Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulussa oli liikkatunnilla ollut tanssia, kukaan tyttö ei ollut halunnut vapaaehtoisesti olla mun pojan parina

Vierailija
27.09.2016 |

Poika tuli allapäin koulusta ja kun kysyin mikä on, niin kertoi itkua nieleskellen tämän. Tylyä on tuo touhu jo yläkouluikäisten maailmassa.

Kommentit (177)

Vierailija
141/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen oikeasti tosi huolestunut näistä huonoitsetuntoisista lapsista - sekä tytöistä että pojista. Onko näiden kotona mentaliteetti, että turhasta ei kehuta, itsestään on turha pitää ääntä, parempi vaan olla nöyrä? Eikö näille lapsille kerrota pienestä pitäen, että sinä olet ihan mahtava juuri tuollaisena? Arvostellaan muita ja sitten syytellään muita, kun joku sattuu arvostamaan sitä itseään arvostamaan oppinutta tyyppiä enemmän kuin sitä omaa "en ole juuri mitään" -kasvatettua lastaan. 

Kehuttiin kyllä. Ja sitten välillä taas ei puhuttu mitään viikkoon ja tuijotettiin halveksien kuin jotain rottaa, jos meni tekemään jotain mistä äiti ei tykkää.

Vierailija
142/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen oikeasti tosi huolestunut näistä huonoitsetuntoisista lapsista - sekä tytöistä että pojista. Onko näiden kotona mentaliteetti, että turhasta ei kehuta, itsestään on turha pitää ääntä, parempi vaan olla nöyrä? Eikö näille lapsille kerrota pienestä pitäen, että sinä olet ihan mahtava juuri tuollaisena? Arvostellaan muita ja sitten syytellään muita, kun joku sattuu arvostamaan sitä itseään arvostamaan oppinutta tyyppiä enemmän kuin sitä omaa "en ole juuri mitään" -kasvatettua lastaan. 

Kyllä minua joskus kehuttiinkin, mutta omasta näkökulmastani ne koskivat ihan vääriä asioita eivätkä tuntuneet uskottavilta. Usein kehuttiin silloin kun joku tuttava tai sukulainen oli kuulemassa, jolloin sain vaikutelman, että siinä vain kiillotettiin omaa kilpeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se koulutustaso ja lompakko mitään auta välttämättä naisten suhteen. Olen diplomi-insinööri, tienaan vuodessa 50-100k pääomatulojen kanssa ja harrastan liikuntaa aktiivisesti, eipä nuita naisia siltikään ole saati perhettä. Itekseenhän tässä taas nettiä selaillaan. Toki huonoa itsetuntoa pönkittääkseni, pröystäilen rahalla huolella. Auto vaihtuu aina parin vuoden välein, jotta muut näkevät varakkuuteni. Ranteessa myös rolex. 

Vierailija
144/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisenä poikia ei pitäisi tanssit kiinnostaa. Tuollaisesta tanhupetteristä joka itkeä tihrustaa joka asiaa tulee luultavasti homppeli. Ei tuon ikäisten poikien pitäisi enää märistä.

Hei, lasten nukkumaanmenoaika oli jo ajat sitten.

Vierailija
145/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja naisille kysymys. Miksi synnytätte rumia miehiä, jotka joutuvat ulkonäöstänsä kärsimään lopun elämäänsä?

Vierailija
146/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin kiusattuna tyttönä (ja lisäksi että tyttöjä oli poikia enempi) inhosin kaikkea tommoista paritanssi jne. hommaa. Lintsasinkin varmasti surutta, kun ei muistikuvia ole, että osallistunut olisin. Vanhojen tanssit skippasin samasta syystä; miksi nähdä vaivaa, kun ei saa paria kuitenkaan. Toisaalta en ollut mekkotyyppi tmv. ja muutenkin nuo tanssit oli silloin 16-vuotta sitten minusta muutenkin ihan tyhmät.

Aikaa meni, aikuistuttiin ja nyt reilu kolmekymppisenä perheellisenä olin tuon kaiken ehtinyt jo unohtaa.

Istupa alas poikasi kanssa ja jutelkaa. Sano, että olet iloinen siitä, kun poika pystyi sinulle kertomaan tuollaisen hänelle varmasti nolon ja hankalan asian. Kysy miten muuten pojalla menee? Onko kavereita ja miten tyttöjutut muuten?

Ja lopuksi kerro pojalle, että kymmenen vuoden päästä kova jätkä on se, joka on hankkinut itselleen ammatin ja pystyy tarvittaessa kantamaan itsensä ja omien tekemisiensä lisäksi vastuun myös muista. Sellainen mies, jolla on raha-asiat hallussa (ei tarkoita että tienaisi isosti, vaan että menot ja tulot on tasapainossa).

Itse eilen 6-vuotiasta poikaani ohimennen neuvoin, että sellainen mies, joka on kohtelias naisille ja arvostaa naisia tulee pärjäämään elämässä mukavammin.

"Itse eilen 6-vuotiasta poikaani ohimennen neuvoin, että sellainen mies, joka on kohtelias naisille ja arvostaa naisia tulee pärjäämään elämässä mukavammin."

Toivottavasti saa isältä paremmat ohjeet tai pojasta tulee lassukka.

Samaa mieltä. Naiset tulee kävelemään tuollaisen raukan yli, ihan kuin ap:n tapauksessa

Höpöhöpö. Kyllä naiset arvostaa miehen kohteliaisuutta ja sitä että heitä arvostetaan.

Minä olen käynyt tiukan keskustelun meidän pojan kanssa siitä, että ketään ei kiusata, ja lähdetään pois paikalta jos joku tulee haastamaan riitaa (alakoulussa oli muutama 'haastava' oppilas) - jolloin hän varmisti, että kai kuitenkin jos joku kiusaa tyttöä niin sitten pojan kuuluu mennä väliin ja puolustaa? No nyt on 18v ja aina ollut suosittu - mistä sitten johtuukaan.

Niin no minä en kiusannut vaan olin kiusattu, en tapellut vaan käänsin toisen posken kuten vanhemmat kehoittivat, olin myös kohtelias (hymypoikapatsaan taisin saada toisena meidän luokalta), opettajat aina kehuivat vanhemmilleni miten hyvätapainen ja vastuuntuntoinen olen, tyttöjä puolustin enkä koskaan osallistunut heidän kiusaamiseensa... mutta arvaa ihan oikeasti halusiko moni nainen sitä sosiaalisen hierarkian pohjalla olevaa epävarmaa rääpälettä? Kiusaajilla oli kyllä vientiä jo jostain vitosluokalta lähtien.

Herää sinäkin todellisuuteen. Naiset haluavat voimakkaita miehiä. Katso ympärillesi, naiset tykkäävät pitkistä, fyysisesti voimakkaista, matala-äänisistä, korkeassa asemassa olevista ja yhteisössä arvostetuista miehistä. Siksi kiusatuilla on huonompi vienti kuin kiusaajilla. Homma kääntyy ympäri siinä kohtaa, kun se ex-koulukiusaaja elää ikuista elämänkoulua, jos kiusattu ei ole siinä kohtaa syrjäytynyt liian pahasti. Osa syrjäytyy ja jää ne "kunnollisuuden edut" saamatta naismarkkinoilla.

Vierailija
147/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkista ensimmäisenä: Peseytyykö poikasi, haiseeko hiki, haiseeko hengitys, onko hilsettä. Entäs kädet; onko syyliä.

Teinien elämässä tälläiset ulkonaiset seikat ovat ratkaisevia. Jos poika leimautuu siivottomaksi hän ei kelpaa. Hän voi muuten olla kuinka ihana tahansa.

Niin ja sitten muutama lisäkysymys: onko poikasi ujo, nössö, epätyylikäs, uskaltaako puhua tytöille?

Koska nämä asiat myös tekevät pojasta luuserin naisten silmissä. Muuten hän voi olla kuinka ihana tahansa.

Jos poika on sosiaalisen hierarkian pohjalla, on hän paskaa suurelle osalle naisista. Ne kiusaajat, jotka ovat hänet sinne pohjalle painaneet, alkavat yleensä seurustella jo todella nuorena ja voi olla vaikka kuinka monta tyttöä pyörityksessä. 

Mutta tämä on tietysti vain minun lassukkafantasiaani?

-mies

Ikävä kyllä, mut täytyy sanoa, et nämä kiusaajien tyttöystävät eivät mitään helmiä itsekään ole. Kauniita ja laitettuja joo, mut ihan samaa paskaa kiusaajien kanssa. En siis olisi kateellinen.

Olen itsekin joutunut kiusaamisen uhriksi. Meillä yläasteella tanssit oli onneksi vapaaehtoiset! Eikä me liikkatunnilla tanssittu vaan näihin tanssitunteihin nimenomaan haettiin, kunhan oli pari.

Vierailija
148/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuuden lassukka.

Koska kyseessä on murrosikäinen, joka esitellään jonkun poikana, sympatioita riittää. Jos joku 10 vuotta vanhempi mies esittelisi tämän omana ongelmanaan, pilkkaa tulisi tällä palstalla täydeltä laidalta.

Vierailija
149/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ois fiksu opettaja niin laittaisi vaihtuvat niin kuin tanssikursseilla tehdään että kaikki, myös parittomat, pääsevät harjoittelemaan eikä kukaan jää ilman paria. Paljon kehittävämpää harjoitella mahdollisimman monenlaisen tyypin kanssa eikä tulisi tuollaista typerää syrjintää. Huomaisivat muutkin ettei se sun poikas mitenkään vastenmielinen oikeastaan olekaankun siihen vähän tutustuu.

Vierailija
150/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anastasia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkista ensimmäisenä: Peseytyykö poikasi, haiseeko hiki, haiseeko hengitys, onko hilsettä. Entäs kädet; onko syyliä.

Teinien elämässä tälläiset ulkonaiset seikat ovat ratkaisevia. Jos poika leimautuu siivottomaksi hän ei kelpaa. Hän voi muuten olla kuinka ihana tahansa.

Niin ja sitten muutama lisäkysymys: onko poikasi ujo, nössö, epätyylikäs, uskaltaako puhua tytöille?

Koska nämä asiat myös tekevät pojasta luuserin naisten silmissä. Muuten hän voi olla kuinka ihana tahansa.

Jos poika on sosiaalisen hierarkian pohjalla, on hän paskaa suurelle osalle naisista. Ne kiusaajat, jotka ovat hänet sinne pohjalle painaneet, alkavat yleensä seurustella jo todella nuorena ja voi olla vaikka kuinka monta tyttöä pyörityksessä. 

-mies

Ikävä kyllä, mut täytyy sanoa, et nämä kiusaajien tyttöystävät eivät mitään helmiä itsekään ole. Kauniita ja laitettuja joo, mut ihan samaa paskaa kiusaajien kanssa. En siis olisi kateellinen.

Olen itsekin joutunut kiusaamisen uhriksi. Meillä yläasteella tanssit oli onneksi vapaaehtoiset! Eikä me liikkatunnilla tanssittu vaan näihin tanssitunteihin nimenomaan haettiin, kunhan oli pari.

Parempi se on saada vaikka sitten niitä luonteeltaan heikkotasoisempia naisia kuin olla yksin.

Vierailija
151/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuuden lassukka.

Koska kyseessä on murrosikäinen, joka esitellään jonkun poikana, sympatioita riittää. Jos joku 10 vuotta vanhempi mies esittelisi tämän omana ongelmanaan, pilkkaa tulisi tällä palstalla täydeltä laidalta.

No kymmenen vuotta vanhemman miehen pitäisi osata laittaa asiat kontekstiin. Sen ikäisellä odotetaan olevan elämässä jo muutakin ajateltavaa kuin miltä vaikuttaa vastakkaisen sukupuolen silmissä.

Vierailija
152/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää ei se, ettei ole pakko tanssia kenenkä tahansa kanssa, vaan että on pakko tanssia. Jos pakollinen hetkuttelu ja koskettelu kuuluu peruskoulun oppimäärään, niin miksei suoraan harjoitella seksiä? 

Vierailija
153/177 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anastasia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-mies

Parempi se on saada vaikka sitten niitä luonteeltaan heikkotasoisempia naisia kuin olla yksin.

Mieluummin mä yksin elelen kuin kenenkään kusipään kanssa olisin. En tosin ole erityisen läheisriippuvainen ihminen...

Vierailija
154/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen on ihan kamalaa. Ei mun mielestä teini-ikäisiä saa päästää edes valitsemaan tuossa tilanteessa, aivottomiako ne liikanopet on.. Kyllä sitä parinvalintaa tanssihommiin kerkeää tehdä aikana jona itsetunto ei mene murskaksi torjunnasta.

Vierailija
155/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että liikunnanopettaja katsoisi vierestä ja jättäisi puuttumatta jos pareja ei muodostuisi. Että osa oppilaista vain seisoisi vierustalle tekemättä mitään. 

Tyypillisesti laitetaan tytöt pituusjärjestykseen ja samoin pojat, sitten jonot vierekkäin ja siinä on pareja. Ylijääneet tytöt/pojat tanssivat keskenään 

Vierailija
156/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisesti laitetaan tytöt pituusjärjestykseen ja samoin pojat, sitten jonot vierekkäin ja siinä on pareja. Ylijääneet tytöt/pojat tanssivat keskenään 

Toiseen ketjuun kirjoitinkin, miten parittaminen aloitettiin aina pitkistä oppilaista ja lyhyimmät jäivät ilman paria. Tämäkin vahvistaa perinteisiä statuseroja.

Vierailija
157/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta pojallesi että vitut nirppanokista :) Yläasteella ei kannata jäädä siihen uskoon että niistä alfapojista ja suosituista tytöistä tulisi elämässä automaattisesti mitään maailman kuninkaita tai niistä "nörteistä"pohjasakkaa. Ihmiset ja elämäntilanteet muuttuvat. Toivon että poikasi oppisi sen eikä masennu asioista mille ei mitään voi (muiden mielipiteet) vaan pitää oman päänsä korkealla!

Vierailija
158/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiseen ketjuun kirjoitinkin, miten parittaminen aloitettiin aina pitkistä oppilaista ja lyhyimmät jäivät ilman paria. Tämäkin vahvistaa perinteisiä statuseroja.

No kukin ope tavallaan. Meillä aina aloitettiin pienemmistä - joten me kolme luokan pisintä tyttöä sitten aina oltiin parittomia.

Miksei ylipäätään voi vaihdella tuotakin järjestystä ? Sama kuin kaikki, siis aivan kaikki, tehdään ja valitaan aakkosjärjestyksessä 😡 Onpa kiva aina olla se "Virtanen" jolle jää ne jämät - oli kyse sitten esitelmän aiheesta, suoritusvuorosta tai vaikkapa lukion kurssivalinnoista

Vierailija
159/177 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjä on yleensä vähemmän kuin poikia, ei tarvitse eron olla kuin muutama tyttö vähemmän per luokka ja muutama poika jää ilman paria. Niin se vain on, tyttöjä syntyy vähemmän kuin poikia.Tämän takia poikien täytyy kilpailla jo nuoresta asti tyttöjen huomiosta, myöehmminkin elämässä on niin normaalioloissa rauhan aikana että naisia on vähemmän.

Vierailija
160/177 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka yläasteiässä haluavat tanssia käykööt tanssitunneilla erikseen.  Lopettakaa tämä pakkotansiittaminen peruskoulun puolella.  Lukion lopussa vanhojen tanssit ovat asia erikseen ja ovatkin vapaaehtoiset.

Vaatikaa vanhemmat että nämä peruskoulun tanssitunnit on lopetettava koska ne aiheuttavat niin paljon murhetta ja pahaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän