Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea boikotoit ja kartat?

Vierailija
25.09.2016 |

Listaa tähän kaikki mitkä ovat sinulle nou nou, tai yrität mahdollisimman paljon välttää.
Ei tarvitse perustella miksi. Riittää vain maininta.
Itselläni

-Vallila
-Finlayson
-McDonalds
-Atria
-HK
-Vaasan
-Apple
-Kånken

Kommentit (284)

Vierailija
41/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lista: 

-Fiskars

-Arabia

-Iittala

-Finlayson

-Shell

-Ikea

-H&M

-Valio

-Saarioinen

-HK

-Venäläis tuotteet

-Kiina krääsä

-Afrikka tavara

-jne

Vierailija
42/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

apple

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkkikanojen munat, kertakäyttövaatteet

Vierailija
44/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Primark

Vierailija
45/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valio ja Myllyn Paras Hanhikiven takia. Vaihdoimme myös sähköyhtiön Herrforsista toiseen samasta syystä + lisäksi heidän ylimaallisen tyhmän lehden takia, jossa mollataan mm. luomutuotteita ja kirjoitetaan muutenkin kaikenlaista soopaa.

Halpavaateketjut, tiedätte miksi. Vallila, kallista roskaa halpatyövoimalla tuotettuna. Arabia, koska lopetti tuotannon Suomesta ja samalla laatu heikkeni. Hampurilaisravintolat. Tehotuotettu "ruoka", einekset, lisäaineilla "parannellut" elintarvikkeet, turhat lääkkeet, kuntosalit, tavismeikit ja ihonhoitotuotteet (suosin esim. Frantsilan tuotteita), turkikset, baarit, jatkuva uuden tavaran ostaminen (ostan käytettyä ja uutta vain tarpeeseen), kaikenlainen halpiskrääsä, israelilaiset tuotteet, hesari, kaupalliset radiokanavat, roskalehdet (is, il, seiska..), huonot telkkariohjelmat (n. 99 %), instagram ja muut vastaavat turhakkeet, lentomatkailu, kaikenlainen kertakäyttöisyys (esim. kertakäyttöastiat)...

Siinä jotain, ei varmasti kaikki. Ja ei ole vaikeaa, olen tottunut tähän lähes 30 vuoden aikana, mutta toki joskus rikon vahingossa tai pakosta boikottia tai aina ei voi täysin kieltäytyä jostain. Esim. kertakäyttöistä vessapaperia on aikalailla pakko käyttää ;D.

Vierailija
46/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- facebook (miksi vitussa pitäis siellä olla vain sen takia että kaikki muut ovat siellä. kärsin muutenkin mielenterveydellisistä oireista, jolloin mun pitäis olla kokonaan pois netistä. mut ei ne paskat tajuaa mun luokassa eikä edes välitä, mut ei sillä ole väliä kun ei tartte olla kuin muutama kuukausi heidän kanssa plus ne saatanan perehdytys päivät)

-intia (en halua ikinä kyseisen maahan sarjaraiskausten ja murhien takia. lisäksi naisten asema on niin huono ja joissakin paikoissa he eivät saa mitään koulutusta, vaan heidät naitetaan alaikäisinä. lisäksi siellä on se saatanan kastijärjestelmä. en ole mitään auttavaista tyyppiä, vaan itsekeskeinen paska. ei auta määkintä et mun kannattaisi käydä siellä perimäni takia. kun en halua, niin en halua ja vuosikymmeniä jatkunut määkintä on muuttunut asian vihaksi. huom! olen kasvanut suurimmaksi osaksi pohjoismaisessa kulttuurissa enkä asia tullut esille vasta ku 11 vuotiaana, jolloin se määkiminen alkoi.)

Vierailija
47/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän parhaani mukaan vältellä sellaisia ihmisiä, joille boikotoinnit ovat elämääsuurempi asia. Yleensä heillä on aina muutakin päässä vialla.

Suo anteeksi, mutta minusta sinun kommenttisi ei osoittanut kovinkaan suurta älliä, tai oikeastaan edes kykyä ajatteluun.

Pieni ihminen tekee sen, mitä voi, eli boikotoi jättämällä ostamatta jonkun tietyn, ei-eettisesti toimivan yrityksen tuotteita.

Minusta se osoittaa vain vastuunkantoa.

Minä boikotoin useita edellä mainittuja, mutta en osta myöskään merkkivaatteita tai laukkuja, koska ne tehdään ala-arvoisissa hikipajoissa, usein myös lapsityövoimalla.

Italialaisen tutkivan journalismin televisio-ohjelman Reportin mukaan laittoman ja järjestäytymättömän työvoiman hyväksikäyttö on yleistä kulutustavaroiden alalla. Voittojen maksimoimiseksi tuotteen valmistus on siirretty alihankkijoiden ketjulle, jonka viimeinen lenkki on halpa, laiton lapsityövoima.

Itse olen myös ruvennut boikotoimaan H&M ketjuja. Mitkä muut tuottavat vaatteet lapsityövoimalla? Ja mistä löytää laadukkaita vaatteita aikuiselle, jotka ovat myös eettisiä? Mielellään myös luomupuuvillaisia. Olen vasta herännyt näihin asioihin ja hieman nolottaa oma tietämättömyys.

Vierailija
48/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Finlayson

- Vaasan

Vierailija
49/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Sanomia. Vähän sääli, sillä se oli aikaisemmin tosi hyvä lehti. Ei ole enää.

Intiaan matkustamista. Olin joskus kiinnostunut siitä maasta ja olen käynyt siellä, mutta en aio matkustaa sinne ennen kuin naisiin kohdistuva seksuaalinen väkivalta saadaan kuriin.

Dubaihin matkustamista. Sielläkin naisten asema raiskaustilanteissa pitäisi saada kuntoon, muiden ongelmien ohella.

Vierailija
50/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina välillä armahdan firmoja ja lopetan boikotin. Esim. eräs lähiapteekki on viimein saanut anteeksi vittuilevan farmaseuttinsa, ja olen jo kerran ostanutkin sieltä kaikkien näiden vuosien jälkeen. Voisin myös viimein ostaa Crocsit, kun se buumi on mennyt ohi jo vuosia sitten. Tatuointia tai läväriä sen sijaan en aio ikinä ottaa, enkä enää palaa käyttämään Converseja, joita käytin silloin kun ne vielä eivät olleet muodissa. Pidin silloin niiden ulkonäöstä, mutta helvetin huonothan ne on jalalle. Nykyään panostan kengissä laatuun.

Boikotoin kaikkea kirjautumista vaativaa sosiaalista mediaa, kuten Facea, Instaa, Snappia, Twitteria jne. WhatsAppissa olen, mutta erillisellä prepaid-liittymällä jolla en tee mitään muuta. Boikotoin myös digikuvaamista, eli en suostu digikuviin. Boikotoin Googlea, en käytä sitä hakukoneena.

Boikotoin sähkökirjoja ja sähköisiä oppimateriaaleja. En jaksa lukea pitkiä tekstiä ruudulta.

Boikotoin tofua, mifua ja quornia ja kaikkia vastaavia keinotekoisia ja outoja "vaihtoehtoja".

Muutamia muitakin samoja boikotointikohteita mulla on, joita jo mainittu. En kuuntele kaupallisia radiokanavia, ja hyvin vähän radiota muutenkaan. Vaasanin leipiä boikotoin, tosin nykyään on pakko ostaa Vaasanin hampurilaissämpylöitä, kun muut vaihtoehdot poistettu lähikaupoista.

Applea ei ole tullut mieleen koskaan ostaa. En pidä sitä tyylikkäänä, eikä helppokäyttöisyys ei ole mikään etu minulle. Jopoa ei huvita ostaa, koska se on niin vahvasti leimautunut liikennesääntöjä osaamattomien kulkupeliksi. Kånken taas on yksinkertaisesti ruma ja liian heppoinen minun kantamuksilleni, sen ostamattomuus ei ole mikään erityinen boikotti.

Boikotoin kaikkia halpisvaateketjuja kuten Seppälä, Lindex, KappAhl, H & M, Cubus,  jne.

Boikotoin vielä paljon muutakin, mutta tässä ei kaikkea muista eikä jaksa kirjoittaa. Boikotointi on loppujen lopuksi aika helppoa, koska se ei vielä aikaa eikä rahaa. Tarvitsee vain saada syy ja tehdä päätös.

Vierailija
51/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. kertakäyttöistä vessapaperia on aikalailla pakko käyttää ;D.

Väärin, bideesuihkulla saa poistettua ainakin omassa kodissa vessapaperin tarpeen, on sitä kyllä kohteliasta olla vieraita varten.

Vierailija
52/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unilever

Kraft

Nestle

Loreal

Coca cola company

https://media.licdn.com/mpr/mpr/shrinknp_800_800/AAEAAQAAAAAAAAQhAAAAJG…

Nämä jättiyhtiöt saavat yhä enemmän valtaa, ja niillä on yhä vähemmän vastuuta aiheuttamistaan tuhoista maailmassa.

Vierailija
53/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju! Fiksua jengiä!

Vierailija
54/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia paikkoja missä soi taustamusiikki lujaa. HM yksi pahimmista.

Vierailija
55/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestle ja sen tytäryhtiöt, lihatuotteet.

Vierailija
56/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähituottajan ylihintaisia tuotteita.  

Vierailija
57/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia apteekkejä. 

Vierailija
58/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin Vallila tuotteita. Israelilaisia tuotteita. 

JA ERITOTEN KAIKKEA KIINASSA, INTIASSA JA MUUALLA KAUKOIDÄSSÄ TEHTYÄ KAMAA ! 

Kiina saastuttaa 20% maailman ilmakehästä. 

Vierailija
59/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin kaikkea rukaa missä on väriaineita, saostusaineita. 

Vierailija
60/284 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryanairia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi