Olen hyttisiivooja laivalla. Käteen 2600€ kahden viikon törnistä.
Eikä tarvi edes vessoja pestä, kun jotkut pakistaniasta tulleet rantasiivoojat käy tekemässä likaisimmat ja raskaimmat hommat.
Ei paljon työt rasita. Scheeman mukaan on 10-11 tunnin päivät, mutta varmaan jotain kuutisen tuntia teen varsinaisia töitä päivässä.
Vakituinen paikka kaikilla lomilla ja slabihintaan röökit ja viinat vielä.
Legurissa käyn yksityisellä ja lasku varustamoon.
Sairaslomineen ja lomspäivineen olen vuodessa nelisen kuukautta työmaalla.
Lopun aikaa vapailla täydellä palkalla.
Kyllä en valita.
Ja koulujakin tuli käytyä kyllä mutta mitään tämän palkan mukaista duunia ei sillä alalla ok tiedossa koskaan. Näillä mennään.
Terveisiä insinööreille toimistoissaan. Mulla on lomaa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa. Olen maisteri, joka tekee tällä hetkellä 6h:n työpäivää 1200e:n harjoittelijanpalkalla (ei oman alan työ, koska niitä ei ole). Tykkään laivoista enkä pelkää rankkaa, ruumiillista, likaista työtä (paskaa on lapioitu hevostalleilla ja navetoissa aiemminkin). Ruotsista kirjoitin aikoinaan E:n, mutta siitä on kauan aikaa. Eli ruotsia pitäisi kyllä kerrata.
Muuten kuulostaa oikeasti unelmatyöltä nykyiseen työhöni ja palkkaan verrattuna :)
Sama täällä. Olen maisteri, nyt työtön. Olen tottunut kovaan ruumiilliseen työhön ja jopa nautin siitä. Ruotsista kirjoitin L:n ja tykkään ruotsin kielestä. Puhuminen alkaisi varmaan sujua pienellä harjoittelulla. Tykkään myös merestä ja tunnelmasta laivoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lapioin paskaa tunnin viikossa. Palkka on miljoona euroa kuussa.
..ai niin, unohdin mainita, että paskaa pitää lapioida sujuvalla ruotsin kielellä.
Kiitos maanantain piristyksestä! :D
Onhan tuollainen varmaan ihannehommaa sellaiselle joka ei ole ns. lukuihmisiä eikä työn sisällöllä ole niin väliä. Minusta olisi ihan kammottavaa tehdä tuollaista työtä muuta kuin ehkä hetkellisesti, vaikka saisin kaksi kertaa noin paljon palkkaa. Tykkään että työstä pitää saada aika paljon muutakin kuin palkkaa. Mutta onneksi meitä on moneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa. Olen maisteri, joka tekee tällä hetkellä 6h:n työpäivää 1200e:n harjoittelijanpalkalla (ei oman alan työ, koska niitä ei ole). Tykkään laivoista enkä pelkää rankkaa, ruumiillista, likaista työtä (paskaa on lapioitu hevostalleilla ja navetoissa aiemminkin). Ruotsista kirjoitin aikoinaan E:n, mutta siitä on kauan aikaa. Eli ruotsia pitäisi kyllä kerrata.
Muuten kuulostaa oikeasti unelmatyöltä nykyiseen työhöni ja palkkaan verrattuna :)
Sama täällä. Olen maisteri, nyt työtön. Olen tottunut kovaan ruumiilliseen työhön ja jopa nautin siitä. Ruotsista kirjoitin L:n ja tykkään ruotsin kielestä. Puhuminen alkaisi varmaan sujua pienellä harjoittelulla. Tykkään myös merestä ja tunnelmasta laivoilla.
No ota yhteyttä niihin varustamoihin! Soita sinne tai mieluiten mene käymään konttorilla. Laivalla voit mennä puhumaan suoraan purserille että olet kiinnostunut. Ja kaikki työ pitää kelvata aluksi. Sitten kun on saanut jalkaa sisään voi alkaa vähän valkkaamaan.
Hommaa lääkärintodistus merityötä varten jo etukäteen. Hae verokurja merityötä varten. Pistä hommaan vauhtia äläkä ihmettelee että mistäköhän pääsis. Ei ne tuu kotoa hakemaan.
Silloin kun mä hain viikkarille, niin matkustin ahvenanmaalle konttoriin asian takia. Rouvat konttorissa oli uhan äimänä että tulitko tänne varta vasten? Kyllä tietysti sillä olin tosissani.
Hommia tulikin ihan juuri niinkuin olin hakenutkin.
Pitää nähdä vähän vaivaa.
Kun täällä moni on käyttänyt ilmaisua "paskan lapominen" siivoojan työstä, niin tervetuloa myös sairaanhoitajaksi/lähihoitajaksi. Tässä työssä olen tehnyt sitä ihan kirjaimellisesti, valitettavasti lapioita työpaikoilta löytyy harvemmin joten omaa luovuutta pääsee käyttämään.
Mikäs siinä jos olisi kaksi viikkoa töitä ja kaksi viikkoa vapaata noin hyvällä palkalla, tuntuisi juhlalta saada niin paljon perättäisiä vapaapäiviä. Kun tuntuu välillä että niiden kahden vapaapäivänkin saaminen peräkanaa ottaa koville.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun mä hain viikkarille, niin matkustin ahvenanmaalle konttoriin asian takia. Rouvat konttorissa oli uhan äimänä että tulitko tänne varta vasten? Kyllä tietysti sillä olin tosissani.
Hommia tulikin ihan juuri niinkuin olin hakenutkin.
Pitää nähdä vähän vaivaa.
Erittäin hieno esimerkki reippaudesta ja oma -aloitteisuudesta !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisit nyt hyvä ihminen mieluummin Norjan öljylautoille siivoojaksi. Niillä töitä 2 viikkoa, jonka jälkeen 4 viikkoa vapaata. Palkka about 100 000e/vuosi. Ja töitä tehdään norjalaiseen tahtiin - eli ei tehdä.
Norjassa palkkojen taso kaikissa ammateissa on tuplat, vähintään.
Vai miksi kuvittelitte suomalaisten lähihoitajienkin suuntaavan sinne.
Ilmainen koulutus Suomessa ja töihin Norjaan veronmaksajana.
Kannattas Suomen hiukan nostaa niitä palkkoja.Yrityksiä kaaatuu koko ajan, koska palkka kustannukset niin suuret. Ne ei ole liian suuret sen palkan takia, vaan niiden sivukulujen takia.
Niihin helpotusta työnantalle ja samassa suhteessa palkkaa lisää tekijälle.
Menee suoraan ostovoimana kiertoon. Näin säilytetään veroja maksavat yritykset ja tekijät Suomessa. Mutta kun pällit leikkaa koko ajan siitä ostovoimasta, ja se ostovoima on se taikasana millä Suomi nousisi.Idea on kai se että mennään Norjaan töihin ja ollaan siellä tosi pihejä ja säästetään. Siellähän kaikki on niin kallista. Sitten kun on kärvistelty siellä Norjassa riittävän pitkään niin palataan Suomeen. Aika harva suomalainen haluaa varsinaisesti asua Norjassa, sen sijaan Ruotsissa suomalaisia asuu enemmän pysyvästi paljon.
En tiedä ketään suomalaista, joka olisi tullut tänne Norjaan piheilemään. Meidän perheemme muutti tänne ihan vakituisesti paremman elintason perässä. Norjan kalleus on pitkälti harhaluulo. Meidän perheellämme (2+2) menee ruokaan rahaa 400-600€/kk, uusi omakotitalo oli huomattavasti edullisempi kuin vastaava Suomessa vastaavalla sijainnilla. Arvioisin, että -50% edullisempi. Auto maksoi pari tonnia enemmän, kuin vastaava Suomessa (hintaero tyyliin 47 000€ vastaan 50 000€).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisit nyt hyvä ihminen mieluummin Norjan öljylautoille siivoojaksi. Niillä töitä 2 viikkoa, jonka jälkeen 4 viikkoa vapaata. Palkka about 100 000e/vuosi. Ja töitä tehdään norjalaiseen tahtiin - eli ei tehdä.
Norjassa palkkojen taso kaikissa ammateissa on tuplat, vähintään.
Vai miksi kuvittelitte suomalaisten lähihoitajienkin suuntaavan sinne.
Ilmainen koulutus Suomessa ja töihin Norjaan veronmaksajana.
Kannattas Suomen hiukan nostaa niitä palkkoja.Yrityksiä kaaatuu koko ajan, koska palkka kustannukset niin suuret. Ne ei ole liian suuret sen palkan takia, vaan niiden sivukulujen takia.
Niihin helpotusta työnantalle ja samassa suhteessa palkkaa lisää tekijälle.
Menee suoraan ostovoimana kiertoon. Näin säilytetään veroja maksavat yritykset ja tekijät Suomessa. Mutta kun pällit leikkaa koko ajan siitä ostovoimasta, ja se ostovoima on se taikasana millä Suomi nousisi.Idea on kai se että mennään Norjaan töihin ja ollaan siellä tosi pihejä ja säästetään. Siellähän kaikki on niin kallista. Sitten kun on kärvistelty siellä Norjassa riittävän pitkään niin palataan Suomeen. Aika harva suomalainen haluaa varsinaisesti asua Norjassa, sen sijaan Ruotsissa suomalaisia asuu enemmän pysyvästi paljon.
En tiedä ketään suomalaista, joka olisi tullut tänne Norjaan piheilemään. Meidän perheemme muutti tänne ihan vakituisesti paremman elintason perässä. Norjan kalleus on pitkälti harhaluulo. Meidän perheellämme (2+2) menee ruokaan rahaa 400-600€/kk, uusi omakotitalo oli huomattavasti edullisempi kuin vastaava Suomessa vastaavalla sijainnilla. Arvioisin, että -50% edullisempi. Auto maksoi pari tonnia enemmän, kuin vastaava Suomessa (hintaero tyyliin 47 000€ vastaan 50 000€).
Talo oli -30% edullisempi, ei sentään -50%.
Hienoa, että edes joku ymmärtää sen, että työtä tekemällä voi saada itselleen paremman elämäntason. Rasittaa se ainainen valittaminen. Ihmiset surkuttelevat kun eivät saa töitä ja elämä on paskaa. Asialle voi tehdä jotain. Menkää hakemaan siivousalan töitä niinkuin ap.
Vierailija kirjoitti:
------Sitten kun palkka tippuu tarpeeksi, ei kukaan enää lähde sinne viikoksi varustamon leipiin. Kyllä pitää tulla yli tonni per viikko käteen.-----
Hämmästyttävä logiikka siivojalla, joka saa ruuan ja kämpän ja viinat ja tupakat työnantajalta töitä tehdessään.
Kun minä olin työkkärissä töissä ja kuukaudessa tuli käteen 1400 ege, niin se on sulle vähän reilun viikon homma. Jos jokaiselle pitäisi tulla vähintään tonni viikosta käteen, niin tässähän alkais palkat kivuta ihan eri tasoihin duunarin hommissa.
Mitä ne asiantuntijat ja johtavat sitten saa? Jos suorittavassas työssä lakanarullakoita työnnellessä pitää tulla tonni viikosta? Ei tämä näin voi toimia millään.
Turha teidän on valittaa että nyt AP:lle maksetaan liikaa. Jokainen saa mennä sinne laivalle myös siivoamaan. Mutta eipä sinne tunkua ole, koska te haluatte fyysisesti kevyen säännöllisen päivätyön. Palkassa pätee kysynnän ja tarjonnan laki. Kun suomalaisia halukkaista ei ole ollut tarpeeksi, on houkuteltu hyvällä palkalla. Nyt kun ulkomaalaisia alkaa tulla halvalla, alkaa palkat tippua.
Ei siivoojaksikaan laivalle noin vaan pääse, pitää olla STCW Basic training ensin suoritettuna.
Vierailija kirjoitti:
Ei siivoojaksikaan laivalle noin vaan pääse, pitää olla STCW Basic training ensin suoritettuna.
Niinpä täytyykin olla! Ainoa paikka missä sen suomessa voi suorittaa on Lohja. Maksaa 900€.
Sama kurssi Tallinnassa 400€.
Kannattaa investoida kurssiin ja sen jälkeen onkin töitä niin paljon ettei ehdi kotona kuin kääntymään.
Ja 2200€ vähintään palkkaa tilille.
http://www.meriturva.fi/fi/koulutus/stcw-basic-safety-training
Kurssin hinta Suomessa 1000€ tänä vuonna.
KVG
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lapioin paskaa tunnin viikossa. Palkka on miljoona euroa kuussa.
..ai niin, unohdin mainita, että paskaa pitää lapioida sujuvalla ruotsin kielellä.
NALLE , sinäkö se oot ?! :D
Nettona siis! Itse sh ja vuoden nettopalkka on noin 23000€.