Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka suuri osakesalkku/säästöt teillä on?

Vierailija
18.09.2016 |

Itse olen keskituloinen ja nyt noin 35-vuotias. Olen säästänyt 50 000 euron osakesalkun ja noin 100 000 euron arvoinen asunto on velaton. Onko tämä hyvä vai huono suoritus? Minkälaiset säästöt täällä muilla on?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei ole noin paljoa säästössä. Saatko sä jotain kiksejä näistä, kun kyselet ja tunnet itsesi jotenkin paremmaksi ihmiseksi tuolla suorituksella? Oletko sinkkuihminen vai perheellinen? Jos perheellinen, niin montako lasta? Elämäntilanne on ihmisille erilainen, ja perheet erilaisia, jos monta lasta perheessä, niin siinä ei paljoa säästellä osakesalkkuja, varsinkin jos ollaan ihan perusduunareita.

Suomessa on perusduunareillakin melko kovat palkat koulutukseen nähden. Säästää pystyy hyvin ellei tuhlaa sitä rahaa kaikkeen turhaan paskaan kuten matkusteluun ja autoihin.

Suomalaisten yksi perussynti on se, että pitää olla varoihin nähden aivan liian kallis auto. Pitää esittää varakasta.

Suomen perussynti maana on se, että lähes kaikki myynnissä olevat autot ovat ihmisten varoihin nähden liian kalliita. Uusi auto on täällä ökykulutusta autoveroista johtuen.

Vierailija
42/44 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

200t osakkeissa, 150ha metsää, oma asunto (kaksio keskisuuressa kaupungissa) sekä velaton toinen asunto vuokralla (samassa kaupungissa). 32 vuotta ikää. Joo, en ole ihan työllä ansaituista palkoista saanut säästettyä kaikkea tätä vaan perinnöllä on ollut osuutta että on päässy alkuun mutta itse oon sijoittanut ja elänyt myös säästäväisesti. Musta ei ikinä uskoisi päällepäin, vaikutan vähän höppänältä enkä todellakaan miltään bisnesihmiseltä, auto on yli 10v vanha ja ostan vaatteet kirppiksiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

60k€ on säästössä ja sijoituksissa, 2 sijoitusasuntoa, 350k€ velaton oma asunto.

Vierailija
44/44 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä osakesalkku n. 400 000 eur. Asuntolainaa on n. 25% talon arvosta. Miehellä suht saman verran. Kaikki säästetty itse töitä tekemällä. Ikää n. 45 vuotta. 50v jos olisi miljoona euroa omaisuutta, niin olisipa se hienoa.