Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko minun hoitaa poikani avovaimon edellissuhteen lapsia?

Vierailija
27.09.2016 |

Poikani elää tytön kanssa, jolla on ennestään 3- ja 4-vuotiaat lapset. Lasten äiti soittaa aika usein, että lapset mankuvat "mummolaan" eli meille yökylään. Olen sairauseläkkeellä ja siten kotona ja hyvässä kunnossa. Lapset eivät kuitenkaan oikein halua jäädä, eivät viihdy ja ikävöivät. Yritän toki leikkiä, käydä retkellä, leipoa ym lasten kanssa. Silti etenkin isompi on usein mieli maassa.

Oikea mummo on alkoholisti ja minustakaan se ei ole lapsille ihan hyvä hoitopaikka. Poikani tekee vuorotyötä (useita päiviä pois kotoa) ja nyt olen huomannut, että miniä tuo lapset usein meille jaksoina,jolloin poika on töissä eli haluaa levätä yksin. Kiitosta hän ei ole ikinä sanonut lapsia viedessäni. Eipä silti, että sillä väliä olisi, mutta tuntuisi kivalta.

Minusta on alkanut tuntua hyväksikäytetyltä, mutta säälin lapsia, jotka ovat ihania. Siksi en kieltäydy.

Jos olet nuori äiti ja samantyyppisessä tilanteessa (siis miniän kannalta), kerro, mitä ajatuksia kirjoitukseni herätti. Kiitos :)

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan hoitaisi. 

Vierailija
62/71 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sekä nuori äiti että alkoholistin lapsi ja lisäksi isäpuoleni äiti on minulle todella rakas ja läheinen. Minäkin haluan nostaa sinulle hattua AP. Tietty otat huomioon oman jaksamisesi ja voitkin hyvin puhua miniälle. Mutta alkoholistin lapsena kuvittelisin, että ehkä miniäsikin kaipaisi vähän äitihahmoa, eli kutsu hänet mukaan. Näin lastenhoito jakaantuu teidän kesken ja miniä voi hetken tuntea, että aina ei tarvitse olla vetovastuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajojen määrittämisestä se onkiinni. Jos et halua ottaa,niin et ota. Mulla on kolme lapsenlasta. Kaksi biologista, 6- ja 4-vuotiaat, mutta myös 12-vuotias, joka on tyttäreni miehen lapsi, asuu heidän luonaan. Itse teen osa-aikatyötä ja tällä tytöllä on paljon lyhyempi matka koulusta tänne kuinkotiin, joten tyttö tulee usein tänne mummolaan syömään välipalaa, tekemään läksyjä ja muuta. Hän on ollut elämässämme yhdeksänvuotta, joten on vain luonnollista että hän on perheenjäsenmeilkekin. Emme erottele sisaruksistaan.

Vierailija
64/71 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt lukenut kaikkia vastauksia mutta oma mielipiteeni on se että tietenkään sinun ei ole pakko ottaa lapsia hoitoon ellet halua. Itselläni on yksi lapsi joka ei ole mieheni biologinen lapsi ja miehen vanhemmat ovat ihan alusta saakka ottaneet lapseni huomioon ja haluavat nähdä lasta. Lapsellani on minun ja isänsä puolelta ihanat ja osallistuvat isovanhemmat ja lapsi on osan viikonlopuista isällään joten meillä ei ole ollut tarvetta viedä lasta miehen vanhemmille yökylään. He ovat kyllä itse usein tarjoutuneet hoitoavuksi ja joskus tulleet meille kotiin lapsenvahdiksi jos on tullut jotain äkillistä menoa. Itse en kyllä kehtaisi kovin usein edes pyytää ottavatko lapsen yöksi hoitoon. Jos olette hyvissä väleissä miniän ja lasten kanssa niin minusta on ihan ok jos miniä joskus pyytää saako lapset tulla sinun luo. Ja ihan yhtä ok on sinun kieltäytyä jos ei just sillä hetkellä sovi. Se taas ei ole ok että pyytää jatkuvasti ja että sinä suostut kun et kehtaa tai raaski kieltäytyä.

Vierailija
65/71 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvä tyyppi, Ap. Onneksi kaltaisiasi on olemassa. Minäkin pelastuin tuollaisen varamummon takia.

Vierailija
66/71 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko hoitaa omia lapsenlapsiakaan. Huonoa käytöstä miniältä, ettei edes kiitä. Vaikuttaisi siltä, että haluaa omaa aikaa viemällä lapset ap:n hoitoon. Olen itse todella kiitollinen siitä, että äitini haluaa hoitaa lastani ja hoitaa esimerkiksi sairasta lasta välillä, että pääsen mieheni kanssa töihin. Todellakin kiitän häntä siitä ja arvostan sitä todella paljon. Mikään pakko ei ole hoitaa.

Vierailija
67/71 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
68/71 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
69/71 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
70/71 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ajatella, että olisivat vähän lyhyemmillä vierailuilla, ei yökylässä? (En lukenut koko ketjua, joten en tiedä, esitettiinkö tätä jo.) Kuulostat kyllä ihanalta ihmiseltä. Olen huomannut, että uusperhekuvioissa kummallisimpia ennakkoluuloja myös lapsia (!) kohtaan esittävät isovanhemmat.

Vierailija
71/71 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain aloituksen, kommentoin silti.

Voit sanoa että otat lapset mielelläsi luoksesi kyläilemääm heti sitten kun lapset itse haluavat tulla ja jäädä.

Jos tilanne tosiaan on se että lapset ikävöivät kotiin eivätkä oikein viihdy, niin se on kurjaa lasten lisäksi myös sinulle.

Viihtyvätkö lapset teillä paremmin jos äiti/isäpuoli on mukana? Josko ne kyläilyt järjestäisi sitten niin että on vanhempi mukana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä