Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnettu neljä kuukautta, tyttöystävä ilmoitti olevansa raskaana

Vierailija
19.09.2016 |

Muutimme yhteen kuukausi sitten (hän muutti luokseni) ja tänään tyttöystäväni ilmoitti olevansa raskaana. Ongelmana on se, että vaikka minulla onkin työpaikka, tyttöystäväni (minua 7 vuotta nuorempi) vasta keväällä kirjoitti ylioppilaaksi ja aloitti tänä vuonna ammattitutkinnon opiskelun. Nyt hän ehdottomasti haluaa pitää lapsen. Onkohan tässä tilanteessa järkevää perustaa perhe?

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoitko nuorempaan? ;-) alle 20v ovat hedelmällisessä iässä ;-)

Onnittelut isälle! Elämä kantaa!

Vierailija
82/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävä väitti käyttävänsä ehkäisypillereitä. Nyt on sitä mieltä, ettei vika ole hänen, sillä pillereiden ehkäisyteho ei ole 100 % edes oikein käytettynä. En ole ennen ketään pillereitä popsivaa daamia saanut raskaaksi joten olin kai tyhmä ja luulin, ettei se ole mahdollista. Ap

Pillerien käyttö tyttöystävällä ei silti sulje sinulta kondomivaihtoehtoa pois. Jos sinä ei halunnut lapsia, olisit voinut huolehtia ehkäisyn omasta puolestasi. Pilleritkään ei ole idioottivarmat, ja toisilla vaikkapa flunssa/ yrjötauti/ripuli sotkee tasapainon niin, että raskaus onkin mahdollinen, vaikka ottaisi jokaikisen pillerin.

Mutta kanna vastuusi nyt jokatapauksessa, ja toivon teille hyvää. Teistä voi tulla hyvinkin se pari, joka on vanhanakin vielä yhdessä ja nautitte isovanhemmuudesta. Onnea matkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävä väitti käyttävänsä ehkäisypillereitä. Nyt on sitä mieltä, ettei vika ole hänen, sillä pillereiden ehkäisyteho ei ole 100 % edes oikein käytettynä. En ole ennen ketään pillereitä popsivaa daamia saanut raskaaksi joten olin kai tyhmä ja luulin, ettei se ole mahdollista. Ap

Vika ei tietenkään ole tyttöystävän, jos ehkäisypillerit oikein käytettynä pettävät. Miehet usein asiasta naisia syyllistävät, vaikkeivät seurauksia omassa kehossaan joudukaan kärsimään.

Ei tyttökään joudu porsimaan. Se haluaa.

Vierailija
84/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaisin sinuna saada tyttöystävän tajuamaan, ettei lapsen aika ole vielä. Olette tunteneet vasta vähän aikaa ja tyttöystävälläsi on kiireitä, jotka pitää ensin hoitaa kunnialla pois.

Mä ihmettelen tätä nykypäivän menoa, että lyhyen tuntemisen, mahdollisesti jo seuraavilla treffeillä päädytään sänkyyn, jonka jälkeen ollaan hakemassa E-piltsuja lääkäriltä. Mihin on kadonnut tutustuminen, rakastuminen ja toisen arvostaminen? 

Vierailija
85/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisiä olette molemmat, ja hedelmällisimmillänne. Nuorena jaksaa paremmin myös lapsen kanssa..

Vierailija
86/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän hyväksikäytöltä. Muutetaan toisen nurkkiin lyhyen tuntemisen jälkeen ja aletaan väkisin leikkiä kotia. Halvaksi tulee - naiselle, ei sinulle.

Vierailija
87/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että raskaus pitää keskeyttää HETI!!! Saa keskeytyspillerit ja niillä keskeytyy hyvin alkuvaiheessa raskaus. Toki keskeytyy myöhemminkin, mutta alussa helpompi homma tehdä. Meillä mies ei halunnut enää kolmatta lasta ja itse pitkitin keskeytystä vkolle 11, koska luulin miehen mielipiteen vaihtuvan, mutta ei niin ei. Kaavintana tehtiin ja kaikki meni hyvin. Tosin en saanut sitä lasta. Tottakai harmittaa ja suretti kovasti, mutta kunnioitin mieheni mielipidettä. Nyt taas kaikki hyvin. Älä suostu isäksi , jos et sitä vielä halua.

Vierailija
88/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs seurustelet itseäsi 7 vuotta nuoremman kanssa, joka on ikänsä puolesta vielä kakara. En tarkoita että kaikki olisivat, mutta kyllä alle parikymppinen on ihan eri tasolla henkisesti kuin 25-vuotias tai vanhempi. 

Vierailija
89/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes mitenkään varmaa, että lapsi olisi aina terve. Oletko valmis myös vammaisen lapsen isäksi? Meillä ultrat näytti lapsen olevan terve, mutta vaikeavammainen lapsi syntyi.. Tätäkin kannattaa miettiä.

Vierailija
90/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee se vahingonilo se paras ilo? Mites mammat sitten suu pannaan, kun oma poika kertoisin noin käyneen? Vieläkö antaisitte samanlaisia kommentteja kuin ainakin tän ketjun ekan sivun vastaajat?

Vierailija
91/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua on kusetettu! Itsekin jätin salaa ehkäisyn pois ja tulin raskaaksi. Mies ei edelleenkään halunnut lasta ja jouduin tekemään abortin. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Vierailija
92/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään lapsi vielä ole, solumöykky!!

Abortti. Mikä tulevaisuus on parisuhteella jos hankkiutuu salaa raskaaksi?

Vierailija
93/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin raskaaksi vain parin kuukauden tuntemisen jälkeen, ehkäisy oli kunnossa. Se oli eka kerta kun harrastettiin seksiä, molemmille sopi se että mentiin sänkyyn vasta hetken kaveerauksen ja tutustumisen jälkeen. Nyt ollaan oltu neljä vuotta naimisissa ja tosi onnellisesti yhdessä. Ihan silloin aluksi kun tein raskaustestin, olin aivan kauhusta jäykkänä enkä heti pariin päivään edes uskaltanut kertoa miehelle kun sulattelin uutista yksin. Kamalin ajatus musta oli se, että jos mies kauhistuisi ja lähtisi niin näkisinkö mä häntä enää koskaan... oletin kyllä ettei hän olisi sellainen ja myöhemmin kun kerroin ajatuksistani, mies oli todella pahoillaan ja surullinen että pystyin ajattelemaan hänestä niin pahasti. Mutta rehellisesti sanoen miehen menettäminen elämästäni oli mun päällimmäisin pelko, koska lapsen kanssa oletin pärjääväni vaikka yksinkin. 

Jos vaan rakastat tyttöystävääsi, älä lähde mihinkään. :) <3 Onnea teille, toivottavasti kaikki käy hyvin!

Vierailija
94/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutimme yhteen kuukausi sitten (hän muutti luokseni) ja tänään tyttöystäväni ilmoitti olevansa raskaana. Ongelmana on se, että vaikka minulla onkin työpaikka, tyttöystäväni (minua 7 vuotta nuorempi) vasta keväällä kirjoitti ylioppilaaksi ja aloitti tänä vuonna ammattitutkinnon opiskelun. Nyt hän ehdottomasti haluaa pitää lapsen. Onkohan tässä tilanteessa järkevää perustaa perhe?

Kuulostaa minusta ihan hyvältä hetkeltä saada lapsi, tyttöystäväsi voi palata sitten äitiyslomalta kouluun ja hänellä ei sitten myöhemmin katkea työura lapsentekoon.

t. 19-vuotiaana painostuksesta tehtyä aborttiaan katuva, 28-vuotias epätoivoisesti lasta työssä käyvän miehensä kanssa yrittävä korkeakouluopiskelija

Vierailija
95/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään muuta taetta kuin tyttöystävän sana siitä että hän syö pillereitä. 

Pilleri saattaa unohtua tai se saattaa lähteä oksennuksen mukana pois. 

Pilleri ei suojaa taudeilta. 

Kyllä miehen joka ei halua lapsia, pitää käyttää kondomia. Tai sitten jos on joku ehkäisykeino (esim. kierukka, ehkäisykapseli) jota naispuolinen ei voi unohtaa tai "unohtaa" käyttää tai vahingossa tai "vahingossa" oksentaa pois, niin voi olla käyttämättä sitä kondomia. 

Yllättävän moni nainen hankkiutuu raskaaksi vauvakuumeen tullen, ilman miehensä hyväksyntää. Saapa ainakin elarit jos parisuhde menee. 

Paitsi että kierukka, ehkäisykapseli tms. ei  myöskään ole sataprosenttisen varma.

Itse asiassa meillä nukkuu juuri 7kk:n ikäinen vauva, joka sai alkunsa siitäkin huolimatta että minulla oli kuparikierukka.

Vierailija
96/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrottiinko sinulle kotona kukista ja mehiläisistä?

Seksin vuoksi syntyy lapsia.

Minä en tappaisi lasta, mutta te teette oman päätöksenne yhdessä. 

Juu. Kyllä kerrottiin. Mutta en ole ollut lähelläkään mehiläisiä.

Vierailija
97/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää perunamuusia ja tölkkilihapullia .. vauva tykkää ja muuten hyvää 😀

98/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin raskaaksi kirjoitti:

Sua on kusetettu! Itsekin jätin salaa ehkäisyn pois ja tulin raskaaksi. Mies ei edelleenkään halunnut lasta ja jouduin tekemään abortin. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Missä tällaisia ihmisiä oikein kasvaa? :o

Vai voiko edes ihmiseksi sanoa. Ei ainakaan inhimilliseksi sellaiseksi.

99/152 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan syytä keskustella läpi tuo ehkäisyn pettämistilanne jo ennen kuin seksiä aletaan enempi säännöllisesti harrastamaan. Eli siis se, mitä tehdään jos ehkäisy pettää vaikka sen piti olla kunnossa. Jos ette siitä ole mitään puhuneet ennakolta niin sitten voi tulla yllätyksiä.

Tarkoitukselliseen huijaamiseen tuo ei tietenkään auta, mutta jos näistä asioista ei ole etukäteen puhuttu niin itseään joutuu syyttämään mikäli yllättyy toisen mielipiteestä ja aikomuksista.

Vierailija
100/152 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neljä kk yhdessä... no kuinka pitkällä raskaus on? Ymmärrän paniikin, koska tämä tilanne muuttaa suhteenne dynamiikkaa hyvin ratkaisevalla tavalla.  Se mikä alkoi mukavana leppoisana yhdessäolona ilman huolia, on nyt giljotiinin sivalluksesta ohi. Edessä ovat vastuu ja aikuisuus. Jos tyttöystävä on nyt sitä mieltä, että haluaa pitää lapsen, hänkin tulee sitä vielä monet kerrat katumaan, jos vauva-palstaa ja yleistä elämänkokemusta on uskominen. Vatsassa elämäalku on mukavasti kompaktisti sisällä, eikä vielä muutamaan kuukauteen aiheuta suuria ongelmia.Lapsi on vielä ajatuksen tasolla. Siitä voi tulla mitä tahansa. Mutta lapsen syntymän jälkeen tilanne konkretisoituu. Teillä on teistä täysin riippuvainen elävä olento vastuullanne 24/7. Ei enää bailaamista aamukolmeen. Tai jos käytte viihteellä, sekin pitää tehdä erikseen, mikä jo sinällään saattaa aiheuttaa kitkaa suhteeseenne. Onko teillä verkostot kunnossa? Innoikaita babysittereitä jonossa oven takana?

Mutta kaiken kaikkiaan luulen, ettei suhteellanne ole mitään mahdollisuutta tämän jälkeen. Leikki muuttui todeksi. Illuusio siitä, että hallitset omaa elämääsi on enää pelkkä kupla. Sinun  elämääsi hallitsee hädin tuskin täysi-ikäinen  tyttöystäväsi. Ei sen varmaan näin pitänyt mennä, vai pitikö?