IL: Miljonääri-Seppo tienaa verottomasti, paitsi että ei oikeasti
"Miljonääri Seppo Pennanen kertoo Apu-lehdelle tienaavansa sijoituksillaan satoja tuhansia euroja. Summasta hän ei ole maksanut lainkaan veroja.
Pennasen mukaan Suomi suosii rikkaita. Hän toivoo, että asiaan tulisi muutos. Siksi Pennanen aikoo nostaa asian julkiseen keskusteluun ennen tulevia eduskuntavaaleja.
– Onko yhteiskunnan kannalta oikein, että minä ja kaltaiseni rikkaat voivat saada tulonsa verovapaasti elämänsä loppuun saakka? Pennanen kysyy."
Hyvä kysymys, mutta sitten Seppo kertoo totuuden:
"Pennanen ei ole maksanut lainkaan veroja yli 600 000 euron indeksisijoituksista saamastaan tuotosta. Verottomuus johtuu siitä, että Pennanen on jättänyt rahat tuottamaan lisää voittoa."
Eli Seppo ei ole saanut tuloja senttiäkään koska ei ole myynyt sijoituksiaan. Rahat ovat jumissa siellä sijoirusrahastossa jota Seppo panttaa käyttämättä. Miten voi olla näin tyhmä ja samalla miljonääri?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4b9ec9b8-ff0e-4017-b6b0-bcbc7712df77
Kommentit (19)
Ihan näin vielä sivuhuomautuksena että Suomessa on jo nyt maailman kovin pääomatulojen verotus. Keskiarvo kehittyneissä maissa on puolet siitä mitä Suomi verottaa.
Tuollaiset pitäisi viedä vajan taakse. Rikkaita veroitetaan jo nyt ihanvitusti ja toi puhuu ihan puutaheinää kaasuvalottaakseen köyhät ja tyhmät rikkaita vihaamaan rikkaita entistäkin enemmän.
Kannattaisi katsoa norjaa. Verotulot menivätkin alas kun rikkaat jättivät laivan. Siinä sitten jäivät kommarit nuolemaan näppejään kun kamelin selkä katkesi.
Seppo ei taida ymmärtää, että kun Seppo myy nuo rahastonsa niin Seppo joutuu siinä kohtaa verolle. Kun Seppo ostaa sitten niiistä verojen yli jääneistä rahoista jotain, niin Seppo maksaa alv:in. Sepon veroprosentti lähestyy tuossa kohtaa 40%.
Vierailija kirjoitti:
Seppo ei taida ymmärtää, että kun Seppo myy nuo rahastonsa niin Seppo joutuu siinä kohtaa verolle. Kun Seppo ostaa sitten niiistä verojen yli jääneistä rahoista jotain, niin Seppo maksaa alv:in. Sepon veroprosentti lähestyy tuossa kohtaa 40%.
Tai saattaa mennä ylikin, en muista saako noin isossa summassa käyttää hankintaolettamaa vai meneekö se maksimi eli 34% vero tuosta kun voitto on Sepon mukaan 600 000€.
Eihän seppo niitä rahastojaan koskaan myy mutta menee se vero sitten siitä perinnöstäkin. Kyllä suomen verottaja on pitänyt huolen että se aina omansa saa.
"– Onko yhteiskunnan kannalta oikein, että minä ja kaltaiseni rikkaat voivat saada tulonsa verovapaasti elämänsä loppuun saakka? Pennanen kysyy."
Ööh? Eihän niitä tuloja koskaan saa jos ei myy niitä rahastoja. Ja jos myy, niin menee verot.
🤡🤡🤡
Vierailija kirjoitti:
"– Onko yhteiskunnan kannalta oikein, että minä ja kaltaiseni rikkaat voivat saada tulonsa verovapaasti elämänsä loppuun saakka? Pennanen kysyy."
Ööh? Eihän niitä tuloja koskaan saa jos ei myy niitä rahastoja. Ja jos myy, niin menee verot.
🤡🤡🤡
Seppohan on varmaan lukenut siitä Alankomaissa kaatuneesta vasemmiston lakiehtoduksesta jolla oltaisiin alettu verottamaan toteutumattomia voittoja. No oikeus tuomitsi sen laittomaksi, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
🤡🤡🤡
Tässä jutussa oikein tietäyms loistaa, toivottavasti on edes jonkun kesätoimittajan väsäämä, eikä kenenkään sellaisen, joka pitäis ottaa vakavasti.
Sepollehan voisi laittaa valtionkonttorin tilinumeron niin voi siirtää kaikki rahat sinne jos noin harmittaa oma rahatilanne. Ai eikö? Niin, eipä tietenkään. Eihän nämä jeesustelijat koskaan tee itse mitään mistä puhuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤡🤡🤡
Tässä jutussa oikein tietäyms loistaa, toivottavasti on edes jonkun kesätoimittajan väsäämä, eikä kenenkään sellaisen, joka pitäis ottaa vakavasti.
Haiskahtaa.... vasemmistolaiselle talousosaamiselle.
Rikastua voi yritystoiminnalla vähän tyhmempikin ihminen näköjään.
Olisi hauska tuo Sepon ehdottama, verottaja kävisi kerran vuodessa arvioimassa omaisuutesi: Auto, asunto, mökki, vene, huonekalut ja sijoitukset ja omistukset. Jos kokonaisarvo olisi noussut edellisvuodesta, saisit vähintään 30% veron nousseelle arvolle. Kuka viitsisi sen jälkeen enää yrittää mitään?
Voi sitä ulinan määrää mitä tukien varassa elävät tästä nostavat. Demareiden Tuppurainen varmasti esittää jo tänään aiheesta kysymyksen kyselytunnilla hallitukselle. Populistisesti nostaa esiin sen, kuinka hallitus näin jakaa rahaa rikkaille ja samalla leikkaa kaikkein hyväosaisimmilta.
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä ulinan määrää mitä tukien varassa elävät tästä nostavat. Demareiden Tuppurainen varmasti esittää jo tänään aiheesta kysymyksen kyselytunnilla hallitukselle. Populistisesti nostaa esiin sen, kuinka hallitus näin jakaa rahaa rikkaille ja samalla leikkaa kaikkein hyväosaisimmilta.
Korjaus.... Leikkaa siis kaikkein vähäosaisimmilta tietysti.
Aika vähän on Seppo maksellut itselleen eläkemaksuja, kun yrittäjäeläkkeestä menee veroja vain 16%, mutta yrityksestään saamillaan osinkotuloillahan Seppo taitaa elellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaus.... Leikkaa siis kaikkein vähäosaisimmilta tietysti.
No vasemmiston näkökulmasta Sepon liiketoiminta minkä hän on mahdollisesti rakentanut itse ja saanut sen tuottamaan on pelkästään valtion hänelle jakamaa. Miksi näin? No siksi että vasemmiston mielestä valtio omistaa ihmisen ja kaiken mitä hän tuottaa, ja jos se ei ota kaikkea pois niin valtio silloin antaa ihmiselle hänen itse tienaamansa rahat.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi katsoa norjaa. Verotulot menivätkin alas kun rikkaat jättivät laivan. Siinä sitten jäivät kommarit nuolemaan näppejään kun kamelin selkä katkesi.
Mutta kun rahat on varastettu meiltä kommareilta. Itse asiassa ne on meidän rahoja!
Kuullaanko kohta ilmoitus pennasen vähemmän yllättävästä eduskuntaehdokkuudesta jonkun vasemmalle kallistuvan puolueen riveissä?
"Pennanen ei tarvitse lisää rahaa, sillä hän voi nostaa osinkoja yritykseltään. Pennasen ei tarvitse maksaa tuloista veroja ”ainakaan viiteen vuoteen”. Syynä on asuntokauppa, josta kertyi tappiota 150 000 euroa. Myyntitappion Pennanen sai vähennettyä tietyin ehdoin verotuksesta, jolloin hän sai noin 40 000 euron verohyödyn."
Seppohan on oikea talousnero! En kyllä ymmärrä tuota verovähennystä itsekään, itsehän Seppo kusi asiansa.