Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on vaikea ymmärtää miksi ihmiset ei kouluttaudu toista astetta korkeammalle!

Vierailija
22.09.2016 |

Voitteko kertoa syitä sille miksi ette koulutautuneet pidemmälle? Joillakin saattaa olla 3-4 perustutkintoa. Miksi ihmeessä? Miksette menneet ammattikorkeaan tai yliopistoon?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan mielummin olla lähihoitaja kuin sh. simple as that. Palkkaerokaan ei ole huima ja lähihoitajan työ vaikuttaa minusta mielekkäämmältä.

Vierailija
22/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paiskinut lähärinä jo 11 vuotta, ja suoraan vakituisen, eikä yhtään pätkää.

Haittalisiä pukkaa ja omassa asutaan tyttöystävän kanssa (lähäri) lähes velattomina.

Mihin tarvitsisin jotain yliopistokoulutusta? Vakituinen työ ja vapaat, sekä lomat pyörii.

Lisäksi asumme pienellä paikkakunnalla, jossa on lyhyet työmatkat, vaikka kävellen.

En ymmärrä? Jokin fiini yliopiston loppututkinto johonkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pointti on olla korkeakoulutettu myyjä, puutarhuri, bussikuski tai toimistotyöntekijä? Puolet amk opiskelupaikoista vois lopettaa.

Muistan elävästi nämä "mikä pointti on opiskella matikkaa?"-kysymykset jostain alakoulusta. Joillekin tuo vänkkääminen jää päälle vielä alakoulun jälkeenkin.

Vierailija
24/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se kutsumusammatti on läydetty ja työssä viihtyy niin miksi se opiskelu pitäisi siihen lopettaa? Esimerkiksi tuo merkonomi, joka kertoi opiskelevansa psykologiaa: iso peukku!

Opiskeluhan on nimenomaan sen oman henkisen päämäärän lisäämistä. Ei sen aina tarvitse olla tutkintokeskeskeistä, vaan sivistävää.

Vierailija
25/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin teen mieluummin työtä käsilläni kuin pyöritän "numeroita" tai otan vastuuta toisten tekemisistä, olen mieluummin yksi työntekijöistä kuin pomo. Tykkään enemmän konkretiasta kuin visioista.

Toisaalta, jos nykyinen pitkäaikainen työpaikkani ei olisi niin itsenäinen enkä saisi itse päättää niin paljon tekemisistäni, olisin varmaan jatkanut opiskelua.

Vierailija
26/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paiskinut lähärinä jo 11 vuotta, ja suoraan vakituisen, eikä yhtään pätkää.

Haittalisiä pukkaa ja omassa asutaan tyttöystävän kanssa (lähäri) lähes velattomina.

Mihin tarvitsisin jotain yliopistokoulutusta? Vakituinen työ ja vapaat, sekä lomat pyörii.

Lisäksi asumme pienellä paikkakunnalla, jossa on lyhyet työmatkat, vaikka kävellen.

En ymmärrä? Jokin fiini yliopiston loppututkinto johonkin...

Sinulle ilmeisesti raha on kaikki kaikessa. Opiskelemalla lisää voisit nähdä oman kuplasi ulkopuolelle ja tienata silti hyvin. Et voi hävitä.

Vierailija
27/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkähän olisin aikoinani tarvinnut korkeakoulututkintoa. Peruskoulupohja/kaupallinen perustutkinto. Tällä hetkellä vielä työelämässä 5-10 vuotta. Omakotitalo pk-seudulla, hyvä työ, jossa tienaan 8000.-/kk lisäksi on työsuhdeauto arvoltaan 50000 ja kahden vuoden välein tulee uusi jne.

Olisinko jotenkin onnellisempi, jos olisin mennyt korkeakoulutukseen, en. Olisiko minulla varallisuutta enemmän, jos olisin käynyt yliopiston, ei, todennäköisesti vähemmän. Voisinko "patsastella" kaikissa kissanristiäisissä enemmän, voisin, mutta se ei minua kiinnosta. Eli kerroppa, miksi olisi pitänyt?

Vierailija
28/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa oikeesti enää välittää tän ketjun aloittajan mielipiteestä?

Vierailija
29/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perinyt yrityksen, ja kovalla työllä saanut sen menestyksen nousemaankin.

Ei ole ollut aikaa opiskella muuta kuin satunnaisia avoimen opintoja.

Vierailija
30/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy: Tykkään eniten käytännönläheisistä töistä.

Vierailija
31/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea ymmärtää miksi homehtua ikuisuus jossain yliopistossa ja valmistua työttömäksi?

Ne toisen asteen käyneet maksaa työttömien akateemisten työttömyyskorvaukset.

Vierailija
32/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pointti on olla korkeakoulutettu myyjä, puutarhuri, bussikuski tai toimistotyöntekijä? Puolet amk opiskelupaikoista vois lopettaa.

Muistan elävästi nämä "mikä pointti on opiskella matikkaa?"-kysymykset jostain alakoulusta. Joillekin tuo vänkkääminen jää päälle vielä alakoulun jälkeenkin.

Tämähän se. Itse olen yksi näistä vänkääjistä. Herätys tuli reilu kakskymppisenä kun hoksasin miten köyhää on duunarin elämä.

Minut pelasti korkea äo, ilman sitä olisin todennäköisesti kosmetologi.

Vierailija
33/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jonkun on ne duunarinkin työt tehtävä.

Ja jos mukava työ niin miksi ei? Turha sitä on ihan pelkän periaatteen takia opiskella.

Tämä. Jos on löytänyt työn josta pitää, kivat työkaverit ja sillä elättää itsensä ja perheensä ja saa tarvittavan elämäntyylin maksettua, niin miksi pitäisi edes opiskella korkeammalle?

Itse näen tämän suku- ja tuttavapiirissäni suurimmaksi syyksi. Ovat kivoissa työpaikoissa, joissa tienaavat ihan hyvin. Tämän vuoksi ehkä ajattelevat, että eivät juuri nyt halua opiskelemaan. Toisaalta ehkä miettivät, että jos elämä joskus heittelee, niin voivat sitten opiskella. Sinänsä ovat hyvinkin fiksua porukkaa, mutta eivät vain ole kehittäneet opiskelusta samanlaista elämänehtoa itselleen kuin jotkin muut.

Mullakin on tuollainen tuttu. Toisen asteen koulutuksella sai itselleen todella kivan duunin, alalta johon kouluttautui amiksessa, tienaa 55 000e vuodessa, kouluttautuu lisää työpaikan kautta eri kursseilla, oppii työnteolla koko ajan paremmaksi työssään ja itsenäisesti opiskelee alaa lisää, ei siksi että pitäisi vaan siksi että ala kiinnostaa.

En keksi yhtään syytä miksi hänen pitäisi kouluttutua korkea-asteelle?

Vierailija
34/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin olla lähellä vakavasti sairasta äitiäni, en muuttaa toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Kotipaikkakunnalla on ammattikoulu, siellä opiskelin lukion jälkeen neljä vuotta ja toimin samalla omaishoitajana. Hautajaisten jälkeen ei ole ollut kiinnostusta eikä voimia miettiä enempää kouluttautumista.

Tekosyy

Vierailija
35/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap oletkin itse korkeakoulutettu, niin tässä sinulle viisas neuvo: ei edes akateeminen koulutus pelasta sinua idiootin maineelta, jos päästät tuollaisia aivopieruja suustasi.

Olet epäsivistynyt moukka ja kusipää joka määrittelee ihmiset koulutuksen perusteella.

terveisin lääketieteen opiskelija

Vierailija
36/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkähän olisin aikoinani tarvinnut korkeakoulututkintoa. Peruskoulupohja/kaupallinen perustutkinto. Tällä hetkellä vielä työelämässä 5-10 vuotta. Omakotitalo pk-seudulla, hyvä työ, jossa tienaan 8000.-/kk lisäksi on työsuhdeauto arvoltaan 50000 ja kahden vuoden välein tulee uusi jne.

Olisinko jotenkin onnellisempi, jos olisin mennyt korkeakoulutukseen, en. Olisiko minulla varallisuutta enemmän, jos olisin käynyt yliopiston, ei, todennäköisesti vähemmän. Voisinko "patsastella" kaikissa kissanristiäisissä enemmän, voisin, mutta se ei minua kiinnosta. Eli kerroppa, miksi olisi pitänyt?

Olisit ehkä saanut sivistystä. Tietäisit asioista enempi, voisit vaikuttaa myös yhteiskunnallisesti.

Vierailija
37/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se elämä on työn ulkopuolella. Ei kiinnosta pätkääkään työnteko. Teen sitä vain sen takia, että tienaan rahaa mulle ja lapsille. Eikä me kuluteta edes paljon, joten ei tarvita isoa palkkaa.

Vierailija
38/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap oletkin itse korkeakoulutettu, niin tässä sinulle viisas neuvo: ei edes akateeminen koulutus pelasta sinua idiootin maineelta, jos päästät tuollaisia aivopieruja suustasi.

Olet epäsivistynyt moukka ja kusipää joka määrittelee ihmiset koulutuksen perusteella.

terveisin lääketieteen opiskelija

Ihan varmaan olet. :D

Vierailija
39/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ylikoulutettujakin ihmisiä ole jo melko lailla.Mieluummin teen mielekästä työtä johon olen saanut vastaavan koulutuksen ja elän ihan mukavasti.Arvostan ihmistä ihmisenä,enkä statuksen mukaan.Joka alan ihmisiä tarvitaan.

Vierailija
40/75 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tienaa omalla sähköfirmallaan noin 6000e kuussa. En ymmärrä, miksi opiskelisi lisää, kun oitöö työstään ja palkkakin ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi