Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulussa oli liikkatunnilla ollut tanssia, kukaan tyttö ei ollut halunnut vapaaehtoisesti olla mun pojan parina

Vierailija
27.09.2016 |

Poika tuli allapäin koulusta ja kun kysyin mikä on, niin kertoi itkua nieleskellen tämän. Tylyä on tuo touhu jo yläkouluikäisten maailmassa.

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, jos opettaja ei ole huolehtinut, että kaikki löytävät parin. Jotenkin tuntuu hullulta tuollainen, että on pitänyt itse kiertää kysymässä, että suostuuko joku pariksi. (Vähän samalla tavalla ope on toheloinut silloin, kun joku jää aina viimeiseksi liikkatuntien huutojaossa. Ei saisi mitään huutojakoja olla.) Mutta kurja juttu kuitenkin. :(

Vierailija
102/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt kuolaavat biiberibimboa miljoonittain. On ne hassuja nuo tytöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miltä pojastasi tuntuu. Itse olin tyttönä aikoinaan samassa tilanteessa, kukaan poika ei halunnut olla kanssani missään tekemisissä saati sitten tanssia kanssani. Kyllä siinä vuosia meni, että itsetunto toipui noista kokemuksista. :/

Vierailija
104/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssikouluun vain! Alussa kauhistus mutta tulee itsevarmuutta myöhemmin. Näin minä ehdottaisin pojalleni.

Vierailija
105/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisko voinut tanssia jonkun pojan kanssa?

heh heheheh, siinä alkaa kännykkäkamerat nabsahdella ja sitten voikin kävellä suoraan koulusta rautakauppaan ostamaan köyttä.

Vierailija
106/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, eipä muakaan kukaan kysynyt, eikä kyllä haitannut. Mutta sitten oma luokanvalvojamme pakotti meidät siihen hommaan, ja määräsi parit.

Vierailija
107/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä muakaan kukaan pyytänyt, ei se kyllä haitannutkaan. Ja syy ei varmaan ollut hygieniassani, sillä pidän huolta siiltä enkä haise, ja muutenkin perusjamppa

Vierailija
108/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä on yleensä mahdollista? Silloin kun minä olin ylä*asteella*, tytöt oli vähintään puolen kilometrin päässä meistä pojista liikuntatunnilla.

Vierailija
109/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvattajana niitä lapsia kestämään pettymyksiä! Jos tuo on pahin pettymys tähän mennessä elämää niin luulen että saa itkeskellä suht usein jatkossa

Voiko yläkoululaisen elämässä paljon isompaa pettymystä ollakaan, kun tulla tyttöjen hylkäämäksi?

Tämä kommentti kerää tykkäykset 100-1 mutta sama 10 vuotta vanhemman miehen tapauksessa ja hänen itsensä sanomana herättäisiä suoranaista raivoa ja pilkkaavia kommentteja. Miksi?

Ai se, että melkein kolmekymppinen mies itkee kun ei saa kaadettua teinityttöjä? Onhan tuo nyt ällöttävää... mieti itse.

Pointti varmaan oli, että yläkoululaisen pettymys aiheutui samanikäisistä tytöistä. Jos kymmenen vuotta vanhempana pettymys aiheutuu jälleen samanikäisistä tytöistä, niin onko se jotenkin eri asia?

Vierailija
110/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvattajana niitä lapsia kestämään pettymyksiä! Jos tuo on pahin pettymys tähän mennessä elämää niin luulen että saa itkeskellä suht usein jatkossa

Voiko yläkoululaisen elämässä paljon isompaa pettymystä ollakaan, kun tulla tyttöjen hylkäämäksi?

Tämä kommentti kerää tykkäykset 100-1 mutta sama 10 vuotta vanhemman miehen tapauksessa ja hänen itsensä sanomana herättäisiä suoranaista raivoa ja pilkkaavia kommentteja. Miksi?

Siksi, että teininä nämä tykkäämisjutut ovat maailman suurimpia asioita, ja tällainen julkisesti paritta jääminen on raskasta. Näin aikuisena on saanut vähän perspektiiviä, ja yhden osa-alueen ei pitäisi hallita terveen ihmisen koko minäkuvaa.

Nimimerkki oon ottanut pakit aika paljon rankemmin teininä kuin aikuisena, siitä huolimatta että aikuisena on ns. oikeasti ollut enemmän pelissä.

Vierailija
111/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollaisia asioita ei edes PIDÄ KYSYÄ oppilailta, että kenen kanssa tanssivat. Opettaja suorittakoot parien muodostamisen!

Minä laittaisin aiheesta ihan asiallista ja ystävällismielistä palautetta liikkaopettajalle. Kerro, miten poika oli allapäin ja kysy, että voisiko mitenkään - jos tanssia vielä treenataan - opettaja muodostaa parit. 

On ihan varmaa, että sinun poikasi ei ollut ainoa, joka pahoitti tunnilla mielensä. Ole sinä ap rohkea ja ota asia esille.

Näin siksi, että tosiaan sekä tytöissä että pojissa on aina niitä suosittuja ja vähemmän suosittuja, eikä herkässä teini-iässä tarvitse altistaa oppilaita koulukiusaamiselle eli sille, että joutuvat tyrmätyksi.

Paritansseja voi vallan hyvin yhden liikkatunnin ajan treenata kenen tahansa kanssa.

komps. opettajan moka aivan täysin tuollanen.

Vierailija
112/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä usea poika ei uskalla/halua tanssia ja välttelee itse.

Tuo "luovutusvoitto" on paljon parempi, koska se jättää pojalle ainakin jotain arvokkuutta.

Kyllä tytöt tekevät pojille jo varhaisessa vaiheessa selväksi heidän asemansa.

Vierailija
113/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tanssin meidän luokan sääliön kanssa vanhojentanssit. Kukaan muu ei kysynyt (taisi olla aika paljon niinkin, että tytöt kävivät nappaamassa itselleen mieluisia poikia). No, en tehnyt asiasta ongelmaa, oma kundikaveri ei nyt vaan ollut meidän koulussa. 

Vierailija
114/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai se, että melkein kolmekymppinen mies itkee kun ei saa kaadettua teinityttöjä? Onhan tuo nyt ällöttävää... mieti itse.

Pointti varmaan oli, että yläkoululaisen pettymys aiheutui samanikäisistä tytöistä. Jos kymmenen vuotta vanhempana pettymys aiheutuu jälleen samanikäisistä tytöistä, niin onko se jotenkin eri asia?

Ei naisia kiinnosta 18 tai 28 vuotias neitsytmies. Se on miehen oman rumuutensa vika ja naisten pihtailuilla ja sosiaalisella nöyryyttämisellä ei heidän mielestään ole mitään tekemistä asian kanssa.

Vierailija
115/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että teininä nämä tykkäämisjutut ovat maailman suurimpia asioita, ja tällainen julkisesti paritta jääminen on raskasta. Näin aikuisena on saanut vähän perspektiiviä, ja yhden osa-alueen ei pitäisi hallita terveen ihmisen koko minäkuvaa.

Nimimerkki oon ottanut pakit aika paljon rankemmin teininä kuin aikuisena, siitä huolimatta että aikuisena on ns. oikeasti ollut enemmän pelissä.

Jos ei jo teininä onnistu, joutuu sivuun markkinoilta ja aikuisena ei tarvitse enää edes yrittää.

mies

Vierailija
116/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin kiusattuna tyttönä (ja lisäksi että tyttöjä oli poikia enempi) inhosin kaikkea tommoista paritanssi jne. hommaa. Lintsasinkin varmasti surutta, kun ei muistikuvia ole, että osallistunut olisin. Vanhojen tanssit skippasin samasta syystä; miksi nähdä vaivaa, kun ei saa paria kuitenkaan. Toisaalta en ollut mekkotyyppi tmv. ja muutenkin nuo tanssit oli silloin 16-vuotta sitten minusta muutenkin ihan tyhmät.

Aikaa meni, aikuistuttiin ja nyt reilu kolmekymppisenä perheellisenä olin tuon kaiken ehtinyt jo unohtaa.

Istupa alas poikasi kanssa ja jutelkaa. Sano, että olet iloinen siitä, kun poika pystyi sinulle kertomaan tuollaisen hänelle varmasti nolon ja hankalan asian. Kysy miten muuten pojalla menee? Onko kavereita ja miten tyttöjutut muuten?

Ja lopuksi kerro pojalle, että kymmenen vuoden päästä kova jätkä on se, joka on hankkinut itselleen ammatin ja pystyy tarvittaessa kantamaan itsensä ja omien tekemisiensä lisäksi vastuun myös muista. Sellainen mies, jolla on raha-asiat hallussa (ei tarkoita että tienaisi isosti, vaan että menot ja tulot on tasapainossa).

Itse eilen 6-vuotiasta poikaani ohimennen neuvoin, että sellainen mies, joka on kohtelias naisille ja arvostaa naisia tulee pärjäämään elämässä mukavammin.

"Itse eilen 6-vuotiasta poikaani ohimennen neuvoin, että sellainen mies, joka on kohtelias naisille ja arvostaa naisia tulee pärjäämään elämässä mukavammin."

Toivottavasti saa isältä paremmat ohjeet tai pojasta tulee lassukka.

Samaa mieltä. Naiset tulee kävelemään tuollaisen raukan yli, ihan kuin ap:n tapauksessa

Vierailija
117/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos poikasi on kiusannut/ käyttätynyt inhottavasti tyttöjä kohtaan. Ymmärrettävää, ettei kukaan halua olla kiusaajan/ raggarin kanssa tekemisissä.

Vierailija
118/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kurjalta.

Onko poikasi muuten ihan suosittu (nykyään on yläkouluissa yleisempää että kaveriporukoissa on sekä tyttöjä että poikia) ? Jos hänellä on vain pari poikapuolists kaveria, kertoo se ehkä siitä, että hän ei ole kovin sosiaalinen. Mikä on ihan hieno juttu sekin. Mutta nämä kuka tekee kenenkin kanssa -parijutut aika usein ratkeaa sen välituntikaveriporukan kesken, siinä ei tarvitse ujostella.

Symppaa poikaasi mutta älä tee tästä kovin isoa asiaa. Hänen on ihan turha ajatella, että hänessä on 'jotain vikaa' tai että häntä kiusattaisiin (jossei ole muuta syytä näin uskoa). Ja vaikka täällä on ollut kaikenlaisia ehdotuksia syiksi miksi hänen kanssaan ei haluttu tanssia voi syy aivan mahdollisesti olla vain se, että jonkun muun kanssa oli helpompi sopia tanssiminen.

Ja opettaja voisi aina vähän miettiä näitä parijuttuja, mutta toisaalta meidä pojan ope myös sanoi mielestäni ihan fiksusti, että työn tekeminen on mielekkäämpää jos sen saa tehdä ihmisen kanssa, jonka kanssa työn teko sujuu.

Ja se, että tanssiminen voitaisiin jättää pois - voitaisiin, kuten myös minun inhokkini laulaminen tai lapsieni vihaama ryhmätöiden tekeminen jnejne. Pointtina siis, että niitäkin juttuja vaan täytyy kestää tehdä, mitkä ei ole niitä lempijuttuja.

Vierailija
119/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästäkin piti tehdä miehet vs. naiset -jankkausketju? Fakta on, että vastakkaisen sukupuolen torjumaksi tuleminen jatkuvasti on teininä ihan saatanan satuttavaa sekä tytöille että pojille. T: tyttö, jonka kanssa kukaan poika ei myöskään halunnut tanssia. Mulla oli teininä vaikea atooppinen ihottuma jota oli tosi vaikea saada tasapainoon ja välillä iho oli tosi huonona, ja sehän oli aikamoinen sosiaalinen itsemurha yläasteiässä. Ei puhettakaan mistään poikaystävistä, ei mitään mahdollisuuksia. Ekat suhteet vasta pitkälti yli parikymppisenä.

Vierailija
120/177 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin kiusattuna tyttönä (ja lisäksi että tyttöjä oli poikia enempi) inhosin kaikkea tommoista paritanssi jne. hommaa. Lintsasinkin varmasti surutta, kun ei muistikuvia ole, että osallistunut olisin. Vanhojen tanssit skippasin samasta syystä; miksi nähdä vaivaa, kun ei saa paria kuitenkaan. Toisaalta en ollut mekkotyyppi tmv. ja muutenkin nuo tanssit oli silloin 16-vuotta sitten minusta muutenkin ihan tyhmät.

Aikaa meni, aikuistuttiin ja nyt reilu kolmekymppisenä perheellisenä olin tuon kaiken ehtinyt jo unohtaa.

Istupa alas poikasi kanssa ja jutelkaa. Sano, että olet iloinen siitä, kun poika pystyi sinulle kertomaan tuollaisen hänelle varmasti nolon ja hankalan asian. Kysy miten muuten pojalla menee? Onko kavereita ja miten tyttöjutut muuten?

Ja lopuksi kerro pojalle, että kymmenen vuoden päästä kova jätkä on se, joka on hankkinut itselleen ammatin ja pystyy tarvittaessa kantamaan itsensä ja omien tekemisiensä lisäksi vastuun myös muista. Sellainen mies, jolla on raha-asiat hallussa (ei tarkoita että tienaisi isosti, vaan että menot ja tulot on tasapainossa).

Itse eilen 6-vuotiasta poikaani ohimennen neuvoin, että sellainen mies, joka on kohtelias naisille ja arvostaa naisia tulee pärjäämään elämässä mukavammin.

"Itse eilen 6-vuotiasta poikaani ohimennen neuvoin, että sellainen mies, joka on kohtelias naisille ja arvostaa naisia tulee pärjäämään elämässä mukavammin."

Toivottavasti saa isältä paremmat ohjeet tai pojasta tulee lassukka.

Samaa mieltä. Naiset tulee kävelemään tuollaisen raukan yli, ihan kuin ap:n tapauksessa

Höpöhöpö. Kyllä naiset arvostaa miehen kohteliaisuutta ja sitä että heitä arvostetaan.

Minä olen käynyt tiukan keskustelun meidän pojan kanssa siitä, että ketään ei kiusata, ja lähdetään pois paikalta jos joku tulee haastamaan riitaa (alakoulussa oli muutama 'haastava' oppilas) - jolloin hän varmisti, että kai kuitenkin jos joku kiusaa tyttöä niin sitten pojan kuuluu mennä väliin ja puolustaa? No nyt on 18v ja aina ollut suosittu - mistä sitten johtuukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme