Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imuri hajosi, ei varaa uuteen :( 3 lasta ja kissa...

Vierailija
23.09.2016 |

Mä en kestä, pää hajoaa. Millä ihmeellä mä nyt pystyn pitämään kodin siistinä :( Lapset ovat alle kouluiän ja kissa karvaa. Rahaa uuteen ei juuri nyt todellakaan ole.

Kommentit (204)

Vierailija
181/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mies, joka kustantaa kaiken?

Vierailija
182/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut lähelä Turkua voin antaa sinulle yhden ylinmäärisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestä, pää hajoaa. Millä ihmeellä mä nyt pystyn pitämään kodin siistinä :( Lapset ovat alle kouluiän ja kissa karvaa. Rahaa uuteen ei juuri nyt todellakaan ole.

Nyt soitat hätäseen isoäidille ja kysyt miten hänen nuoruudessaan siivottiin. Tee se heti ennen kuin hukut paskaan.

Ajattelin juuri samaa. Mikä ihmeen imuri-pakkomielle teillä on?  Onhan maailmassa siivottu paljon ja siivotaan edelleen jopa aivan ammattimaisesti ilman imuria.

Vierailija
184/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän sitä ennen pärjättiin kun imuria ei vielä oltu keksitty?

Harja ja rikkalapio löytynee ja sankko ja luuturätti jos ei ole moppia.

Voe hyvvee päevee senttään tää on uusavuttomien aekkoo.

Vierailija
185/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun asut niin kaukana, olisin muuten voinut kokeilla korjata tuon imurisi. Näin työttömänä sähköasentajana minulla olisi hyvin aikaa näprätä tällaisten parissa :)

Et satu tuntemaan ketään sieltä päin joka osaisi tuon korjata, pelkkä käynnistyspainikkeen vika ei välttämättä ole kovin paha.

Wau :) 😃..😄. ,😉

Vierailija
186/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin löysin torista juuri 20 eurolla hyvän ja toimivan imurin, tsekkaa sieltä! :) T: köyhä, ensiasuntoon muuttava opiskelija

Vierailija
187/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko talous kaatuu imurin ostoon? Tää on hulvatonta!

Vierailija
188/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kissa sairastui ja pamahti 1300e lasku. Ja luottotiedoton ei saa sitä edes laskulle. Pitää maksaa käteisellä. Onneksi itselläni on luottotiedot. Sain osamaksulle. Juuri maksoin vikan erän.

Imureita saa käytettynä parilla eurolla.

Mihin sun kaikki rahat uppoaa, jos ei imuriin varaa laittaa muutamaa ropoa?

1300€ kissan lääkärikuluja. Mulla lähtisi kyllä kissa piikille ennemminkin.

Vierailija
189/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän Achilles, mutta tummat hiukset kirjoitti:

Ei nyt millään pahalla mutta kai jokaisella yli 30v perheellisellä on tilillä vähintään +10000e omaarahaa tai enemmän ?

En osaisi kuvitella elämää ihan ns kädestä suuhun. .jo pelkkä ajatuskin kauhistuttaa. .

Huom ! Tarkoitus ei ole piruilla tai olla viddumainen vaikka joku sen 100% todennäköisyydellä niin ottaa, vaan kannustaa ihmisiä suunnittelemaan omaa talouttaan raha-asioitaan niin että ne kestäisivät pienet yllättävät menot ( sukanvarsi, vararahasto )

On helpompi ylläpitää taloudentasapainoa kun seuraa sitä ja tietää suurinpiirtein tulot ja menot ja osaa suhteuttaa ja rytmittää ne oikein.

Silti pitää muistaa elää ja nauttia + ostaa jotain hyvää/kivaa itselleen ja lapsilleen.

Avioero. Piti muuttaa, 2kk vuokratakuu, omistusasunto myynnissä eikä ole mennyt kaupaksi, siitä juoksee vastikkeet ja lainalyhennys puoliksi exän kanssa. Piti hankkia uusia huonekaluja itselle ja lapsille. Yhtä ja toista menoa koitui, kyllä ne söivät säästöjä. Ja lapsilisät menevät vielä isälle. On mulla työ, mutta olen sairauslomalla, sekin vielä tähän syssyyn. Luottotiedot on kunnossa ja normaalisti talous kunnossa... Ap

Miten niin lapsilisät menevät isälle jos lapset ovat isällä yhden viikonlopun kk:sta?  Höh.  Yleensäkin lapsilisät  maksetaan äidille tai lasten omille tilille.

Sulla varmaan on sitten pankkikortti jossa on luotto, osta siis luotolla.

Vierailija
190/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä juuri täältä hiljattain kyselin, että onko hyvinkin tavallista, että ihmiset elävät ihan kädestä suuhun. Kun ihan real lifessäkin saa jatkuvasti kuulla, ettei just nyt voi maksaa, kun ei oo rahaa. Kun mun mielestä normaali ihminen pitää puskurirahastoa juuri tuosta syystä, että imuri voi hajota milloin vain. Eikä se ole edes paha, entä jos hajoaa pyykinpesukone, pakastin tai jääkaappi! Ilman imuria vielä pärjää hyvinkin.

Mutta minullekin noita rahattomuuden inisijöitä tulee vastaan melkeinpä viikottain, vaikka kyse on pikkusummista, paristakympistä esimerkiksi. Näyttäisi olevan aika tavallistakin, että mihinkään ei varauduta etukäteen.

Ja ap:lle: Lakaiset, puistelet mattoja, kuivamoppaat, moppaat. Toimii ihan hyvin. Et tarvitse imuria.

"Puskurirahastomamma" saapui paikalle.

Jos mies vei mikron sulta niin älä sellaista miestä sure.  Kyllä pääset siitä jaloillesi kohtapuoliin.  Normi-isä olisi jättänyt mikron lapsille ruuan lämmitystä / sulatusta varten.

Ihan oikeassahan hän on. Aivan järjetöntä, että ihmiset eivät säästä lainkaan rahaa yllättäviä menoja varten. Esimerkiksi minun piti siirtää juuri 20 euroa siskoni tilille, jotta hän voi ostaa äidillemme syntymäpäivälahjan, koska hänellä ei ollut tuon vertaa rahaa itsellään. Eikä kyse ole todellakaan siitä, ettei hän uskoisi minun maksavan takaisin, koska olen maksanut aina velkani takaisin. Hän ei ole edes työtön, vaan ihan kohtalaisessa työpaikassa.

No puskurini meni tuohon mitä kerroin sivulla 2.

- vuokravakuus 2kk vuokra (=1600€)

- eka vuokra (800€)

- myynnissä olevan omistus asunnon vastike (150€/kk) ja lainalyhennys osaltani (300€/kk)

- uusi sänky ja patjat (400€)

- kerrossänky lapsill ja patjat (350€)

- astioita, aterimia, liinavaatteita (100€)

- sohva (600€)

- ruokaryhmä keittiöön (300€)

Plus normaalit vesi- ja sähkölaskut, netti, puhelinkulut, kotivskuutus, ruokamenot ja bussikortti sekä lääkkeeni. Ap

Sori tyhmä kysymys, mutta minne ne teidän entiset huonekalut meni? Asuuko ex vielä myynnissä olevassa talossa?

Ei ollenkaan tyhmä kysymys...

Tilat ovat nyt pienemmät joten parivuoteen annoin exälle ja ostin pienemmän sängyn. Tilojen takia tarvitsin lapsille kerrossängyn ja entinen valtava sohva ei olisi millään mahtunut nykyiseen olkkariini. Ostin 4 hengen ruokaryhmän, sopii paremmin tiloihin. Eli, tilat oikeastaan ratkaisivat nyt paljon.

Myytävä asunto on tyhjillään, mies muutti suoraan uuden naisystävänsä luokse. Asuntomme huonekaluja lahjoitin, kunhan joku haki pois olin tyytyväinen ja jotain mies vei mukanaan (mikroaaltouunin esim, jota olisin kyllä kaivannut lasten kanssa!).

Jotain olisi varmasti voinut myydä, mutta voimavarani eivät riittäneet kaiken tämän keskellä. Ap

Vierailija
191/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei saatko toimeentulotukea tai olisiko sinulla oikeus saada sitä nimittäin toimeentulotukena voidaan myöntää imurin ostoon 80 euroa joten otapa yhteyttä oman kuntasi sosiaalitoimistoon

Vierailija
192/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täyttä skeidaa ap:n selitykset... Täytyy olla todellinen luuseri, että on saanut taloutensa noin kuralle. Olisi syytä mennä peilin eteen, oppia virheistä ja korjata tilanne. 

Vierailija
193/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela perii lapsilisät mieheltä tajaisun kun ilmoitat sinne eropäivän. Saat takautuvasti lapsilisät yksinhuoltajakorotuksella. Mies maksaa ne kelaöke, ei sinulle.

Minkähän hintaisissä sängyissä porukka noin niinkun keskimäärin nukkuu jos 1+3 hengen sängyt patjoineen maksoi 750€ ja sitä pidetään kalliina. Me ostettiin juuri koko perheelle (2+2) uudet sängyt ja patjat. Hintaa kertyi tuhansia euroja. Ei edes ostettu mitenkään erityisen kalliita. Ap kertoi astioihin ja liinavaatteisiin menneen 100€ ja vielä olisi pitänyt ostaa halvemmalla...ööö...siis kertakäyttöastioitako?

Vierailija
194/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela perii lapsilisät mieheltä tajaisun kun ilmoitat sinne eropäivän. Saat takautuvasti lapsilisät yksinhuoltajakorotuksella. Mies maksaa ne kelaöke, ei sinulle.

Minkähän hintaisissä sängyissä porukka noin niinkun keskimäärin nukkuu jos 1+3 hengen sängyt patjoineen maksoi 750€ ja sitä pidetään kalliina. Me ostettiin juuri koko perheelle (2+2) uudet sängyt ja patjat. Hintaa kertyi tuhansia euroja. Ei edes ostettu mitenkään erityisen kalliita. Ap kertoi astioihin ja liinavaatteisiin menneen 100€ ja vielä olisi pitänyt ostaa halvemmalla...ööö...siis kertakäyttöastioitako?

Niinpä, mielestäni hankin kaiken tarvitsemani edullisesti. Ap

Vierailija
195/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamuska kirjoitti:

Hei saatko toimeentulotukea tai olisiko sinulla oikeus saada sitä nimittäin toimeentulotukena voidaan myöntää imurin ostoon 80 euroa joten otapa yhteyttä oman kuntasi sosiaalitoimistoon

En saa toimeentulotukea, koska mulla on normaalisti säännölliset tulot ja myynnissä (velkainen) omistusasunto. Laskevat nämä asiat niin että "pitäisi olla rahaa" eivätkä huomioi esim. vuokra-asumistani koska omistusasunnon kylpyhuonetta remontoidaan eikä pienten lasten kanssa siellä ole turvallista olla. Asbestia, asunto osioitu yms. Ap

Vierailija
196/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän Achilles, mutta tummat hiukset kirjoitti:

Ei nyt millään pahalla mutta kai jokaisella yli 30v perheellisellä on tilillä vähintään +10000e omaarahaa tai enemmän ?

En osaisi kuvitella elämää ihan ns kädestä suuhun. .jo pelkkä ajatuskin kauhistuttaa. .

Huom ! Tarkoitus ei ole piruilla tai olla viddumainen vaikka joku sen 100% todennäköisyydellä niin ottaa, vaan kannustaa ihmisiä suunnittelemaan omaa talouttaan raha-asioitaan niin että ne kestäisivät pienet yllättävät menot ( sukanvarsi, vararahasto )

On helpompi ylläpitää taloudentasapainoa kun seuraa sitä ja tietää suurinpiirtein tulot ja menot ja osaa suhteuttaa ja rytmittää ne oikein.

Silti pitää muistaa elää ja nauttia + ostaa jotain hyvää/kivaa itselleen ja lapsilleen.

Avioero. Piti muuttaa, 2kk vuokratakuu, omistusasunto myynnissä eikä ole mennyt kaupaksi, siitä juoksee vastikkeet ja lainalyhennys puoliksi exän kanssa. Piti hankkia uusia huonekaluja itselle ja lapsille. Yhtä ja toista menoa koitui, kyllä ne söivät säästöjä. Ja lapsilisät menevät vielä isälle. On mulla työ, mutta olen sairauslomalla, sekin vielä tähän syssyyn. Luottotiedot on kunnossa ja normaalisti talous kunnossa... Ap

Miten niin lapsilisät menevät isälle jos lapset ovat isällä yhden viikonlopun kk:sta?  Höh.  Yleensäkin lapsilisät  maksetaan äidille tai lasten omille tilille.

Sulla varmaan on sitten pankkikortti jossa on luotto, osta siis luotolla.

Eli muutos lapsilisistä on tehty kelaan, käsittely kestää ja nämä lapsilisät menivät vielä isälle. Menot erittelin sivulla 3. Ap

Vierailija
197/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella lapsilisät kuuluu äidille? Eihä ne ole itseoikeutetusti äidin henkilökohtaista rahaa. Meillä on kolme lasta, vanhin täyttää kohta 17 ja aina lapsilisät maksettu isälle, samoin kuin kotihoidontuki, silloin kun sitä sai. Tosin maksuosoitteena on ollut meidän yhteinen tili, mutta isän nimellä ne on tullut. Miksi tälläiseen asiaan takerrutaan, ihan ihme porukkaa palstalla pyörii...."kuuluu äidille"....toki nyt kun lapset äidin kanssa asuu, mutta normiperheessä ne on kyllä perheen yhteistä rahaa.

Vierailija
198/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella lapsilisät kuuluu äidille? Eihä ne ole itseoikeutetusti äidin henkilökohtaista rahaa. Meillä on kolme lasta, vanhin täyttää kohta 17 ja aina lapsilisät maksettu isälle, samoin kuin kotihoidontuki, silloin kun sitä sai. Tosin maksuosoitteena on ollut meidän yhteinen tili, mutta isän nimellä ne on tullut. Miksi tälläiseen asiaan takerrutaan, ihan ihme porukkaa palstalla pyörii...."kuuluu äidille"....toki nyt kun lapset äidin kanssa asuu, mutta normiperheessä ne on kyllä perheen yhteistä rahaa.

Tämä!

Vierailija
199/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme lasta ja kissa eikä varaa imuriin! Entä kun joku sairastuu tms? Olisiko kannattanut jättää pari viimeistä lasta tekemättä.

- ap sanoi lapsille olevan vakuutus

- avioeroa ei voi välttämättä ennustaa, sori

Vierailija
200/204 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain auttavasti imuroitua robotti-imurilla, jota olen käyttänyt tavallisen ohessa. Mutta se ei imuroi paksumpaa mattoa eikä sohvatyynyjen alta. Ap

Myy toi robotti-imuri. Saat lisää rahaa, kun se ei kerran imuroi tarpeeksi hyvin.