Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos alaikäinen teini tulee kaupan pihalla vastaan seteli kourassa ja pyytää teitä ostamaan alkoholia ja tupakkaa, niin suostutteko?

Vierailija
25.09.2016 |

Itse olen muutaman kerran hakenut ventovieraille teineille tupakkaa, kun olen saanut tuontipalkkaa.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei ole koskaan sellaista tapahtunutkaan minulle, olen tosin vasta 50-vuotias. Näytän varmaan siltä, että turha kysyä.

Vierailija
2/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu, mutta teen tallaisesta lastensuojeluilmoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa ehkä iästä riippuen. Alkoholia en.

Vierailija
4/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta voisin soittaa poliisille

Vierailija
5/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, hankkikoot itse sitten kun ikä riittää.

Vierailija
6/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ehtii ne itsekin kun siihen ikään pääsevät.

Vierailija
7/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan hakisi. Kerran olen ottanut teinien kaljat matkaani kun puistossa poliiseille valehtelivat että kaljat ovat minun. Eipä niillä siihen mitään sanottavaa ollut, sain ilmaiset pussikaljat sitten.

Vierailija
8/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

Vierailija
9/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en.

Vierailija
10/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveljelle ostin joskus kaljaa kun hän oli 17 ja minä 19. Nyt ei tulisi mieleenkään. En missään nimessä siis.

Vierailija
11/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tietenkään.

Vierailija
12/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan hakenut kaljaa, kympin olisi maksanut hakupalkkaa.

Vierailija
13/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan hakisi. Kerran olen ottanut teinien kaljat matkaani kun puistossa poliiseille valehtelivat että kaljat ovat minun. Eipä niillä siihen mitään sanottavaa ollut, sain ilmaiset pussikaljat sitten.

Varsinaista (valikoivaa) lainkuuliaisuutta, sano. Niinkuin kylläkin meillä kaikilla, ei sen puoleen.

Vierailija
14/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli kaks tyttöö kysyy hakemaan perjantaina iltana tupakkaa ja kaljaa kun olin ulkona treenaamassa.

Hetken mietin etten hakisi mutta kun niin kiltisti kysyivät niin tuumasin että mitäpä tuosta. Lähettiin sitten siitä kohti lähintä r-kioskia ja jtn jutusteltiin ja selvis et tytöt olivat 13v, kohta 14v. Näyttivät jtn 17v

Nooh, menin kauppaan ja ostin heille molemmille omasta pussista karkkipussit ja pullot limpparia...

Annoin heidän rahat takaisin ja sanoin etteivät menisi tuhlaamaan rahojaan tuommoiseen typeryyteen.

Tuskin kuuntelivat mutta ainakin yritin...

Vierailija
15/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakisi, koska en halua ottaa vastuulleni jonkun alkoholimyrkytystä, mahdollista onnettomuutta tai kuolemaa. Mielestäni hakija ottaa vastuun.

Vierailija
16/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinaista (valikoivaa) lainkuuliaisuutta, sano. Niinkuin kylläkin meillä kaikilla, ei sen puoleen.

Nehän selvästi lahjoittivat ne minulle kun poliiseille minun kuullen ilmoitti pussikaljojen olevan minun kaljoja. Mikä minä olen sitä sitten kiistämään, otan lahjoituksen ilolla vastaan.

Vierailija
17/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin rahat ja häipyisin ne mukanani. Siinäpähän oppisivat. 😂

Vierailija
18/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuo tilanne tulee vastaan äärimmäisen harvoin (eli ei ollenkaan), mutta silloin kun oli itse 18-v niin nuoremmille 16-17 v kavereille joutui hakemaan niin usein että ei kehdannut aina mennä samaan kauppaankaan hakemaan jo perjantai-iltapäivän neljättä kaljapussia.

Vierailija
19/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakisi. Eipä ole kyllä kysyttykään. Enkä myöskään rupeaisi mitään saarnoja pitämään tai poliisille soittelemaan. Ei siitä mitään hyötyä olisi, ei olisi ollut omallakaan kohdallani.

Vierailija
20/57 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en hakisi. Silloin kun olin itse 18-v (olen syntynyt 2.1) hain pari kertaa omille "saman ikäisille" kavereille. Myös kerran tai kaksi olen hakenut tupakkaa koulukavereille jotka olivat polttaneet jo vuosia.

Alaikäisenä hain itse tupakkaa monesti itselleni ja parhaalle kaverilleni. Ne oli kuitenkin meillä ihan näön vuoksi. Kerran myös hain alaikäisenä tupakkaa kahdelle täysi-ikäiselle kaverilleni joilla ei ollut henkkarit matkassa. :D