Mulla on 10 euroa rahaa käytettäväksi ennen perjantain palkkapäivää, ja sillä pitäisi
ostaa tamponeja (menkat alkoi just "sopivasti") + huomisen ruuat itselleni. Lähden kohta kauppaan, neuvotko mitä ostan että mahtuu tuohon kymppiin?
Kommentit (35)
Osta herneitä ja puurohiutaleita. Keität päivälliseksi hernekeittoa kattilallisen ja aamupalaksi puuroa. Kai sulla nyt jotain on kaapissa valmiina?
En tiedä mitä tampoonit maksaa, mutta noihin ruoka-aineisiin menee max. 2e.
Onko pastaa kaapissa? Pakastepinaattia ja halvin feta, tosi hyvä kastike tulee! Tomaattimurska (ja soijarouhe ) toinen pastakastike. Porkkanaa, sipulia ja risottoriisiä, ihana kasvisrisotto. Toivottavasti sulla vaan on liemikuutioita ja mausteita!
Kauheen vaikee keksiä, kun oon sellanen nyhjää tyhjästä -kokkailija, kaapissa aina linssejä, pastaa, säilykkeitä. Periaatteessa pärjäisin viikon ilman kauppareissua, mutta aina sitä jotain tuoretta ja leipää ja uusia säilykkeitä hakee :-)
Kannattais suunnitella rahankäyttöään
K-supermarketista saa 5 kg pottuja 2 €:lla, ja K-citystä 4 kg lanttuja 3 €:lla, samoin 4 kg porkkanoita 3 €:lla. Menee kyllä koko kymppi, mutta siinähän riittää koko viikoksi, 13 kg yhteensä.
T. Lidl-mies.
Vierailija kirjoitti:
K-supermarketista saa 5 kg pottuja 2 €:lla, ja K-citystä 4 kg lanttuja 3 €:lla, samoin 4 kg porkkanoita 3 €:lla. Menee kyllä koko kymppi, mutta siinähän riittää koko viikoksi, 13 kg yhteensä.
T. Lidl-mies.
ääliö, unohdit tampponot. verta vuotaen hänkö sit loikkii ihmisten ilmoilla.
Osta niitä tamponeja. Perjantai on jo ylihuomenna, joten huomiseksi jotain purtavaa lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
T. Lidl-mies.
Miten potut ja lantut toimivat kuukautissuojina? Onko luotettavia vai pitääkö AP:n pelätä ohivuotoja?
Palkan tultua hanki kuukuppi. Tarvitko välttämättä tamponeita? Ts. onko menoja ennen pe? Jos oot vain kotona pärjännet ilmankin? Suihkuttelet joka wc-käynnillä.
Vierailija kirjoitti:
Palkan tultua hanki kuukuppi. Tarvitko välttämättä tamponeita? Ts. onko menoja ennen pe? Jos oot vain kotona pärjännet ilmankin? Suihkuttelet joka wc-käynnillä.
Sullapa on jännittävät menkat. Mä en nimittäin pysty kontrolloimaan sitä vuotamista niin että se ajoittuisi juuri wc-käyntien kohdalle. Kyllä mulla pöksyt, tuolit, sohvat ja sängyt ois verestä punaiset jos en kotona suojia käyttäisi....
Vierailija kirjoitti:
Onko tämän kirjoittaja nainen?
Minulla on yleensä budjetti noin 10€/viikko. Juuri niitä puuroja, kuivaherneitä, Lidlin jauhelihaa ja makaroonia. Ja makaroonia pelkän ketsupin kanssa, jos ei muuta, maksaa n. 15snt/pussi. Mut käyn myös hakemassa kirkon diakonissalta leipää. On mukava tyyppi muutenkin jutskata.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yleensä budjetti noin 10€/viikko. Juuri niitä puuroja, kuivaherneitä, Lidlin jauhelihaa ja makaroonia. Ja makaroonia pelkän ketsupin kanssa, jos ei muuta, maksaa n. 15snt/pussi. Mut käyn myös hakemassa kirkon diakonissalta leipää. On mukava tyyppi muutenkin jutskata.
Mistä voi ostaa makaroonia? Ei löydy ainakaan meidän lähikaupasta.
Vierailija kirjoitti:
T. Lidl-mies.
Itse sain 8e, taidan olla sekaisin
Saat 50 euroa jos saan hieroa jalkapohjiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lidl-mies.Itse sain 8e, taidan olla sekaisin
Sekaisin Lidl-miehestä?
Vierailija kirjoitti:
T. Lidl-mies.
Ja porkkanaako ajattelit käytettävän tamponin asemasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämän kirjoittaja nainen?
On. Meinasin tosiaan, että jos ei oo menoja ja rahaa ei ole enempää ja ruokaa ei kaapeissa oo, niin ite ostaisin mieluummin enemmän ruokaa kuin näkisin nälkää ja noh, sit ois vähän verisempiä ne pari päivää... Kotona ollessa ei mulla olis niin väliksi, vaikkei siteitä olisikaan hätätilassa. Ei ennen vanhaankaan ollut siteitä eikä tamponeita. Silloin tungettiin rättejä housuun ja nytkin voi laittaa, vaikka talouspaperia tai leikellä joku huono tyynyliina, t-paita tms. Kotona vaikka pyyhe sänkyyn, sohvalle ja tuolille, missä istuu. Alkkareita voi vaihtaa usein, kun ne verestyy. Pesussa lähtee sit kyllä. Mut toki meitä on erilaisia ja hienommat leidit ostaa pulassakin tamponeita ja näkee vaikka nälkää sit.
Vinkki: Osta niistä perjantain palkkarahoista itselles kuukuppi. Säästät monta euroa pitkässä juoksussa.
Toinen vinkki: 5 eurolla saa vaikka mitä. Itse tekisin varmaan lihamakaronilaatikon ilman munamaitoa. Tai nakkeja ja muussia esimerkiksi? Jos olet kasvissyöjä niin suosi kauden kasviksia. Joku sipuli-porkkana-paprika -systeemi esim. riisin / nuudelin /perunan kanssa on kans helppo ja yksinkertanen.
Siis etkö muka pärjää 10eurolla 2 päivää? Joopa joo.
Meitä taloudessa 2 aikuista ja meillä 0€ rahaa. Tili tulee perjantaina. Jääkaapissa just sen verran jotain kastiketta ja pottua että pärjää tämän illan ja torstain.
Voit jättää siteet ostamatta ja keksiä siteen tilalle jotain muuta ja niin jää koko kymppi ruokaan, jos kerta niin tiukalle vetää.
Katso nyt ensin, mitä löytyy kaapeista. Vaikea neuvoa, kun ei tiedetä, mitä ruokatarvikkeita sulla on jo kotona.