Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku oikeasti taloyhtiön hallituksen asioista tietävä paikalla? Tarvitsen apua nyt

Vierailija
28.09.2016 |

Taloyhtiössä oli pyykkejä kuivaushuoneessa liian pitkään. Viime keväänä ennen yhtiökokousta tuli lappu, että kaikki pyörävarastossa olevat tavarat on merkittävä perjantaihin mennessä ja siihen mennessä on myös kuivaushuone tyhjennettävä.
Perjantaina kuivaushuone oli tyhjä.
Operaation yhteydessä muista kellaritiloista löytyi koiperhosia.
Tämän johdosta minä aloin pyykätä heti samana viikonloppuna runsaasti.
Vasta maanantaina isännöitsijä oli tarkistanut kuivaushuoneen ja todennut, että siellä on yhä pyykkiä (jotka oli siis aivan eri pyykit kuin perjantaina, jolloin kuivaushuone oli pitänyt tyhjentää).
Yhtiökokous oli tiistaina ja siellä sitten todettiin, että kuivaushuoneessa on yhä pyykkiä.
Sanoin, että ne on meidän, perjantaina tila kyllä oli tyhjä, kävin siellä.
Isännöitsijä sanoi, että no, minä kävin maanantaina.
Totesin, että löysin koiperhosia ja nyt on aikeina käydä kaikki tekstiilit läpi.
Isännöitsijä totesi, että no, nyt tiedetään, että ne on sun ja katsotaan kun olet ötökkäongelman hoitanut.
Yhtiökokouksessa sovittiin, että pyykkitupaan tulee varausvihko, jonka mukaan tilaa saa varata, muistaakseni puhe oli, että 2 pvää saa pyykkejä pitää kuivaushuoneessa kunhan vihko saapuu.
Vihkoa ei koskaan tullut.
Saunaan kyllä tuli varauslista, josta ei oltu puhuttu. Saunaa ei kukaan käytä.

Olen pyykännyt vaatteita, tekstiilejä tuntuu olevan liikaa ja lisäksi on masennustaustaa, joten en jaksa hoitaa isoja projekteja kovin ripeästi vaikka pitäisi.
Apua en ole saanut.
Olen pyykkituvan tiloissa lajitellut pestyjä pyykkejä ja kantanut niitä takaisin ylös, mutta projekti on valitettavasti kesken.
Tänään tuli kirje, että pyykkitupa laitetaan lukkoon ja tilaan pitää pyytää avain huoltomieheltä.
Ei ollut tietoa siitä, montako avainta tulee, ja miten niitä sitten hallinnoidaan.

Olin yhteydessä hallituksen puheenjohtajaan, että en koe menettelyä oikeana, myönnän, että projektini on viivästynyt, mutta asiasta olisi voinut keskustella kanssani.
Mitään huomautusta tai varoitusta en ole saanut eikä mitään deadlineä olla ilmoitettu.
Ilmoitin myös, että en huvikseni pese kasapäin pyykkiä, mutta tilanne johtuu tuholaisongelmasta.

Kysyin viestitse hallituksen puheenjohtajalta, että missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Mielestäni ensin olisi pitänyt toteuttaa tämä systeemi, koska niin sovittiin.
Hallituksen puheenjohtaja ei vastannut tähän.
Lähetin tuntia myöhemmin uuden viestin, jossa kysyin, että missä viipyy tieto pyykkitupaan sovitusti laitettavasta varausvihkosta, jota ei ole. Mainitsin, että ei ole varausvihkoa, ei varoitusta, ei deadlineä, mutta lukot tulee.

Hallituksen pj vastasi: "Lukot tulee, hommaa vaatteet pois 5.10. mennessä. Kyllä sinä siihen pystyt."
Vastasin, että en kysynyt tuota, vaan kysyin, missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Ei vastausta.

Tiedän, että minussa on vikaa tämän asian suhteen, mutta olen yrittänyt huomioida muita, tosin pyykikitupaa ei tässä talossa ole juuri koskaan kovinkaan moni käyttänyt, yksi mummo on siellä lakanoita kuivattanut, ei juuri muuta toimintaa ole.

Mutta menikö ihan oikein kun sovittua varausvihkoa ei ole tullut ja nyt sitten menetellään näin?
Ja olen osakkeenomistaja, mikäli sillä on merkitystä.

Kommentit (384)

Vierailija
221/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi laittaa kuivaushuoneen pyykkejä vaikka jätesäkkeihin ja tuoda niitä kotiin, vaikkapa parvekkeelle. Ja vointisi mukaan lajittelet sitten myöhemmin.

Jos oikein ymmärsin, sinä olet jauhanut täällä jo kaksi päivään, tekemättä mitään kuivaus- ja pesutuvan vaatteille, jotka ovat edelleen siellä koskematta.

Olen sieltä tuonut tavaroita ylös ja laittanut alhaalla olevia kasoihin, neuleet yhteen, housut yhteen.

ap

Sulla on siis tosissaan yli 6 kk ollut siellä sun koko vaatekaappien sisältö?

Käytsä siellä pukeutumassakin vai milläs kuteilla oot itse liikkunut tällä välin?

Ootko alasti pyykännyt vai miten uskallat vaatteet päällä kujettaa koivaatteita kasoittain alakerran ja yläkerran väliä, ei hesus :D

Ehkä ne koit asuukin sun päällä olevissa vaatteissa, joo, niinhän se varmaan on.

Katoppa tuleeko kultaista jauhoa, varmaan tulee. Varo ettei purase olkapäästä.

Missä sanottiin, että koko vaatekaappien sisältö?

ap

"Vaatehuoneestahan ne pyykättävät tuli."

"Tarkoitus oli pestä kaikki, putsata vaatehuone ja laittaa vaatteet sitten takaisin siivottuun vaatehuoneeseen."

Vierailija
222/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mun kauluksestakin tulee niitä koita.

Tulee ihan kullanväristä pölyä hihasta!

ap

No sähän voit myydä sen pölynkin jossain ja lyödä rahoiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt kerran jaksat olla liikkeellä ja puuhailla ilman apuakin, niin hae nyt ne pyykit pois. Siivoat vaatehuoneen sitten jos energiaa jää pyykkiprojektilta.

Sehän se ongelma tässä on, että pyykeille ei ole realistista paikkaa, ellen siivoa vaatehuonetta.

Vaatehuoneestahan ne pyykättävät tuli.

ap

Mitä ihmettä? Miksi menit täyttämään vaatehuoneen muilla tavaroilla, jos tarkoitus oli laittaa pestyt tekstiilit takaisin sinne? Ja koko vaatehuoneen sisältöäkö olet nyt hillonnut puoli vuotta kuivaushuoneessa? Ei mikään ihme jos taloyhtiöltä menee hermot. 

Kumma juttu vaan miten noita selityksiä sinulla riittää ja miten ne muuttuvat koko ajan. Ensin et voinut tuoda pyykkejä asuntoosi tuholaisten takia ja nyt siksi, ettei muka ole tilaa. Sinun toimistasi on kaikki realistisuus kyllä niin kaukana että.

Nyt haet ne pyykit ja pistät väliaikaisesti muovipusseissa ihan mihin vaan paikkaan asunnossasi, ja sitten sitten siivoat sen vaatehuoneen. Sitten laitat ne pyykit vaatehuoneeseen. Ymmärrätkö?

Missä sanoin, että olen täyttänyt vaatehuoneen muilla tavaroilla?

Tarkoitus oli pestä kaikki, putsata vaatehuone ja laittaa vaatteet sitten takaisin siivottuun vaatehuoneeseen. 

Vaatehuoneessa on tilaa toki.

ap

No esim. viestissä 205:

"Vaatehuoneen lattialle oli kertynyt tavaraa, jotka haluan käydä läpi."

ja viestissä 211:

"Sehän se ongelma tässä on, että pyykeille ei ole realistista paikkaa, ellen siivoa vaatehuonetta."

Puhut koko ajan ristiin. Ensin sanot että sulle on kertynyt vaatehuoneeseen tavaraa, jotka pitää selvittää, eikä sitä ennen pyykit mahdu vaatehuoneeseen eli et voi hakea niitä, ja nyt väität että vaatehuoneessa on tilaa.  Koetapa nyt päättää, onko siellä vaatehuoneessa tilaa vai ei.

Selittää ja selittää.

En kyllä voi uskoa että yksikään yhtiö kuuntelisi tän kaltaisia mutta kun juttuja.

Mutta kun äiti kuoli, mutta kun koi ongelma, mutta kun ei mahdu kun ei ole paikkaa, mutta kun sitä ja perkele tätä :D Eiku eka pitää tiskata, sitten pestä varaston lattia, sen jälkeen pitää vielä käydä kakalla ja lukee akkari.

Käsittämätön provo :D

Aika hyvin keksitty. Ja tosi taitavasti jätetty avoimia kohtia alkuviestiin, joita täydennetty myöhemmin ja puhuttu ristiin. Tää kirjottaja on varmasti mestarivalehtelija ja ois ollu pirun kovaa valuuttaa jossain irakin sodissa.

Vierailija
224/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi laittaa kuivaushuoneen pyykkejä vaikka jätesäkkeihin ja tuoda niitä kotiin, vaikkapa parvekkeelle. Ja vointisi mukaan lajittelet sitten myöhemmin.

Jos oikein ymmärsin, sinä olet jauhanut täällä jo kaksi päivään, tekemättä mitään kuivaus- ja pesutuvan vaatteille, jotka ovat edelleen siellä koskematta.

Olen sieltä tuonut tavaroita ylös ja laittanut alhaalla olevia kasoihin, neuleet yhteen, housut yhteen.

ap

Käytsä siellä pukeutumassakin vai milläs kuteilla oot itse liikkunut tällä välin?

Ootko alasti pyykännyt vai miten uskallat vaatteet päällä kujettaa koivaatteita kasoittain alakerran ja yläkerran väliä, ei hesus :D

Ehkä ne koit asuukin sun päällä olevissa vaatteissa, joo, niinhän se varmaan on.

ap

"Tarkoitus oli pestä kaikki, putsata vaatehuone ja laittaa vaatteet sitten takaisin siivottuun vaatehuoneeseen."

Jep. Paino sanalla tarkoitus.

Olen sanonut, että en ole saanut vielä pestyä kaikkea.

Olen myös sanonut, että en ole pyykännyt joka päivä.

ap

Vierailija
225/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Jep. Paino sanalla tarkoitus.

Olen sanonut, että en ole saanut vielä pestyä kaikkea.

Olen myös sanonut, että en ole pyykännyt joka päivä.

ap

Asia selvä. Mikä tämän ketjun tarkoitus on? 

Vierailija
226/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Kauheesti tulla on noita tarkoituksia, mitään ei vaan kuitenkaan tapahdu?

Vierailija
227/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt kerran jaksat olla liikkeellä ja puuhailla ilman apuakin, niin hae nyt ne pyykit pois. Siivoat vaatehuoneen sitten jos energiaa jää pyykkiprojektilta.

Sehän se ongelma tässä on, että pyykeille ei ole realistista paikkaa, ellen siivoa vaatehuonetta.

Vaatehuoneestahan ne pyykättävät tuli.

ap

Mitä ihmettä? Miksi menit täyttämään vaatehuoneen muilla tavaroilla, jos tarkoitus oli laittaa pestyt tekstiilit takaisin sinne? Ja koko vaatehuoneen sisältöäkö olet nyt hillonnut puoli vuotta kuivaushuoneessa? Ei mikään ihme jos taloyhtiöltä menee hermot. 

Kumma juttu vaan miten noita selityksiä sinulla riittää ja miten ne muuttuvat koko ajan. Ensin et voinut tuoda pyykkejä asuntoosi tuholaisten takia ja nyt siksi, ettei muka ole tilaa. Sinun toimistasi on kaikki realistisuus kyllä niin kaukana että.

Nyt haet ne pyykit ja pistät väliaikaisesti muovipusseissa ihan mihin vaan paikkaan asunnossasi, ja sitten sitten siivoat sen vaatehuoneen. Sitten laitat ne pyykit vaatehuoneeseen. Ymmärrätkö?

Missä sanoin, että olen täyttänyt vaatehuoneen muilla tavaroilla?

Tarkoitus oli pestä kaikki, putsata vaatehuone ja laittaa vaatteet sitten takaisin siivottuun vaatehuoneeseen. 

Vaatehuoneessa on tilaa toki.

ap

No esim. viestissä 205:

"Vaatehuoneen lattialle oli kertynyt tavaraa, jotka haluan käydä läpi."

ja viestissä 211:

"Sehän se ongelma tässä on, että pyykeille ei ole realistista paikkaa, ellen siivoa vaatehuonetta."

Puhut koko ajan ristiin. Ensin sanot että sulle on kertynyt vaatehuoneeseen tavaraa, jotka pitää selvittää, eikä sitä ennen pyykit mahdu vaatehuoneeseen eli et voi hakea niitä, ja nyt väität että vaatehuoneessa on tilaa.  Koetapa nyt päättää, onko siellä vaatehuoneessa tilaa vai ei.

Vaatehuoneessa on hyllyjä, lankakoreja ja tankoja. Lisäksi lattialla oli tavaroita, mm. kenkälaatikoita, makuupussi ja pussi, jossa oli kankaita. Eli olen pessyt hyllyillä ja tangoilla olleita vaatteita.

Se ei poista sitä seikkaa että lattialla on silti voinut koko ajan olla tavaroita. 

Eikä tarkoita sitä, että olisin täyttänyt vaatehuoneen tällä välin uusilla tavaroilla. Täällä tulkittiin, että tavarat ovat tulleet vaatehuoneen lattialle nyt.

En myöskään aikonut laittaa puhtaita pyykkejä suoraan lattialle, vaan hyllyille, joilta ne on peräisin.

ap

Vierailija
228/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sattui juuri pari viikkoa sitten sellainen tilanne, että asunnossa oli yksi juttu rikki ja jouduin "keräämään rohkeutta" ilmoittaakseni siitä isännöitsijälle. (pientä sosiaalisten tilanteiden pelkoa)

Kun sitten sain ilmoitettua, isännöitsijä lupasi hoitaa asian. Meni n. viikko ja sitten huoltomies soitti ja sanoi saaneensa tiedon juuri äsken. Asiaa käytiin läpi ja selvisi, että isännöitsijä oli laittanut asian ylös ja unohtanut koko jutun.  

Nyt kun tämäkin asia hoidetaan niin, että sovittua vihkoa ei ole tuotu, mutta ovet lukitaan, niin taas tulee se tunne kaltoinkohtelusta. Ja olen sitten päättänyt olla niin loukkaantunut, että en varmasti ikinä vuoroa varaa :)

Kun asunnossa/yhtiön tiloissa on joku juttu rikki, niin otetaan yhteyttä nimenomaan huoltoyhtiöön. Ei ne asiat kuulu isännöitsijälle. 

Vihko luvattiin tuoda, joten se olisi pitänyt tuoda. Mutta eihän se muuta mitään vaikka olisikin tuotu. Vai meinaatko, että olisit sitten voinut siihen vihkoon varata kuivaushuoneen itsellesi moneksi kuukaudeksi yhteen putkeen ja sitten olisi ollut ihan ok hoitaa tätä "projektiasi" sielä monta kuukautta? 

Hankkiudu nyt ihmeessä eroon kaikesta turhasta tekstiilistä. Äläkä sano ettei ole turhaa. Suurin osa aivan varmasti on nimenomaan turhaa.

Vierailija
229/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. Ymmärrän, että sulla on nyt henkisesti vaikea tilanne. Suret äitisi kuolemaa ja valtava työ hänen asuntonsa tavaroiden lajittelemisessa.

Ap sanoi ketjussa, että yhtiössä ei ole pesukonetta ollenkaan. Yhtiön pesutilat ovat vain toisessa huoneessa hana ja toisessa huoneessa on kuivatusnarut.

Onkohan tuon yhtiön tilan tarkoitus siis vain mattojen pesu. Eihän pelkällä hanalla mitään tee.

Miksei ap soita siihen annettujn huoltoyhtiön numeroon ja pyydä avainta. Niinhän piti.

Ehkä pesukone on mennyt rikki ja roudattu pois, eikä uutta ole ostettu, kunnes taloyhtiö on saanut pesutuvan tyhjäksi ja hallintaan.

Ap. voisi olla naapuri ja pesutuvasta on tapeltu vuosikausia.

Joo, näin tää just meni. Täällä ei ole koko mun tässä asumisaikana (reilu 15 v) ollut pesukoneita pyykkituvassa ja ne poistettiin sieltä juuri ennen mun muuttoa, koska tiedettiin, että 15 vuotta myöhemmin tulee tämä varastointiongelma ja sitten vasta kun se on selvitetty, hankitaan uusi kone.

Juuri näin.

ap

Ei kovin vanhoja koneita korjata, vaan ostetaan uusi. Ja vanhat viedään kierrätykseen, koska joku voi satuttaa sillä itsensä.

Oletko ajatellut, että myös muut asukkaat tarvitsevat kuivatushuonetta käyttöönsä.

Näin syksyisin on mahataudit jne. liikkeellä ja koulujen ja päiväkotien alkaessa on täi-riesa, jolloin joutuu pesemään täkit, tyynyt, liinavaatteet jne. Missä luulet naapuriesi kuivaavan pyykit, jos sun käytössä on kuivaushuone?

Vierailija
230/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän ei voi olla totta. Täytyy myöntää, että aika hyvin keksitty provo. Monelle ei tulisi mieleenkään keksiä tuollaista tarinaa.

Vierailija
231/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kun on ongelmia tai vaikeaa niin silloin tuntuu, että koko maailma pyörii itsensä ympärillä, vaikka todellisuudessa muiden elämä pyörii samaan tahtiin.

Mistä siis tiedät, että muilla asukkailla ei olisi vaikka samanlaisia ongelmia myös ja siksi tarvitsisivat kuivaushuonetta välillä. Masentuneena toimii välillä itaekeskeisesti, hyvä kun itsekin tiedostat, että olet toiminut väärin. Itse et välttämättä täysin tiedosta oman toimintasi vaikutusta muihin, kun olet niin kiinni omassa olotilassasi. Siksipä kannattaa nyt kuunnella ulkopuolisia, jotka käsevät sinun nyt hakemaan pyykit pois, äläkä vie niitä enää sinne. Tsemppiä!

Kiitän tästä, mutta sen verran kommentoin, että olen tosiaan asunut tässä niin kauan, että tiedän jotain talon toimintatavoista. Eli jos valituksia olisi tullut muilta asukkailta, minulle olisi ilmoitettu.

Eli tämä on nyt hallitukselta suoraan tullut komento.

ap

15 vuottako olet ollut kyttäämässä kuivaushuoneen ovella, kuka on ollut pyrkimässä sisään pyykkeineen. :D Vai oletko muiden asukkaiden asunnoissa kärpäsenä katossa kyyläämässä, kuka pesee vuodevaatteita ja pyrkii kuivattamaan niitä kuivaushuoneessa. Tee itsestäsi naurettava, jos haluat. Tuon asenteen omaavaan ei ole ihme miten hallitus on suhtautunut ongelmaan. Luuletko tosiaan, että sinulle ilmoitettaisiin ketkä kaikki asukkaat ovat valittaneet kuivaushuoneen käytöstä, oletko tosiaan noin naiivi? Valittajien nimiä ei kerrota, suojellakseen heitä sekopäältä.

Vierailija
232/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nomutkun kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sattui juuri pari viikkoa sitten sellainen tilanne, että asunnossa oli yksi juttu rikki ja jouduin "keräämään rohkeutta" ilmoittaakseni siitä isännöitsijälle. (pientä sosiaalisten tilanteiden pelkoa)

Kun sitten sain ilmoitettua, isännöitsijä lupasi hoitaa asian. Meni n. viikko ja sitten huoltomies soitti ja sanoi saaneensa tiedon juuri äsken. Asiaa käytiin läpi ja selvisi, että isännöitsijä oli laittanut asian ylös ja unohtanut koko jutun.  

Nyt kun tämäkin asia hoidetaan niin, että sovittua vihkoa ei ole tuotu, mutta ovet lukitaan, niin taas tulee se tunne kaltoinkohtelusta. Ja olen sitten päättänyt olla niin loukkaantunut, että en varmasti ikinä vuoroa varaa :)

Kun asunnossa/yhtiön tiloissa on joku juttu rikki, niin otetaan yhteyttä nimenomaan huoltoyhtiöön. Ei ne asiat kuulu isännöitsijälle. 

Vihko luvattiin tuoda, joten se olisi pitänyt tuoda. Mutta eihän se muuta mitään vaikka olisikin tuotu. Vai meinaatko, että olisit sitten voinut siihen vihkoon varata kuivaushuoneen itsellesi moneksi kuukaudeksi yhteen putkeen ja sitten olisi ollut ihan ok hoitaa tätä "projektiasi" sielä monta kuukautta? 

Hankkiudu nyt ihmeessä eroon kaikesta turhasta tekstiilistä. Äläkä sano ettei ole turhaa. Suurin osa aivan varmasti on nimenomaan turhaa.

Vika oli tiedossa, piti siis kysyä isännöitsijältä, saako korjata itse. Ei saanut. Isännöitsijä lupasi soittaa huoltoyhtiöön. Enkä nyt halua ihmettelyä siitä, että miten tuon sitten olisit jaksanut hoitaa mutta pyykkejä et jaksa kantaa. 

ap

Vierailija
233/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kun on ongelmia tai vaikeaa niin silloin tuntuu, että koko maailma pyörii itsensä ympärillä, vaikka todellisuudessa muiden elämä pyörii samaan tahtiin.

Mistä siis tiedät, että muilla asukkailla ei olisi vaikka samanlaisia ongelmia myös ja siksi tarvitsisivat kuivaushuonetta välillä. Masentuneena toimii välillä itaekeskeisesti, hyvä kun itsekin tiedostat, että olet toiminut väärin. Itse et välttämättä täysin tiedosta oman toimintasi vaikutusta muihin, kun olet niin kiinni omassa olotilassasi. Siksipä kannattaa nyt kuunnella ulkopuolisia, jotka käsevät sinun nyt hakemaan pyykit pois, äläkä vie niitä enää sinne. Tsemppiä!

Kiitän tästä, mutta sen verran kommentoin, että olen tosiaan asunut tässä niin kauan, että tiedän jotain talon toimintatavoista. Eli jos valituksia olisi tullut muilta asukkailta, minulle olisi ilmoitettu.

ap

15 vuottako olet ollut kyttäämässä kuivaushuoneen ovella, kuka on ollut pyrkimässä sisään pyykkeineen. :D Vai oletko muiden asukkaiden asunnoissa kärpäsenä katossa kyyläämässä, kuka pesee vuodevaatteita ja pyrkii kuivattamaan niitä kuivaushuoneessa. Tee itsestäsi naurettava, jos haluat. Tuon asenteen omaavaan ei ole ihme miten hallitus on suhtautunut ongelmaan. Luuletko tosiaan, että sinulle ilmoitettaisiin ketkä kaikki asukkaat ovat valittaneet kuivaushuoneen käytöstä, oletko tosiaan noin naiivi? Valittajien nimiä ei kerrota, suojellakseen heitä sekopäältä.

Ihan miten vaan, mutta en sanonut, että minulle olisi kerrottu nimiä. Vaan että jos täällä asukas valittaa häiritsevästä toiminnasta, siitä tulee huomautus sille, jota asia koskee.

ap

Vierailija
234/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. Ymmärrän, että sulla on nyt henkisesti vaikea tilanne. Suret äitisi kuolemaa ja valtava työ hänen asuntonsa tavaroiden lajittelemisessa.

Ap sanoi ketjussa, että yhtiössä ei ole pesukonetta ollenkaan. Yhtiön pesutilat ovat vain toisessa huoneessa hana ja toisessa huoneessa on kuivatusnarut.

Onkohan tuon yhtiön tilan tarkoitus siis vain mattojen pesu. Eihän pelkällä hanalla mitään tee.

Miksei ap soita siihen annettujn huoltoyhtiön numeroon ja pyydä avainta. Niinhän piti.

Ehkä pesukone on mennyt rikki ja roudattu pois, eikä uutta ole ostettu, kunnes taloyhtiö on saanut pesutuvan tyhjäksi ja hallintaan.

Ap. voisi olla naapuri ja pesutuvasta on tapeltu vuosikausia.

Joo, näin tää just meni. Täällä ei ole koko mun tässä asumisaikana (reilu 15 v) ollut pesukoneita pyykkituvassa ja ne poistettiin sieltä juuri ennen mun muuttoa, koska tiedettiin, että 15 vuotta myöhemmin tulee tämä varastointiongelma ja sitten vasta kun se on selvitetty, hankitaan uusi kone.

Juuri näin.

ap

Ei kovin vanhoja koneita korjata, vaan ostetaan uusi. Ja vanhat viedään kierrätykseen, koska joku voi satuttaa sillä itsensä.

Oletko ajatellut, että myös muut asukkaat tarvitsevat kuivatushuonetta käyttöönsä.

Näin syksyisin on mahataudit jne. liikkeellä ja koulujen ja päiväkotien alkaessa on täi-riesa, jolloin joutuu pesemään täkit, tyynyt, liinavaatteet jne. Missä luulet naapuriesi kuivaavan pyykit, jos sun käytössä on kuivaushuone?

Siis täällä on poistettu koneet joskus kauan sitten kokonaan, eikä uusia ole tullut. Eli ilmeisesti on hallituksen päätös, että koneita ei tarvita.

Olen kertonut, että pyykkitupaa ei juurikaan käytetä. Ei edes ennen tätä pikkupikku projektia. 

Ja thank god tässä talossa ei ole yhtään lapsiperhettä.

ap

Vierailija
235/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullehan on nimenomaan asiasta huomautettu jo ainakin kahdesti. Eli asia häiritsee muita.

Vierailija
236/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koipallo kirjoitti:

Tämähän ei voi olla totta. Täytyy myöntää, että aika hyvin keksitty provo. Monelle ei tulisi mieleenkään keksiä tuollaista tarinaa.

Kyllä tämä voi olla totta, ongelma on ollut useamman vuoden, lähes siitä asti kun henkilö muutti taloon.

Talon asukkaat ja hallitus on ollut monta kertaa hermoromahduksen partaalla, sanottu hyvällä ja pahalla, itketty ja naurettu, kiroiltu ja lyöty nyrkkiä pöytään, mutta ....

Näin meidän taloyhtiössä, lieneekö ap. naapurimme?

Vierailija
237/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihan miten vaan, mutta en sanonut, että minulle olisi kerrottu nimiä. Vaan että jos täällä asukas valittaa häiritsevästä toiminnasta, siitä tulee huomautus sille, jota asia koskee.

ap

No tämähän nyt on siinä mielessä vähän eri asia huomauttaa tahallisesta häiritsevästä toiminnasta, kuin sairauden aiheuttaman ocdn vuoksi.

Tavallinen ihminen kykenee erottamaan oikean ja väärän kun siitä huomautetaan, mutta tässä tilanteessa sä et edelleenkään ymmärrä mitä sun pitäisi tehdä vaikka sulle on nyt aika useasti yritetty sitä tuoda ilmi. Tässä kohtaa ei jää enää muuta vaihtoehtoa kuin estää tämän jatkuminen. Eli lukita tilat joita käytetään väärin.

Nythän sä olet päässyt jankkaamaan tänne pakkomielteisesti, että ehkä se taloyhtiö saa nyt rauhaisempaa eloa sen suhteen jos jatkat näitä pakkomielteitäsi verkossa. Ei mikään pöllömpi idea jos kerran aiempi harrastus pakotetaan loppumaan eikä hoitoakaan ole tiedossa. 

Vierailija
238/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että ap on ymmärtänyt väärin koko kuivaushuoneen käyttötarkoituksen. Siellä ei ole tarkoitus kenenkään asukkaan säilyttää omia tavaroitaan. Pyykit voi viedä märkänä sinne, ripustaa kuivumaan ja hakea kuivuneet heti pois, ja tässä välissä siivooja käy pyyhkimässä lattian ja tasot, niin että kuivaushuone on siisti seuraavalle käyttäjälle. Kuivia pyykkejä siellä ei säilytetä ollenkaan millään tasolla, lattialla tai tuolilla, eikä viikkailla mitään.

Siivoan työkseni kerrostaloja joten olen nähnyt kymmeniä kerrostalojen yleisiä tiloja, enkä ole koskaan nähnyt kuivaushuoneissa(tai muissakaan yhteisissä tiloissa) säilytettävän mitään.

Vierailija
239/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

No tämähän nyt on siinä mielessä vähän eri asia huomauttaa tahallisesta häiritsevästä toiminnasta, kuin sairauden aiheuttaman ocdn vuoksi.

Tavallinen ihminen kykenee erottamaan oikean ja väärän kun siitä huomautetaan, mutta tässä tilanteessa sä et edelleenkään ymmärrä mitä sun pitäisi tehdä vaikka sulle on nyt aika useasti yritetty sitä tuoda ilmi. Tässä kohtaa ei jää enää muuta vaihtoehtoa kuin estää tämän jatkuminen. Eli lukita tilat joita käytetään väärin.

Nythän sä olet päässyt jankkaamaan tänne pakkomielteisesti, että ehkä se taloyhtiö saa nyt rauhaisempaa eloa sen suhteen jos jatkat näitä pakkomielteitäsi verkossa. Ei mikään pöllömpi idea jos kerran aiempi harrastus pakotetaan loppumaan eikä hoitoakaan ole tiedossa. 

Nyt ihan sen verran, että ocd:tä ei ole, jätetäänpä nämä diagnosoinnit pois.

Samoin voidaan jättää pois nämä arvioinnit siitä, onko hoitoa tiedossa, pitääkö mennä lääkäriin tms.

Kun tosiaan olen keskusteluapua saanut siinä vaiheessa kun kuormitusta alkoi olla liikaa ja lääkäri on arvioinnin jatkon kannalta tehnyt. 

ap

Vierailija
240/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pesisin kaikki tekstiilit mitä omasta kodistani irti lähtee, niin en saisi siihen kulumaan neljää päivää pidempää aikaa. Ja jos käytössäni olisi vielä ylimääräinen kuivaushuone niin eihän siihen menisi kuin 2 päivää. Joten miten voi olla mahdollista että aplla siihen on mennyt nyt jo puoli vuotta??

Ketju on lukittu.