*S*I*S*U*N*A*I*S*E*T***6.3.*
Kommentit (49)
En myöskään uskalla mitään tavoitetta pääsiäiseen laittaa. Meillä mies tekee kahta vuoroa ja lasten kanssa ne kaikki illat tuntuu menevän aika haipakkaa ilman lenkkeilyjä... Olisi se ihanaa jos joskus ja jossain vaiheessa elämää pystyis lähteen jumpalle silloin kun itsetä tuntuu siltä tai edes iltalenkille.
Taas oltiin lasten kans pulkkamäessä ja kyllä tuli hiki pintaan siinä touhussa, kai sekin kuntoilusta käy...???
MINLEE: painonpudotus tavoitteeni on 75kg, ei 77kg, olen vissiin laittanut sen jossain vaiheessa väärin... sori!
jaksamista ja vähäkalorista loppuviikkoa kaikille!!
-soikku-
Ihan pakko tulla kommentoimaan, kun kävin syksyllä koulutuksen lasten ruokailusta. Yksi mielestäni erittäin hyvä idea oli ottaa lapset mukaan ruoan valmistukseen. Pieni ihminenhän aika usein laittaa huomaattaan suuhun asioita eli porkkanaa raastaessa voi mennä käsistä pala porkkanaa suuhun. Siinä voikin sitten huomauttaa, ihan ohimennen, että eikös olekin hyvää.
Siellä koulutuksessa myös puhuttiin ruoan esteettisyydestä, mutta kyllähän me kaikki osaamme laittaa ruoan kauniisti esille.
Kotona kokeiltu juttu oli ruoalla leikkiminen. Muutama vuosi sitten tytär aina kirmasi iltapalalle katsomaan mitä hullu äiti oli keksinyt.. Kananmunaan oli piirretty naama tai jotain muuta hauskaa. Leivälle oli tehty kasvot; hiukset kukkakaalia, silmät retiisiä, nenä oli puolikas kirsikkatomaatti, suu paprika jne. Maitoa tyttäreni oppi juomaan kun sai juoda sen hienosta (jalallisesta viinilasista) Puuro on parempaa jälkiruoka maljasta. Meillä on myös harrastettu " parvekeaamiaisia" , kesäaamuna yöpuvussa parvekkeella ruoka on hyvää.
Olemme myös kirjastossa tutkineet lasten keittokirjoja. Etsineet jonkun eksoottisen ruoan reseptin ja sen mukaan on sitten tehty yhdessä ostoslista ja käyty kaupassa. Niin omituiselta kuin se kuulostaakin, niin tällä tavalla tyttäreni on syönyt jopa simpukoita. Täytyy tunnustaakin, minä taidan olla meistä tällä hetkellä se ennakkoluuloisempi ruoan suhteen.
Ja kyllä, lähden mukaan välitavoitteeseen ja pistän panokseksi rohkeasti 3kg minua. Katotaan miten muijan käy näiden nolla viikkojen jälkeen.
Hyvää viikonloppua kaikille meille : )
Mä arkailen, ja laitan tavoitteeksi vain -1.5 kg, kun koko alkuvuosi on ollut yhtä takkuamista! Silloin olisin tasan 79 kg, ja siitä olis enää 4 kg tavoitteeseen ! JEE!
Ens maanantaina en pääsekän pinoon, kun ollaan anoppilassa koko viikko. Mitenhän mun syömisten käy siellä...? Anoppi laittaa hyvää ruokaa, mutta kevyeksi sitä ei voi moittia. No, raportoin sitten seuraavalla viikolla!
Meillä pojat tykkää syödä vihanneksia dipaten niitä salaattikastikkeeseen. Myös, jos ne saa syödä ruokapöydän alla tai vaikkapa olohuoneen lattialla " piknikillä" , silloin monesti pyytävät jopa lisää, kun eväät loppuu kesken! Mutta auta armias, jos esim. murekkeesta löytyy sipulinpalanen... 5 vuotias tutkii ruokansa suunnilleen suurennuslasilla. Toivottavasti ohimenevää!
Enpä minäkään voinut pienenä sietää kaalia, pinaattia ja parsaa, ja nyt ne on mun herkkuja... näin se maku muuttuu!
Nyt pakkaushommiin! Sisukasta viikonloppua toivotellen, Chicky
soikku: totta maar käy pulkkamäki kuntoilusta! Mulla kun noita perässävedettäviä on kaksi kappaletta (esikoinen vetää itse pulkkansa) niin hiki nousee pintaan jo yhdellä laskulla. Ei - totuuden nimissä on tunnustettava, että mulla on paita märkä jo kun saan lapset puettua ulos :)
köris: Eikös ollutkin yllättävää että täältä suunnasta tulee iloinen tuulahdus ;) Toivotaan, että siitä tulee tapa. Mukavaa mieltä sinnekin!
Täällä taas mussutetaan kaalikeittoa, takana erittäin pätkissä nukuttu yö ja hikinen tyyny. Haju on etova (siis sen kaalikeiton, ei tyynyn), mutta maku tomaattien ansiosta oikein hyvä. Lastenhoitaja saapui, joten pakkasin kassini ja suunnistan lautasen tyhjennyttyä kohti spinning-salia :) :)
Aurinkoista pakkaspäivää! Millloinkohan nämä lämpenee...?
Emo
täytyy kantaa korteni kekoon noiden maraboun patukoiden suhteen. Eli ne on todellakin hyviä ja jos painonvartijoiden pisteitä katsotaan, ei ne ole edes sieltä pahimmasta päästä.
Noissa belvita patuikoissa aina yhdessä " paketissa" siis 2 patukkaa, yhteensä 30 g. Kaloreita ne n. 130 ja rasvaa 2.6 g (en nyt muista kumpaa laatua se kotona ollut patukka oli). Eli yht. noin 160 Kcal joka on 2.5 pojoa (ja 1.25 pojoa / patukka).
vertasin tietoja Paussin myslipatukoihin. Yhdessä sellaisesta tuli noin 120 kkal eli 2 pistettä. Yhdessä patukassa ainesta 20 g edestä.
Alpenin vastaava (hyvä myös se): 29 g gramman patukka: 2.5 pojoa.
Eli belvitassa se hyvä puoli,että aina voi syödä vain toisen. Noissa muissa tulee helposti mussutettua koko patukka ja se taas vastaa kahta belvitaa (eli yhtä pakkausta).
- Minlee
Tohon kasvisasiaan ei mulla ole mitään neuvoa, kun on omalle pojalle on aina maistunu kasvikset. No se tykkäs jo ihan pienenä kaikesta muustakin erikoisuuksista niinku oliiveista, suolakurkuista jne..
Eilen olin sauvakävelemässä ja olin tosi yllättynyt miten tehokasta se oli.Ei ole omia sauvoja mutta kokeilin kuitenkin. Päätä särki koko illan sen jälkeen( tais lähtee kuona-aineet liikenteeseen). Aika laiskasti muuten on tullut liikuttua. On vaan niin väsynyt olo ollut, että uni maistuu liiankin hyvin. Meillä on tänään herkuttelupäivä ja taidan taas vaihteeks niitä popcorneja syödä...tulee vähän liian usein niitä mutusteltua mutta yritetään sitten kuluttaa vähän enemmän (voi olla et yritykseksi jää)
Hauskaa viikonloppua!
Mitenkäs on rouvien/neitien viikko sujunut??
Mulla on mennyt ihan hyvin, mut yks päivä söin oman jätskin ja lisäks vielä miehen jätskin, kun se ei sitä heti itse syönyt..ja mä en yleensä ees kauheesti välitä jätskistä ;o)!!
Mutta ei huolta..pisteet riitti kuitenkin, kun ollaan kaverin kanssa käyty 2 kertaa se 5km:n reipas sauvakävelylenkki ja tänään kun kaveri ei päässyt niin kiersin koiran kanssa sen saman lenkin..tosin kun sen kävelee meiltä eikä kaverin luota niin kilometrejä kertyi reilut 11km :o)!!
Nyt odottelen euroviisuja vilkuillen, että alkaa taas mun perjantai-illan lemppariohjelma eli suurin pudottaja..pilkoin jo valmiiksi kaalia ja porkkanaa kippaan, että saan napsia sitä töllöttäessä ;o)!!
Kaikille oikein mukavaa viikonloppua :o)!!
t.Körömölli
mä en taida uskaltaa laittaa kun - 2 kg pääsiäiseen tavoitetta. Huomenna oon lähdössä viikon lapin reissulle ja siellä kuitenkin tulee herkuteltua. Sen aion tehdä kyllä hyvällä omalla tunnolla!! =) Kuitenkin päivät kuluu laudalla ja suksilla, illat uiden ja tenniksen parissa. Että sellasta. Mutta palailen asiaan sitten viikon 12 pinossa viimeistään! Tsemppiä naiset!!!!!
Olipa ihana tuo extrahuomio..oon tainnut hiukan tuuletella, etten oo enää kun lievästi ylipainoinen vaan ;o)!!
Mä en taida mitään liikuntatavotteita laittaa, kun yksin ei tuu lähettyä kun max.koiran kanssa lenkille vaan eli riippuu paljon kaverin aikataulusta ja miehen työvuoroista nuo mun liikkumiset, mutta ajatuksena on että 2kertaa viikossa vesijumppaan ja lenkille mahdollisimman usein :o)!!
Tänäänkään en pääse mihinkään, kun mies on töissä 22 asti, joten liikkumiset jää siihen, että karaa pää kolmantena jalkana täällä muksujen perässä ja seassa ;o)!!!
EMONAMOHA:Ihana lukea, miten hyvällä fiiliksellä sinä oot..jee!!!
Eipä muuta, kun kaikille oikein muksaa loppuviikkoa ja kovasti tsemppiä!!
t.Köris