Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kaljan tisuttelu

Vierailija
26.09.2016 |

Ole niin saanut tarpeekseni miehen kaljan tissuttelun kattelemisesta ja siitä johtuvasta väsymyksestä ja lihomisesta. Olen nyt ollut äitiyslomalla maaliskuusta lähtien ja olen nyt oikein nähnyt kunnolla miehen tavat. Minulla on vuorotyö, joten en ole ollut kotona katsomassa joka ilta miehen tekemisiä, vaikka olen kyllä tiennyt että juo usein kaljaa. Viikolla tölkki aukeaa melkein joka päivä heti töiden jälkeen ja juo noin 6-8 ja viikonloppuna tissuttelee laatikollisen. Ei ole väkivaltainen tai muuta, äreä on välillä jos ei pääse heti tupakalle kaljan loppuun juotuaan ym. Vauva on ollut koko ajan huono nukkumaan ja olen valvonut vauvan kanssa lukuisia öitä, mies ei ole herännyt edes tuttipulloa lämmittämään minään yönä tai vaihtamaan vaippaa. Päivällä kyllä pyydettäessä vaihtaa, en kyllä tykkää yhtään, että mies hoitaa vauvaa ja juo samalla kaljaa. Miehestä kaljan juomisessa ei ole mitään ihmeellistä ja normaalia juoda. Välillä olen tosi väsynyt tähän touhuun ja arjen pyörittämiseen. Ja eniten ärsyttää kun mies valittaa kuinka väsynyt on. Käy siis töissä, normaali päivätyö. Ei yöllä edes herää vauvan kitinään. Olen kyllä vauvan antanut miehelle pari kertaa, kun on ollut pakko päästä nukkumaan, mutta koko ajan kuulen, kun vauva ääntelee olohuoneessa ja uni ei tule. Eilen asiasta yritin puhua taas kerran, että kaljan juominen häiritsee ja vastaus oli se että kalja ei mitenkään vaikuta käytökseen ja sitä on kiva lipittää. Pitäis rajoittaa ja tehdään muutoksia ja niin eteen päin. En niihin muutoksiin usko. Rahat vielä tiukilla ja laskin että olueen menee 150e kuussa. Sekava ja väsynyt avautuminen. Myötätuntoo ja ohjeita.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kyllä sanoa oikein mitään, jos mies ei suostu muuttamaan tapojaan. 

Itse jätin miehen jo ennen lapsia ja ennen kuin kaljoittelu meni ihan noin pahaksi. Varmaan on tuota tasoa nyt. Kuulemma voisi halutessaan lopettaa, eli ei ongelmaa. No, kun ei halunnut haluta lopettaa, minä halusin lähteä kokonaan pois. En ole kaivannut ketään kaljoittelemaan olohuoneen sohvalle ever since. 

Vierailija
2/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuosta alkoholin suurkulutuksesta puhutaan kaunistellen tissutteluna? Kyllä tuo imee kuin sieni, tissuttelu olisi pullo tai pari päivässä, mikä on toki liikaa sekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsois. Siksi halusinkin miehen, joka ei juo. Mieti miltä mies näyttää 10 vuoden kuluttua ja miten terveys. Rahaa palaa tuhansia euroja tuohon kaljaan ja tupakkaan. Hyi. Tietty jos mies on harrastanut tuota jo seurusteluaikoinanne niin mitempä muutat. Ällöttävää juoda noin lapsiperheessa. Kahdeksan kaljaa on kyllä jo humala ja päivittäin?!?

Vierailija
4/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa nyt avata silmäsi, ja myöntää, että miehelläsi on alkoholiongelma. Ei tissuttelu päivittäin ole tavallista eikä normaalia, eikä sun todellakaan pidä hyväksyä sitä. Lapsen paikka ei ole alkoholistiperheessä, ja jos isä ei sitä ymmärrä, äidin pitää ymmärtää. Sä et voi pakottaa miestäsi lopettamaan juomista, mutta voit valita itsellesi ja lapsellesi alkoholittoman elämäntavan. Jos et tee sitä, syyllistyt lapsen kehityksen vaarantamiseen. Sun tärkein tehtäväsi on pitää huolta lapsen terveydestä ja turvallisuudesta, ja elämällä juovan miehen kanssa se tehtävä ei toteudu.

Puhu miehellesi asiallisesti kun hän on selvin päin. Todennäköisesti hän kieltää ongelman, se kuuluu taudinkuvaan. Voit esittää vaihtoehtoja, avun hakemista, nettisivuja ym., mutta todennäköisesti miehesi kieltäytyy niistäkin sanoen, että hänellä ei ole ongelmaa, vaan sinulla. Ja niinhän se onkin. Hänen ongelmansa on se, että sinä et anna hänen juoda niin paljon kuin hän haluaisi, ei itse juominen. Sinun ongelmasi on se, että äitinä sulla on vastuu sekä itsestäsi että lapsestasi. Jos sulla on yhtään järkeä päässä, hankkiudu eroon juovasta miehestä. Ei tarvitse erota saman tien, yritä löytää vaikka tilapäinen asuinpaikka, että voisitte katsoa miten tilanne kehittyy. Voit sanoa miehellesi, että tapaatte lapsen kanssa häntä silloin, kun hän on selvä, ja pidä siitä kiinni. 

Hyvä kun olet herännyt ongelmaan näin alkuvaiheessa. Tiedän, että isojen ratkaisujen tekeminen ei ole helppoa, ja eroaminen vielä vaikeampaa, mutta yritä pitää mielessä, että sulla on lasta kohtaan velvollisuus, ja se velvollisuus ei ole "ydinperhe", vaan se, että päihteet ei kuulu lapsen jokapäiväiseen elämään.

Vierailija
5/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miestä millään muuta, sen kyllä tiedän. Olen ajatellut nyt jälkeen päin, että olen ollut täysi idiootti kun olen suostunut pyörittämään perheen arkea ja sulkenut silmäni miehen tavoilta ja uskonut selityksiä. Kai olen vain niin väsynyt ja antanut asioiden olla. 

-ap

Vierailija
6/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin eksäni tissuttelun vuoksi alle kolmekymppisenä. Nyt nelikymppisenä tapasin hänet pitkän tauon jälkeen ja voin sanoa, että alkoholi on kyllä alkanut pehmentää pääkoppaa. Toki se ulkonäössäkin oli havaittavissa ja ääni sellainen räheä, mutta pahinta siis se, että muistutti horisevaa lähiökuppilan juoppoa puheissaan. Eikä se ollut edes keskustelua vaan yksipuolista jorinaa. Huh. 

Vierailija
7/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelma ole mitenkään uusi, nyt juominen tapahtuu kotona niin on näkyvämpää. Kun olin töissä niin mies kävi "korjaamassa autoa" veljiensä luona ja joi sielä änkyrä humalaan noin 2 kertaa kuussa, tämä on loppunut, mutta toinen tapa alkanut. Jos asiasta puhuu mies heti sanoo että enkö tee mitään ja en hoida vauvaa ja remontti oluita saa juoda ja juominen ei vaikuta millään lailla meijän elämään. Eikä ymmärrä kun selitän miten vaikuttaa. Olen kyllästynyt jauhamaan tästä asiasta, kun ei ymmärrä. Harmittaa, kun olen niin idiootti ollut ja sulkenut silmäni, vaikka olen terveydenhuollon ammattilainen. 

ap

Vierailija
8/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuosta alkoholin suurkulutuksesta puhutaan kaunistellen tissutteluna? Kyllä tuo imee kuin sieni, tissuttelu olisi pullo tai pari päivässä, mikä on toki liikaa sekin. 

Pullo päivässä ei kyllä taida olla liikaa kuin kukkahattupalstamammojen mielestä. Terveydelliset haitat 7 alkoholiannoksesta viikossa ovat ymmärtääkseni melko pienet.

Vierailija
9/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ongelma ole mitenkään uusi, nyt juominen tapahtuu kotona niin on näkyvämpää. Kun olin töissä niin mies kävi "korjaamassa autoa" veljiensä luona ja joi sielä änkyrä humalaan noin 2 kertaa kuussa, tämä on loppunut, mutta toinen tapa alkanut. Jos asiasta puhuu mies heti sanoo että enkö tee mitään ja en hoida vauvaa ja remontti oluita saa juoda ja juominen ei vaikuta millään lailla meijän elämään. Eikä ymmärrä kun selitän miten vaikuttaa. Olen kyllästynyt jauhamaan tästä asiasta, kun ei ymmärrä. Harmittaa, kun olen niin idiootti ollut ja sulkenut silmäni, vaikka olen terveydenhuollon ammattilainen. 

ap

Ei vaikuta hänen elämään = ei vaikuta teidän perheen elämään -> henkilöä ei kiinnosta muiden hyvinvointi, tunteet ja mielipiteet

Vierailija
10/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tissuttele miehen kaljaa.

Vierailija
11/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullo päivässä ei kyllä taida olla liikaa kuin kukkahattupalstamammojen mielestä. Terveydelliset haitat 7 alkoholiannoksesta viikossa ovat ymmärtääkseni melko pienet.

No siis olisi liikaa minulle asua perheessä, jossa tissutellaan joka päivä pullo tai pari. Tykkään raittiimmasta meiningistä. Suotakoon se minulle ja kaltaisilleni, ihan kuten suodaan se muutama annos päivässä heille, jotka sitä haluavat. 

Vierailija
12/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan miehesi tisseistäkin jo kaljaa ? Teillä ei sitten olisi vaikeuksia saada alivuokralaisia...heh,heh

Vierailija
13/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on vähintään yhtä ääliömäistä kuin alkohomismikin!

Vierailija
14/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis olisi liikaa minulle asua perheessä, jossa tissutellaan joka päivä pullo tai pari. Tykkään raittiimmasta meiningistä. Suotakoon se minulle ja kaltaisilleni, ihan kuten suodaan se muutama annos päivässä heille, jotka sitä haluavat. 

Tietenkin saat edellyttää mahdolliselta kumppaniltasi ihan mitä tahansa ominaisuuksia ikinä haluatkin, mutta kuten sanoin, vain kukkahattupalstamammat pitävät pulloa päivässä liian suurena määränä alkoholia.

Vierailija
15/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on vähintään yhtä ääliömäistä kuin alkohomismikin!

Syömishäiriö on yhtä "ääliömäistä" kuin alkoholismi.

Vierailija
16/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheni joi joka arki-ilta 4-5 olutta ja viikonloppuna muutaman enemmän. Mua asia häiritsi koska mies tahtoi iltaisin vaan tissutella ja soittaa kitaraa. Asiasta juteltiin useita kertoja jonka seurauksena mies lopetti tissuttelun. Sanoi itse että on paljon parempi olo ja eu väsytä kun menee pää selvänä nukkumaan. Oli siis pitänyt kaljan juontia rentoutumiskeinona, mutta usea alkoholiannoshan heikentää unen laatua. No, liitto päättyi muihin syihin.

Nykyinen mieheni ei juurikaan käytä alkoholia. Jouluna taisi juoda saunaoluen. Lapsiperheessä parempi niin, mielestäni.

Vierailija
17/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla mitään hienompaa, kun mies tulisi töistä kotiin niin edes kerran ottaisi vauvan sylistä ja sanoisi että mene nukkumaan, hän hoitaa vauvan ja tekee ruuan ym. Olen niin kateellinen kaikille, joilla on sellainen mies. 

Vierailija
18/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tissuttelen joskus 1-2olutta ja muutaman kerran vuodessa vedän kännit,sen jälkeen kun lapsi tuli en ole ollut kotona humalassa kertaakaan ja joskus ilta/saunakaljan tai 2 juonut kun lapsi mennyt nukkumaan.

vauvana heräilin yöllä syöttämään,hyssyttelemään ym.huonosti nukkuvaa lasta,rattaissa työnsin satoja tunteja parin ensimmäisen vuoden aikana että akka saa nukuttua ym. Isompana kuskannut paljon lasta mukana ym.

lapsi on nyt 4.5v,arvatkaa mitä olen saanut palkkioksi kaikesta tuosta?

pelkkää paskaa käytöstä,vittuilua,pilluakaan ei saa kuin säälistä silloin tälläin,ollaan nyt kun SINÄ haluat,pimeessä peitonalla lähetyssaarnaajassa.

siinä on kiitos kaikesta.

töissä olen tietenkin ollut kokoajan.

t.M40v

Vierailija
19/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen mieheltä saanut näinä 10 vuonna joina olen 3 lasta tehnyt, opiskellut, tehnyt 2 työtä ja jakanut mainoslehtiä. Pyörittänyt koko perhettä. Kertaakaan ukko ei ole lapsen kanssa herännyt, vienyt käskemättä ulos, ostanut yhtäkään vaatetta tai antanut minulle sitä kuuluisaa vapaa-aikaa. Ukko käynyt töissä ja ollut työtön. Munakaan ei sillä laiskalla sohvanvaltaajalla seiso ja kun seksi kelpaa haluaa sitä nopeasti ja ilman esileikkejä. Siinä kiitos minulle! 

t. N 35

Vierailija
20/23 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

paska elämä täytyy turruttaa jotenkin. ei tainnut lapsi sun kanssasi olla sen listalla ykkösenä tulevaisuudensuunnitelmissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi