Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä jokin ammatti, jota ehkä hieman "kadehtien" ihailette/haikailette?

Vierailija
24.09.2016 |

En suinkaan tarkoittanut, että olisitte kateellisia jonkin tietyn ammattikunnan edustajille. Ehkä olette oikein tyytyväisiä nykyiseen uravalintaanne, mutta oliko aikoinaan jokin ala josta haaveilitte (siis myöhemmin kuin myös lapsina?) Jokin, mille ette kuitenkaan tietyistä tekijöistä riippuen aikoinanne hakeneet/päässeet. Onko asia ollut mielessä myöhemmin, tai oletteko jopa suunnitelleet uran vaihdosta iästä huolimatta?

Itse olen aina hieman haaveillut psykologin ammatista. Hain kerran aikoinaan Helsinkiin, enkä päässyt. Ei se paljosta jäänyt, mutta reilusta parista pisteestä. Huomaan aina silloin tällöin jossittelevani ja haikailevani, millaista olisi jos.. olisi päätynyt tai päässyt sille tielle.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikan toimittaja ja ulkomaankirjeenvaihtaja. Jos toimittajilla ei olisi niin huono työllisyystilanne ja tulevaisuus ei näyttäisi vielä entistä pahemmalta, olisin varmaan hakenut opiskelemaan journalismia. Olisi mukavaa saada kirjoittaa ja seurata maailman tapahtumia työkseen. Keski-ikäisenä voisi alkaa romaanikirjailijaksi.

Vierailija
62/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri minullakin, kuten monella muulla. Matemaattis-luonnontieteelliset aineet on olleet mulle aina helppoja eli uskon, että olisin sen puolesta päässyt opiskelemaan. Sen sijaan teini-iässä erään traumaattisen tapahtuman johdosta syntynyt järkyttävän paha verikammo esti tämän haaveen. 

No luin itseni DI:ksi ja ihan onnellinen olen tässäkin hommassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjailija. Olisin halunnut olla se nuori lupaus, jota hehkutetaan Hesarin sivuilla kuten Anja Kaurasta ja Harri Sirolaa nuoruudessani hehkutettiin. Se, jonka teksti jo nuorena osoittaa ikäisekseen harvinaista kypsyyttä ja psykologista silmää. Se, jonka runot repivät rikki rajoja ja räjäyttävät tajunnan.

Iän myötä olisin kehittynyt ammatissani edelleen, kirjoittaisin laaturomaaneja ja minua arvostettaisiin kirjallisuuden parissa tekemäni työn vuoksi. Osaisin punoa monisyisiä ja kiinnostavia juonikuvioita ja henkilöhahmojeni kuvaukset olisivat oivaltavia ja uskottavia.

Nuorena kirjoittelin joitain aneemisia runoja ja latteita novelleja, mutta siihen se yritys on jäänyt. Ei ole ollut lahjakkuutta eikä intohimoa tarpeeksi.

Ihan kuin omat ajatukseni. Aina ollut verbaalisesti lahjakas, mutta en kuitenkaan tarpeeksi. "Jag ville vara intellektuell, berest, belärad, äckligt ung."

Vierailija
64/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti lääkäri. Mikään muu maailmassa ei kiinnosta minua yhtä paljon. Olisi niin täysin kutsumusammattini...

Mutta ikää on jo 38v. joten haaveeksi taitaa jäädä 😢😢😢

Meidän kurssilla lääkiksessä aloitti 50-v nainen. Erikoistuikin sitten vielä. Et ole ollenkaan liian vanha.

Vierailija
65/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi. Harmittaa, kun ei tullut silloin nuorena mieleenkään hakea poliisikouluun. Nyt voisin tutkia rikoksia, eli tehdä jotain oikeasti tärkeää.

Vierailija
66/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkäri. Ikuinen haaveammattini, en koskaan hakenut, koska en ikinä pääsisi lääkikseen. Nyt opiskelen luokanopettajaksi :)

Sama mulla. En tiedä mikä rimakauhu iski, en uskaltanut edes hakea. Tuli ihmislääkäri. Edelleen nelikymppisenä mietin, että pitäiskö sittenkin...

Eläinlääkikseen on huomattavasti vaikeampi päästä kuin ihmislääkikseen.

Vierailija
67/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten psykiatri tai gynekologi olis ollut mun juttu.

Tai tanssija.

Vierailija
68/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailija ehdottomasti!Nyt olen opinto-ohjaaja,hyvä työ sekin.

Vierailija
69/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjailija. Olisin halunnut olla se nuori lupaus, jota hehkutetaan Hesarin sivuilla kuten Anja Kaurasta ja Harri Sirolaa nuoruudessani hehkutettiin. Se, jonka teksti jo nuorena osoittaa ikäisekseen harvinaista kypsyyttä ja psykologista silmää. Se, jonka runot repivät rikki rajoja ja räjäyttävät tajunnan.

Iän myötä olisin kehittynyt ammatissani edelleen, kirjoittaisin laaturomaaneja ja minua arvostettaisiin kirjallisuuden parissa tekemäni työn vuoksi. Osaisin punoa monisyisiä ja kiinnostavia juonikuvioita ja henkilöhahmojeni kuvaukset olisivat oivaltavia ja uskottavia.

Nuorena kirjoittelin joitain aneemisia runoja ja latteita novelleja, mutta siihen se yritys on jäänyt. Ei ole ollut lahjakkuutta eikä intohimoa tarpeeksi.

Itse haluaisin olla Rowling 2.0

Vierailija
70/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittaja. Sellainen, jonka ei tarvitse kotimaassa ähkiä freelancerina ja syödä makaronia vaan sellainen, joka hukkuu töihin ulkomaita myöden. 

Toinen on psykologi. Olisi varmaan ihan mahdollista vieläkin, mutta olen tehnyt tilastomatematiikasta itselleni niin suuren mörön ja henkisen kynnyksen, etten vaan pysty kunnolla edes ajattelemaan asiaa. En ole koskaan ollut erityisen surkea matikassa, mutta tiedä häntä.

Vierailija
71/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntä.

Olen lukiossa lehtorina, en valita.

Vierailija
72/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan haaveillut mistään koulutuksesta tai työstä mutta haluaisin olla jossain korkean statuksen ammatissa koska sellaisia naiset suosii pariutumisesssa.

Kuten tilastotkin näyttää niin miehet joilla on korkeat tulot on varmimmiten parisuhteessa.

Sattumaa, naiset eivät välitä rahasta.

Vierailija
73/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianajaja. Myös monet muut lakimiestehtävät

Vierailija
74/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkäri. Ikuinen haaveammattini, en koskaan hakenut, koska en ikinä pääsisi lääkikseen. Nyt opiskelen luokanopettajaksi :)

Sama mulla. En tiedä mikä rimakauhu iski, en uskaltanut edes hakea. Tuli ihmislääkäri. Edelleen nelikymppisenä mietin, että pitäiskö sittenkin...

Eläinlääkikseen on huomattavasti vaikeampi päästä kuin ihmislääkikseen.

Tämä ei ole totta. Pisterajat elukalle ovat alhaisemmat kuin yleiselle, parina viime vuonna jopa kymmeniä pisteitä. Älyvuodosta löytyy tilastoja.

Vierailija
75/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koreografi, nykytanssin alalla. Harrastin lajia nuorena ja tein tosi hyviä koreografioita, en siis vain omasta mielestäni vaan ammattilaiset silloin niitä kehuivat. Mutta pedagogiksi päädyin, ja vielä pitkään ajettelin että opiskelen vielä joskus koreografiksi, mutta nyt 45- vuotiaana se unelma varmaan jo pitää haudata...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän