Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka suuri osakesalkku/säästöt teillä on?

Vierailija
18.09.2016 |

Itse olen keskituloinen ja nyt noin 35-vuotias. Olen säästänyt 50 000 euron osakesalkun ja noin 100 000 euron arvoinen asunto on velaton. Onko tämä hyvä vai huono suoritus? Minkälaiset säästöt täällä muilla on?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo ihan hyvä suoritus näillä Suomen paskapalkoilla.

Vierailija
2/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ole noin paljoa säästössä. Saatko sä jotain kiksejä näistä, kun kyselet ja tunnet itsesi jotenkin paremmaksi ihmiseksi tuolla suorituksella? Oletko sinkkuihminen vai perheellinen? Jos perheellinen, niin montako lasta? Elämäntilanne on ihmisille erilainen, ja perheet erilaisia, jos monta lasta perheessä, niin siinä ei paljoa säästellä osakesalkkuja, varsinkin jos ollaan ihan perusduunareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei ole noin paljoa säästössä. Saatko sä jotain kiksejä näistä, kun kyselet ja tunnet itsesi jotenkin paremmaksi ihmiseksi tuolla suorituksella? Oletko sinkkuihminen vai perheellinen? Jos perheellinen, niin montako lasta? Elämäntilanne on ihmisille erilainen, ja perheet erilaisia, jos monta lasta perheessä, niin siinä ei paljoa säästellä osakesalkkuja, varsinkin jos ollaan ihan perusduunareita.

Suomessa on perusduunareillakin melko kovat palkat koulutukseen nähden. Säästää pystyy hyvin ellei tuhlaa sitä rahaa kaikkeen turhaan paskaan kuten matkusteluun ja autoihin.

Vierailija
4/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on perusduunareillakin melko kovat palkat koulutukseen nähden. Säästää pystyy hyvin ellei tuhlaa sitä rahaa kaikkeen turhaan paskaan kuten matkusteluun ja autoihin.

Suomalaisten yksi perussynti on se, että pitää olla varoihin nähden aivan liian kallis auto. Pitää esittää varakasta.

Vierailija
5/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis pelannut korttini paremmin kuin sinä. Jos nyt hankin vaikka kaksi lasta, niin minulla on nuo säästöt edelleen.

Vierailija
6/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on että yhden vuoden ansiot on helposti rahaksi muutettavassa muodossa säästössä. Se on. Omaisuutta on velaton asunto ja peritty kesämökki ja 15 ha metsää. Ikää 40 vuotta. Toki on romua, kuten auto, muttta sellaisilla ei ole omaisuusarvoa, vain käyttöarvo. Osakkeosiin en usko, mutta säästöhenkivakuutus minulla on eläkettä lisäämään vai mikä sen oikea nimi onkaan. Paljon en säästä, elämää voi elää vain nyt, päivä kerrallaan siitä täysin nauttien. Nuo mammonan haalijat näyttävät onnettomilta.

Vierailija
7/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100000 arvoinen asunto? Mistä perähikiältä löytyy niin halpoja asuntoja?

Tampereelta esimerkiksi. Ei nyt mielestäni ole ihan täyttä perähikiää. Suomessa on katsos muitakin kaupunkeja kuin se kuplahintainen Helsinki.

Vierailija
8/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miljoona tai puolitoista on sijoituksissa

Vierailija
9/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelikassa on 1 500 000 eur ;-)

Vierailija
10/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sataa euroa on tilillä. Eikä mitään tuloja.

Vierailija
11/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100000 arvoinen asunto? Mistä perähikiältä löytyy niin halpoja asuntoja?

Tampereelta esimerkiksi. Ei nyt mielestäni ole ihan täyttä perähikiää. Suomessa on katsos muitakin kaupunkeja kuin se kuplahintainen Helsinki.

'

Itseänikin on jo vuosia ihmetyttänyt, miksei ihmisiä muuta enemmän Helsingistä Tampereelle. Onko se niin hienoa maksaa 4x hintaa asunnoista ja asua siellä liikennesumpussa? Tampereella ei ole hirveästi alemmat palkat mutta asunnot ovat pääosin halvempia. Toki ihan keskustassa on kallista kuten Helsingissäkin.

Vierailija
12/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki osakkeeni olen myynyt, niissä ei ole enää penniäkään. Velaton asunto, arvo ehkä 270-290 tuhatta. Joku tonttu tileillä. Kellokokoelma jonka arvo n. 35000. Auto jonka arvo 60000. Siinä se. M48

Toivottavasti tuo auto on Tesla Model S eikä mikään saksalainen haiseva bensaromu.

Vierailija
13/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelkka kirjoitti:

Pelikassa on 1 500 000 eur ;-)

Ihan mukavasti tuo :) Sillä pärjääkin sitten jo sen verran, ettei tarvitse käydä töissä.

Vierailija
14/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako Tampereelta minkä kokoisen kämpän satkulla jos ei osta keskustasta?

Esimerkiksi 50-60 neliötä saunallinen kaksio hyvältä paikalta vaikka Kaukajärveltä tai Hervannasta.

Vierailija
15/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3k € tilillä pyörii 20 vuoden työnteon jälkeen.

Vierailija
16/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakesalkkuni arvo on noin 250 000 euroa ja velattoman asuntoni noin 400 000 euroa. Muitakin sijoituksia on. Olen 40-vuotias sinkku. Iso osa omaisuudestani perustuu perintöön, valitettavasti.

Vierailija
17/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi 50-60 neliötä saunallinen kaksio hyvältä paikalta vaikka Kaukajärveltä tai Hervannasta.

Minulla ei ollut aavistustakaan että sieltä saa noin edullisesti kämppiä. Pitäisiköhän alkaakin katselemaan sieltä uutta työpaikkaa?

Suosittelen, jos haluaa että rahaa jää muuhunkin kuin asuntoon :)

Vierailija
18/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakesalkun arvo on tällä hetkellä joku 1600 euroa, ovat n. 50 % miinuksella :)

Että ei ole kummoisia säästöjä täällä eikä ole tarviskaan. Työskentelen matalapalkka-alalla enkä ole tottunut kummoiseen elintasoon muutenkaan.

Vierailija
19/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

332 €

S-pankin bonukset menevät johonkin rahastoon. Sitten lopetan, kun olen tonnin voitolla.

Vierailija
20/44 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ollut aavistustakaan että sieltä saa noin edullisesti kämppiä. Pitäisiköhän alkaakin katselemaan sieltä uutta työpaikkaa?

Tampereella on monenhintaisia asuntoja, mutta tosiaan jonkun 80-luvun hyväkuntoisen kerrostalokaksion saa kyllä hiton edullisesti. Ja putkiremppaan aikaa vielä ainakin 10 vuotta.