Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalia huomionkipeyttä vai outoa käytöstä?

Vierailija
20.09.2016 |

Mitä mieltä olette seuraavasta: nainen soittaa miesystävälleen heti pitkän, mukavan ja ystävällisen puhelinkeskustelun jälkeen, koska on huomannut että mies ei ole Facebookissa tykännyt hänen vasta sinne lisäämästään profiilikuvasta. Nainen kuulostaa loukkaantuneelta, uhriutuvalta, vihaiseltakin, äänensävy kylmä ja hieman vittuileva (rajuna kontrastina muutamaa minuuttia aiemmin vallinneeseen pusipusihalihali-tunnelmaan). Hän syyttää miestä siitä, että tämä ei koskaan tykkää hänen profiilikuvistaan Facebookissa, mutta exien kuville tykkäyksiä kyllä satelee. Tämä ei ole totta, kuten mieskin hänelle osoittaa: mies on käynyt tykkäämässä kaikista naisen aiemmista profiilikuvista, ja vain yhdestä niistä lukuisista erään tietyn exän lisäämistä profiilikuvista (erosta 2 v, eivät pidä yhteyttä satunnaisia törmäilyjä lukuunottamatta, FB-kavereita kuitenkin nykyään), jonka nainen nimeltä mainitsee. Mies selittää luulleensa naisen nyt lisäämää kuvaa vanhaksi kuvaksi, jonka otti käyttöön uudelleen, ja että ei ollut katsonut tarkemmin. Tästä kaikesta seuraa isohko riita.

Naisen mielestä hänen käyttäytymisensä on kyllä lapsellista, mutta ihan normaalia. Kaveritkaan eivät kuulemma näe siinä mitään ihmeellistä, vaan olisivat itsekin toimineet niin(!). Sen sijaan mies on tässä hänen mielestään käyttäytynyt töykeästi häntä kohtaan, ja hänen loukkaantumisensa on oikeutettua. Haluaisin kuulla mitä mieltä puolueeton osapuoli on tällaisesta käyttäytymisestä? (Tiedoksi, että vastaava käytös on toistuvaa ja liittyy nähtävästi ulkonäköön ja itsetuntoon. Miehen ja naisen suhde on luottavainen ja ihan hyvä, ei pettämistä tai muuta sellaista.)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

perussettii

Vierailija
2/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää...... onneks en ole facessa. Ällöttää tollanen huomiohorottelu

Vierailija
4/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kovin kypsältä tai järkevältä. Prioriteetit ei ole kohdillaan.

Vierailija
5/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että miehen tarvii nyt kertoo naiselle, että erotaan, suhteesta ei tule mitään.

Vierailija
6/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus samanlainen tilanne, tai siis itse olin tuo angstinen nainen. Näin myöhemmin ajateltuna, täysin naurettavaa käytös. Mies "kosti", kun hän oli lisännyt pari kuvaa autostansa, ja alkoi valittamaan, etten ole niistä tykännyt.

Eli tosi terve suhde meilläkin oli, ei varmaan tarvi arvata, että yhdessä ei olla enää.. En siis syytä miestä tästä "kostosta", vaan käyttäydyin itsekin lapsellisesti.

Vierailija
7/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tonne paskaan lähtee siell on tietyst omat sosiaaliset säädöt. Miksei voinu tykätä? Onko joltain pois ? Mikä miehen ongelma?

Vierailija
8/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja jotain tykkäämisten seuraamista. No onneksi ei ole oikeita ongelmia. T. Nainen

Vierailija
9/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka neiti tänne tulee valittamaan? Olisko naisesi kenties jonkin tarpeessa, haloo. Miksei ihmiset ymmärrä että tällaisilla tempauksilla ihminen viestii vähän syvemmistä tarpeista? Miten itse käyttäännyt? Vajositko kenties yhtä lapsenomaiselle tasolle ärsyyntyessäsi? Mikä tässä nyt ihan oikeasti loppujen lopuksi ärsyttääkään? Oletko itse aina kaikissa asioissa aikuinen?

M47

Vierailija
10/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon jo reippaasti vanhempi eukko. Tunnistan tuon naisen käyttäytymisen omakseni vähän nuorempana. Tätyy sanoa että itse koin vastaanvanlaista epävarmuutta (sitähän tuo on) kun olin itselle väärän miehen kanssa. Ei pannut tarjota suojaa tai saada oloani turvalliseksi, hällä oli omat traumat äitinsä kanssa. Mies vaihtu, epävarmuus katos. Pienestä se on kiinni. Joskus muutamista sanoista. Tuntui että toinen pysyy vaikka mmikä olis. Ei tarvinnut minunkaan olla tuollainen vähän hysteerinen. Se on kahen kauppa.

Vierailija
11/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks menette mihinkään nettiin jos on noin vaikeeta!

käsittämätöntä shaibaa, ihmisillä ongelmat vähissä kun jaksetaan tällasista vääntää. 

ystäväpiirissä näkee kun aikuiset ihmiset jaksaa vääntää tällaisista. onpa noita pariskuntia jotka

setvii keskinäisiä välejään julkisella seinällä. mummonikin 77 v, kyttää naapureitaan facen välityksellä.

huhhuijaa. 

Vierailija
12/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin siis täällä, koska halusin asiaan puolueettoman näkökulman, en valittaakseni tms. Moni on takertunut riidan aiheeseen, mutta se ei ole tässä niin merkityksellinen, se on lähinnä kontekstin vuoksi mukana. Olennaisempaa on että jokin sinänsä mitätön asia laukaisee noin rajun muutoksen käyttäytymisessä (rakastavasta kylmäksi ja ivalliseksi). En pidä sitä normaalina, halusin tietää olenko ihan väärässä, ehkä minulle on vain aikaisemmin sattunut harvinaisen vakaita naisia...

ap

Vierailija
13/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin siis täällä, koska halusin asiaan puolueettoman näkökulman, en valittaakseni tms. Moni on takertunut riidan aiheeseen, mutta se ei ole tässä niin merkityksellinen, se on lähinnä kontekstin vuoksi mukana. Olennaisempaa on että jokin sinänsä mitätön asia laukaisee noin rajun muutoksen käyttäytymisessä (rakastavasta kylmäksi ja ivalliseksi). En pidä sitä normaalina, halusin tietää olenko ihan väärässä, ehkä minulle on vain aikaisemmin sattunut harvinaisen vakaita naisia...

ap

Ei tuollainen käytös ole normaalia. Sukupuolesta riippumatta tuollainen kumppanille pikkuasioista käsittämättömiin mittoihin kasvava suuttuminen aiheuttaa sen, että toinen joutuu jatkuvasti varomaan käytöstään, ettei vain mikään aiheuttaisi uutta konfliktia. Ei kenenkään pidä elää niin, että jatkuvasti joutuu pelkäämään läheisen ihmisen vihanpuuskien kohteeksi joutumista, sehän on henkistä väkivaltaa. En ennusta kovinkaan ruusuista/pitkää tulevaisuutta parisuhteellenne.

Vierailija
14/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrolloiva, ahdistava tyttöystävä

Vierailija
15/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos tonne paskaan lähtee siell on tietyst omat sosiaaliset säädöt. Miksei voinu tykätä? Onko joltain pois ? Mikä miehen ongelma?

Siis jonkun yksittäisen kuvan tykkäämisen puute on validi riidan aihe? For real? Kuinka pieni elämä joillakin ihmisillä voi olla?

Vierailija
16/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jssap!

Vierailija
17/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi tietoa epävakaasta persoonallisuudesta ja pohdi, voisiko kyse olla siitä. Normaalia tuo ei missään tapauksessa ole.

Vierailija
18/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käytös muuten ollut normaalia? Ei kai yhden tempauksen perustella voi tehdä kovin suurta diagnoosia kenestäkään, voihan tuollainen iskeä vaikka huonolla hetkellä syystä tai toisesta mustasukkaisia ajatuksia ajateltua, pahimman PMS:n jyllätessä. Jos tuollaista on paljonkin, se on asia erikseen.

Vierailija
19/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylipäätään aiheellista täällä ruotia parisuhteita? Kukaan ei tiedä, mitä taustalla, mitä mies tehnyt aiemmin?

Vierailija
20/28 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menet exän kuvista tykkäilenään, se on julkinen häpäisy naiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi