Untuvatakit maksaa ebsyssa 5-8 euroa kotiin lähetettyinä
Eikä niistä mene tullia eikä alvia. Laskettelutakit siitäkin edullisempia
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää ostan kaiken, minkä pystyn ebaysta.
Yksinhuoltajallakin on vara sisustaa kun kamppeet maksaa 2-5e 😂
Ja kiva, kun vaatteita saa muutamalla eurolla niin viitsii joskus ostaa uusia ilman että tuntuu että aina on lapsilta poies :)
Meikitki tilaan sieltä :) verraten, 200värin luomiväripaletti 20e, suomessa halvimmankin merkin yksittäisen väri 2e.Mitenkähän turvallisia noin halpojen luomivärien materiaalit on? Hmmm, kiinalaiset laittaa melamiinia äidinmaidonkorvikkeeseen, joten luomivärien kemikaalit voi olla aika villejä.
Oletteko muuten nähneet aasialaisten tyhjentävän äidinmaitokorvikehyllyjä täällä Suomessa ja kiikuttavan ne postiin? On tullut monta kertaa eteen. Itse en ostaisi sieltä suunnalta mitään kosmetiikkaa, hygieniatuotetta, ruokaa, juomaa, siivoustuotteita tai astioita. Vaatteetkin epäilyttävt, kankaat voivat olla täynnä myrkkyjä. Isojen, tunnettujen valmistajien uskon/toivon huolehtivan noista asioista, mutta nuo halvat hinnat ovat todella epäilyttäviä.
Kun olin töissä kassalla, aasialaiset tulivat hakemaan laatikkokaupalla korvikkeita, ja niiden piti olla just pahvilaatikoissa, irralliset eivät käyneet. Luulin itse asiassa heidän ostavan niitä omiin etnisiin kauppoihinsa, mutta ilmeisesti lähettävätkin ne Aasiaan sukulaisille.
Olen kerran tilannut Ebaystä topin (Kiinasta), ja se haisi aivan helvetin pahalta. Ainahan uusissa vaatteissa on se tietty kemikaalin haju, mutta tuo toppi haisi "myrkylliseltä". Pesin sen koneessa, ja sen jälkeen kone haisi pari viikkoa myrkyltä. Meni kyllä suoraan roskiin, enkä ihmettelisi jos puoli Vantaata olisi saanut jonkun myrkytyksen, kun toppi Vantaan jätteenkäsittelylaitoksella poltettiin...
Joskus noita Kiinasta hommattuja vaatteita on tuhottu ongelmajätteissä, koska ovat sisältäneet niin valtavan määrän kemikaaleja ja esim. lyijyä.[/qu
voi itku, prismakin myy niitä:(
Vierailija kirjoitti:
Ja kiva, kun vaatteita saa muutamalla eurolla niin viitsii joskus ostaa uusia ilman että tuntuu että aina on lapsilta poies :)
Meikitki tilaan sieltä :) verraten, 200värin luomiväripaletti 20e, suomessa halvimmankin merkin yksittäisen väri 2e.
Siltä se sinun kämppäsi varmaan näyttääkin, että kamppeet on maksanut 2-5e :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikitki tilaan sieltä :) verraten, 200värin luomiväripaletti 20e, suomessa halvimmankin merkin yksittäisen väri 2e.Mitenkähän turvallisia noin halpojen luomivärien materiaalit on? Hmmm, kiinalaiset laittaa melamiinia äidinmaidonkorvikkeeseen, joten luomivärien kemikaalit voi olla aika villejä.
Oletteko muuten nähneet aasialaisten tyhjentävän äidinmaitokorvikehyllyjä täällä Suomessa ja kiikuttavan ne postiin? On tullut monta kertaa eteen. Itse en ostaisi sieltä suunnalta mitään kosmetiikkaa, hygieniatuotetta, ruokaa, juomaa, siivoustuotteita tai astioita. Vaatteetkin epäilyttävt, kankaat voivat olla täynnä myrkkyjä. Isojen, tunnettujen valmistajien uskon/toivon huolehtivan noista asioista, mutta nuo halvat hinnat ovat todella epäilyttäviä.
Kun olin töissä kassalla, aasialaiset tulivat hakemaan laatikkokaupalla korvikkeita, ja niiden piti olla just pahvilaatikoissa, irralliset eivät käyneet. Luulin itse asiassa heidän ostavan niitä omiin etnisiin kauppoihinsa, mutta ilmeisesti lähettävätkin ne Aasiaan sukulaisille.
Olen kerran tilannut Ebaystä topin (Kiinasta), ja se haisi aivan helvetin pahalta. Ainahan uusissa vaatteissa on se tietty kemikaalin haju, mutta tuo toppi haisi "myrkylliseltä". Pesin sen koneessa, ja sen jälkeen kone haisi pari viikkoa myrkyltä. Meni kyllä suoraan roskiin, enkä ihmettelisi jos puoli Vantaata olisi saanut jonkun myrkytyksen, kun toppi Vantaan jätteenkäsittelylaitoksella poltettiin...
Joskus noita Kiinasta hommattuja vaatteita on tuhottu ongelmajätteissä, koska ovat sisältäneet niin valtavan määrän kemikaaleja ja esim. lyijyä.
Harva yksityinen tilaa tuhansia vaatekappaleita kerralla. On varmasti jonkun ketjun ostamia. Ketjut ostaa yleensä halvinta koska niillä ne saa ne suurimmat voitot. Yksityisen ei kannata toimia samalla tavalla. Voi ostaa laadukkaampaa ja edullisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden halpojen takkien täytteenä ei todellakaan ole mitään untuvaa, vaan kaikkea randomia joka on kerätty esim. kanalan lattialta. Muun muassa kakkaa.
Sun mututuntuma ja miljoonien ostajan palautteita, kunpaakohan uskon? Sitäpaitsi kaikki mitä tähän asti olen ostanut on ollut paaaljon parempaa kun nää täältä ostetut. Kun on edullista, on varaa ostaa pikkasen laadukkaampaa.
no ei oo mun mutu.
http://www.aol.com/article/2011/06/17/cheap-knockoffs-and-counterfeits-…
Kuinka naiivi pitää olla, jos luulee että sikakalliit "merkki"takit ovat sen eettisemmin valmistettuja, kaikki tulevat samasta tehtaasta ja on tehty muutamalla kymmenellä sentillä. Sitten lyödään merkit hihaan ja myydään sadoilla euroilla tyhmyreille.
Ihan samoilla myrkyillä ne kaupasta ostetut vaatteet on kyllästetty. Se haju vaan ehtii rekissä tuulettuessa hävitä. Jos olette ostaneet esim. H&M:n verkkokaupasta rättejä ja ette muka haista sitä karmeaa kemikaalien katkua, tutkituttakaa nenänne. Itse pesen kaikki vaatteet ENNEN edes päälle kokeilemista ja joskus se löyhkä ei lähde edes sillä ja tämä erityisesti pätee näihin Ebayn kiinarätteihin. Joskus taisi olla myös lehdessä juttua ihan kotimaisesta vaatekaupan myyjättärestä joka sairastui näistä saatanan kemikaaleista, koska joutui aukomaan näitä varastoilta/tehtaalta tulleita rättilaatikoita tms ilman mitään suojauksia.
Säästetty euro on omassa taskussa, ei kauppiaan.
Moni allergikko väittääkin ettei niillä niihin isoihin marketteihin ole asiaa. Ilmassa on niin paljon kemikaaleja että menee viikkoja ennenkuin siitä tokenevat.
Kiinan halpa feikkiturkis saattaa hyvin olla vaikka koirasta tehty.
Mitä minä olen tilannut ei ole ikinä haissut millekään. Se on varmasti ollut kiinalaista luomua:)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka naiivi pitää olla, jos luulee että sikakalliit "merkki"takit ovat sen eettisemmin valmistettuja, kaikki tulevat samasta tehtaasta ja on tehty muutamalla kymmenellä sentillä. Sitten lyödään merkit hihaan ja myydään sadoilla euroilla tyhmyreille.
Ei ne välttämättä eettisempiä ole, mutta yleensä ainakin läpäisseet tullin ja turvallisuusvaatimukset (esim. eivät ole homeessa/kanna salmonellaa).
Tulli tarkastaa Suomeen saapuvia yritysten tilauksia, niistä testataan eri kemikaaleja yms. Osa jää tulliin, kun vaatteista löytyy vaikkapa formaldehydiä tai meikeistä lyijyä. Kun yksityisenä tilaa halvan vaatteen tai meikin, se sujahtaa tullista läpi kuin saukko avantoon - eikä kukaan tule pistotarkastamaan, mitä siinä on. Ebayn kiinavaatteissa on usein tosiaan sellainen todella vahva ja muihin tekstiileihin tarttuva petroolimainen haju, siinä missä ketjuliikkeiden kiinavaatteet haisevat miedosti *joltain*.
Yritin löytää sitä karseaa kuvaa Ebaystä tilatusta tyynystä, minkä sisällä oli kaikkea roskaa, mutta harmi kyllä ei löytynyt. :D
Mieluummin ostan ihan Suomesta kuin tilaan jotain kiinaroskaa, mun ei tarvitse siinä suhteessa säästää.
Hyvähän se on että köyhällä on varaa ostaa uutta. Globaalitalous kukoistaa ja postikin saa töitä ja täysin laillista se on. Nimittäin ei untuvaa ole kiellettyä käyttää.
On erikseen kiinalaatua, ja sitten "kiinalaatua".
Eli halpaa, lyhyt käyttöistä mutta turvallista tavaraa.
Sitten on sitä myrkyllistä, epäeettistä ja räjähtelevää laatua.
Älkää ihmiset ostako mitään untuvatuotteita! Untuvat revitään eläviltä linnuilta.
Eikö kukaan muista muutama vuosi sitten tv:ssä esitettyä dokumenttia untuvateollisuudesta?!? Se ahdistaa minua vieläkin, niin hirveää ja sadistista touhua. Linnut sidotaan jaloista ja siivistä etteivät voi pyristellä ja sitten niiltä kynitään untuvaa ja höyhentä; lintu huutaa tuskasta ja joutuu kokemaan saman kidutuksen useaan kertaan. Jos linnun iho repesi kynimisen aikana niin haava ommeltiin puuduttamatta parsinneulalla.
Kynimisen jälkeen linnut olivat aivan lamaantuneita sokista.
Miettikää nyt ihmiset ihan oikeasti haluatteko tukea tuollaista touhua. Vaihtoehtojakin on.
Jos et nähnyt dokumenttia ja kantti kestää katsoa niin löytynee kyllä googlailemella. Kehoittaisin valitsemaan eettisen vaihtoehdon; itse en halua käyttää tuotteita minkä valmistukseen on systemaattisesti rääkätty eläimiä, niiden lyhyen, stressaantuneen ja tuskaisen elämän aikana.
Kysynnän ja tarjonnan laki...
Ei se kuitenkaan ole kielletty. Siihen a sti se on siis sallittua
Kiinalaiset kiduttaa eläimiä ihan liikaa. Ei kannata tilata tuotteita missä on mitään eläinperäistä.
Linnut kynitään elävältä ilman mitään tainnutusta. Koirat keitellään ja pupujen turkki revitään.
Suomessako eläimet elää paremmin. öö siat elää paremmin????
Enkä mä enää suomesta uskallakaan mitään ostaa. Myyjät puhuu mitä sattuu. Ebayn palautteesta näkee faktan