Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö kanssanne klo 11 saakka.

Vierailija
06.03.2006 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa perätilaa, kiirelliseen sectioon sitten sairaalassa mentiin. Neuvolassa kävin sekä terv. hoitajalla että lääkärillä.

Olen miettinyt, olisiko asia huomattu, jos neuvolassa olisi ollut koulutettu kätilö ja kokeneempi lääkäri?

Vierailija
2/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakeutuu tutkimuksiin. Mihin yhteyttä? Jos varaa ajan esim yksityiseltä gyneltä...Mitä tutkimuksia tehdään? Mitä voi maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosia niin, ettei sitä huomata edes raskauden/synnytyksen yhteydessä? Kyseessä riskiraskaus eli alapää syynättiin hyvin tarkkaan läpi. Nyt on punotusta kohdun suulla, joten aloin miettimään, että voisiko jotain olla jäänyt huomaamatta? Testeissä en ole käynyt kuin ne raskausaikana tehdyt (hiv ja jotain muita). Vai voiko kohdunsuulla olla joku ihan muu tulehdus, eikä välttämättä mitään näin vakavaa?

Vierailija
4/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ekasta synnytyksestä tehdä mitään päätelmiä miten seuraava menee?

Vierailija
5/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

neuvolassa perätilaa, kiirelliseen sectioon sitten sairaalassa mentiin. Neuvolassa kävin sekä terv. hoitajalla että lääkärillä.

Olen miettinyt, olisiko asia huomattu, jos neuvolassa olisi ollut koulutettu kätilö ja kokeneempi lääkäri?

Ajattelisin, että kokeneen kätilön ja kokeneen lääkärin olisi pitänyt kyllä asia huomata. Toisin, jos sekä terv. hoit. että lääkäri melko kokemattomia ja terv. hoitajien koulutuksessa ei esim. olkotutkimusta paljon opeteta. En tiedä onko neuvolassanne ultraäänilaite käytössä, mutta silläkin asian olisi voinut tarkistaa.

Et ole ainoa etkä ensimmäinen.

klö

Vierailija
6/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos hakeutuu tutkimuksiin. Mihin yhteyttä? Jos varaa ajan esim yksityiseltä gyneltä...Mitä tutkimuksia tehdään? Mitä voi maksaa?

Yksi mahdollisuus on hakeutua ensin ihan terveyskeskuslääkäriin ja pyytää häneltä lähetettä naistentautien polille.

Nopeammin asia etenee, jos hakeudutte yksityisgynelle. Hän voi tehdä jo alustavia tutkimuksia. Tavallisesti aloitetaan sperma-analyysistä ja sen jälkeen aletaan tutkia naista.

Kaikki tutkimukset ovat hintavia, mutta osaa saa kelalta takaisin.

Onnea jatkoon!

klö

Vierailija
7/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin millainen tulee todennäköisesti kolmas olemaan? Vieläkin nopeampi? Onko näistä sinulla jotain näppituntumaa?

Vierailija
8/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vuosia niin, ettei sitä huomata edes raskauden/synnytyksen yhteydessä? Kyseessä riskiraskaus eli alapää syynättiin hyvin tarkkaan läpi. Nyt on punotusta kohdun suulla, joten aloin miettimään, että voisiko jotain olla jäänyt huomaamatta? Testeissä en ole käynyt kuin ne raskausaikana tehdyt (hiv ja jotain muita). Vai voiko kohdunsuulla olla joku ihan muu tulehdus, eikä välttämättä mitään näin vakavaa?

Saattaa olla ihan viatonkin kohdunsuun lievä bakteeritulehdus, joka hoituu paikallisvoiteilla. Jos tarvetta, kannattaisi ottaa clamydianäyte ja papa, ne selvittäisivät jo paljon.

klö

Vierailija
9/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voiko ekasta synnytyksestä tehdä mitään päätelmiä miten seuraava menee?

Oikeastaan vain sen, että jos on nopea,seuraavatkin saattavat olla nopeita ja jos on runsasta vuotoa, kannattaa seuraavasskin varautua vuotoon.

klö

Vierailija
10/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin millainen tulee todennäköisesti kolmas olemaan? Vieläkin nopeampi? Onko näistä sinulla jotain näppituntumaa?

Kokemukseni mukaan kolmannet synnytykset ovat kaikkein nopeimpia.

klö

Vierailija
11/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisiä.

klö

Vierailija
12/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei oikein kuulu ammattialaani eikä asioihin, jonka kanssa olisin työssäni tekemisissä. Suosittelen,että soitat neuvolaan ja kysyt sieltä.

klö

Vierailija
13/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan ensimmäistäni. minut itseni on heti leikattu, kun olen syntynyt. vatsani on ollut auki eli vatsan peitteet ovat olleet vatsani päällä. sen vuoksi minulla ei ole napaa. nyt pelkään vähäsen tulevaa synnytystä että kuinka se menee. leikataanko minut kenties? voiko vatsani revetä auki ponnistaessani vauvaa ulos? minun vatsani repesi auki, kun äitini ponnisti minua ulos. kerran tämän jälkeen minut on leikattu. kiinnikkeitä oli kasvanut. voitko auttaa, koska en ole täältä löytänyt kohtalotovereita joilla olisi samanlainen ongelma

Vierailija
14/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(toinen lapsi tulossa)?

Vierailija
15/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aika ison ikähaarukan laitoit. 33 vielä ok, mutta yli 40 vuotiaille aika kova elämänmuutos. Yksilöitä on, jolle asia sopii ja ongelmia ei tule, mutta mielellään esikoinen alle 35 vuotiaana,ainakin alle 40.

klö

Vierailija
16/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Aika ison ikähaarukan laitoit. 33 vielä ok, mutta yli 40 vuotiaille aika kova elämänmuutos. Yksilöitä on, jolle asia sopii ja ongelmia ei tule, mutta mielellään esikoinen alle 35 vuotiaana,ainakin alle 40.

klö

Vierailija
17/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iines-79:

odotan ensimmäistäni. minut itseni on heti leikattu, kun olen syntynyt. vatsani on ollut auki eli vatsan peitteet ovat olleet vatsani päällä. sen vuoksi minulla ei ole napaa. nyt pelkään vähäsen tulevaa synnytystä että kuinka se menee. leikataanko minut kenties? voiko vatsani revetä auki ponnistaessani vauvaa ulos? minun vatsani repesi auki, kun äitini ponnisti minua ulos. kerran tämän jälkeen minut on leikattu. kiinnikkeitä oli kasvanut. voitko auttaa, koska en ole täältä löytänyt kohtalotovereita joilla olisi samanlainen ongelma

Jos et ole jo ollut, niin jossain vaiheessa sinut on lähetettävä sairaalasi äitiyspolille synnytystapaharkintaan. Jos ei gynekologi osaa asiaa yksin päättää, voi neuvotella kirurgin kanssa, mikä olisi paras synnytystapa, alatie vai sectio.

Myös sikiövauvasi vatsanpeitteet on ultrattava huolellisesti. Tuskin lienee perinnöllistä,mutta varmuuden vuoksi.

klö

Vierailija
18/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

(toinen lapsi tulossa)?

Kipulääkitystä vai puudutusta?

Kipulääkkeissä on peräpuikkoja ja pistoksina annettavia, mutta eivät ole kovin tehokkaita.

Paras uudelleensynnyttäjälle on spinaalipuudutus, jos sitä on sairaalassasi saatavilla. Itse suosittelen myös ilokaasua.

klö

Vierailija
19/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

klö

Ai niin, en tajunnut.

Isän iällä ei ole niin suurta merkitystä kuin äidin, isä voikin olla vähän jo " kypsempi" .

klö

Vierailija
20/27 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

klö

Ai niin, en tajunnut.

Isän iällä ei ole niin suurta merkitystä kuin äidin, isä voikin olla vähän jo " kypsempi" .

klö

olisin ollut tietoinen pelko-sektion mahdollisuudesta vähän aiemmin. :-(

Älkää siis tuomitko meitä pelkoäitejä. Takana voi joillain olla vuosien kamppailu asian kanssa ja on meitä, jotka sitten todella meinaavat jättää tekemättä lapsen kokonaan, jos leikkausta ei saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme