Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kenkiä 90-luvun lopun teinit käyttivät? Tennareiden suosio oli tuolloin aallonpohjassa

Vierailija
21.09.2016 |

Tennarit oli must 80-luvun lopulla (kun purkkareiden suosio laski) ja suosio hiipui 90-luvulla kunnes uudelleen nousivat massakengiksi muutamia vuosia sitten. Mitkä oli teinikenkinä siinä välissä? Ihana vaan lenkkaritko?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä täällä Tampereella oli ihan 90-luvun lopussa koriskenkiä, cooleimmilla oli Filan lenkkarit :D Lisäksi tietty ne paksupohjaiset kengät, jotka ysärin lopussa oli vielä vähän sellaista spaissarihenkeä, aivan 2000-luvun alussa taas teineillä oli Buffalot https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rj…

Skeittikengät tulivat myös heti 2000-luvun alussa, ja itse muistan ostaneeni 2003 ensimmäiset Adidaksen Superstarit. 

Mäkin muistan kun 2000-luvun alussa oli kaikilla skeittarit, vaikka ei skeitannut :D sitten niihin osteltiin niitä värikkäitä nauhoja! Superstarsit mulla oli myös yläasteella 2000-luvun alussa, mutta en yhtään muista mitä käytin sitä ennen!

Varmaan vaan perus lenkkareita ja talvella ainakin niitä mokkasaapikkaita, joissa oli paksu pohja.

Vierailija
42/65 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Muutamia vuosia sitten"? Olin yläasteella 12 vuotta sitten ja jo silloin kaikilla oli converset.

No tuskin nyt kaikilla, kun niiden myyntimäärät räjähti vasta tuossa vuoden 2012 tienoilla.

Kenkäkaupan myyjä

Itse aloitin yläasteen vuonna 2005 ja sen aikana converset oli kyllä todella muodissa ja "kaikilla" oli ne. Muistan elävästi koska ostin omat ja koulussa niitä ihailtiin ja itse olin olevani hieno kun oli muotikengät :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skeittikengät oli siinä lenkkareiden jälkeen muodissa. Kunnes lenkkarit tuli taas uudelleen.

Hyi elämä, skeittikengillä ja leveälahkeisilla farkuilla mentiin täällä.. Yleensä vielä niin että kuminauhat oli punteissa sillain "pussittamassa". Sit oli tietty myös ne läskipohjat.

Vierailija
44/65 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin 90-luvulla ihan nuorillakin tytöillä ihan klassisia ns.puolikorkoavokkaita.Niitä näkyi muutaman vuoden ajan,ja kiinnitin siihen huomiota,kun viimeksi nuoriso piti sellaisia 50-luvulla ja osin 60-luvulla.

Minä tosin pidin sellaisia 70-luvullakin,mutta olinkin vähän erikoinen,vihasin 70-luvun muotia.

Vierailija
45/65 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skeittikengät ja leveät lahkeet.Maiharit ja pyöreäkärkiset nahkakengät.Paksupohjaiset"lenkkarit" tai sitten möhkälemäiset nilkkurit/saappaat.Näitä itse muistan käyttäneeni 90-luvulla.

Vierailija
46/65 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkarit:)...ja ne leveälahkeiset farkut jalassa😀

Vierailija
47/65 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tällaiset, muutenkin oli paljon hopeisia solkia:

https://cdn-img-1.wanelo.com/p/dda/9eb/7e3/be0e7478c6aabf4434fbed9/x354…

Tällaiset laventelin väriset omistin myös:

http://cdn4.teen.com/wp-content/uploads/2014/06/90s-footwear-steve-madd…

Vierailija
48/65 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sitä aikaa kun tytöiltä näkyi per**e, se pisti silmään enemmän kuin kengät. Oli stringit ja matalavyötäröiset housut.

Vierailija
49/65 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ainakin lenkkarit ja maiharit kesät talvet. Hienommat kengät oli nahkaiset korolliset sitten kun pääsi baariin.

Maiharit hajos pari vuotta sitten, pitää varmaankin ostaa uudet. Johan tässä on kakskyt vuotta ollu maiharit käytössä, eo osaa lopettaa. Eikä mitkään hirveät keltareunaset eikä doc Martensit.

Vierailija
50/65 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne paksupohjaiset olleet skeittikenkiä? Ne oli loistavat.

Vierailija
52/65 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*#un rumat Norsukengät oli ämmillä. Pahoja sopuleja tommoset alle 25v misut.

Vierailija
53/65 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin skeittikenkiä. Voisin käyttää vieläkin, ihan parhaat jalassa!

Vierailija
54/65 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli monta vuotta ainoina kenkinä Buffalot ja Dockersit 🙈

Vierailija
55/65 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa kaikilla muodikkailla tytöillä oli kengissä aina tasainen paksu pohja. Talvella mustat pitkävartiset saappaat ja muulloin ne taisi olla jonkinlaiset tennari/lenkkarityyppiset. 2000-lukua lähestyttäessä kaikilla piti olla CAT-kengät, ne sellaiset beiget joissa vähän vartta tai sitten mustat tennarit. Pojilla oli muistaakseni jotain skedekenkiä yleensä.

Vierailija
56/65 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksupohjaisia "Spice Girls kenkiä", skeittikenkiä, 2000-luvun alussa mulla oli sellaiset tennarit/lenkkarit, joissa oli liekkien kuvat kyljissä. 

Vierailija
57/65 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ysärin alussa bootsit. Spaissareiden myötä viimeistään tulivat sitten korokepohjat ja tolppakorkoiset loaferit.

Vierailija
58/65 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeavartiset maiharit (oli tärkeä tieto että ne on 18-reikäiset) ja ne hiersi kantapäät aina rikki. Taisin kulkea 3-vuotta laastarit jaloissa. Mutta tyylistä ei teini tingi ;) Myöhemmin armahdin jalkojani ja ostin skeittikengät, jotka näytti sämpylöiltä. Farkkujen lahkeet oli niin leveät ja pitkät, ettei kengistä näkynyt kuin vähän kärkiä.

Vierailija
59/65 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan jo vastattu, en jaksa lukea ketjua. Siis, 90-luvun lopulla tuli sellaiset megapohjat kenkiin. Spice Girls hyvänä esimerkkinä. Maihareita kai käytettiin paljon myös, mutta trendikengät oli sellaiset karseat  jättipohjat.

Vierailija
60/65 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska oli tylppäkärkiset nupukki bootsit muotia? Niiden kanssa piti olla lewikset. Ja tietty silkkipaitapusero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi