Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina leipoessa...

Vierailija
21.09.2016 |

mun täytyy lisätä hirveästi enemmän jauhoja kuin mitä ohjeessa sanotaan? Varsinkin sämpylöihin, mutta myös kaikkiin muihin vaivattaviin taikinoihin.
Toisaalta taas kaikki viimeaikaiset uudet kakkureseptit ovat olleet liian jauhoisia, ja osa on täytynyt jättää pois ettei kakusta tule liian tiivis.
Mikä mättää? Onko kellään muulla samaa ongelmaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten, mutta tämä kummastuttaa minua todella.

Vierailija
2/8 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa lukea ohjeita leipurin silmällä, thats it!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipurin silmä lisää kymmenen desiä kaikkeen minkä näkee?

Vierailija
4/8 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

punnitse jauhot, paljon tarkempi mitta

Vierailija
5/8 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äsken just aloin tehdä sellaisia pullia, jossa jauhot punnitaan. Ensin puoli kg jauhoja, muut aineet, vaivataan, vaivatessa voi lisätä vielä puolisen desiä lisää että saa taikinan joka ei tartu käsiin. Mutta taas mun piti lisätä puolen sijasta ainakin 3 desiä ja silti jäi vähän tahmeeksi se taikina...

Hurjin oli tosiaan se kerta, kun sain uppoamaan sämpylätaikinaan n. 12 ylimääräistä desiä jauhoja...

Vierailija
6/8 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äsken just aloin tehdä sellaisia pullia, jossa jauhot punnitaan. Ensin puoli kg jauhoja, muut aineet, vaivataan, vaivatessa voi lisätä vielä puolisen desiä lisää että saa taikinan joka ei tartu käsiin. Mutta taas mun piti lisätä puolen sijasta ainakin 3 desiä ja silti jäi vähän tahmeeksi se taikina...

Hurjin oli tosiaan se kerta, kun sain uppoamaan sämpylätaikinaan n. 12 ylimääräistä desiä jauhoja...

Niin jos kivisämpylöitä halusit.....

Taito leipoa näkyy juurikin siinä, miten löysäksi kykenet taikinan jättää ja siitä huolimatta leipasta siitä mehevän pehmeät pullat tahi sämpylät. Jauhoja vaan reilusti pyöritellessä käsiin ja alustaan, ja homma sujuu. 

Vierailija
7/8 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaatko taikinaa riittävästi, jotta siihen tulee sitkoa vähemmilläkin jauhoilla?

Mulla on kyllä sama ongelma. Oliskohan vika kuitenkin enemmän jaihoissa eikä leipurissa?

Vierailija
8/8 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä jauhoja uppoaa jos vaivaamista vain jatkaa ja jatkaa. Ei mahda tulla kovinkaan pehmoisia vehnäsiä tällä tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä