Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hyttisiivooja laivalla. Käteen 2600€ kahden viikon törnistä.

Vierailija
18.09.2016 |

Eikä tarvi edes vessoja pestä, kun jotkut pakistaniasta tulleet rantasiivoojat käy tekemässä likaisimmat ja raskaimmat hommat.
Ei paljon työt rasita. Scheeman mukaan on 10-11 tunnin päivät, mutta varmaan jotain kuutisen tuntia teen varsinaisia töitä päivässä.
Vakituinen paikka kaikilla lomilla ja slabihintaan röökit ja viinat vielä.
Legurissa käyn yksityisellä ja lasku varustamoon.
Sairaslomineen ja lomspäivineen olen vuodessa nelisen kuukautta työmaalla.
Lopun aikaa vapailla täydellä palkalla.
Kyllä en valita.
Ja koulujakin tuli käytyä kyllä mutta mitään tämän palkan mukaista duunia ei sillä alalla ok tiedossa koskaan. Näillä mennään.
Terveisiä insinööreille toimistoissaan. Mulla on lomaa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt värittää vähän.

Ensinnäkin sulla ei ole vakijobia. Toiseksi työsi on fyysisesti niin rasittavaa että hartiat menee pilalle. Merieläkekassasta on aivan turha hakea siihen mitään. 2600€/kk lienee kuitenkin realistinen arvio palkasta nykyään, mutta tällöin teet harjoitusten takia luultavasti ylitöitä sunnuntaisin. Lopuksi, et todellakaan pääse velttoilemaan työaikana :D vaan punkat/siivooja on mitoitettu niin tiukaksi että duunia tehdään hiki hatussa.

Onnea ja menestystä sinulle. Pari vuotta tuota jaksaa.

Vierailija
22/56 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkentaa: Laiva ei seilaa suomessa eikä työnantaja ole suomalainen. Alus on ro-pax-alus. Ja kyllä se palkka on oikein tuo mikä otsikossa sanotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa. Olen maisteri, joka tekee tällä hetkellä 6h:n työpäivää 1200e:n harjoittelijanpalkalla (ei oman alan työ, koska niitä ei ole). Tykkään laivoista enkä pelkää rankkaa, ruumiillista, likaista työtä (paskaa on lapioitu hevostalleilla ja navetoissa aiemminkin). Ruotsista kirjoitin aikoinaan E:n, mutta siitä on kauan aikaa. Eli ruotsia pitäisi kyllä kerrata.

Muuten kuulostaa oikeasti unelmatyöltä nykyiseen työhöni ja palkkaan verrattuna :)

Vierailija
24/56 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisit nyt hyvä ihminen mieluummin Norjan öljylautoille siivoojaksi. Niillä töitä 2 viikkoa, jonka jälkeen 4 viikkoa vapaata. Palkka about 100 000e/vuosi. Ja töitä tehdään norjalaiseen tahtiin - eli ei tehdä.

Norjassa palkkojen taso kaikissa ammateissa on tuplat, vähintään.

Vai miksi kuvittelitte suomalaisten lähihoitajienkin suuntaavan sinne.

Ilmainen koulutus Suomessa ja töihin Norjaan veronmaksajana.

Kannattas Suomen hiukan nostaa niitä palkkoja.

Yrityksiä kaaatuu koko ajan, koska palkka kustannukset niin suuret. Ne ei ole liian suuret sen palkan takia, vaan niiden sivukulujen takia.

Niihin helpotusta työnantalle ja samassa suhteessa palkkaa lisää tekijälle.

Menee suoraan ostovoimana kiertoon. Näin säilytetään veroja maksavat yritykset ja tekijät Suomessa. Mutta kun pällit leikkaa koko ajan siitä ostovoimasta, ja se ostovoima on se taikasana millä Suomi nousisi.

Vierailija
25/56 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tarkentaa: Laiva ei seilaa suomessa eikä työnantaja ole suomalainen. Alus on ro-pax-alus. Ja kyllä se palkka on oikein tuo mikä otsikossa sanotaan.

Mikä on ro-pax-alus?

Vierailija
26/56 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyö laivalla ei todellakaan ole herkkua.

15 vuotta eri varustamoilla työskennelleenä en paljon kehuskelisi ammatin upeudesta.

Vierailija
27/56 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 vuotta eri varustamoilla työskennelleenä en paljon kehuskelisi ammatin upeudesta.

No ehkei se ammatti ja työn sisältö ole upeaa, mutta ainakin minua houkuttelee palkan suuruus sekä vapaaviikot (enemmän vapaa-aikaa kuukaudessa).

Vierailija
28/56 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tyypillinen siivooja: Ei ymmärrä lukemaansa.

Ei ap kehunut sanallakaan että onpa upea ammatti.

Totesi vaan, että hänelle sopii lyhyet työpäivät ja pitkät vapaat. Ja oikein kivalla paikalla näköjään. En tiedä kuinka paljon ja halpaa juomia ja tupakkaa saa tuoda, mutta palksnlisä se on sekin

Opettele vähän luetun ymmärtämis. Auttaa paljon kun vastaa viesteihin niiden sisältöä vastaavasti.

Vierailija
29/56 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viihtyisin minäkin 4kk töissä vuodessa jos palkka kuitenkin maksetaan joka kuukausi

Suhteettomia palkkoja ja etuja duuniin nähden.

Mikä koulutus tuonne tarvitaan? Tuskin mitään. Eli sikäli ihan älytön palkka. Verrattuna vaikka sairaanhoitajaan jolla koulutus ja vastuu duunistaan.

Vierailija
30/56 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva pula sijaisista. Henkilöstöpomo sanoi ettei voida myöntää palkatonta omaa vapaata, koska ei ole sijaisia! V--u mitä juttua. Missä ne työttömät on kun niitä tarvittaisiin??

Kannustinloukuissa. Keikkatöiden vastaanottaminen teettää paperisotaa.

Osa tietysti asuu myös ihan muualla päin Suomea ja silloin ei ole helppo lähteä yhtäkkiä johonkin laivalle.

Vierailija
31/56 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivatyössä on kuitenkin omat ongelmansa. Yksinhuoltajalle lähes mahdotonta tehdä laivatyötä. Lemmikkien pito on vaikeaa. Kun olet laivalla, olet siellä myös silloin yöt ja muun vapaa-aikasi. Itselleni ei sopisi.

Vierailija
32/56 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisit nyt hyvä ihminen mieluummin Norjan öljylautoille siivoojaksi. Niillä töitä 2 viikkoa, jonka jälkeen 4 viikkoa vapaata. Palkka about 100 000e/vuosi. Ja töitä tehdään norjalaiseen tahtiin - eli ei tehdä.

Norjassa palkkojen taso kaikissa ammateissa on tuplat, vähintään.

Vai miksi kuvittelitte suomalaisten lähihoitajienkin suuntaavan sinne.

Ilmainen koulutus Suomessa ja töihin Norjaan veronmaksajana.

Kannattas Suomen hiukan nostaa niitä palkkoja.

Yrityksiä kaaatuu koko ajan, koska palkka kustannukset niin suuret. Ne ei ole liian suuret sen palkan takia, vaan niiden sivukulujen takia.

Niihin helpotusta työnantalle ja samassa suhteessa palkkaa lisää tekijälle.

Menee suoraan ostovoimana kiertoon. Näin säilytetään veroja maksavat yritykset ja tekijät Suomessa. Mutta kun pällit leikkaa koko ajan siitä ostovoimasta, ja se ostovoima on se taikasana millä Suomi nousisi.

Idea on kai se että mennään Norjaan töihin ja ollaan siellä tosi pihejä ja säästetään. Siellähän kaikki on niin kallista. Sitten kun on kärvistelty siellä Norjassa riittävän pitkään niin palataan Suomeen. Aika harva suomalainen haluaa varsinaisesti asua Norjassa, sen sijaan Ruotsissa suomalaisia asuu enemmän pysyvästi paljon.

Vierailija
33/56 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ro-pax-alus?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ropax

Semmonen.

Vierailija
34/56 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laivatyössä on kuitenkin omat ongelmansa. Yksinhuoltajalle lähes mahdotonta tehdä laivatyötä. Lemmikkien pito on vaikeaa. Kun olet laivalla, olet siellä myös silloin yöt ja muun vapaa-aikasi. Itselleni ei sopisi.

Olen itämeren liikenteessä viikko-viikko-systeemillä töissä. Kyllä minulla on ollut työkavereina yksinhuoltajia, useitakin, sekä pariskuntia joissa molemmat vanhemmat lailvalla. Lemmikeitä kuskataan vuoroviikoin parhaillaankin "toiseen kotiin" ja sitten taas viikoksi omaan kotiin. Hyvin on tuntunut sujuvan.

Yhden yksinhuoltajan poikaa säälin, kun hän oli jotain vähän päälle 10 -vuotias. Äiti lähti Turun linjalle töihin, ja poika jäi yksin kotiin. Naapurin täti kuulemma vähän katsoi perään. Se kyllä kuulosti siltä, ettei tuo hyvin pääty. Äidillä meni koko työvuorosta suurin osa aikaa siihen huolehtimiseen, eli ei keskittynyt töihinsä kunnolla. Pojan hyvinvoinnista en niin tiedä, puheistä ymmärisin että oli arka ja yksinäinen. 

Vapaa-aika laivalla ollaan tietysti laivan päällä, mutta sitä ei paljon ole. Aikataulut ja työvuorot on tehty maksimaalisen tehokkaiksi, eli lepoaika on juuri sitä aikaa kun kannattaa levätä että jaksaa taas seuraavan työpätkän. Mutta on meillä laivalla kuntosali, päivähuone, messissä ruokaa, kirjoja ja leffakanavia. Enää ei niin paljon ryypätäkään kuin ennenvanhaan. 

Kyllä siellä pärjää kun huolehtii töistään ja huolehtii itsestään. Palkkaani olen suhteellisen tyytyväinen - vielä- mutta hirveesti on huononnettu ja varmaan lisää huononnetaan.

Sitten kun palkka tippuu tarpeeksi, ei kukaan enää lähde sinne viikoksi varustamon leipiin. Kyllä pitää tulla yli tonni per viikko käteen.

Ottakoot sitten filppareita tai jotain bangladesh-intia-tyyppejä. Ne tulee 10 kuukaudeksi ja palkkaa ottavat 

500 -600 dollaria.

Vierailija
35/56 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

------Sitten kun palkka tippuu tarpeeksi, ei kukaan enää lähde sinne viikoksi varustamon leipiin. Kyllä pitää tulla yli tonni per viikko käteen.-----

Hämmästyttävä logiikka siivojalla, joka saa ruuan ja kämpän ja viinat ja tupakat työnantajalta töitä tehdessään. 

Kun minä olin työkkärissä töissä ja kuukaudessa tuli käteen 1400 ege, niin se on sulle vähän reilun viikon homma. Jos jokaiselle pitäisi tulla vähintään tonni viikosta käteen, niin tässähän alkais palkat kivuta ihan eri tasoihin duunarin hommissa. 

Mitä ne asiantuntijat ja johtavat sitten saa? Jos suorittavassas työssä lakanarullakoita työnnellessä pitää tulla tonni viikosta? Ei tämä näin voi toimia millään. 

Vierailija
36/56 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

------Sitten kun palkka tippuu tarpeeksi, ei kukaan enää lähde sinne viikoksi varustamon leipiin. Kyllä pitää tulla yli tonni per viikko käteen.-----

Hämmästyttävä logiikka siivojalla, joka saa ruuan ja kämpän ja viinat ja tupakat työnantajalta töitä tehdessään. 

Kun minä olin työkkärissä töissä ja kuukaudessa tuli käteen 1400 ege, niin se on sulle vähän reilun viikon homma. Jos jokaiselle pitäisi tulla vähintään tonni viikosta käteen, niin tässähän alkais palkat kivuta ihan eri tasoihin duunarin hommissa. 

Mitä ne asiantuntijat ja johtavat sitten saa? Jos suorittavassas työssä lakanarullakoita työnnellessä pitää tulla tonni viikosta? Ei tämä näin voi toimia millään. 

No ihan tasan joutuis työnantaja maksaan sullekin siellä työkkärissä enemmän jos joutuisit vapaa-aikaskin olemaan siellä työkkärin tiloissa. Laivalta kun ei työntekijät millään helikopterilla pääse kotiin työvuoron jälkeen.

Vierailija
37/56 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan tasan joutuis työnantaja maksaan sullekin siellä työkkärissä enemmän jos joutuisit vapaa-aikaskin olemaan siellä työkkärin tiloissa. Laivalta kun ei työntekijät millään helikopterilla pääse kotiin työvuoron jälkeen.

Kun ap ottaa rennosti suurimman osan aikaa ja tekee töitään vaan 6 tuntia/pvä, niin minä tein hulluna koko päivän töitä työkkärissä. Ja raskasta työtä, paskimmat asiakkaat, lain tuntemista ja puhelinpäivystystä klo 16. Saakka!

Että tasan tarkkaan on ap täysin ylipalkattu ja minä alipalkattu.

Viikko jossain laivalla nyt voi olla kuka tahansa...

Vierailija
38/56 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarvi edes vessoja pestä, kun jotkut pakistaniasta tulleet rantasiivoojat käy tekemässä likaisimmat ja raskaimmat hommat.

Ei paljon työt rasita. Scheeman mukaan on 10-11 tunnin päivät, mutta varmaan jotain kuutisen tuntia teen varsinaisia töitä päivässä.

Kyllä en valita.

Ja koulujakin tuli käytyä kyllä mutta mitään tämän palkan mukaista duunia ei sillä alalla ok tiedossa koskaan. Näillä mennään.

Paljonko vuosiansio on? Viikkopalkalla ei suurta merkitystä ole.

Vierailija
39/56 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kyllä säälittä lasun, jos kuulisin että jollain on 10v yksin kotona viikon kerrallaan. Itselläni, kun olen totaali yh ilman tukiverkkoa, ei tuo onnistuisi millään. Lapset ovat liian isoja vuorohoitoon ja liian pieniä pärjäämään kotona vielä todella pitkään aikaan. Lisäksi joutuisin joko lopettamaan kissat tai viemään ne aina viikoksi hoitolaan. Olen kyllä miettinyt laivahommia, sitten joskus kun se on realistisesti mahdollista. Palkka on suhteellisen hyvä, mutta minusta kuuluu ollakin, juuri koska siellä ollaan se viikko sitten totaalisesti kiinni. Ei kaikista ole tuohon hommaan.

Vierailija
40/56 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä en valita.

Paljonko vuosiansio on? Viikkopalkalla ei suurta merkitystä ole.

12kertaa 2600€ tekee jotain 32000 € ja rapiat päälle vuodessa. Eikö ap:llekin makseta palkka kerran kuukaudessa? 2 vko töissä ja 2 vkoa vapaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi