Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teille koskaan päiväkausia kestävää ahmimishimoa? Mikä sen aiheuttaa?

Vierailija
25.09.2016 |

Monta päivää jo tehnyt jatkuvasti mieli jotain makeaa ja hyvää, lähes hallitsee ajatuksia että mitä makeaa tänään söisi. Jos ei makeaa niin sitten jotain muuta tekee mieli syödä koko ajan, esim. leipää. Syömisestä tulee himokasta hotkimista ja lisää tekee mieli vaikka maha olisi täynnä, ei ikään kuin pysty lopettamaan. Muutoin olen hoikka ja urheilullinen, terveesti syövä ihminen ja näitä kausia tulee silloin tällöin. Mistähän moinen johtuu? Joku vitamiininpuutos?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekai olkoon, olet raskaana!

Vierailija
2/9 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Inhoan noita päiviä, niistä kestää puolisen viikkoa ainakin toipua kun saa kierteen katkaistua.

Omalla kohdallani olen huomannut selkeän yhteyden kuukautiskiertoon: noin viikko ennen menkkojen alkua tuo himo tulee, vahvasti makeaan, mutta kaikki menee ja tuntuu että on loputon nälkä vaikka maha onkin täysi ja itseinho kolkuttaa. 

Vitamiininpuutokset varmasti vaikuttaa myös, kärsin kroonisesta raudanpuutteesta, ja sen pahentuessa nuo ahmimiset yleistyvät, mutta monesti nuo jutut ovat psyykkisiä vaikka sitä ei ehkä selkeästi huomaisikaan. Syö tylsyyteen, yksinäisyyteen, lohdukkeeksi jne. 

Joskus pitää toisaalta sallia itselleen riittävästi ravintoa ilman sen kummempia omatunnontuskia. Nälkävelka kertyy ja on todellinen asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat tai ovulaatio on yleensä syynä

Vierailija
4/9 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys?

Vierailija
5/9 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sen aiheuttaa ahmimishäiriö eli BED. Laukaiseva tekijä yleensä stressistä kumpuava riittämättlmyyden ja epätoivoisuuden tunne.

Vierailija
6/9 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en normaalisti syö sokeria, valkoista viljaa, perunaa tms. nopeaa hiilaria. Mutta sitten kun syön niitä vaikka juhlissa tms., niin siitä alkaa tuollainen syömähimo, pohjaton nälkä. Saatan ahmia kirjaimellisesti kaapit tyhjiksi. Sitä saattaa kestää monta päivää. Kun taas lopulta saan taisteltua itseni takaisin oikeille raiteille, eli normaaliin ruokavaliooni, syömähimo katoaa.

Vierailija
7/9 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön tasaisesti herkkuja joka päivä, ei tule ahmimista koskaan, ja paino on pysynyt samana jo toistakymmentä vuotta. 

130kgN42

Vierailija
8/9 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pms!

Vierailija
9/9 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMS täälläkin!