Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei se ulkonäöstä huolehtiminen niin vaivalloista voi olla!

Vierailija
19.09.2016 |

En voi ymmärtää näitä "en ole käynyt kampaajalla 15 vuoteen, itse pätkin vain latvoja" tai "ei ole perheenäitinä aikaa miettiä mitä suuhunsa laittaa" tai "omasta itsestä huolehtiminen on jäänyt taka-alalle".

Onko naiselle muka ylivoimainen ponnistus käydä edes 1-3 kertaa vuodessa kampaajalla, liikkua edes kerran viikossa, katsoa VÄHÄN mitä suuhunsa pistää, pitää kainalot, puska ja sääret siistinä, pukeutua kivasti.

Ei heru tippaakaan ymmärrystä näille säärivillojen kasvattajille, joilla häpykarvat tursuavat pikkuhousuista, harjaamaton tukka sipaistaan aamuisin sottaiselle ponnarille, ja suuhun työnnetään päivä toisensa jälkeen mitä sattuu mättöä ja perse liimataan iltaisin television eteen.

Mielestäni se kielii vain oman itsensä arvostuksen puutteesta, ettei yhtään välitetä miltä näyttää. Ja myöskin siitä ettei arvosteta kumppania, jos ei kiinnosta miltä näyttää kumppanin silmissä.

Ja ei, en ole pinnallinen ämmä, suhtaudun omaan itseeni ja virheisiini armollisesti, mutta huolehdin ulkonäöstäni oman itseni ja kumppanini iloksi.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän hyvältä ja raikkaalta (näin minulle on sanottu usein), vaikka en "huolehdi" ulkonäöstäni ollenkaan. En meikkaa koskaan, en käytä hiustuotteita muuta kuin shampoota ja joskus hoitoainetta. Kampaajalla käyn kaksi kertaa vuodessa. Olen terve, minulla on hyvä iho, hoidetut hampaat, terveennäköiset hiukset, enkä ole muilta alueiltani kovin karvainen. Henkilökohtainen hygienia on ollut minulle aina luonnollista, jo lapsesta lähtien. Kotona opetettiin peseytymisen ja perushygienian aakkoset. Muistan kun lämpiminä kesäiltoina pitkän päivän leikkien jälkeen äiti tai isä teki pesuveden vatiin ulos, ja siinä peseydyttiin vettä välillä vaihtaen. Puhtaus on puoli ruokaa -näin sanoo vanha sananlasku.

Vierailija
62/69 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen just kuin ap:n kuvauksesta. Vastaus on joo, se on liian vaivalloista. En halua katsoa enkä koskea itseeni, koska oksetan itseäni. Aivan sama, mua ei kiinnosta yhtään myöskään muut ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei heru tippaakaan ymmärrystä näille....

Mikä valtava pettymys meille kaikille :(

Vierailija
64/69 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, miten ulkonäöstä huolehtiminen voi olla joku erityisjuttu johon täytyy panostaa. Käyn, ja olen AINA käynyt suihkussa kaksi kertaa vuorokaudessa, sheivailen ihan vain koska haluan, ei siihen sen kummempaa syytä tarvitse. Kampaajalla en käy enää, tai ehkä joskus aikojen kuluttua. Hiukseni ovat aivan normaalit vaikka en kampaajaa harrasta. Värjäilen jos siltä tuntuu, olen vaikka 2 vuotta värjäämättä jos haluan. Nyt saattaa olla jopa 2 v viimeisimmästä värjäyksestä, en ole ottanut aikaa. Hiuksissa ei todellakaan näy tyvikasvua, eikä minulla ole stereotyyppistä lirulettiä. Käyn hammaslääkärillä, pesen hampaat, käytän suuvettä ja hammasväliharjoja, laitan ripsaria (olen monen eri ihmisen arvion mukaan luonnonkaunis) ja tuoksun hyvältä.

Tämä kaikki on täysin arkipäivää minulle, en koskaan erikseen pakottaudu tekemään itseni eteen mitään. Ja olin sinkku tai suhteessa, asia ei koskaan muutu. Aivan kuten painoni ei jojoile siviilisäätyni mukaan.

Vierailija
65/69 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiderivalaat selittää, kuinka aikaa ei riitä ulkonäköön , kun on niin paljon tärkeämpääkin elämässä.

Av-palstalla. Aamusta iltaan istuttuaan. AV-PALSTALLA.

Vierailija
66/69 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni olisin hoidetumpi, mutta... Olen kesän ajan pitänyt vatsakarvoitukseni siistinä nyppimällä karvat. Se tarkoittaa n. 10-15 minuutin nyppimishetkeä 2-3 päivän välein ja kieltämättä alkaa jo tympäistä koko homma. Ei minulla riitä kiinnostusta jatkuvaan ulkonäön hoitamiseen.

Vierailija
67/69 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti masentuneena omasta ulkomuodostaan ei jaksa huolehtia eikä siitä kiinnostua samalla tavalla kuin joskus aikoinaan. Ennen sairastumistani olin todella tarkka ulkonäöstäni, oli meikit, vaatteet ja hiukset ihan viimeisen päälle laitetut. Nykyään on ihme jos jaksan edes harjata hampaat tai mennä suihkuun. Tämä sairaus on hirvittävä riesa, joka vie voimavarat ihan totaalisesti, on suoranainen saavutus jos jaksan nousta aamuisin edes sängystä ylös. Lenkillä käyminen tuntuu kovalta suoritukselta, energiaa riittää juuri ja juuri siihen ja muihin pikkuaskareisiin, siinä kaikki. Päivän lopuksi lysähdän sänkyyn ihan totaalisen uupuneena päivän rasistuksista. Tämän sairauden edetessä pahempaan suuntaan, on sitä mukaa ulkonäöstäkin huolehtiminen jäänyt yhä vähemmälle mikä harmittaa minua todella paljon, puhumattakaan niistä muista asioista jotka ovat tämän sairastumisen myötä jäneet pikkuhiljaa taka-alalle.

Vierailija
68/69 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiderivalaat selittää, kuinka aikaa ei riitä ulkonäköön , kun on niin paljon tärkeämpääkin elämässä.

Ihanko oikeasti uskot, ihmisen saavuttavan onnellisuuden ja tasapainoisen elämän ja hyvän kumppanuuden vain ulkonaisilla ominaisuuksilla, vaikka suu suoltaisi törkeyksiä ja puuttuisi käytöstavat, hienotunteisuus, kunnioitus, arvostus ja luottamus, jotka ovat ystävyyden ja rakastavaisten peruspilareita, ainakin pitkässä suhteessa.

Vierailija
69/69 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti uskot, ihmisen saavuttavan onnellisuuden ja tasapainoisen elämän ja hyvän kumppanuuden vain ulkonaisilla ominaisuuksilla, vaikka suu suoltaisi törkeyksiä ja puuttuisi käytöstavat, hienotunteisuus, kunnioitus, arvostus ja luottamus, jotka ovat ystävyyden ja rakastavaisten peruspilareita, ainakin pitkässä suhteessa.

Mutta milläs siihen pitkään rakkaussuhteeseen pääsee jos ei ole ulkonäköä?