Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imuri hajosi, ei varaa uuteen :( 3 lasta ja kissa...

Vierailija
23.09.2016 |

Mä en kestä, pää hajoaa. Millä ihmeellä mä nyt pystyn pitämään kodin siistinä :( Lapset ovat alle kouluiän ja kissa karvaa. Rahaa uuteen ei juuri nyt todellakaan ole.

Kommentit (204)

Vierailija
141/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kissa sairastui ja pamahti 1300e lasku. Ja luottotiedoton ei saa sitä edes laskulle. Pitää maksaa käteisellä. Onneksi itselläni on luottotiedot. Sain osamaksulle. Juuri maksoin vikan erän.

Imureita saa käytettynä parilla eurolla.

Mihin sun kaikki rahat uppoaa, jos ei imuriin varaa laittaa muutamaa ropoa?

Qq

Miten ihmeessä ne lapsilisät on isin tilillä. Eikö lasten isä osaa käyttää pankkia ? Kätevästi nettipankista voi tehdä tilisiirron sinun tilille. Ei voi olla noin vaikeaa ja kuinka lasten isä kehtaa.

Kyllä näköjään kehtaa. Eikä yllätä sen jälkeen kun kehtasi ilmoittaa lasten jäävän minulle, hänellä kun on nyt uusi elämä uuden lapsettoman naisystävän kanssa jossa lapset ovat "haitaksi". Jos kehtaa noin puhua kolmesta omasta pienestä lapsestaan niin mitäpä ei kehtaisi. Ap

On aika monta juttua joiden puolesta tämä koko aloitus on pelkkää huuhaata, esim. hyvin ap jaksaa täällä pitää ketjua yllä. Ilmeisesti ne kolme alle kouluikäistä hoitavat itse itsensä. Mutta jos nyt hypoteettisesti leikitään, että ap:lla on nuo mainitut lapset, niin ahkerasti hän on jaksanut toteuttaa seksuaalisuuttaan ja äitiyttään tuon lottovoittomiehen kanssa, joka  vei lähtiessään tuhkatkin pesästä.

Lapset ovat olleet päikkäreillä ja ulkoilleet aidatussa leikkipuistossa sekä leikkineet keskenään olkkarissa silmieni alla. En minä heitä ihan tauotta "viihdytä". Ap

Vierailija
142/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamppaa matot, harjaa lattiat, pyyhi lattiat kostealla rätillä(itse asiassa pölyt lähtee paremmin kuin imurilla) harjaa sohva sun muut päällystetyt huonekalut, tai voit käyttää

tarra rullaa, myös sänkypeitot ym pöytäliinat voit pudistella tuuletus parvekkeella.

Ei sitä imuria vältttämätta tarvi, hieman enempi vaivaa tuo tietysti vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän väliä näkee esim. Facen kirppiksillä imureita. Joskus jopa ilmaiseksi.

Mitenkäs minä pärjään kun en imuroi koskaan?

Jos sinulla on kolme alle kouluikäistä llasta ja kissa niin nostan hattua, jos kotisi pysyy siistinä imuroimatta. Ap

Ei ole kissaa. Katsos kun harja ja rikkalapiokin on keksitty sekä moppi.

On toki. Kuulostaa vaan todella epäkäytännölliseltä neljän hengen ja karvarasan taloudessa. Ap

Epäkäytännölliseltä? Ei varmaan turhaan lattiaharjaa ole kehitetty.

Mitäs luulet miksi imuri on keksitty :DDD

Vierailija
144/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt tästä imurista, nyt näköjään toimitus on vasta marraskuussa.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/10035/gqdgj/Green-Cyclone-Original-polypussiton-polynimuri

Vierailija
145/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä töissäkin tein niin etten imuroinut lainkaan. Vedin lastalla lattiat niin että pöly tarttui siihen staattiseen liinaan.

Sen jälkeen vielä lattioiden pesu nihkeällä.

Kukaan ei valittanut.

Vierailija
146/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän väliä näkee esim. Facen kirppiksillä imureita. Joskus jopa ilmaiseksi.

Mitenkäs minä pärjään kun en imuroi koskaan?

Jos sinulla on kolme alle kouluikäistä llasta ja kissa niin nostan hattua, jos kotisi pysyy siistinä imuroimatta. Ap

Ei ole kissaa. Katsos kun harja ja rikkalapiokin on keksitty sekä moppi.

On toki. Kuulostaa vaan todella epäkäytännölliseltä neljän hengen ja karvarasan taloudessa. Ap

Epäkäytännölliseltä? Ei varmaan turhaan lattiaharjaa ole kehitetty.

Mitäs luulet miksi imuri on keksitty :DDD

Mitäs luulet miksi harja on keksitty

:DDD

Vierailija
147/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti. Kuka imuroi kaksi kertaa päivässä? Meillä on 4 lasta ja kaksi kissaa enkä imuroi kuin 1-2 kertaa viikossa eikä meillä sotkuisia ole. Tietty joskus mutta sitten on taas siivouspäivä.

Vierailija
148/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä juuri täältä hiljattain kyselin, että onko hyvinkin tavallista, että ihmiset elävät ihan kädestä suuhun. Kun ihan real lifessäkin saa jatkuvasti kuulla, ettei just nyt voi maksaa, kun ei oo rahaa. Kun mun mielestä normaali ihminen pitää puskurirahastoa juuri tuosta syystä, että imuri voi hajota milloin vain. Eikä se ole edes paha, entä jos hajoaa pyykinpesukone, pakastin tai jääkaappi! Ilman imuria vielä pärjää hyvinkin.

Mutta minullekin noita rahattomuuden inisijöitä tulee vastaan melkeinpä viikottain, vaikka kyse on pikkusummista, paristakympistä esimerkiksi. Näyttäisi olevan aika tavallistakin, että mihinkään ei varauduta etukäteen.

Ja ap:lle: Lakaiset, puistelet mattoja, kuivamoppaat, moppaat. Toimii ihan hyvin. Et tarvitse imuria.

"Puskurirahastomamma" saapui paikalle.

Ihan oikeassahan hän on. Aivan järjetöntä, että ihmiset eivät säästä lainkaan rahaa yllättäviä menoja varten. Esimerkiksi minun piti siirtää juuri 20 euroa siskoni tilille, jotta hän voi ostaa äidillemme syntymäpäivälahjan, koska hänellä ei ollut tuon vertaa rahaa itsellään. Eikä kyse ole todellakaan siitä, ettei hän uskoisi minun maksavan takaisin, koska olen maksanut aina velkani takaisin. Hän ei ole edes työtön, vaan ihan kohtalaisessa työpaikassa.

No puskurini meni tuohon mitä kerroin sivulla 2.

- vuokravakuus 2kk vuokra (=1600€)

- eka vuokra (800€)

- myynnissä olevan omistus asunnon vastike (150€/kk) ja lainalyhennys osaltani (300€/kk)

- uusi sänky ja patjat (400€)

- kerrossänky lapsill ja patjat (350€)

- astioita, aterimia, liinavaatteita (100€)

- sohva (600€)

- ruokaryhmä keittiöön (300€)

Plus normaalit vesi- ja sähkölaskut, netti, puhelinkulut, kotivskuutus, ruokamenot ja bussikortti sekä lääkkeeni. Ap

Miksi et asu omistusasunnossasi? Jos siellä asuu miehesi, niin miksi maksat vastiketta? Miksi et hankkinut asuntoa, jossa vuokravakuus on pienempi tai sitä ei ole ollenkaan? Miksi menit noin kalliiseen asuntoon ylipäänsä? Miksi sinulla ei ole mitään tavaroita itselläsi? Miksi sinä et ole jättänyt enemmän rahaa säästöön jos joudut ostamaan kaiken erotessasi? Miksi et ostanut pelkkiä patjoja ja jotain halpoja muovilautasia siksi aikaa, että saat asunnon myytyä? Mihin ihmeeseen tarvitset sohvaa ja keittiön pöytää jos rahasta on tiukkaa?

Kuten jo totesin, niin taas itse aiheutettu ongelma. Tyhjässä asunnossa ei muutenkaan paljon imuria tarvitse, kun voi vetää lastalla lattiat puhtaiksi.

Eikö olisi ollut järkevämpi antaa lasten asua isänsä luona niin pitkään, että saat raha-asiasi kuntoon?

Kolmen alle kouluikäisen lapsen kanssa ei kyllä asuta tyhjässä asunnossa, sula mahdottomuus. Isä ei näitä lapsia kuule halunnut kun muutti uuden naisystävänsä luokse.

Omistusasunnossa tehdään kylpyhuoneremonttia, pitäisi edistää asunnon myyntiä. Ilman vettä on ikävä asua pienten lasten kanssa. Raha-asiani saan kuntoon hyvinkin pian, tämä nyt on hetkellistä. Ap

Miksi ei voisi asua tyhjässä asunnossa lasten kanssa? Ei lapsia kiinnosta onko seillä kämpässä sohvaa tai ruokapöytää. Jos mies ei lapsia halua, niin maksaa luonnollisesti elatusmaksuja. Voit pyytää häntä maksamaan vaikka pari erää ennakkoon nykyisen rahatilanteesi takia. Miksi sitä kylppäriremonttia piti alkaa tähän hätään tekemään? Eikö suihkussa olisi voinut käydä vaikka kaverin luona väliaikaisesti?

Jotta saadaan asunto myydyksi. Asbestin takia asunto on osastoitu eikä siellä asuminen lasten kanssa remontin keskellä onnistu turvallisesti. Ap

Eiköhän se katto sinun ja lasten päällä ole tärkeämpää kuin se kämpän välitön myynti. Miksi muuten lasten isä pitää lasten sängyt jos sinä viet lapset?

Vierailija
149/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kissaa pölyhuiskuna. Se kerää hyvin pölyt ja sitten huuhtelet kissan lämpimän veden alla ja kissakin puhdistuu samalla. Voit käyttää kissan pesemiseen shampoota, jossa on sen mielituoksua ja kissa kehrää tyytyväisenä.

Vierailija
150/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, mun uusi naapuri korjasi imurin! Se sai jotenkin kopauttamalla tuon käynnistyspainikkeen jälleen toimimaan. Olen niin iloinen! On muuten tosi mukava mies, eronnut myös. Lupasin leipoa pullaa ja tarjota kahvit korvaukseksi. Ap

Vierailija
151/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tollasilla köyhillä luusereilla vielä lemmikkieläimiä. Eiks se kissa syökkin jotain, entäs jos sairastuu. Anna mä arvaan, ei varaa lekuriin.

Vierailija
152/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä juuri täältä hiljattain kyselin, että onko hyvinkin tavallista, että ihmiset elävät ihan kädestä suuhun. Kun ihan real lifessäkin saa jatkuvasti kuulla, ettei just nyt voi maksaa, kun ei oo rahaa. Kun mun mielestä normaali ihminen pitää puskurirahastoa juuri tuosta syystä, että imuri voi hajota milloin vain. Eikä se ole edes paha, entä jos hajoaa pyykinpesukone, pakastin tai jääkaappi! Ilman imuria vielä pärjää hyvinkin.

Mutta minullekin noita rahattomuuden inisijöitä tulee vastaan melkeinpä viikottain, vaikka kyse on pikkusummista, paristakympistä esimerkiksi. Näyttäisi olevan aika tavallistakin, että mihinkään ei varauduta etukäteen.

Ja ap:lle: Lakaiset, puistelet mattoja, kuivamoppaat, moppaat. Toimii ihan hyvin. Et tarvitse imuria.

"Puskurirahastomamma" saapui paikalle.

Ihan oikeassahan hän on. Aivan järjetöntä, että ihmiset eivät säästä lainkaan rahaa yllättäviä menoja varten. Esimerkiksi minun piti siirtää juuri 20 euroa siskoni tilille, jotta hän voi ostaa äidillemme syntymäpäivälahjan, koska hänellä ei ollut tuon vertaa rahaa itsellään. Eikä kyse ole todellakaan siitä, ettei hän uskoisi minun maksavan takaisin, koska olen maksanut aina velkani takaisin. Hän ei ole edes työtön, vaan ihan kohtalaisessa työpaikassa.

No puskurini meni tuohon mitä kerroin sivulla 2.

- vuokravakuus 2kk vuokra (=1600€)

- eka vuokra (800€)

- myynnissä olevan omistus asunnon vastike (150€/kk) ja lainalyhennys osaltani (300€/kk)

- uusi sänky ja patjat (400€)

- kerrossänky lapsill ja patjat (350€)

- astioita, aterimia, liinavaatteita (100€)

- sohva (600€)

- ruokaryhmä keittiöön (300€)

Plus normaalit vesi- ja sähkölaskut, netti, puhelinkulut, kotivskuutus, ruokamenot ja bussikortti sekä lääkkeeni. Ap

Miksi et asu omistusasunnossasi? Jos siellä asuu miehesi, niin miksi maksat vastiketta? Miksi et hankkinut asuntoa, jossa vuokravakuus on pienempi tai sitä ei ole ollenkaan? Miksi menit noin kalliiseen asuntoon ylipäänsä? Miksi sinulla ei ole mitään tavaroita itselläsi? Miksi sinä et ole jättänyt enemmän rahaa säästöön jos joudut ostamaan kaiken erotessasi? Miksi et ostanut pelkkiä patjoja ja jotain halpoja muovilautasia siksi aikaa, että saat asunnon myytyä? Mihin ihmeeseen tarvitset sohvaa ja keittiön pöytää jos rahasta on tiukkaa?

Kuten jo totesin, niin taas itse aiheutettu ongelma. Tyhjässä asunnossa ei muutenkaan paljon imuria tarvitse, kun voi vetää lastalla lattiat puhtaiksi.

Eikö olisi ollut järkevämpi antaa lasten asua isänsä luona niin pitkään, että saat raha-asiasi kuntoon?

Kolmen alle kouluikäisen lapsen kanssa ei kyllä asuta tyhjässä asunnossa, sula mahdottomuus. Isä ei näitä lapsia kuule halunnut kun muutti uuden naisystävänsä luokse.

Omistusasunnossa tehdään kylpyhuoneremonttia, pitäisi edistää asunnon myyntiä. Ilman vettä on ikävä asua pienten lasten kanssa. Raha-asiani saan kuntoon hyvinkin pian, tämä nyt on hetkellistä. Ap

Miksi ei voisi asua tyhjässä asunnossa lasten kanssa? Ei lapsia kiinnosta onko seillä kämpässä sohvaa tai ruokapöytää. Jos mies ei lapsia halua, niin maksaa luonnollisesti elatusmaksuja. Voit pyytää häntä maksamaan vaikka pari erää ennakkoon nykyisen rahatilanteesi takia. Miksi sitä kylppäriremonttia piti alkaa tähän hätään tekemään? Eikö suihkussa olisi voinut käydä vaikka kaverin luona väliaikaisesti?

Jotta saadaan asunto myydyksi. Asbestin takia asunto on osastoitu eikä siellä asuminen lasten kanssa remontin keskellä onnistu turvallisesti. Ap

Eiköhän se katto sinun ja lasten päällä ole tärkeämpää kuin se kämpän välitön myynti. Miksi muuten lasten isä pitää lasten sängyt jos sinä viet lapset?

Kyllähän tuo vastike ja lainalyhennys rasittaa taloutta kun pitää maksaa vuokraakin. Tilan vuoksi piti ostaa kerrossänky, yhden lastensängyn pidin. Ap

Vierailija
153/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, mun uusi naapuri korjasi imurin! Se sai jotenkin kopauttamalla tuon käynnistyspainikkeen jälleen toimimaan. Olen niin iloinen! On muuten tosi mukava mies, eronnut myös. Lupasin leipoa pullaa ja tarjota kahvit korvaukseksi. Ap

Hienoa!

Vierailija
154/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti. Kuka imuroi kaksi kertaa päivässä? Meillä on 4 lasta ja kaksi kissaa enkä imuroi kuin 1-2 kertaa viikossa eikä meillä sotkuisia ole. Tietty joskus mutta sitten on taas siivouspäivä.

Miten olette ratkaisseet sen, ettei pienten lasten ruuista ja välipaloista putoa lattialle murusia yms. Tai askartelut? Tai kun leipoo, jauhoa putoilee helposti etenkin lasten kanssa leipoessa. Ja sitten on hiekkaongelma: meillä ei ole asunnossa edes tuulikaappia, vaan hiekka kulkeutuu eteiseen lasten kengissä ja tamineissa ja sieltä muihiin tiloihin. Kissa on pitkäkarvainen ja karvaa riittää... Siis, mielelläni otan vinkkejä vastaan. Ap

Vierailija
155/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassinen virhe. Olisit ottanut peniksen suuhusi.

Vierailija
156/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaksi kissaa kaksiossa omistavana mulla on helppo ratkaisu hiekkaongelmaan.

Hanki ikeasta tms halpa kaappi, tämän tyyppinen: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S29132793/

Sahaa kaapin keskiosaan ja esim. oikeaan päätyyn aukot. Aseta heikkalaatikko tällöin vasempaan kaappiin. nyt kissa jättää hiekat kaapin oikeaan puoleen, josta ne ei pääse kulkeutumaan muualle asuntoon lainkaan. Toimii superhyvin!

Ohjeet poimittu täältä itse aikoinaan, itse rakensin näillä ohjein matalasta kaapista tuon tyylisen eikä enää pyöri hiekat lattoilla : http://maukuja.blogspot.fi/2009/07/torkean-hieno-vessa.html

Vierailija
157/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaksi kissaa kaksiossa omistavana mulla on helppo ratkaisu hiekkaongelmaan.

Hanki ikeasta tms halpa kaappi, tämän tyyppinen: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S29132793/

Sahaa kaapin keskiosaan ja esim. oikeaan päätyyn aukot. Aseta heikkalaatikko tällöin vasempaan kaappiin. nyt kissa jättää hiekat kaapin oikeaan puoleen, josta ne ei pääse kulkeutumaan muualle asuntoon lainkaan. Toimii superhyvin!

Ohjeet poimittu täältä itse aikoinaan, itse rakensin näillä ohjein matalasta kaapista tuon tyylisen eikä enää pyöri hiekat lattoilla : http://maukuja.blogspot.fi/2009/07/torkean-hieno-vessa.html

Vau! Tämän teen. Ap

Vierailija
158/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olette ratkaisseet sen, ettei pienten lasten ruuista ja välipaloista putoa lattialle murusia yms. Tai askartelut? Tai kun leipoo, jauhoa putoilee helposti etenkin lasten kanssa leipoessa. Ja sitten on hiekkaongelma: meillä ei ole asunnossa edes tuulikaappia, vaan hiekka kulkeutuu eteiseen lasten kengissä ja tamineissa ja sieltä muihiin tiloihin. Kissa on pitkäkarvainen ja karvaa riittää... Siis, mielelläni otan vinkkejä vastaan. Ap

Muruset ja hiekat siivoan harjalla ja rikkalapiolla. Leivomme harvoin ja siinä ei paljoa jauhot pöllyä vaikka lapsetkin "auttaa". Askarteluissakin lattioille lentelee enimmäkseen isoja paperinpaloja ym. Joten ne saa ihan käsin kerättyä. Voi olla että meillä on ihan erilainen siisteystaso joten itse en stressaa pienistä kissankarvoista ym. Muutenkin aika on rajallista ja käytän aikani mieluummin muuhun kuin siivoamiseen. Pyykinpesu on sitten asia erikseen...

Vierailija
159/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muruset ja hiekat siivoan harjalla ja rikkalapiolla. Leivomme harvoin ja siinä ei paljoa jauhot pöllyä vaikka lapsetkin "auttaa". Askarteluissakin lattioille lentelee enimmäkseen isoja paperinpaloja ym. Joten ne saa ihan käsin kerättyä. Voi olla että meillä on ihan erilainen siisteystaso joten itse en stressaa pienistä kissankarvoista ym. Muutenkin aika on rajallista ja käytän aikani mieluummin muuhun kuin siivoamiseen. Pyykinpesu on sitten asia erikseen...

Minä leivon tuoretta leipää yms. usein, mutta se toinen imurointi on lähinnä illalla keittiö ja eteinen. Ap

Vierailija
160/204 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kissa roskiin ja anna lapset adoptoitavaksi. Pysyy koti siistinä.