Onko muilla ollut tälläisia oireita?
Hei!
Kolmosta tässä yritellään ja ensi viikolla pitäisi testiä tehdä, ellei sitten kuukautiset ehdi alkaa...
Nyt minulla on alkanut ihan ihmeeellinen "oire" ällötyksen ja väsymyksen lisäksi eli RIPULI.
Onko muilla ollut ripulia alkuraskaudessa ja onko se ollut oire raskaudesta?
Vatsa on ihan sekaisin joka ruokailun jälkeen ja kaikki tulee ulos vetenä...
Perheessä muut on ihan terveenä.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!! :)
Kommentit (12)
Samaa oli alkuraskaudessa, vaikka kahdessa aikaisemmassa odotuksessa ei tällaista ole ollut. Minäkin ajattelin tämän raskausoireeksi, koska muilla perheenjäsenillä ei ollut mitään vatsaoireita ja mulla vatsan löysyys ajoittui juuri alkuraskauden ällötys-tunteen ajalle. Meni kyllä sitten ajallaan ohi kun pahin ällötyskin.
Mä menin ihan kuralle alussa ja se kesti jonkun aikaa kunnes tasoittui
lastwish 17+1
Alussa siis just ennen raskaustestiä ja sen jälkeen muutama viikko oli todellista ripulia,mulla auttoi kahvin jättäminen pois... mutta jatkui se silti jonkin aikaa,mut kahvin pois jättämisen jälkeen vähän hillitympänä
Alkuraskaudesta maha sekaisin, nyt (vko 10) alkanut jo hellittää. Ilmeisesti aika yleinen oire siis.
eli aina ovulaation ja kuukautisten alkamisen aikoihin ripuloin. Myös molemmissa raskauksissa olen ripuloinut alussa ja ensimmäisessä myös ennen synnytystä. Saa nähdä onko se oire myös tässä toisessa ennen synnytystä.....
Soiliina rv 35+5
mullakin on aina kuukautisten myötä tullut ripuli kaverina. Myös kaikissa 3:ssa raskaudessa alussa maha on ollut löysällä, sitten kovettunut... ja ennen synnytystä, jos ei nyt varsinaisesti ripulilla niin useamman kerran synnytys- tai edellisen päivän aikana on saanut ravata tyhjennyksellä.
t. eikkuli 19+3
Oli juu. Viime raskaudes ei ollu, joten vähän ihmettelin, vaikka paljon en jaksanu ihmetellä, lähinnä vitutti. Sen ripulin jälkeenhän käykin sitte päin vastoin... vaikka onhan se hyvä että ruoka imeytyy kunnolla että saa vauveli apetta.
se taitaakin olla ainut oire tässä raskaudessa, mitään muita oireita ei sitten olekaan... maha tosiaan ihan kuralla ja viikkoja 5+1
mullakin oli ja on edelleen vatsa kuralla,mutta myös kunnon pahoinvointi alkoi kole päivää sitten, eli nyt tulee molemmista päistä, jee! :|
Ensimmäisessä raskaudessa pian ovulaation jälkeen arvasin, että raskaana mahdollisesti ollaan kun ripuli alkoi-tämä oli siis ensimmäinen raskausoire kun hedelmöitys oli tapahtunut. Ja sitä jatkui sitten n. 7 viikkoa. Nyt toisen kanssa ei ollut mitään vastaavaa!
Muuten ei ällöttänyt mikään eikä kertaakaan tarvinnut oksentaa, mutta silloin tällöin ruokailun päätteeksi kaikki tuli vetenä ulos.. Loppui, kun lopetin vähäksi aikaa maidon juonnin. Ja siis tällaista ei tosiaan tapahtunut aiemmin eikä mitään vatsatautiakaan ollut liikkeellä.
fanny rv33