Jos alaikäinen teini tulee kaupan pihalla vastaan seteli kourassa ja pyytää teitä ostamaan alkoholia ja tupakkaa, niin suostutteko?
Itse olen muutaman kerran hakenut ventovieraille teineille tupakkaa, kun olen saanut tuontipalkkaa.
Kommentit (57)
Tuskin ainakaan tuntemattomalle kävisin hakemassa. Tutuille alaikäisille olen hakenut satunnaisesti alkoholia ja tupakkaa kun olen itsekin nuori. 'Muistan siis oikein hyvin sen tuskan alaikäisenä kun siiderit ja tupakat olivat välillä vähän kiven alla :D Lisäksi luotan ko. henkilöihin, etteivät örvellä ja joudu poliisin huostaan. Ja jos joutuisivatkin, eivät käräyttäisi minua vaan kertoisivat sossukeskustelussa jonkun satunnaisen pultsarin hakeneen heille.
En todellakaan hakisi.
Olen kerran hakenut viinapullon pikkusiskolle booliaineksiin, kun hänellä ei ikä riittänyt. Sisko oli kuitenkin 19-v eli ihan täysi-ikäinen, joten omatunto ei kolkuttanut niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan hakisi. Kerran olen ottanut teinien kaljat matkaani kun puistossa poliiseille valehtelivat että kaljat ovat minun. Eipä niillä siihen mitään sanottavaa ollut, sain ilmaiset pussikaljat sitten.
Varsinaista (valikoivaa) lainkuuliaisuutta, sano. Niinkuin kylläkin meillä kaikilla, ei sen puoleen.
Nehän selvästi lahjoittivat ne minulle kun poliiseille minun kuullen ilmoitti pussikaljojen olevan minun kaljoja. Mikä minä olen sitä sitten kiistämään, otan lahjoituksen ilolla vastaan.
Kannattaisi lähteä mukaan politiikkaan tuolla moraalilla. Jollet jo sitten olekin.
En tietenkään,mutta on toinenkin asia mihin en enää suostu.
Nimittäin kirjoittamaan tänne 'poistopalstalle' mitään vaivaa ja miettimistä juttuja vaativia .
Sanon sen tässä ,koska uskon ettei tätä ketjua poisteta niin nopeasti kuin sitä missä keskusteltiin vihapuheesta ja sen olemuksesta. Keskustelu siitä olisi nimenomaan nyt tärkeää ja hyödyllistä .
...mutta en jaksa enää katsella sitä 'pääsy kielletty'-tunnusta kun ajatuksella mietityt kirjoitukseni lennähtävät saman tien bittiavaruuteen.
Liian hankala ja turhauttava tämä palsta.
Uskon jo vähemmälläkin sen,ettei täällä aihe koskaan ole oikeasti vapaa. Tai on ehkä samassa mielessä 'vapaa' kuin esim. 'Kongon demokraattinen tasavalta' on oikeasti mikään 'demokraattinen' ...
En ole ostanut, enkä osta. En ota vastuuta tuntemattomien teinien juomisesta.
N27
Pari poikaa pyysi hakemaan Alkosta pullon ja Prismasta tupakkaa. Sovittiin, että odottavat ulkona kun menen kauppaan. Kävelin leffahyllylle ja valitsin leffan. Hain myös irttareita, pussin sipsiä ja kokista. Nakkasin pojat kotiin, kun olivat puolituttuja ja annoin heidän rahansa takaisin sillä ehdolla, etten illalla kattoisivat leffan, eivätkä lähtisi enään kylille..
Seuraavana aamuna soitin toisen pojan äidille ja kysyin poikien illasta. Olivat istuneet kotona ja kattoneet leffan porukalla. Myöhemmin poika tuli kiittämään! Joku kaveriporukasta oli joutunut ensiapuun sinä iltana..
En ostaisi. Kerran eräät kysyi ja kerroin tästä kaupassa sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan hakisi. Kerran olen ottanut teinien kaljat matkaani kun puistossa poliiseille valehtelivat että kaljat ovat minun. Eipä niillä siihen mitään sanottavaa ollut, sain ilmaiset pussikaljat sitten.
Varsinaista (valikoivaa) lainkuuliaisuutta, sano. Niinkuin kylläkin meillä kaikilla, ei sen puoleen.
Nehän selvästi lahjoittivat ne minulle kun poliiseille minun kuullen ilmoitti pussikaljojen olevan minun kaljoja. Mikä minä olen sitä sitten kiistämään, otan lahjoituksen ilolla vastaan.
Kannattaisi lähteä mukaan politiikkaan tuolla moraalilla. Jollet jo sitten olekin.
Ihmeen loukkaantuja sinäkin olet. En ole tuo joka lähti teinien kaljat muassaan, mutta tajuatko että alkoholin välittämisestä alaikäisille saattaa saada rapsut? Miltähän se näyttäisi jos jättäisin "omat" kaljani teineille ja poistuisin paikalta?
Juuri niin: alkoholin välittämiseltä alaikäisille. Kaljat ottamalla tyyppi säästi teinit lastensuojeluilmoitukselta ja itsensä poliisille selittelyltä.
En todellakaan. Ja kerran näin kun yksi poika (täysi-ikäinen, ei itse polta) osti ja vei alaikäisille. En enää myy hänelle ollenkaan
Ostaisin sille vaikka makkaraa Liidistä koko rahalla ;-)
Vierailija kirjoitti:
Pari poikaa pyysi hakemaan Alkosta pullon ja Prismasta tupakkaa. Sovittiin, että odottavat ulkona kun menen kauppaan. Kävelin leffahyllylle ja valitsin leffan. Hain myös irttareita, pussin sipsiä ja kokista. Nakkasin pojat kotiin, kun olivat puolituttuja ja annoin heidän rahansa takaisin sillä ehdolla, etten illalla kattoisivat leffan, eivätkä lähtisi enään kylille..
Seuraavana aamuna soitin toisen pojan äidille ja kysyin poikien illasta. Olivat istuneet kotona ja kattoneet leffan porukalla. Myöhemmin poika tuli kiittämään! Joku kaveriporukasta oli joutunut ensiapuun sinä iltana..
Kuulostaapa kliseiseltä
No en ja toivon ettei kukaan osta lapsillenikaan!
En hakisi mitään tuntemattomille.
Jos tuttu 17v pyytäisiä esim siideriä niin hakisin.
Eipä kukaan vielä ole kysellyt eikä enää tässä iässä satu teinejä edes tuntemaan.
Lupaan hakea, mutta häivyn ja pöllin rahat.
Eivät välttämättä pyydä toista kertaa ja itse nettoan.
Narkkarit niille ne ostaa. Ei normi ihmiset
Otan rahat ja poistun takaovesta.
Kauheeta kun joutuu kasvattamaan toisten kakaroita. Alkoholi ei ole alaikäisille ja vieraisiin ei pidä luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin olisi antaa kaljat alaikäisille, se olisi rikos.
Terv ohis
Vierailija kirjoitti:
En suostu, mutta teen tallaisesta lastensuojeluilmoituksen.
Miten? Meinaatko pyytää sotun ennen kuin muka haet sitä röökiä?
En koskaan. Voisin pitää saarnan, mutta kukaan ei uskalla ehdotella mulle mitään.