Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kenkiä 90-luvun lopun teinit käyttivät? Tennareiden suosio oli tuolloin aallonpohjassa

Vierailija
21.09.2016 |

Tennarit oli must 80-luvun lopulla (kun purkkareiden suosio laski) ja suosio hiipui 90-luvulla kunnes uudelleen nousivat massakengiksi muutamia vuosia sitten. Mitkä oli teinikenkinä siinä välissä? Ihana vaan lenkkaritko?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Muutamia vuosia sitten"? Olin yläasteella 12 vuotta sitten ja jo silloin kaikilla oli converset.

No tuskin nyt kaikilla, kun niiden myyntimäärät räjähti vasta tuossa vuoden 2012 tienoilla.

Kenkäkaupan myyjä

Itse kävin yläasteen 2004-2007 25 000 asukkaan paikkakunnalla ja kyllä niitä vaan oli monilla. Itse ostin heti seiskaluokalla omani mustana. Toki ne oli ehkä vähän sellaisten "rock / indie / emo" -henkisten teinien juttu, mutta siihen aikaanhan sellainen meininki oli ihan mainstream ja lähes kaikilla tytöillä oli mustaksi värjätyt tukat naaman edessä.

Vierailija
62/65 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skeittikengät. Ne piti olla aina, oli kesä taikka talvi. Tappelin jopa äitini kanssa saanko laittaa ne juhlakengiksi. No en saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkarit oli 80-lukua. Harva trendsetter käytti niitä enää 90-luvulla. Purkkarityylisiä mokkasiineja käytin vielä 90-luvun puolella, mutten niitä kamalia oikeita purkkareita.

Vierailija
64/65 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin ensimmäiset skeittikengät Airwalkit -96. Airwalk oli siihen aikaan in ja must. Kaikilla oli sellaiset.

Sitten tuli parin vuoden päästä niitä paksuja lenkkareita, DC:tä ja Filaa ymv. ja ne paksupohjaiset Buffalot.

Vierailija
65/65 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan