Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**MAALISKUISET uuteen viikkoon ma-ti**

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan alettu jakaantuun vauhdilla! Ja hyvä niin. Itse tulin juuri neuvolasta. Kaikki arvot kohdillaan. Vauvan pää ei oo vieläkään kiinnittynyt, blaah... Voi tätä odotusta...

KYSYMYS: Oletteko muut pesseet pinnasänkyyn tulevaa reunapehmustetta ennen käyttöönottoa? Mä menin peseen ja nyt hiukan harmittaa, kun se roikkuu kosteana ja tuntuu et olis menettänyt hiukan sitä muotoaan. Ei ole pesun jälkeen, ainakaan näin kosteana, yhtään niin napakan oloinen kuin aiemmin. Oliskohan pitänyt vaan pyyhkiä? Täytyy vaan toivoa, että se siitä kuivuessaan napakoituu.

Neuvolaan kävelyn (yht n.5 km) jälkeen on nyt aika kuitti olo. Jalat on ihan voimattomat. Painoa ei ollut tullut onneks niin kuin pelkäsin. Ihan riittävästi kuitenkin 650 g / viikko. Miten olette jo vauvansa saaneet jättäneet kiloja sairaalaan? Ja onko ne alkaneet karista hyvin synnytyksen jälkeen kotioloissa?

Nyt on kyllä pää ihan tyhjä, ei tuu mitään ulos. Kovin tulee sekavaa tekstiä... Hiukan veti mielialaa alemmas, kun olisin niin toivonut, että se pää olis jo kiinnittynyt...

Aurinkoista päivää kuitenkin kaikille! Maarge 38+3

Vierailija
22/50 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä kärvisteellään yhdessä koossa. Nyt on iskenyt vielä flunssakin päälle. Nenä tukossa koko ajan ja kurkku tuntuu oudolta, päätäkin jomottaa vähän väliä. Tuntuu että lihaksetkin on ihan jumissa ja arat...

Muuten olo on aika hyvä. Nukkuminenkin on onnistunut nuhasta huolimatta ihan kohtalaisesti. Väsymys painaa sit ihan muuten vaan ja saamattomuus on ihan huipussaan. Onneks täällä on viel suht siistiä sen sunnuntaisen kiukku siivouksen jäljiltä, jos vaikka sais imuroitua tänään.

Ostettiin eilen esikoiselle uusi barbi jonka otan sairaalaan mukaan ja tyttö saa sen sitten vauvalta kun tulee meitä katsomaan. Onko muut meinanneet " lahjoa" vanhempia lapsia jollain? Me ajateltiin että ainakin vähän helpottaisi mustasukkaisuutta jos sellaista ilmenee.

Eilen oli neuvola ja kaikki ok. Alapaine oli taas kohonnut ja oli nyt 95. Paino pysynyt samassa, pissa puhdas, sf mitta 34cm ja vauvan syke 130-140. Seuraava aika ensi maanantaina. Vähän jäi kaivelemaan kun terkka kertoi jonkun äidin jääneen samalta päivältä pois kun synnytti lauantaina, neuvola aika tällä äidillä olisi ollut viimeinen ennen polille siirtymistä ja viikkoja 42+2... Kyllä mä ainakin haluan ennen sitä jo vauvan syliini enkä tosiaan aio silloin enää neuvolaan, käytännössähän käynnistys olisi silloin vasta 42+3 tai yli...

Oletteko muuten huomanneet että teidän huulet olisi muuttuneet jotenkin täyteläisimmiksi? Mulle yksi kaveri sanoi että ihanasti mulla huulet muuttuneet " pusuhuuliksi" näin lopussa... En ite ollu kiinnittäny mitään huomiota mutta kun peilistä katsoin niin kieltämättä oli vähän muhkeammat ja täyteläisemmät ;).

Suppareita kaikille niitä kaipaaville!

Kati 40+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas...Otsikot pysyvät näköjään yhtä omaperäisinä nukkui sitä yössä sitten neljä tai kymmenen tuntia, joten " pehmytpäinen tilani" on siis vakio:)

Muuten kyllä tuo hyvin nukuttu yö tuntuu hyvältä sekä kropassa että psyykkeessä, eikä supistelutkaan " häirinneet" tällä kertaa.

Aamupäivällä otin jopa itseäni niskasta kiinni ja kävi kahden pienimmän kanssa luistelemassa. Täytyy kyllä myöntää että olo ei ollut kovin notkea äheltäessäni lapsille luistimia jalkaan paksuissa toppatamineissani, tuskahikeä pukkasi päälle...

Masurintamalla ei uutta, pientä möyrintää säännöllisesti, lähinnä sellainen odottava vaihe taas menossa. Jotain kivaa toimintaa pitäisi viikonlopulle keksiä, vaikka pieni piristävä reissu pääkaupunkiseudun ostosparatiisiin (tämä vaihtoehto äidin mieltä piristävä, muista en menisi sitten vannomaan...). Tänä iltana meinattiin kävästä uimassa, lääkäri oli sitä mieltä, että vielä tällä viikolla voin käydä uimassa huoletta (vaikka kohdunsuun tilannetta ei olla vähään aikaan katsottukaan),.Kuulemma kun kalvot on ehjät, niin ei tulehduksen vaaraa ole vaikka avautumista olisikin tapahtunutki (eilen sisätutkimusta ei tehty, jotta synnytys ei ainakaan siitä johtuen lähtisi käyntiin ihan heti).

Jaksamista kaikille tasapuolisesti, supistuksia niitä toivoville.

Maisa 37+3

Vierailija
24/50 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]olo vain pahenee? mikähän tähän flunssaan auttaisi.. ennen otin puoliska tablettia allergialääkettä joka auttoi tukkoisiin limakalvoihin, mutta nythän se on pannassa. kuumaa juomista, pitkiä höyrysuihkuja ja muuta luomua. ei varmaan kivaa synnyttää sairaana:( tosin ei vielä niitä synnytysoireitakaan ja viikko laskettuun!

onko kaikki synnyttäneet (joko nyt tai aiemmin) huomanneet tuon limatulpan menon? irtoaako kerralla vai monta päivää? muistelen lukeneeni että viikon sisällä siitä synnytys alkaisi (joskus samana päivänä, joskus useamman päivän päästä). vielä en ole huomannut mitään vaikka seuraan alapään tapahtumia tarkkaan;) ihan senkin takia että aiemmin oli se hiivakierre päällä (joka pitäisi siis aina hoitaa pois ennen synnytystä jos tulehdusta on).

masuun ei uutta, illalla remutaan ja pitkin päivää vähän muksitaan ja työnnetään peppua nahan läpi. saa nähdä milloin haluaa ulos asti.

Caddie ja Pirpana, rv 39+0[/color]

ps. [color=green]Pinja[/color] - ootko laittanut siitä Kampin tapaamisesta kuvaa tulemaan ringille vai onko mun posti vain blokannut sen pois? nyt ainakin hotmailiin oli tullut säiliötä reippaasti lisää joten kuvat ei pitäisi enää tukkia ainakaan kovin äkkiä..)

pps. [color=green]Napnapille[/color] isot onnittelut tytöstä!!!

Vierailija
25/50 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä toiveikkaissa tunnelmissa, kun tänään alkoi ihan selkeästi limatulppa irtoamaan! Esikoisesta se tarkoitti synnytystä kahden päivän sisällä, joten olen kaikki turvonneet sormet ja varpaat ristissä, että samalla aikataululla toimittaisiin nytkin. Todennäköisesti toiveajattelua...

Mies on ilmoittanut, että synnytyksen on ajoituttava perjantaille tai lauantaille, että saa pidettyä kunnon varpajaiset. Voi noita miehiä! Sehän olisikin varsin ihanaa, kun voisi itse päättää synnytyksen ajankohdan! =)

Muuten olo on turvonnut ja tukala. Kävely tuntuu ikävältä ja olen huomannut, että häntäluu väsyy todella nopeasti nyt kun vauva on kiinnittyneenä lantioon. Samoin alaselkää särkee helposti, jos vaikka seisoskelee pitkään. Onneksi mummi on huolehtinut esikoisen ulkoiluista ja on muutenkin koko ajan käytettävissä, jos apua tarvitsen.

Nauratti kun näin päivällä kaverini, jolla on LA kahdeksan viikon päästä ja hän näytti minun silmissäni kadehdittavan ketterältä! =)

Nyt täytyy valmistautua lähtemään kyläilemään kaverin luo. Palaillaan!

AliisaS + Edvard rv 39+2

Vierailija
26/50 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

ONNITTELUT TAAS UUSILLE VAUVALLISILLE!! On se vaan niin ihanaa lukea edes toisten jakaantumisista, kun oma tuntuu olevan vielä niin kaukana!?!

Juu mulla edelleen pientä lämpöä, mutta ei muita oireita...huomenna on neuvola ja lääkäri, joten pohdinpa asiaa sitten asiantuntijan kanssa siellä...vaikka eipä taida siihen puuttua vaan pistää loppuraskauden piikkiin..

Tänään on kuitenkin kaiken kaikkiaan parempi päivä pitkään aikaan, vaikka esikoinen itkekeli pahoja unia 3 kertaa yöllä ja piti käydä lohduttelemassa, kun mies oli yövuorossa...muuten kun on sovittu, että hän hoitelee nuo öiset " keissit" , jos niitä ilmenee....niin harvinaisia kuitenkin onneksi ovat enää.

Ihana aurinkoinen ilma on ja suorastaan kutsuu ulos kirmaamaan,vaikka kirmaamisesta ei todellakaan voi puhua!!

Mukavaa tiistaita ja 24 ystäville jänskää iltaa!!

Urkki 37 tasan!

Vierailija
27/50 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Suuret onnittelut vaavinsa noutaneille!! Jospa täältä perästä tullaan vielä tän kuun aikana.

Kiitos eilisestä kaffiseurasta! Oli kiva nähdä! Eikö tosissaan kukaan lähtenyt kahvittelun jälkeen synnärille?!

No, minä en ainakaan. Menkkapolttelutkin ovat taas laimentuneet. Nyt on sitten kivuttomat supparit tulleet kehiin, niitä ei olekaan pahemmin aikaisemmin ollut. Tai en ole niitä ainakaan huomannut. Olen tässä totuttautunut tän päivän aikana ajatukseen, että ylihän tämä menee, ei auta. Vaikka eihän raskaus ole yliaikainen ennen kuin vasta 42:n viikon jälkeen... Toivottavasti kenenkään ei tarvi kuitenkaan niin pitkälle odottaa!!

Tänään en ole saanut mitään aikaan. Tai aloin kyllä siivota " kapioarkkuani" , mutta se jäi siihen pisteeseen, että levitin sisällön olkkarin lattialle... Kai se sisältö pitää mennä perkaamaan ja järkätä arkku uudelleen.

Toivotaan kaikille sellaista oloa, kuin itse kukin itselleen toivoo!!

t: Hömppä ja masukki 39+4

Vierailija
28/50 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Maaliskuu kun on alkanut kulua, kuuluu iloisia uutisia melkeinpä päivittäin :) Mulla onneksi ollut muuta ajateltavaa, kuin synnytyksen odottelu, kun ollaan oltu poissa kotoa. Viisi päivää vierähti vanhempien luona kaikkea pientä puuhastellen. Eilen leivottiin äipän kanssa rahkapiirakoita ja sain yhden omaankin pakkaseen.

SELKÄ väsyy täälläkin nopeasti, jos seisaaltaan jotain hommailee. Tiskaaminen on aika työlästä myös. Tukivyö mulla olis, mutta en ole sitä oikeastaan enää käyttänyt sen jälkeen, kun töistä jäin pois. On tuo maha jo niin alhaalla, että ei ole jotenkin hyvä enää. Kävely onnistuu melko kivuttomasti, kun lyllertää omaa vauhtiaan...

VAUVA LIIKKUU välillä niin pontevasti, että koko maha heiluu puolelta toiselle. Eilen möyri oikeastaan koko päivän, kun en osannut itsekään rauhoittua lepäämään. Tänään ollut rauhallisempaa masussakin, kun en itse ole hulluna huhkinut.

NUKKUMINEN onnistuu vaihtelevasti, vessareissuja on ainakin se kaksi yössä. Välillä kolottelee enemmän ja se häiritsee unia. Päivällä en tahdo osata levätä, niin pitäs sitten öisin nukkua ja mennä illalla varhain nukkumaan.

PAINOA tullut sellaiset 9-10 kiloa, suurin osa nyt loppusuoralla. Huomenna neuvolan vaaka taas näyttää viikon saldon, aina vähän jännittää... Syöpöttely kun on niin mukavaa, vaikkakin saa jo aikaan tukalan olon. Turvotusta hieman.

Huomenna siis neuvola ja tuskin mitään uutta siellä. Ehkä voisin jo kysellä terkalta painoarviota, kun en ole tähän mennessä mitään viitettä saanut. Paitsi, että ei ole 5kg (pikkuveli syntynyt yli viis kilosena aikanaan..)!

Jaksamista kaikille, joilla on ollut jo " eräpäivä" , täällä vielä ihan mukavalla mielin omaa odotellaan...

~cadavera&muru~ rv37+2

Vierailija
29/50 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos eilisestä kahviseurasta! Ei tullut sitten lähtöä minullekaan eilen, vaikka pelottavaahan se olisi ollutkin kun Toukka edelleen poikkitilassa makoilee. Tänään on kyllä ollut taas melkoista menoa ja meininkiä masun puolella, mutta saas nährä sitten. Torstaina lääkäri, kai se asento sitten alkaa selviämään...

Eipä täällä tämän kummoisempia. Väsyttää ja jalkoja särkee - aika normipäivä. Kävin mammajoogan jälkeen kaupungilla ostamassa Toukalle vaatteita, ja sehän vei täysin mehut (vaikka palkitsin vaivani vielä jätskillä). Kämppä on taas pommin jäljiltä, mutta kuule ei, en jaksa edes ajatella siivoamista. Sen sijaan taidan kohta vajota tuohon sohvalle ja viimeistellä neulomani vauvannutun. Ei siitä nyt niin kovin ihana tullut, mutta kun jotain täytyy tehdä...

Tänään on pikkuveljeni syntymäpäivä, ja on aika nostalgiset tunnelmat kun muistelen hänen syntymäänsä. Vanhemmat lähtivät silloin laitokselle aamuyöstä ja isä soitteli vielä ennen kuin lähdimme kouluun ettei mitään vielä ole tapahtunut. Kun tulin koulusta kotiin oli isä jo kotona paistellut lettuja, ja sitten illalla käytiin sairaalassa katsomassa äitiä ja vauvaa. Oli se niin pieni, mutta jalat sillä oli valtavat eivätkä etukäteen ostetut söpöt vauvantossut mahtuneet ollenkaan... No, nyt poika on 15v ja hirmuinen hujoppi, mutta on se jalka edelleen valtava - vissiin jo 47! Ja nyt hän sitten odottelee innolla enoksi pääsyä...

Suhni ja ikiliikkuja-Toukka 36+4

Vierailija
30/50 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostipas omituiselle tuo teidän neuvolatädin kommentti tuosta yliaikaisesta äidistä. Meillä täällä Porvoon suunnalla vika neuvola on ennen yliaikakontrollia (joka siis 10pv yli lasketun) ja yliaikakontrollin jälkeen käydään vaan äitipolilla. Luulin, että tämä oli yleinen käytäntö...

Kurkkua kuristaa täälläkin, kiitos esikoisen suorasuuntauksella tarjoilemat " rykäisyt" . Jos jotain hivenen tässä synntykseen liittyvissä asioissa " pelkään" , niin sitä että tulen flunssaiseksi/sairaaksi juuri ennen synnytystä ja sitten jatkan samaa rataa kesään saakka. Tosikoisen aikaan kävi juuri niin ja näin jälkeen päin ajatellen olin kyllä aika poikki ekat neljä tai jotain kuukautta. Kyllä omalla kunnollakin on merkitystä siihen, miten arki alkaa uuden perheenjäsenen myötä rullaamaan! Onneksi tässä on vielä toista viikkoa reilusti aikaa parantua, joten olen toiveikas :)

Muuten ei mitään raportoimisen arvoista ole sitten eilisen tapahtunut, joten lähden katsomaan josko saisin varastettua telkun kaukosäätimen itselleni ja pääsisin kanavasurffailemaan :)

T. MaalisPapu rv37+6

PS. Nämä sivut tökkäs tai jotain juuri lähettäessäni viestiä ekan kerran, joten saapa nähdä josko jossain vaiheessa mun viesti näkyy tuplana...

31/50 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi oikein paljon onnea kaikille (teitä on jo niin monta!!) jo vauvansa masun tälle puolen saaneille :) Ihana on ollut lukea iloisia kuulumisia jo niin monelta suunnalta!

Sitten vähän omiakin masukuulumisia pitkästä aikaa... Kävin tänään viimeisellä kontrollikäynnillä omalla gynelläni, kun tätä vauvan kasvua on seurattu useaan otteeseen. Tänään siis rv 38+2 menossa ja painoarvioksi tuli " käsituntumalla" reilu 3 kg ja ultralla 3,6kg... Sanoi, ettei mikään kauhean jättiläinen pitäisi olla tulossa ja lääkärin mukaan ei ole syytä tässä vaiheessa lähteä käynnistelemään normaalia aiemmin. Onhan tässä tietysti " pahimmassa" tapauksessa vauvalla vielä melkein neljä viikkoa aikaa kerätä lisää painoa...

Lauantaista lähtien on supistellut ihan päivittäin välillä ihan kunnolla ja kipeästikin, menkkamaisia kipuiluja samoin ollut. Nuo supistukset olivat kuin olivatkin ilokseni saaneet kohdunsuulla jotain jo tapahtumaankin. Kohdunsuu oli väljästi kahdelle sormelle auki, melkein kolmellekin. Lääkäri sanoi, että synnytys voi käynnistyä hetkenä minä hyvänsä, mutta toppuutteli myös, että tämä tilanne voi toissynnyttäjällä kyllä olla useamman viikonkin... Ei kuitenkaan itse millään uskonut, että raskaus kestäisi yhtä pitkälle kuin esikoisen kohdalla ja että pitäisi mennä yliaikaisuuden vuoksi käynnistykseen asti. Voi kun lähtisikin itsestään käyntiin :) Sitä on itsellä jotenkin niin varma tunne siitä, että yli mennään ja kunnolla...!

Esikoinen syntyi rv 42+1 ja painoi tasan 4 kg. Itse kuitenkin luulen, että jos tämäkin tulokas menee yhtä pitkälle, niin on vähän isompi. Lääkäri kuitenkin arveli, ettei mitään ongelmia pitäisi synnytyksen suhteen tulla kun ekankin synnytys meni reilusta koosta huolimatta ihan hyvin, toivotaan näin...

Lapsivettä oli vielä ihan reilu määrä ja vauva hengitteli ultrassakin ahkerasti. Kovasti vaikutti kuulema jo valmiilta syntymään, vauva tule jo!! Lääkäriäkin nauratti, kun vauva pisti ultrassa vähän hanttiin ja maha poukkoili puolelta toiselle, kun toinen pisti kunnon jumppahetken siinä aikaiseksi. Hän sanoi vielä, että ei tosiaan tarvitse pelätä kovin suurta vauvaa, vaikka mun mielestä ainakin ensisynnyttäjänä jo tuo 4 kg oli ihan riittävästi... Sanoi vaan, että mä vaan näytän luonnostani tekevän tuollaisia reilun kokoisia vauvoja, vaikkei sokereissa tai muissa mitään häikkää olekaan. Sanoi vielä, että kun itse olen aika hoikkarakenteinen, niin näytän tosiaan koripallon nielaisseelta ;) No oma olo on kyllä kieltämättä kaukana tällä hetkellä mistään hoikasta...

Vauvan pää oli jo todella matalalla ja kysyinkin sitten vielä siitä mahdollisesta synnytyksen alkamisesta vesien menolla. Lääkäri sanoi, että koska vauvan pää on jo niin alhaalla, se muodostaa tiiviin tulpan kohdun suulle, eikä vaaraa napanuoran luiskahduksesta tällöin ole. Joten ihan omin kyydein pitäisi voida mennä, eikä tarvitse ambulanssia tilailla.

Sisätutkimus sattui ihan kiitettävästi, vielä kun lääkäri joutui vähän kaivelemaan sitä kohdunsuuta, kun se on mulla edelleen aika takana. Tuon lääkärikäynnin jälkeen supisteli ja polttelikin " alakerrassa" ihan mehevästi, mutta eiköhän se tästä taas rauhoitu, kun pääsee unten maille ja lepäilemään.

Huomenna sitten taas neuvolaan...

Että tällaista tänne, odotus sen kun jatkuu vaan...

Lumienkeli 38+2

Vierailija
32/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa oma olo yhtä aurinkoinen kuin tuo otsikko..Siis aivan kamala olo. LA meni jo ja eikun piinaavammaks muuttuu tää odotus. Koko ajan paha olo, kipeitä supistuksia 10-20/päivä, istuminen ja kävely vaikeaa kun koskee ja painaa alavatsaa. Joka aamu ajattelen, että joko tänään tulis lähtö sairaalaan, mutta ei! Varasin just ajan yliaika-kontrolliin..Se vasta ensi maanantaina. Huonoimmassa tapauksessa joudun odottamaan sinne asti. Silloin kyllä vaadin, että synnytys käynnistetään. Painoarvion mukaan vauvakin silloin yli 4kg. Toivon todella, että synnytys lähtis käyntiin vaikka heti!!!

Mites te muut ootte pärjäilleet kamalalla ololla esikoisen kans? Mulla alkaa olla jo vaikeuksia. Lomaviikon jälkeen alkaa vielä kerhot ym. harrastukset, joihin pitäis yrittää kävellä. En todellakaan tiedä pystynkö. NEuvola ke:na. En tiedä millä pääsen sinnekin kun bussit eivät nyt kulje!!

Anteeks tää kamala valitus, mutta pakko oli purkaa jollekin joka ymmärtää ja on samassa tilanteessA.

Jännää nähdä, että kuis monta uutta maaliskuista nyyttiä syntyy tällä viikolla. ONNEA KAIKILLE, JOTKA OOTTE SAANEET NYYTIN JO KAINALOON! Ja tsemppiä kaikille jotka vielä odottaa!

Äippis ja vaavi rv 40+4

Vierailija
33/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli siis eräpäivä eikä pienintäkään viittausta synnytykseen. Eilinen oli muutenkin aika tuskallinen. Käytiin kattomassa taloa Järvenpäässä ja sit kahvilla esikoisen kummeilla. Kolmen aikoihin oltiin kotona ja sit isäntä lähtikin omiin harrastuksiin ja kotiutui vasta kahdeksalta. Tyttö oli ihan mahdoton eikä vahingossakaan totellut yhtään mitään mitä yritin komentaa.

Tänään neuvola, saas nähdä onko muutoksia missään. Tai eipä ne mitään kummempia kato siel, mutta kuitenkin. Jos vaikka jaksais käydä kaverilla kahvilla sen jälkeen.

Täytyy toivoa et autossa on virtaa. Saatiin eilen miehen kanssa kunnon riita siitäkin aikaiseksi kun autossa akku ja tankki tyhjiä ja auton kun sai käyntiin sitä ei heti saisi sammuttaa ettei uudestaan tarvitse virtaa antaa. No mun olisi sitten pitänyt käydä tankkaamassa ilman että sammutan autoa... Mä en suostunu kun sehän on kiellettyä ja mitä jos se auto vaikka räjähtää.... En onneks ole yhtään hysteerinen.... No mies sit kävi tankkaamassa vaikka sillä olikin kova kiire mönkijänsä luo.

Nyt aamupalalle!

Kati 40+1

Vierailija
34/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuimme tänä aamuna iloisesti yli puol tuntia liian pitkään - tuli miehelle varsin kiire lähtö töihin! No nyt on herätyskellossa uudet patterit... Silti on ihan haukotteleva olo, johtuneeko kälyltä saadusta " rauhoitus-cd:stä" jota just kuuntelin :).

Kävin katsomassa maaliskuisten odottavat ja synnyttäneet, oikein paljon onnea vain jo jakautuneille! Meitäpä onkin listassa hurjan paljon, joten varmasti alkaa tulla uutisia päivittäin.

Huomenna on synnytystapa-arvio, ja odotan sitä jo kovasti! Kiva nähdä taas vauva ultrasta ja tietenkin kuulla, mikä on koko ja tilanne. Siinäkin mielessä, että mun kovasti tekisi mieli käydä vielä kyläilemässä vanhempien luona, ja sinne on kuitenkin jotakuinkin 350 km ajeltavaa suuntaansa, yksin, kun mies ei missään tapauksessa ehdi. Toki jos sairaalassa sanovat, että olis parasta olla paikallaan, en lähde mihinkään. Vaikka kaipa sitä vois sitten Kokkolassakin synnyttää, jos ihan pakkotilanne tulisi :).

Olo on sinänsä ihan jees, niin ei siinä mitään, mutta vauva käy mönkimään autoillessa niin paljon, että mahtais tulla ajallisesti aika pitkä ajomatka kun vähän väliä pitäis pysähtyä puhaltelemaan...

No, hyvää viikon alkua kaikille!

Vierailija
35/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas valvoin monta tuntia yöllä. Ensin vaan makailin ja raavin itseäni kun iho kutisee, sitten vähän lueskelin lehteä, yritin nukkua, söin jogurtin, puuhailin tietokoneella...

lopulta nukahdin sohvalle. Ja parin tunnin unen jälkeen kello soi jo seitsemältä, koska putkimiehen piti tulla heti aamusta. Ja nyt se tuleekin vasta puolenpäivän aikaan tai joskus (eli en uskalla kauppaan/edes kävelylle lähteä... no hyvä kun tulisi ylipäänsä, että saisi kylppärirempat valmiiksi ennen vauvan tuloa! Pari viikkoa jo taas odoteltu ja aina peruuntunut.)

Mites muut nukkuu - vai nukkuuko???

Tuntuu että kaikki synnytystä ennakoivat oireet kadonneet, esim. supistuksia paljon VÄHEMMÄN kuin ennen.

Vauvan pääkään ei vielä ole laskeutunut, mutta maha kyllä on kasvanut. Nyt pelkään että siellä on kohta joku jätti.

Bussilakkokin alkoi ja sotkee entisestään liikkumista ja suunnitelmia. Ärsyttävää!

Vauvan liikkeitäkin ollut vähemmän kuin ennen, kai se tila alkaa loppua kesken. Saan yleensä vain just sen tunnin jakson päivässä, kun vaavi vähän vilkkaampi, mutta kaipa se riittää.... vai miten paljon teidän muiden vaavit liikkuu näin loppusuoralla??

Vierailija
36/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti tänä aamuna taas töihin (piti vaan 2 vkoa isyyslomaa nyt, viikon sitten syksyllä) ja mulla alkoi arjen pyöritys kahden lapsen kanssa. Hyvin on tämä aamu lähtenyt käyntiin:) Täytyy yrittää kirjoitella nyt taas vähän useammin. Miehen kotona ollessa kun koneella ei tule istuttua.

Nytkin on vauva sylissä, joten tää kirjoittaminen hieman hankalaa. Yritän palailla myöhemmin kertomaan enemmän, kun saan esikoisen unille ja vauvankin sänkyyn...

-Santtu, esikoinen 1v4kk ja poika 2vko

Vierailija
37/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=limegreen]Täälläkin odottavissa tunnelmissa siitäkin huolimatta, että oon koko raskauden ajan varautunut ylimenoon, mutta kun se la lähestyy unohtuu kaikki järkevät ajatukset ja koko ajan vaan tarkkailee itseään ja oireita. Ihan kuin sillon plussaa odottaessa...

Myötätuntoiset terkut kaikille, joilla alkanut jo yliaika! Tiedän todellakin, että se tuskaa ja joka ilta vaan oottaa, että josko ensi yönä pääsis toimiin ja sitten harmittaa, kun aamulla herää omasta sängystään. Ja yhtään tilannetta ei helpota utelevat sukulaiset ja ystävät.

Näin muuten viime yönä unta, että [b]NapNap[/b] sai tytön... osikohan hän synnyttämässä kun ei ole palstalla näkynyt muutamaan päivään...

Oma ( . ) on nyt oikeesti hieman laskeutunut, onpa ihanaa istua :). Menkkamaiset jomotukset jatkuu edelleen ja yöllä jonkin verran supistelikin. Nyt alkoi täällä se limatulpan tarkkailu... Esikoista oottaessa mies kyseli varmaan pari viikkoo multa aina vessassa käynnin jälkeen, että tuliko limatulppaa ja eilen aloitti saman kyselyn. Turvotus eilen aika kurissa. Mosse mönkii ahkerasti edelleen masussa ja suuntana alaspäin - onneksi - ja puskee pienellä kantapäällään tuolta kyljestä.

Mutta nyt ulkoilemaan, että ehditään neidin kanssa sinne tän päiväiseen tapaamiseen. Ihanaa vaihtelua tavalliseen arkeen ja tähän ajatukset täyttävään odotukseen.

Osan kanssa tänään nähdäänkin, supistusrikasta päivää niitä toivoville ja pitkää pinnaa muille!

-Monkey ja mosse rv. 37+5-

Vierailija
38/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monkey:

[color=limegreen]Täälläkin odottavissa tunnelmissa siitäkin huolimatta, että oon koko raskauden ajan varautunut ylimenoon, mutta kun se la lähestyy unohtuu kaikki järkevät ajatukset ja koko ajan vaan tarkkailee itseään ja oireita. Ihan kuin sillon plussaa odottaessa...

Myötätuntoiset terkut kaikille, joilla alkanut jo yliaika! Tiedän todellakin, että se tuskaa ja joka ilta vaan oottaa, että josko ensi yönä pääsis toimiin ja sitten harmittaa, kun aamulla herää omasta sängystään. Ja yhtään tilannetta ei helpota utelevat sukulaiset ja ystävät.

Näin muuten viime yönä unta, että [b]NapNap[/b] sai tytön... osikohan hän synnyttämässä kun ei ole palstalla näkynyt muutamaan päivään...

Oma ( . ) on nyt oikeesti hieman laskeutunut, onpa ihanaa istua :). Menkkamaiset jomotukset jatkuu edelleen ja yöllä jonkin verran supistelikin. Nyt alkoi täällä se limatulpan tarkkailu... Esikoista oottaessa mies kyseli varmaan pari viikkoo multa aina vessassa käynnin jälkeen, että tuliko limatulppaa ja eilen aloitti saman kyselyn. Turvotus eilen aika kurissa. Mosse mönkii ahkerasti edelleen masussa ja suuntana alaspäin - onneksi - ja puskee pienellä kantapäällään tuolta kyljestä.

Mutta nyt ulkoilemaan, että ehditään neidin kanssa sinne tän päiväiseen tapaamiseen. Ihanaa vaihtelua tavalliseen arkeen ja tähän ajatukset täyttävään odotukseen.

Osan kanssa tänään nähdäänkin, supistusrikasta päivää niitä toivoville ja pitkää pinnaa muille!

-Monkey ja mosse rv. 37+5-

Vierailija
39/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Niin kuin muistaakseni aikaisemmin jo kirjoittelinkin maha on ollut ihan ripellä jo perjantaista saakka ja sellaista pientä lämpöä (37,2-37,5) ja olo on jotenkin siivetön. Maha ei kuitenkaan ole kipeä, eikä wcssa tarvii asua,joten sinänsä ei niin kauheaa....En tiedä vai toivonko salaa, että olisi pientä valmistautumista tulevaan...pitäähän se huuhtelu monasti tehdä siellä synnärilläkin :)

Eilen illalla oli polttelua masussa jonkun aikaa, mutta ei lainkaan mitään hälyyttävää, joten ilmeisesti mun aika ei ole vielä lähelläkään vaikka ei la:kaan ole käsillä. Olisin vain niin valmis. Huvikseni mittasin masun eilen, kun on niin iso olo ja 118cm näytti, että olen oikeasti iso!!

Nyt pitää lähteä ruuanlaittoon....palailen myöhemmin!!

Urkki 36+6

Vierailija
40/50 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olisi taas neuvola iltapäivällä... Mulla on ollu pääkipua, tosin vähäistä jo muutaman päivän ja mietityttää, että mitä se on. Toivottavasti ei oo raskausmyrkytys. En kyllä keksi muita oireita, mitä mulla olis. Iltapäivällä tosin selviää toi verenpaine. Eipä se kyllä koholla oo tähän mennes ollu. Turvotusta ei oo, muuta ku ihan pientä. Mahaa on nipistellyt pari päivää. Yöllä oli taas mahas jomotusta... Voiskohan tää enteillä synnytystä...?

Tsemppiä kaikille!

Tinttu81

rv 37+4