Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulussa oli liikkatunnilla ollut tanssia, kukaan tyttö ei ollut halunnut vapaaehtoisesti olla mun pojan parina

Vierailija
27.09.2016 |

Poika tuli allapäin koulusta ja kun kysyin mikä on, niin kertoi itkua nieleskellen tämän. Tylyä on tuo touhu jo yläkouluikäisten maailmassa.

Kommentit (177)

Vierailija
161/177 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin seiskaluokkalainen, hämmästyin ja ilahduin suuresti, kun yksi suosituista pojista tuli heti hakemaan minua pariksi, kun valssia olisi pitänyt harjoitella. Ainoat muut, jotka saivat parin yhtä helposti, olivat neljä luokan kauneinta beibeä ja minä olin ujo ja ruma heppatyttö. No, paria päivää myöhemmin sain kuulla kaveriltani, että tämä tanssiparini oli lyönyt luokan kingin kanssa vitosesta vetoa, että pystyykö tanssimaan "luokan ällöimmän muijan" kanssa. Että kiva herätys todellisuuteen sekä mukava isku itsetunnon päälle, vaikka olisihan se pitänyt arvatakin.

Näin Tampereella alkuvuodesta -09, tunnistakaa, jos kiinnostaa. Harmittaa sinunkin poikasi puolesta, ap, tiedän tasan, miltä tuo tuntuu.

N21

Vierailija
162/177 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamsita jo sinänsä tuo paritanssin sisällyttäminen koululiikuntaan.

Meillä enemmistö tykkää. Ja kun tytöt tulevat kysymään, että miten ne parin valinnat?

Niin kerrotaan suoraan, että ei tarvitse huolehtia, että ette pääse niistä päättämään. Opettajat tekevät ne parit omalla laillaan arvalla ja parinvaihtotansseilla aloitetaan joka tapauksessa.

Onhan se yläkoululaisille joskus vaikeaa, mutta harvemmin. Jännää kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/177 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali murrosikäinen poika ei itkua tihrustellen kerro äidilleen tällaista asiaa. Ei ikinä.

Vierailija
164/177 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse olin seiskaluokkalainen, hämmästyin ja ilahduin suuresti, kun yksi suosituista pojista tuli heti hakemaan minua pariksi, kun valssia olisi pitänyt harjoitella. Ainoat muut, jotka saivat parin yhtä helposti, olivat neljä luokan kauneinta beibeä ja minä olin ujo ja ruma heppatyttö. No, paria päivää myöhemmin sain kuulla kaveriltani, että tämä tanssiparini oli lyönyt luokan kingin kanssa vitosesta vetoa, että pystyykö tanssimaan "luokan ällöimmän muijan" kanssa. Että kiva herätys todellisuuteen sekä mukava isku itsetunnon päälle, vaikka olisihan se pitänyt arvatakin.

Näin Tampereella alkuvuodesta -09, tunnistakaa, jos kiinnostaa. Harmittaa sinunkin poikasi puolesta, ap, tiedän tasan, miltä tuo tuntuu.

N21

Olisin miettinyt onko kaverini "kaveri"..

Vierailija
165/177 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka yläasteiässä haluavat tanssia käykööt tanssitunneilla erikseen.  Lopettakaa tämä pakkotansiittaminen peruskoulun puolella.  Lukion lopussa vanhojen tanssit ovat asia erikseen ja ovatkin vapaaehtoiset.

Vaatikaa vanhemmat että nämä peruskoulun tanssitunnit on lopetettava koska ne aiheuttavat niin paljon murhetta ja pahaa mieltä.

Samaa mieltä. Muutenkin vartalokontakti voi olla vaikeaa juuri tuossa iässä.

Vierailija
166/177 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paritanssit pitäisi kyllä tehdä vapaaehtoisiksi. Itsellä ei ollut ongelmia parinsaannissa, mutta tanssiminen oli silti ihan kamalaa. Minulla on isot rinnat (todella isot aina tiellä, 75I), ja ne on olleet tuossa kasiluokan lopusta asti. Muuten kun on normaalipainoinen niin sitä näyttää melkein paidalla kuin paidalla olevan yhtä isoa rintaa. Se oli yläasteella ihan järkyttävää se touhu kun "lempinimeni" oli tissi tai hinkkityttö...

No voitte kuvitella paritansseissa mitä se tanssipari tuijotti ja röyhkeimmät joskus jopa yritti "vahingossa" hipaista jossain otteenvaihdossa tai ties missä. Pienempirintaiset tytöt haukkuivat huoraksi, vaikka paljon mieluummin olisin ollut ilman sitä huomiota. Mutta kun kerran heidän ihastuksensa halusivat kyylätä rintojani niin minun vikanihan se oli. Parit viimeiset tanssitunnit äiti antoi minun olla "kipeä", koska isot rinnat ovat sukuvika ja hän todella tiesi, miltä minusta tuntuu.

Vierailija
167/177 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä oli nämä hommat hoidettu siten, että opettajat valitsi parit. Eipähän tarvinnut kenenkään kärsiä AP:n pojan kaltaista paskaa. Ei siitä olisi mitään tullut jos olisi pitänyt itse käydä hakemassa, sekä pojat ja tytöt olisi nurisseet kun joutuvat tuon haisulin tai syylähandun kanssa tanssimaan. Nyt kun opettaja määräsi niin ei nurinat juuri auttaneet. Ainahan sieltä joku nurisija löytyi, mutta pidin oikein onnistuneena rangaistuksena sitä, että nämä nirppanokat joutuivat tanssimaan kanssani. Olin tyydytetty.

Terveisin Naispelko23

Vierailija
168/177 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikanaan laitettiin tytöt ja pojat pituusjärjestykseen ja se joka osui kohdalle oli pari. Hyvä ja reilu systeemi. Ei tarvitse kenenkään alentua kyselemään paria itselleen. Itse olin aina se lyhyin ja tanssin lyhyimmän pojan kanssa. Ei tuommoista syrjimistä pitäisi suvaita opettajien osalta vaikka haisisi ja näyttäisi mille tahansa

Vierailija
169/177 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika tuli allapäin koulusta ja kun kysyin mikä on, niin kertoi itkua nieleskellen tämän. Tylyä on tuo touhu jo yläkouluikäisten maailmassa.

Jos ton ikäinen poika pillittää, niin on äidin opit mennyt hyvin perille, mieskin saa itkeä jne., mutta eikö äippä ymmärtänyt että itkupillille pojalle ei varmasti löydy tyttöseuraa.

Vierailija
170/177 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä aikanaan laitettiin tytöt ja pojat pituusjärjestykseen ja se joka osui kohdalle oli pari. Hyvä ja reilu systeemi. Ei tarvitse kenenkään alentua kyselemään paria itselleen. Itse olin aina se lyhyin ja tanssin lyhyimmän pojan kanssa. Ei tuommoista syrjimistä pitäisi suvaita opettajien osalta vaikka haisisi ja näyttäisi mille tahansa

En olisi jäänyt tunnille jos olisin jonkun kääbikin kanssa juotunut tanssimaan.

Vierailija
171/177 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkista ensimmäisenä: Peseytyykö poikasi, haiseeko hiki, haiseeko hengitys, onko hilsettä. Entäs kädet; onko syyliä.

Teinien elämässä tälläiset ulkonaiset seikat ovat ratkaisevia. Jos poika leimautuu siivottomaksi hän ei kelpaa. Hän voi muuten olla kuinka ihana tahansa.

Sulla ei ole kyllä mitään käsitystä realiteeteista. Ei tarvitse olla mikään syyläinen haisuli ettei tytöt tykkää. Riittää ihan vaan ujous.

No minä lasken ujouden miehessä syyläistä haisulia paljon alemmalle tasolle.

Äitien vastuulla kasvattamisessa on paljon mutta kaikki lykätään vaan koulun ja päiväkodin hoidettavaksi.

Vierailija
172/177 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen on ihan kamalaa. Ei mun mielestä teini-ikäisiä saa päästää edes valitsemaan tuossa tilanteessa, aivottomiako ne liikanopet on.. Kyllä sitä parinvalintaa tanssihommiin kerkeää tehdä aikana jona itsetunto ei mene murskaksi torjunnasta.

On kamalaa jatkossa avioliitotkin pitää vanhempien järjestää, tulee pitkäikäisempiä ja onnellisempia liittoja.

Vierailija
173/177 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun poikani jätti vanhojentanssit väliin kun luokan tytöt halusivat ottaa tanssipareja luokan ulkopuolelta. Kyllä se harmitti äitiä ja varmasti jäi myös pojalle mieleen ikävänä tilanteena. Tuollaisissa olisi opettajan tehtävä huolehtia tasapuolisuudesta.

Opettajan ei todellakaan pidä laittaa nokkaansa vanhojentanssien pari muodostelmiin, nykyäänhän ne vastaa jenkkien koulunpäätös promeja ja ovat ainutkertainen tilaisuus.

Itse olen ensimmäistä peruskouluvuosikertaa, kun oli vielä tasokurssit ja alimmilla tasoilla ei voinut edes päästä lukioon. No meillä oli kaksi rinnakkaisluokkaa ja yhteensä 6 poikaa.

Eli tansseissa ei harrastettu lainkaan paritansseja vaan joitain muita hovitansseja ja kansantansseja.

En ole tanssiharrastaja, mutta historiallisesta perspektiivistä paritanssi on kovin mitätön tanssimuoto.

Vierailija
174/177 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaikki tanssi kaikkien kanssa.kaikkien poikien kanssa oli ihan ok tanssia, paitsi yhden joka oli liian seksuaalinen ja yhden, jolla ilmeisesti seisoi koko ajan :D eipä siellä kukaan mitenkään reagoinut tanssipariinsa vaan ihan neutraalisti toistemme kanssa tanssittiin.oli kivaa.niin sen pitäisi muissakin kouluissa mennä.tosi ikävää tää kehitys.

Vierailija
175/177 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäisen pitäisi määristä.

T. Sosiaalityöntekijä

Vierailija
176/177 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kävi itselläkin yläasteella. Koulukiusatulla ei ole koskaan helppoa. Muutama tyttö sanoi vielä ilkeästikkin mikä jäi mieleen. No onneks ajat on ohi ja nyt on sentään pieni kosto edessä kun toinen noista tytöistä on vaaleissa ehdokkaana. Ei ääntä minulta.

Vierailija
177/177 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 9v vuotta kulunut ap:n aloituksesta, mikä on tilanneer nyt? Vieläkö tytöt karttelee?