Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**MAALISKUISET uuteen viikkoon ma-ti**

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se NIIIIN lohdullista, että muita harmittaa ja masentaa samat asiat kuin itseäni...

Minä olen myös säästynyt raskausarvilta tähän asti, mutta just äsken kauhistelin peilin edessä, että nyt niitä sitten tulee! Plaah. Esikoisesta ei tullut kuin muutama pienen pieni. Tämä vauveli taitaa aiheuttaa melkoiset tiikerinraidat.

Samoin mulla on pinna kireellä esikoisen kanssa, kun tuntuu ettei mikään mene perille. Tosin tiedostan senkin, että minä olen itse " kettuuntuneessa" mielentilassa ja esikoinenhan siitä kärsii. Mies kun viettää kaiken vapaan ajan rakennuksilla, että saadaan talo valmiiksi kesällä, niin ei siihenkään saa kiukkuaan purettua. =)

Oma olo kuin keitetyllä nakilla, jonka kuori ei IHAN vielä ole räjähtänyt. =) Ihanaa tämä turvotus! Vauveli liikkuu kyllä ahkerasti, mutta silloinkin lähinnä toivon, että rauhoittuisi, koska liikkeet ei enää tunnu kovin mukavilta. Yöt menee vielä kohtuu hyvin, pari kertaa on noustava vessaan.

No joo, josko lopettaisi valituksen ja yrittäisi ajatella, että kohta kaikki vaivat on unohdettu, kun saa syliin oman nyytin.

Tseppiä taas tähänkin päivään kaikille!

AliisaS + Edvard rv 39+0

Vierailija
42/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kans kirjoitella tänne, kun laskettu aika lähenee kovaa vauhtia.

Jännittää jo Katjuskan puolesta, että koska sille tulee lähtö & ollaanko mahdollisesti samaan aikaan synnärillä :D Varmaan tuskaista ootella, mutta koita kestää! Mä täällä tsemppaan sun puolesta! :)

Mulla ei mitään merkkejä ole masuasukki antanut poistulohalustaan ja tuntuukin ihan siltä, että menee reippaasti yli lasketun ajan.. Nooh sinänsä eipä tuo haittaa jos menee yli, ehkä ehtis tuon ukon kanssa ne makkarin seinätkin maalata, tänään kun saadaan ne maalit.

Nyt pitää alkaa tekemään mokkapaloja, kun kaveri tulee kohta käymään :)

Jaksamista kaikille maaliskuisille!

Tuuteli Rv 39+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyytikäs kävi hakemassa oman pienen prinsessansa 1.3.06, päivää ennen laskettua aikaa. Prinsessan mitat 3300g ja 49 cm. Synnytys oli tosi nopea, vain 3 tuntia ja meni täysin luomuna, edes ilokaasua en kerennyt tarvitsemaan.

Kotona jo ollaan, ja isosiskon kanssa pikkuista hoidellaan.

Tsemppiä kaikille maaliskuisille loppuodotukseen ja valtavasti onnitteluja jo käärönsä lunastaneille!!

t:Nyytikäs ja pikkuprinsessa 5 vrk

Vierailija
44/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin on tapahtunut tuolla alhaalla, ja ne parin illan supistelut on saaneet edes jotakin aikaan! Eli paa on nyt niin alhaalla etta sen voi sormilla tuntea alakautta, ja kohdunsuu pehmea ja 1-2 cm auki. Ja me sovitiin laakarin kanssa kaynnistyspaiva, mika siis taman viikon torstaina, eli laskettuna paivana 9.3... Aikaisemminhan kirjoitinkin, etta taalla eivat tykkaa paastaa yli vaan kaynnistavat aika pian la:n jalkeen ja kun laakari ei ole ensi viikolla paikalla, niin aika sovittiin sitten torstaille. Tosin talla hetkella naytti silta etta voi syntya aiemminkin, mutta torstaina siis viimeistaan.

Nyt alkoi kylla jannittaa......

Toisaalta ihanan helpottunut olo, etta talle odotukselle on annettu jonkinlainen aikaraja.

Napnap taitaa tosiaan olla synnyttamassa, kun ei ole kuulunut vahaan aikaan.

Muille sitten hauskaa kahvittelua ja tsemppia meille kaikille :)

Browniette 39+4 ( 3 paivaa laskettuun )

Vierailija
45/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pienesta prinsessasta!!

-B-

Vierailija
46/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mukavaa, että edes toiset saavat vauvansa jo masusta syliin, vaikkei se oikein tätä omaa odotusta lohduta. Siinä määrin kyllä, että eihän tuonne masuun kukaan ole jäänyt, mutta kärsivällisyyttä tässä vaiheessa jo tarvitaan ja rutkasti. Sitä ei tunnu millään löytyvän.

Joku kyseli vauvan liikkeistä. Mun masussa liikuskellaan vielä ihan riittävästi. Koko masu aaltoilee, kun pyllyllä tyrkkii. Välillä on hiljaisempaa, mutta vielä itsestään ilmoittelee, mikä tietenkin rauhoittaa minua. Kaikki kai sitten hyvin tuolla sisuksissa.

Isoa vauvaa ei pitänyt meille tulla, mutta kun näin yli mennään, niin toki vauva ehtii nyt sitten kasvamaan yli odotusten. Alkaa vähitellen lähennellä 3, 5 kg ja jos näin vauhdilla mennään, niin 4 kg lähenee uhkaavasti. Limatulppa irtosi jo perjantaina ja vielä eilen oli limaista verensekaista vuotoa. Nyt kuitenkin jo lakannut. Muita merkkejäpä ei sitten ole ollutkaan.

Keskiviikkona taas neuvola, joten tilannekatsausta siellä saadaan.

Jaksamisia kaikille!

Terveisin

mine + piiperoinen 40 + 4

Vierailija
47/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä tuntuu olevan monella samanlaisia tuntemuksia kuin mulla.

Yöt tullut nukuttua viimeaikoina tosi huonosti, kun lantionseutu on niin kipeä, että kylkeä pitää kääntää jatkuvasti ja menkkamaista jomotusta on ollut mahassa.

Eilen illalla maha oli tosi kipee ja niinpä yöllä kävimme äitipolilla ja tarkastettiin tilanne. Kohdunsuu 2,5 cm auki ja kaula kokonaan poissa ja tilanne kuulemma tosi kypsä synnytykseen. Supistuksia tuli käyrälle 10 min välein.

Lantion kivusta ja rutinasta mainitsin ja sanoivat, että hormoonit valmistaa lantionseutua tulevaan synnytykseen.

Niinpä sitä nyt vaan pitää vielä odottaa, että sais tulee noita supistuksia tiheämpään tahtiin.

Joka päivä mullekkin kaverit soittelee ja kysyy mitä kuuluu?

Mainitsin neuvolassa soitteluista ja täti sanoi, että ajateltava positiivisesti, että miten monen ihmisen ajatuksessa olettekin.

Ja tottahan se on. Olen ihan yllättynytkin kun sellaisetkin ihmiset kyselee, jotka ei normaalistikkaan juuri soittele.

Toivottavasti sitä saisi pian soitella niillepäin, että nyt vauva on syntynyt.

hipu 40+1 (tai 40+5)

Vierailija
48/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Taas on arki alkanut. Ja nyytit sen kuin lisääntyvät. :) OIKEIN ISOT ONNITTELUT UUSILLE NYYTEILLE JA VANHEMMILLE!!

Meillä meni viikonloppu tosi nopeesti. Siskoni kävi lauantaina ja illalla katsottiin miehen kanssa pari leffaa. Eilen oltiin anoppilassa vierailulla. Tyttö katseli ihmeissään uusia paikkoja ja nökötti tyytyväisenä anopinkin sylissä pitkät pätkät. :) Mä oon odottanut, koska anoppi alkaa kysellä näistä nykyajan suosituksista. Ihmetteli, kun enää ei oo tapana antaa tuoremehua parin viikon ikäiselle. Onneksi ei kuitenkaan tuputtanut minulle kasvatusohjeita. Kiva kun luottavat, että me osaamme kyllä lapsemme kasvattaa. Omat vanhempani tietävät luonteeni vähän turhankin hyvin eivätkä takuulla uskalla neuvoa muuta kuin pyydettäessä. :)

Meillä mies on vielä reilun viikon kotona ja sitten minä jään tytön kanssa kaksin. Vähän jännittää jo nyt, miten pärjään, mutta eiköhän me selvitä niin kuin kaikki muutkin. :) Mies tekee vaan niin paljon ylitöitä, että ei ehdi paljon tyttöä näkemään ja se häntä vähän huolestuttaa. Onneksi niistä ylitöistä seuraa aina vapaata ja osan mies ottaa aina rahana ja sitäkin tietysti tarvitaan. :)

Meillä on tänään iltapäivällä se isyydentunnustus. Sekin vähän jännittää, vaikka ihan rutiinijuttuhan sen pitäisi olla. Sen reissun jälkeen täytyy käväistä kaupassakin, että saadaan ruokaa.

Tyttö on kyllä niin enkelimäinen, ettei uskoisi todeksi ollenkaan. Nukkuu ja syö hyvin. Totaalisesti on valloittanut meidät molemmat. :)

Tyttö heräsi tuossa äsken ja nyt tapittaa tässä sylissäni ja koska kirjoittaminen ei tällainen nyytti sylissä oo mitenkään liian helppoa, niin lopetan tähän. :) Mieskin malttoi nousta ylös ja painui suihkuun. Ehditään vielä käydä vähän ulkosalla ennen sitä tunnustus-reissua.

Oikein kivaa päivää ja isosti jaksuja kaikille masuille!

Lily & nyytti 2vko6pv

Vierailija
49/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]täällä sitä kärvistellään flussan kourissa:( ajattelin jo että pääsin eroon, mutta paremman viikon jälkeen palasi takaisin, sunnuntai-aamuna heräsin nuhassa ja kurkkukivussa - viime yö oli sitten sen mukainen. mitenkähän tämän saisi pois? ei tunnu kivalta ajatukselta synnyttää sairaana..

minäkin huomaan että vauva on tosiaan alhaalla, nyt tuntuu kävellessä ja vauvan isot liikkeet ja venyttelyt tuntuu ikävältä tuolla alapäässä. ei kipeältä, mutta epämiellyttävältä. pari arpeakin on ilmestynyt navan ympärille ihan viime päivien aikana. olen yrittänyt voidella b-vitskuvoiteella, öljyllä, kaakaovoilla ja tavallisella apteekkirasvalla jos jostain olisi apua. toivottavasti arpia ei tuu enempää.

mulla odottaa vauvan vaatteet vielä kasassa. meidän piti hankkia uusi kaappi, mutta mieleistä ei oo löytynyt. ehkä teen nyt kuitenkin tilaa vanhaan kaappiin ja katsotaan sitä uutta myöhemmin.

mukavaa talvipäivää ja onnea uusille nyyteille:)

Caddie ja Pirpana, rv 38+6[/color]

Vierailija
50/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni tääkin eka viikonloppupinoon...nyt uus yritys...

AliisaS kyseli viikonloppupinossa nuista näkemyseroista lapsenkasvatukseen akselilla miniä/anoppi. Meillä ensimmäinen vasta tulossa, että suoranaisesti ei ole kokemusta kyseisestä asiasta mutta vuodatampa jotain tähän kuitenkin. Minä en siis ole ihan anopin paras kaveri... joskus aikoinaan oli erimielisyyksiä... tai no minä en sanonut mitään, mutta anoppi ei nähtävästi pitänyt minusta ja ns. haukkui minut. Sit kesti jonkun aikaa kun ei oltu tekemisis, silloin oli rauhallista, mutta nyt taas... hoh hoijaa... Alku raskaudesta tuli vähän väliä ohjetta mitä pitää syödä ja plaap plaap plaap... muuten ihan o.k. juttu, mutta kun tietoa ei ollut. Siis silloin reilu 30wee sitten kun hän odotti ni ei kaikista näistä pastorointi jutuista esim. vissiin tiedetty. No sit hän on koko mun raskauden ajan hehkuttanut sitä omaa raskauttaan. Miten hän oksenti kokoajan ja miten laiha hän oli vaikka odotti. VOI ITKU!!! Kerta toisensa jälkeen samat jutut. Sitten hän on tarjoutunut tietysti lapsenvahdiksi... no eipä me tätä lasta siksi tehty että saisi anopille hoitoon... toivottavasti muita innokkaita lapsenvahteja on saatavilla. Hyvää hyvyyttään hän tulokkaalle on kutonut vaatteitakin, empä vaan tiedä minkä mollamaijan päälle ne käy... toisaalta surullista, toisaalta tosi ärsyttävää. Onneksi minun äitini aivan toista maata. Ompa niitä muitakin juttuja vielä, mutta ehkä käännän ajtukseni nyt pois ikävistä asioista....

Vaikkapa omaan napaan. Masu on hulahtanut aika lailla alemmas. Tuleva isä oikein eilen päivitteli sitä. Sit viimeaikoina mä olen tuuppinut napaani urakalla kaikkiin ovenpieliin, liekö kasvanutkin tämä maha vaan entisestään.

Eilen illalla innoissani menin nukkumaan, että josko taas toivoa herättäviä suppareita tulis... PÖH! Pari pientä ja siihen se jäi... mutta me on sovittu miehen kans että keskiviikkona synnyttäsin :-) koetan nyt pinnistää sitten...

Eilen sain ommeltua viimeiset vauvajutut... siis yhden pussilakanan ja löysin sopivankokoisen lakanakankaan siinä hötäkässä, niin yhden sellaisen vielä pyöräytin. Niin ja tutit ja tuttipullot keitin. Että kaikki on valmista... IIK! jos niin voi sanoa... :-D

Hyvin nukuttu yö takana. Tosin viideltä olin miehen kanssa aamukahveella kun se oli lähdös töihin. Jonkin näköistä painajaistakin näin... en saanut pankkiautomaatista rahaa kun salasana ei käynyt sinne. Painelin oikeat numerot, mutta näytölle tuli ihan muita numeroita. Rahahuoliako??? Sit näin edesmenneen koulukaverini. Elävänä. Mitähän sekin tarkoittanee...

Ja maalismasut poksahtelee ainakin jossain päin... Onnea Nyytikäs77!

Meille ei ole tullut joko soittoja... mutta kysymyksiä kavereilta milloin se la. on kylläkin. Tässä yhtenä päivänä oikein mietin että mun kavereista ei taida olla kun yhdellä lapsia. Hassua, ikääkin jo jonkin verran kertynyt ja ain olen aatellu niin että moni kaverini lapsirakkaana ihmisenä tekasoo jälkikasvua hyvissä ajoin. Ja hokkus pokkus tässä sitä meikäläinen mahapystyssä kulkoo :-)

Niin viikonlopusta vielä. Käytiin tosiaan kattoos moottoripyörää, mutta oli onneksi niin kallis että vanhaa täytyy korjailla, halvemmaksi tulee. Sit samalla minä pääsin shoppailemaan ja löysin vauvalle potkupuvun ja itselle imetysliivit. Otin hieman suuremman koon, mutta aika passelit ne on kyl nytten jo.

Tänään taas asioita suureen kaupunkiin jahka mies tulee töistä. Ni meinaan Lindeksiltä kattoo toisia imetysliivejä ja täytyy ne vauvanvaatteetkin katsastaa siinä ohimennen... ainiin ja vaippoja meinatiin ny ostaa. Ettei sit tarvi miehen niit heti ensimmäiseksi ehtiä kun tarvetta on...

Täytyy lähteä ulkoilemaan ja putsaan kissaherran pissa-astia.... sillä jotain masu ongelmia vissiin... käynyt nyt n.10 minsan sisään 3 kertaa raapiis hiekkalaatikolla ja juoksentelee hassusti pitkin taloa. Huolta mammalle nuista karvavauvoistakin :-)

Paukku rv.37+2