Tulevat mammat janakkala/hämeenlinna
Olen kohat vuoden asunut turengissa mieheni ja koiran kanssa ja nyt meille on tulossa hartaasti odottettua perheenlisäystä. Olisi kiva tutustua muihinkin ekaa masukkia odottaviin mammoihin ja vaihtaa kuulumisia...
Kommentit (43)
Sain meidän pojan päiväunille ja lounasta mahaan, niin nyt ehtii taas surffaamaan. Kyllä se on tää keskiraskaus mukavaa aikaa, kun alkaa olla hyvä olo ja päivällä voi tehdä jotain muutakin kuin vaan loikoilla sohvalla; siis esikoisen uniaikaan. Tuntuu, että ehtii kaikenlaista puuhata.
En tiiä kuule, paljonko apua on siitä, että olen toista kertaa raskaana. Kyllä sitä on ihan tyystin unohtanut, miltä mahassa tuntuu ja että joka nippasusta ei tarvii hätääntyy ja että mahassa tuntuu paljon muitakin tuntemuksia kuin supistukset. ne on tietysti parhaiten muistissa....niin siis meidän esikoinen on nyt 11kk, eikä siis hänen raskausajastaan ole niin hirveen kauan, mutta kyllä " aika kuultaa muistot" ...
Tietysti itse vauvan hoidossa ja käsittelyssä auttaa, kun on aijempia lapsia, mutta kyllä luonto kummasti hoitaa, ja äkkiä sitä ne rutiinit syntyy. Mä olen opiskeluaikana käsitellyt ennenaikaisestisyntyneitäkin vauvoja (olen lastensairaanhoitaja), mutta musta oli helpompaa käsitellä omaa vauvaa, kuin toisen vauvaa.
Jos muuten omakotitaloa etsitte, niin tossahan just yks ex-turenkilainen kauppasi omaa kotiaan!!! Vaikka eikös turengissa ole tonttejakin aika hyvin tarjolla?
Mites muuten noi neuvolajärjestelyt siellä on? Onko siellä niinkun vaan yksi äitiysneuvola ja samassa lastenneuvola? Ja maksetaanko kotihoidontuen kuntalisää? Olisko sulla puhelinnumeroa sinne neuvolaan?
Hipsu rv 15
Taas ois yhks yö lusittu... Jotenki tää töissä käyminen on kauheen vaikeeta ja ei huvittas pätkääkään. Kai sitä on jo vähän niinku luovuttanu ku tietää että ei tarvi kauan enää ootella että pääsee huilimaan...
Harmillista kyllä, mutta mulla ei juurikaan enää oo sellanen tunne että jaksais tehdä oikein mitään ja herääminen aamusin on kauheen vaikeeta. Osuutensa on varmaan silläki kun mun hb. on vaan 110, mut niin ne vaan sano neuvolassa että rautaa ei vielä aloteta...hmmm... Mutta ei saa vaipua synkkyyteen =)
Kaikkein hienointa oli kun viime viikon maanantainan tunsin varmasti ekat liikkeet. Olihan niitä muljahuksia aikasemminkin ollu mutta en ollu ollenkaan tajunnu mitä ne on :)
Se kyllä on tosi että luonto kummasti hoitaa asiat parhain päin. Minäkin joka olen aina ollu todella sikeä uninen, herään nykyään pienimpäänkin risahdukseen. Saas nähdä mitä se on sitte vauvan kanssa, varmaan liekun yö kaudet hysteerisenä kattomassa kun se vähänkään inahtaa =)
Eikös ne vuokrannu sitä taloo... Ei se kannata muuttaa vuokralle... Ollaan me mietitty sitäki josko rakentais, mutta ei kuitenkaan. Onhan täällä tontteja, mutta ne on kaikki noilla kaavotetuilla aluella ja se ei taas oo oikein meidän juttu. Valmiita taloja ollaan kateltu, mutta tosiaan ku meillä ei nyt mikään panikki oo sitä löytää niin kyllä se tästä. Vaikka täytyy myöntää että välillä hermo meinaa mennä täällä pienessä kämpässä.
Täälä on tosiaan perhesuunnittelu-, äitiys- ja lasten neuvola samassa. Näitä numeroita on kolme kun ne on jaettu alueittain mutta missään niistä ei lue mäntyniemee mutta kokeile tätä numeroa: Ajanvaraus ma-pe klo12-13 03-6801425. Tähän ainaki kuuluu kuumola ja se on siinä mantyniemen vieressä.
Noista maksu jutuista mä en tiedä vielä yhtikäs mitään...
muffins rv19
Mä olen alunperin muuttanu raahesta riihimäelle (2001).
Nyt me asutaan pienkerrostalossa tapailassa. Tää on tämmönen pieni kaksio. Kovasti me ollaan omakotitaloo kateltu, mutta vielä ei ole mieluista tullu vastaan. Me ollaan aateltu että kyllä me jonkuaikaa mahdutaan tässäkin oleen yhden lapsen kanssa, joten ei olla kauheeta kiirettä pidetty sen talon kans.
Onhan noita tuttuja jo senkin puolesta kun mun mies on paljasjalkanen turenkilainen, joten sukulaisia ja tuttuja kyllä löytyy. Mutta olis enemmän kuin tervetullut kaveri joka ei oo mitään sukua mun miehelle tai muuten vaan miehen kautta tuttu =)
Mä olen päivisin aika paljo yksin, kun mies tekee pitkää päivää ja mulla on aika paljo vapaata , koska teen pelkkää yötyötä.
Mäntyniemi onkin aika kivaa seutua, toivottavasti viihdytte.
Meillä onkin lasketut ajat aika lähekkäin... kiva... Sulle onkin jo tuttua tämä vaavin oottaminen mutta mulle kaikki on vielä uutta ja ihmeellistä...