Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä jokin ammatti, jota ehkä hieman "kadehtien" ihailette/haikailette?

Vierailija
24.09.2016 |

En suinkaan tarkoittanut, että olisitte kateellisia jonkin tietyn ammattikunnan edustajille. Ehkä olette oikein tyytyväisiä nykyiseen uravalintaanne, mutta oliko aikoinaan jokin ala josta haaveilitte (siis myöhemmin kuin myös lapsina?) Jokin, mille ette kuitenkaan tietyistä tekijöistä riippuen aikoinanne hakeneet/päässeet. Onko asia ollut mielessä myöhemmin, tai oletteko jopa suunnitelleet uran vaihdosta iästä huolimatta?

Itse olen aina hieman haaveillut psykologin ammatista. Hain kerran aikoinaan Helsinkiin, enkä päässyt. Ei se paljosta jäänyt, mutta reilusta parista pisteestä. Huomaan aina silloin tällöin jossittelevani ja haikailevani, millaista olisi jos.. olisi päätynyt tai päässyt sille tielle.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen työttömille kun he saavat saman elintason kuin mnä tekemättä mitään. Pistää miettimään miksi teen työtä kun verottaja vie rahat laiskureille.

Vierailija
22/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri. Olen nyt lukiossa abi ja aijon pitää välivuoden ja opiskella ahkerasti jotta pääsisin sinne. Haluun tavoitella unelmiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lentäjäksi tai oikeastaan hävittäjälentäjäksi mutta ei taida enää olla mahiksia. Mukava olisi olla myös jossain erikoisjoukoissa valmiina puolustamaan isänmaata.

Vierailija
24/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista että noin monella on lääkäri. Itse en missään nimessä haluais lääkäriksi, vaikka ois ollut todennäköisesti mahdollisuuksiakin päästä lääkikseen, sillä opiskelin lukiossa kaikki siihen vaadittavat aineet ja ne meni ihan hyvin. Mutta se ammatti joka salaa haluaisin olla ois näyttelijä. Ei mikään suomalainen, vaan kunnon leffastara Hollywoodissa. Sellainen täydellisen kaunis, jota kaikki ihailee.

Vierailija
25/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen laadun tarkkailija, vähän kuin viinien maistaja. Valtakunnan virallinen valittaja, paha puute ettei suomessa ole tuollaista virkaa. Oraalisten taitojen käytännön opettaja. Siinä muutama todellinen haave ammatti.

Olin aikoinani Alkolla töissä autonkuljettajana ja silloin yksi heidän laaduntarkkailijoistaan eli maistajista oli koulutukseltaan diplomi-insinööri. Taitaa olla niin että luontainen kyky erotella makuja on tärkeämpää kuin varsinainen koulutus.

Vierailija
26/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin viestintätieteiden maisteriksi vuonna nakkisota ja teen myyntityötä sponssatakseni jatko-opiskelut. Aion ryhtyä sopimus asianajaksi. Eläinlääkäri olisi unelma-ammatti. Vien omaa karvapalloani eläinlääkärille jonka odotushuoneessa roikkuu pehmo marsupilami kiipeilyköydessä.

Vierailija
27/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulaja, muusikko. Muusikko olis mulle just hyvä ammatti, mutta en osaa tehdä kappaleita! Laulaa osaan mutta en niin hyvin, että pelkällä sillä pärjäisi. Kitaraa soitan vähän, mutta olen jo 30. Haluaisin olla juuri sellainen tosi luova, joka kirjoittelee hyviä biisejä ihan luonnostaan sisäisestä palosta...

Vierailija
28/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailija. Olisin halunnut olla se nuori lupaus, jota hehkutetaan Hesarin sivuilla kuten Anja Kaurasta ja Harri Sirolaa nuoruudessani hehkutettiin. Se, jonka teksti jo nuorena osoittaa ikäisekseen harvinaista kypsyyttä ja psykologista silmää. Se, jonka runot repivät rikki rajoja ja räjäyttävät tajunnan.

Iän myötä olisin kehittynyt ammatissani edelleen, kirjoittaisin laaturomaaneja ja minua arvostettaisiin kirjallisuuden parissa tekemäni työn vuoksi. Osaisin punoa monisyisiä ja kiinnostavia juonikuvioita ja henkilöhahmojeni kuvaukset olisivat oivaltavia ja uskottavia.

Nuorena kirjoittelin joitain aneemisia runoja ja latteita novelleja, mutta siihen se yritys on jäänyt. Ei ole ollut lahjakkuutta eikä intohimoa tarpeeksi.

Vierailija
29/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa työllistävä akateeminen koulutus. Naisen saanti olisi paljon helpompaa.

Vierailija
30/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvatoimittaja tai ylipäänsä ammattivalokuvaaja. Toinen haave ammattimainen kuorolaulaja, esim. jossain oopperakuorossa.

Vierailija
31/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole omaa alaani vielä valinnut, mutta alkaisin varmasti tähtitieteilijäksi, jos olisin matemaattisesti lahjakas. Mutta kun en ole :D Pitäisi tykätä matematiikasta ja olla siinä hyvä, jos fyysikon uraa meinaisi tavoitella ja minulle matematiikka on ehkä vastenmielisintä ikinä. En siis oikeasti haaveile kyseisestä ammatista, mutta JOS olisin lahjakas! :)

Toinen on eläintenhoitaja. En usko päätyväni alalle, mutta olisihan tuo nyt ihan mahtava ammatti. :)

Vierailija
32/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pienen taidegallerian pitäjä.

Vierailija
33/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyvät arkkitehdit ja sisustussuunnittelijat aiheuttavat kateudensekaista ihailua.

Vierailija
34/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa työllistävä akateeminen koulutus. Naisen saanti olisi paljon helpompaa.

Ei se aina ole niin helppoa vaikka olisi mikä koulutus.

Vierailija
35/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suinkaan tarkoittanut, että olisitte kateellisia jonkin tietyn ammattikunnan edustajille. Ehkä olette oikein tyytyväisiä nykyiseen uravalintaanne, mutta oliko aikoinaan jokin ala josta haaveilitte (siis myöhemmin kuin myös lapsina?) Jokin, mille ette kuitenkaan tietyistä tekijöistä riippuen aikoinanne hakeneet/päässeet. Onko asia ollut mielessä myöhemmin, tai oletteko jopa suunnitelleet uran vaihdosta iästä huolimatta?

Itse olen aina hieman haaveillut psykologin ammatista. Hain kerran aikoinaan Helsinkiin, enkä päässyt. Ei se paljosta jäänyt, mutta reilusta parista pisteestä. Huomaan aina silloin tällöin jossittelevani ja haikailevani, millaista olisi jos.. olisi päätynyt tai päässyt sille tielle.

Mikä psykologin ammatissa niin kiehtoo?

Vierailija
36/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri.

Vierailija
37/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulaja ois kyllä upeaa olla. Periaatteessa mulla ois hyvä ääni, mutta en pysy nuotissa. Lisäksi en ikinä uskaltais mennä lavalle esiintymään yleisön eteen.

Vierailija
38/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laillistettu ravitsemusterapeutti :D Tosin aion hakea tähän tulevaisuudessa, nyt kerään nykyisellä mieluisella alalla työkokemusta. Ravitsemusterapeutti on ns. varasuunnitelma, ja "kadehdin" etenkin laillistettuja r.terapeutteja sen vuoksi, että heillä on "oikeus" valistaa ihmisiä syömään suositusten mukaan ja tehdä omia tutkimuksia. 

Suositukset eivät toimi läheskään kaikilla. Olisin oitis kipeä ja sairaslomalla esim. suositusten viljamäärillä. Sydänkin laukkaisi niin, että on vaikea nukahtaa,

kamala limanmuodostus...

Margariinit 😨

Vierailija
39/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen laadun tarkkailija, vähän kuin viinien maistaja. Valtakunnan virallinen valittaja, paha puute ettei suomessa ole tuollaista virkaa. Oraalisten taitojen käytännön opettaja. Siinä muutama todellinen haave ammatti.

No tuosta ei puutu kuin patjatehtaan koemakaaja :)

Vierailija
40/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista että noin monella on lääkäri. Itse en missään nimessä haluais lääkäriksi, vaikka ois ollut todennäköisesti mahdollisuuksiakin päästä lääkikseen, sillä opiskelin lukiossa kaikki siihen vaadittavat aineet ja ne meni ihan hyvin. Mutta se ammatti joka salaa haluaisin olla ois näyttelijä. Ei mikään suomalainen, vaan kunnon leffastara Hollywoodissa. Sellainen täydellisen kaunis, jota kaikki ihailee.

Samat sanat. Lääketiedettä olisi mielenkiintoista opiskella, mutta itse ammattihan on ihan koiranvirka. En ainakaan itse kestäisi saikuttajia, huumereseptien kärkkyjiä... tai tuseerauspotilaita, gynehommat, kivuliaat toimenpiteet... ja tietysti pahimpana kuolemat.

Haluaisin olla näyttelijä jossain vuosikymmeniä kestävässä komediasarjassa, koska uskon että heillä on tosi hauskaa töissä joka päivä.

Toinen vaihtoehto jokin fyysisesti kevyt, helppo, hyvin palkattu (toimisto?)työ. Mikä tahansa olisi parempaa kuin nykyinen alipalkattu raataminen jatkuvassa pelossa että saa rasitus- ja kulumavammojen lisäksi jonkin HIV-, MRSA-, hepatiitti- tms tartunnan.

Nimim. Sairaalassa paskaduunissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi