ei ole ocd:tä.

En hamstraa. Oikeasti.

Vaatehuoneen lattialle oli kertynyt tavaraa, jotka haluan käydä läpi. Ja en sentään niin sekaisin ole, että olisin koiperhosia kuvitellut.

ap

Vierailija
192/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ocd:tä.

En hamstraa. Oikeasti.

Vaatehuoneen lattialle oli kertynyt tavaraa, jotka haluan käydä läpi. Ja en sentään niin sekaisin ole, että olisin koiperhosia kuvitellut.

ap

Alakerran kuivaushuoneeseen on kertynyt tavaraa, jotka lienevät sinun. Menepä käymään ne läpi ja siirrä pois yhteisistä tiloista. Siinä sinulle puuhaa tälle päivälle.

Vierailija
193/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinua helpottaisi tilanteen ymmärtäminen niin ajattele jos naapurin räyhääjäukko jonain päivänä roudaa huoneen täyteen autonosia. Pitää niitä siellä monta kk sanoen että on auton kokoamisprojekti kesken ja elämässä vaikeeta niin korjailee sieltä pukkuhiljaa omaa tahtiaan ehkä osia sillon tällön pois. Sanoo ettei ole paikkaa mihin tyhjentää heti osia ja kun on sitä vaikeaa taustaakin ym. Sitten loukkaantuu kun ilmoitetaan että huone täyttyy tyhjentää ja sitä saa tulevaisuudessa käyttää vain kaksi päivää kerrallaan, koska voisihan hänen mukaansa muutkin käyttää huonetta halutessaan koska autonruomut täyttää vaan 4/5osaa lattiasta. Ja silti kukaan muu ei huonetta käytä. Onhan hänellä silloin oikeus pitää romunsa siellä kuinka kauan tahansa.

Se itseasiassa piti yhdessä romuhuoneessa heidän asunnon roippeita pitkään ja ne oli nimikoitu. Kun tuli ilmoitus, että se huone pitää tyhjentää, hän poisti nimilaput niistä ja tavarat vietiin taloyhtiön piikkiin kaatikselle :)

ap

Vierailija
194/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt kerran jaksat olla liikkeellä ja puuhailla ilman apuakin, niin hae nyt ne pyykit pois. Siivoat vaatehuoneen sitten jos energiaa jää pyykkiprojektilta.

Vierailija
195/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kuitenkin helpottaa tilannetta suuresti karsia tekstiilien määrää. Yksi ihminen ei paljoa tarvitse.

Sinulla on siellä ilmeisesti muidenkin ihmisten tavaroita, ainakin aikuisen itsenäisen tyttären. Ilmoita hänelle, että jos hän haluaa vaatteensa yms, voi tulla hakemaan tai ne lähtevät roskiin tai kierrätykseen. Tuskin niitä tarvitsee nyt, jos ei ole tähän astikaan niitä kaivannut.

Olet maininnut ainakin tumppujen, takkien ja lakanoiden pesemisestä. Paljonko yksi ihminen niitä tarvitsee? Sanot, ettet ole hamsteri, mutta ihmeen pitkäksi aikaa riittää pyykkäämistä yhden hengen tavaroissa, saati sitten ne, että ne peittävät kuivaushuoneen pitkän pöydän. Tumpuista voi valita vaikka kahdet parhaimmat, samoin takeista yhden talveksi ja yhden ohuemman. Jos taloudessa on yksi yhden hengen sänky, riittänee kolme lakanaa, noin suuntaa-antavasti.

Vierailija
196/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit näyttää tämän ketjun sille hoitotahollesi niin voisit varmaan saada täsmällisempää ja kohdistetumpaa apua. Vaikuttaa siltä ettei tuota tilannettasi ole kartoitettu kunnolla.

Vierailija
197/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt kerran jaksat olla liikkeellä ja puuhailla ilman apuakin, niin hae nyt ne pyykit pois. Siivoat vaatehuoneen sitten jos energiaa jää pyykkiprojektilta.

Sehän se ongelma tässä on, että pyykeille ei ole realistista paikkaa, ellen siivoa vaatehuonetta.

Vaatehuoneestahan ne pyykättävät tuli.

ap

Vierailija
198/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP haeppa nyt reippaasti ne pyykit pois sieltä.

Villakamat pusseihin ja se riittää, jos niitä koita nyt on edes ollutkaan. 

Sekin on mahdollista. Mutta ainakaan enää ei ole.

Menehän pikaisesti, saat samalla rauhan asiaan eikä taloyhtiön tarvitse sinua enää asiassa ahdistella, eikä sun pelätä millon taas menee pyykkihuoneen ovet lukkoon.

Jatkossa pidät omat kamppeese omien seinien sisäpuolella.

Vierailija
199/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se ongelma tässä on, että pyykeille ei ole realistista paikkaa, ellen siivoa vaatehuonetta.

Vaatehuoneestahan ne pyykättävät tuli.

ap

Äläpä nyt selittele.

Sulla on olut aikaa siivoilla, nyt haet ne pyykit ja siivoilet omien seinien sisäpuolella kun ehdit.

Toi nyt ei vaan käy että pidät yhteisiä tiloja omana varastonasi. Ymmärräthän ettei ketään kiinnosta mihin sä ne kuteet laitat, vaan se että sä haet ne nyt pois. Laita vaikka parvekkeelle, ihan sama, mutta pois ne on haettava heti, eikä sitten kun sitä ja tätä. Pölöpölö. Etkö nyt ymmärrä? HAE NE POIS. HETI.

Vierailija
200/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh. Ymmärrän, että sulla on nyt henkisesti vaikea tilanne. Suret äitisi kuolemaa ja valtava työ hänen asuntonsa tavaroiden lajittelemisessa.

Ap sanoi ketjussa, että yhtiössä ei ole pesukonetta ollenkaan. Yhtiön pesutilat ovat vain toisessa huoneessa hana ja toisessa huoneessa on kuivatusnarut.

Onkohan tuon yhtiön tilan tarkoitus siis vain mattojen pesu. Eihän pelkällä hanalla mitään tee.

Miksei ap soita siihen annettujn huoltoyhtiön numeroon ja pyydä avainta. Niinhän piti.

Ehkä pesukone on mennyt rikki ja roudattu pois, eikä uutta ole ostettu, kunnes taloyhtiö on saanut pesutuvan tyhjäksi ja hallintaan.

Ap. voisi olla naapuri ja pesutuvasta on tapeltu vuosikausia.

Meillä perheetön nainen valtasi pesutuvan että kuivaushuoneen nyssyköilleen. Pyykkikoneessa saattoi olla pestyt pyykit päiväkausia tai saattoi soittaa Rovaniemeltä naapurille, hitsi, muistin juuri että pyykkini jäi pesukoneeseen, viitsitkö käydä laittamassa kuivamaan. Voi sitä nyssykän määrää - mattoja, vaatteita, matonkuteita, lankoja jne.

Ja tätä kesti vuosikausia, kun hän ei millään hyväksyä niiden häiritsevän muita, eikä kukaan uskaltanut koskea kuivamassa oleviin pyykkeihin, kun hän syytti kaikkia ja piti varkaana.

Meillä laitettiin kaikki ovet lukkoon ja käyttö onnistuu vain varauksen pohjalta ja jos joku huomaa kuivien pyykkien olevan yli 24h soitetaan talohuolto jolta omistaja saa pyykit maksamalla 60€/kerta.

Ketju on lukittu.