Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saa alistavat ystävät takaisin kunnioittaviksi?

nössö
22.09.2016 |

Näin on käynyt ennenkin, ei ole eka kerta. Olen kiltti, joustava, empaattinen luonteeltani ja sitä moni sitten käyttää hyväkseen.

Useampi kaverisuhde on kaatunut siihen, että ystävä on alkanut purkaa pahan olonsa ilkeilemällä mulle huoletta ja samalla määräämällä mun asioista, ajanvietostani, jopa ajattelustani...

Nyt on taas tällainen tilanne päällä alussa hyvältä vaikuttaneen ihmissuhteen osalta. Ollaan oltu tiiviisti yhteyksissä noin parisen vuotta, mutta sitä ennen tunnettu yhteensä yli viiden vuoden ajan. Meillä oli tosi kivaa yhdessä vaiheessa, mutta sitten tuli kuvioihin tämä, että ystävä alkoi alistaa, määrätä ja ilkeillä mulle.

Miten te ei-alistuvat säilytätte tasapainon ihmissuhteissanne? Tai muut alistuvat, oletteko keksineet selviytymisvinkkejä, ettei tilanne menisi tähän? Vinkkiä kehiin?? Ettei tämäkin ystävyys tästä lopahtaisi...

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielisairas hiippari, manipuloiva... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän alistaa, määräilee ja ilkeilee sinulle?

Yksi ratkaisu: lopeta yhteydenpito häneen.

Tavat ovat lisääntyneet ajan myötä, tässä muutama esimerkki:

- Ei jaksa kuunnella mun kuulumisia, joko keskeyttää, huokailee tai kommentoi jotain todella ikävää. Sitten puhutaan hänen kuulumisistaan piiiitkiä aikoja. Siis edes akuutteja murheitani ei jaksa kuunnella, vaan joko sivuttaa ne tai kommentoi jotain pistävän julmaa niihin.

- Suuttuu ja osoittaa mieltään, jos emme ole tavanneet tarpeeksi usein. Suuttuu nykyään siitäkin jos mulla on väärä mielipide. Toisaalta suuttuu jos häiritsen häntä vääränlaisena hetke

Narsistit valitsee kohteeksi kenet tahansa. Se mikä kiltin ja rajattoman ihmisen erottaa ns. tavallisesta ihmisestä on loputon loukkausten kesto. Narsisti viihtyy niin kauan kun sen antaa olla. Kiltit ihmiset yrittää ymmärtää ja kertoo itselleen, että sen on varmasti paha olla ja sillä oli sellainen lapsuus  joka siitä teki vaikean ja eihän se nyt oikeasti tarkoittanut kun purki vain stressiään. Tavallinen rajat omaava ihminen sanoo, että minulla ei ole aikaa eikä mielenkiintoa jonkun aikuisen ihmisen käytöshäiriöihin enkä ole terapeutti, joten ei olla väleissä. Narsisti ei myöskään kohtele kaikkia huonosti, jos se tarvitsee jotain ihmisiä omaa hyötyään varten niin sellaisiin se pitää riittävää etäisyyttä ettei häiriintynyt käytös näy ikinä niille ja tapaa vain silloin kun jaksaa pitää kulisseja yllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla