Parhaat vinkkinne tupakoinnin lopettamiseen
Kommentit (21)
Sähkötupakka, esim. Joytechin ego aio on hyvä, helppo ja edullinen alkuun. Lisäksi 18 mg nestettä aluksi, nikotiinin määrää voi pienentää kun siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Sähkötupakka, esim. Joytechin ego aio on hyvä, helppo ja edullinen alkuun. Lisäksi 18 mg nestettä aluksi, nikotiinin määrää voi pienentää kun siltä tuntuu.
Saako nikotiininesteitä vielä ostaa jostain tai tilata netistä? Kun nää uudet tupakkalait..
Vierailija kirjoitti:
Oma päätös. Ymmärrät haisevasi pahalle ja rahan meno. T. Tupakoitsija
Sepä se, kun olen niin riippuvainen ettei haittaa vaikka haisen tuhkakupilta. Ja rahaa löytyy, eikä se ole mulle muutenkaan tärkeää. Pitäisi löytää joku vahvempi motivaattori ajatustasolla. Melkein toivoisin että joku sitoisi mut tuoliin viikoksi ilman tupakkaa.
Vähentämällä. Viikko pari 5 savuketta päivässä. Seuraavaksi 4. Seuraavilla viikoilla polta enää 3 päivässä. Sitten kun on enää 1 aamuin illoin, voi luopua niistäkin yksi kerrallaan. Älä ajattele että pakko, vaan että saat lopettaa. Esim uidessa keuhkot tuntuu arvokkaalta, mene vaikka uimaan.
Jos tulee takapakkia, älä lannistu. Parempi sätkiä joku kuukausi, kuin loppuelämä.
Säästä tupakkarahat matkaan.
Lomalla kun on poissa normiympyröistä. Itse lopetin kahden viikon lomalla Kreikassa. Hotelli oli ihan rannassa. Aina kun teki mieli röökiä menin uimaan. Jumakauta tuli uitua paljon. Tokalla viikolla kyllä alkoi helpottamaan paljon. Ja oli kiva loma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se, kun olen niin riippuvainen ettei haittaa vaikka haisen tuhkakupilta. Ja rahaa löytyy, eikä se ole mulle muutenkaan tärkeää. Pitäisi löytää joku vahvempi motivaattori ajatustasolla. Melkein toivoisin että joku sitoisi mut tuoliin viikoksi ilman tupakkaa.
Et ole vielä valmis lopettamaan. Polta vielä vuosi ja sitten mieti asiaa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Lomalla kun on poissa normiympyröistä. Itse lopetin kahden viikon lomalla Kreikassa. Hotelli oli ihan rannassa. Aina kun teki mieli röökiä menin uimaan. Jumakauta tuli uitua paljon. Tokalla viikolla kyllä alkoi helpottamaan paljon. Ja oli kiva loma.
Tuon olen huomannut, että lomalla ei tarvitse tupakkaa yhtään niin paljon, kun on kaukana stressaavasta arjesta. Monentena päivänä suunnilleen tupakoimattomuus alkoi tuntua normaalilta?
Mun kaveri lopetti syömällä aina tikkarin kun teki mieli tupakkaa. :D
Surkeita neuvoja ketju täynnä. Lopeta kaikenlainen nikotiinin laittaminen kehoosi! Vieroitusoireista voi ajatella niin että ne on merkki siitä että riippuvuutesi yrittää vielä voittaa taistelun. Mutta et anna sen voittaa vaan tapat sen! Elämäsi tulee olemaan parempaa sen jälkeen. Lupaan sen.
Joka kerta kun polttaa, tiedostaa mitä jokainen imu tekee kropassa (selvitä tarkkaan jollet tiedä). Joka rööki, polta ja ajattele niitä asioita. Mua alko ahdistaan niin että se kasvoi suuremmaksi kuin nautinto. Oli pakko lopettaa. Siirryin purkkaan johon koukutuin seuraavaksi todella pahasti. Sitten tajusin mikä uhri olen markkinamiehille ja purkat on kusetusta. Ärsyynnyin ja oli pakko lopettaa.
Mulla ajatus pyöri pitkään jossain alitajunnassa. Inhosin sitä mille se haisee, ja mille se sai hiukset ja vaatteet haisemaan. Inhosin sitä käheätä naurua mistä tunnistaa tupakoitsijan.
Yksi aamu päätin, ajoin apteekkiin ja ostin laastarit, nikotiinipurkkaa. Kolmisen viikkoa siinä meni, kun saatoin jättää laastarin ja purkan pois.
Nyt aikaa on mennyt muutamia kuukausia, en oo polttanut. Unissa kyllä monestikin mutta aamulla ollut hirveä morkkis.
Pointti mulla se, että luulen lopettamisen olevan helppoa vasta sitten kun olet prosessoinut asian loppuun. Tsemppiä.
Niin ja kaikenlaisia puhelin sovelluksiakin on olemassa avuksi.
Kaksin käsin freshmint suihketta, se on oman kokemuksen mukaan paras noista nikotiinivalmisteista. Word of warning että jos monesti kokeilet lopettaa ja retkahdat uudestaan niin nikotiini riippuvuus pahenee noilla valmisteilla, näin kävi minulle ja nykyään palaa ketjussa kun niksat ei enää muuten helpota.
Paskat se mitään muuta vaadi kuin lujaa luonnetta. Kokemusta on!
Itse lopetin kerran 3 vuodeksi, mutta olen nyt aloittanut taas. Tumppasin tänään taas sen viimeisen röökin. Pitää vain ajatella itseään ei-polttajana, ja etukäteen myös kuvitella millaista elämä on ei-polttajana. Sitä ymmärtää lopulta ettei sitä tupakkaa edes tarvitse yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan neuvoja! Nyt haluan oikeasti lopettaa.
Syöpään sairastuminen auttoi itseäni lopettamaan.
Pidä edes yksi tupakka näkyvillä! Psykologinen kikka - paniikkihan alkaa kun röökiä ei vaan oo. Sitten voit katsoa sitä tupakkia nenän vartta pitkin ylpeänä, et ähäkutti, en vieläkään oo polttanut sua. Mulla ainakin toimi, nyt 14kk savuton. Ja ekat kolme päivää linnottauduin omiin oloihini katsoen lempi sarjaa lempi ruokia syöden.
Vierailija kirjoitti:
Surkeita neuvoja ketju täynnä. Lopeta kaikenlainen nikotiinin laittaminen kehoosi! Vieroitusoireista voi ajatella niin että ne on merkki siitä että riippuvuutesi yrittää vielä voittaa taistelun. Mutta et anna sen voittaa vaan tapat sen! Elämäsi tulee olemaan parempaa sen jälkeen. Lupaan sen.
Tässäpä se oleellinen hyvin tiivistettynä. Toki itsellä vieroitusoireisiin oli avuksi nikotiini-inhalaattori ja parissa viikossa pääsin siitäkin. 12 vuotta poltin, pian vuosi ilman tupakkaa.
Ymmärtämällä, että on vain tasan yksi syy miksi poltat tupakkaa: olet koukussa nikotiiniin. Kaikki ne "positiiviset" vaikutukset, joita tupakalla uskotaan olevan (vähentää stressiä, parantaa keskittymiskykyä ym.) ovat puppua, eikä tupakassa ole muuta "hyvää" kuin se nikotiini, jota sun aivot haluaa. Jos oikeasti haluat lopettaa, niin ainoa vaihtoehto on saada se niksakoukku poikki ja se onnistuu vain olemalla ilman nikotiinia. Hyvät uutiset: nikotiinin vieroitusoireet on fyysisesti lieviä eikä kestä kovin kauaa. Lue Allen Carrin Stumppaa tähän, sillä mä onnistuin 15 vuoden polttamisen jälkeen.