Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus kapitalismista

Vierailija
28.09.2016 |

http://yle.fi/uutiset/3-9197206

Kaikki Kokoomuksen, Perussuomalaisten ja Keskustan väitteet on täysin perättömiä.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse näen, että ongelma ei ole kapitalismi, vaan täysin mätä fiat rahajärjestelmä. Rahaa luodaan tyhjästä ja jos et kasvata omia tulojasi samaan tahtiin köyhdyt.

Vierailija
82/86 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse näen, että ongelma ei ole kapitalismi, vaan täysin mätä fiat rahajärjestelmä. Rahaa luodaan tyhjästä ja jos et kasvata omia tulojasi samaan tahtiin köyhdyt.

Niin, eli ongelma on kapitalismi. Lähinnä se, että rahan ja _työn_ yhteys on katkennut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eli ongelma on kapitalismi. Lähinnä se, että rahan ja _työn_ yhteys on katkennut.

Joka johtuu siitä, että rahaa luodaan tyhjästä ja se kasaantuu omistavalle luokalle.

Vierailija
84/86 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kapitalismi ongelmaton ole. Ongelma on vain se, ettei parempaakaan systeemejä ole toistaiseksi löydetty. Ihminen on luontaisesti ahne ja laiska. Kapitalismi pyörii ihmisten ahneuden voimin. Sosialismin ongelma taas se, että palkkioiden puuttuminen ruokkii laiskuutta. Ja surkeaksi on jäänyt köyhän osa kaikissa sosialistikokeiluissakin. Parhaiten tuntuu toimivan pohjoismaiset hyvinvointiyhteiskunnat, jotka sekoitus kapitalismia ja sosialismia.

Sama homma edustuksellisen demokratian kanssa. Ei täydellinen, mutta tuntuu toimivan paremmin kun muut systeemit. Totaalidemokratiassa joka asiasta saa äänestää kaikki. Mitään muut ei sitten ehditäkään tehdä. Diktaattorisysteemi toimii hyvin pari vuotta kunnes valta turmelee johtajan joka alkaakin keskittyä vain oman vallan ja omaisuuden kasvattamiseen ja suojaamiseen.

Vierailija
85/86 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kapitalismi ongelmaton ole. Ongelma on vain se, ettei parempaakaan systeemejä ole toistaiseksi löydetty. Ihminen on luontaisesti ahne ja laiska. Kapitalismi pyörii ihmisten ahneuden voimin. Sosialismin ongelma taas se, että palkkioiden puuttuminen ruokkii laiskuutta. Ja surkeaksi on jäänyt köyhän osa kaikissa sosialistikokeiluissakin. Parhaiten tuntuu toimivan pohjoismaiset hyvinvointiyhteiskunnat, jotka sekoitus kapitalismia ja sosialismia.

Sama homma edustuksellisen demokratian kanssa. Ei täydellinen, mutta tuntuu toimivan paremmin kun muut systeemit. Totaalidemokratiassa joka asiasta saa äänestää kaikki. Mitään muut ei sitten ehditäkään tehdä. Diktaattorisysteemi toimii hyvin pari vuotta kunnes valta turmelee johtajan joka alkaakin keskittyä vain oman vallan ja omaisuuden kasvattamiseen ja suojaamiseen.

puhu vain omasta puolestasi. Minä olen sosialistisesta perheestä ja kasvatettu kovaksi työmieheksi joka ei työtä pelkää eikä korruptoidu minkään edessä.

Sosialistinen ihminen on oman itsensä esikuva ja samalla esikuva myös muille.

On pötyä herjata ihmiskuntaa laiskaksi ja ahneeksi muutaman mädän omenan takia. Giljotiini on kehitetty näille mädille tapauksille. Kommunistisista perheistä lähtöisin olevat lapset ovat aina totutettu kovaan työntekoon moraalilla. Kaikkea muuta sontaa kommunisteista levitetään, mutta suoraselkäisyys ja työkunto sen viimeistään näyttää sen kuka on laiska ja ahne. Sosialisti on korkeintaan ahne työnteolle ja laiska laiskottelemaan. Suosittelen kaikille lapsiperheille Karl Marxin lapsuuden kodin vierailua ja kunnioittamalla tätä kukkaseppelein. Viettäkää hieno loma Trierissä!

Vierailija
86/86 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on yrittäjäperheessä opetettu työntekoon. Nyt, kun olen jo vanhahko ja tehnyt iäisyyden töitä, alan epäillä tämän touhun järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi