Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen kun puoliso pettää?

Sadness
18.09.2016 |

Ollaan oltu yhdessä 8 vuotta, ja ollaan molemmat 26-vuotiaita sekä

kihloissa. Sain tietää että puolisoni on pettanyt minua, ei itse kertonut

vaan henkilö jonka kanssa petti kertoi kännissä minulle. Tämä henkilö

on/oli meidän molempien hyvä ystävä, minulle vielä läheisempi.

Puoliso vakuuttelee, että se oli pelkkää seksiä ja että haluaa olla

kanssani ja rakastaa minua. Kuitenkin itsellä tulee vain ajatus, että jos

rakastaa niin miten pystyy tekemään noin rakastamalleen henkilölle, vaikka

olisi kuinka kännissä. En itse pystyisi ikinä satuttamaan puolisoani

tuolla tavoin, enkä siten ymmärrä hänen tekoaan.

Puoliso vakuutti että se oli ainoa ja viimeinen kerta ja haluaa olla

kanssani yli kaiken. Annoin hänelle anteeksi. Tuntui kuitenkin että koko

maailma tavallaan olisi romahtanut ja luotto suhteeseen ja puolisoon

mennyttä.

Meni reilu viikko ja meillä tuli riitaa tästä aiheesta, jolloin hän

tunnusti pettäneensä ennekin, joskus 6 vuotta sitten. Annoin taas anteeksi

ja hän vakuutti että nyt on kertonut kaiken ja että aloitetaan puhtaalta

pöydältä.

Tänään sitten kerroin hänelle että minusta on tuntuu että hän ei kerro

vieläkään kaikkea ja kun rupesimme tästä riitelemään, niin hän paljasti

että oli pettänyt kolmannenkin henkilön kanssa, myös silloin kuusi vuotta

sitten.

Olen itse luullut että meillä on todella hyvä parisuhde ja luottamus;

olemme olleet todella läheisiä ja avoimia kaikesta aina. Nyt elämältä on

lähtenyt pohja ja missään ei ole järkeä, kaikki on epätodellista sumua ja

olen vuorotellen äärettömän raivoissani, surullinen tai tyhjä ja

tunteeton. Rakastan puolisoani silti yli kaiken ja haluaisin olla hänen

kanssaan. Kannattaako suhdetta jatkaa kaiken tuon jälkeen? Mitä minä teen? Miten missään on enää järkeä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä, ei muutu. Löydät parempaa, olet vielä nuori ja ilmeisesti lapseton.

Vierailija
2/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene psykoterapiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on itsekästä. Hänen omat halunsa olivat tärkeämmät kuin sinä. Lisäksi hän myös valehtelee ja täten päätti sinun puolesta, että suhde jatkuu. Totta kai hän vakuutellee ettei enää petä, mutta on tehnyt niin monesti. Hän riskeerasi teidän suhteenne "vain seksin" takia.

Se on sinun päätettävissä haluatko tulla kohdelluksi näin vai haluatko tulla kohdelluksi ja rakastetuksi niin kuin itse teet.

Itse en haluaisi kohdella itseäni niin ala-arvoisesti, että tyytyisin olemaan jonkun kanssa jolle "vain seksi" on minua tärkeämpää. Ansaitset parempaa ja kun sen löydät et voi edes ymmärtää miksi ajattelit jääväsi. Sinulla on vain yksi elämä.

Mitä merkitystä sillä on jos häntä rakastat kun hän sinua näin kohtelee? Hän tuskin muuttuu ja pettämistä ja valehtelua ei tekemättömäksi saa.

Rakasta itseäsi ensin.

Vierailija
4/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ootte hirmu nuoria vielä. Kyllä voi parantua. Mutta älä ala kynnysmatoksi. Särönhän tommonen aiheuttaa, se täytyy vaan puhua läpi. Jos on rakkautta, selviää mistä vaan.

Vierailija
5/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet pettää, totu siihen ja anna olla. Ei se ole heille kuin sitä seksiä. Tämän totuuden kun hyväksyt on elämäsi helpompaa.

Vierailija
6/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYhmä kirjoitti:

Hei, ootte hirmu nuoria vielä. Kyllä voi parantua. Mutta älä ala kynnysmatoksi. Särönhän tommonen aiheuttaa, se täytyy vaan puhua läpi. Jos on rakkautta, selviää mistä vaan.

Millä logiikalla on rakkautta jos toinen satuttaa pahasti "vain seksin" takia? Vieläpä monesti suhteen aikana ja sen salaten.

Vierailija
7/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet pettää, totu siihen ja anna olla. Ei se ole heille kuin sitä seksiä. Tämän totuuden kun hyväksyt on elämäsi helpompaa.

Höpö höpö. Kaikki miehet eivät petä eivätkä kaikki naiset ole uskollisia.

Vierailija
8/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelu tuossa on pahempaa.

Vierailija
9/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin, että eroon suhde lopulta päättyy. Älä pitkitä tuskaasi.

Vierailija
10/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mies enää luotettavaksi muuttuu, halusi satuttaa sinua koska valitsi ystäväsi panokumppanikseen. Ei edes itse suostunut kertomaan pettämisestä, kuin vasta riidellessä, satuttaakseen sinua. Pakkaa kamasi ja aloita puhtaalta pöydältä. Kerran se kirpaisee mutta tuollaiseen suhteeseen jääminen riuduttaa hitaasti. Olet vasta nuori, löydät sinua arvostavan ja oikeasti rakastavan miehen. Tsemppiä!!

Vierailija
11/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon mielipiteistä ja tuesta. Tuntuu että ei elämä olisi mitään ilman tätä henkilöä, koen hänet kuitenkin sielunkumppanikseni. Itsekin tällä hetkellä koen että valehtelu tässä on melkein pahinta. Kaiken tämän lisäksi olemme molemmat naisia ja puoliso petti miesten kanssa. AP

Vierailija
12/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadness kirjoitti:

Kiitos paljon mielipiteistä ja tuesta. Tuntuu että ei elämä olisi mitään ilman tätä henkilöä, koen hänet kuitenkin sielunkumppanikseni. Itsekin tällä hetkellä koen että valehtelu tässä on melkein pahinta. Kaiken tämän lisäksi olemme molemmat naisia ja puoliso petti miesten kanssa. AP

Onko ajatuksesi sielunkumppanistasi siis sellainen henkilö, joka pettää ja valehtelee? En ilkeyttä tätä sano vaan, että tajuaisit ettei pettäminen ole kuin onnettomuus tai vahinko, joka hänelle sattui vaan päätös joka kumpuaa hänen sisältään ja luonteestaan. Jos kertoisit häntä puolustelematta koko suhteenne on hän tod.näk. tehnyt/sanonut muitakin asioita, jotka viittaavat siihen että ette ole samalla viivalla.

Itse en ole pettänyt ikinä. Minua on petetty. En voisi ajatella omaksi sielunkumppaniksi semmoista joka pettää. Huolimatta siitä kuinka monta yhteistä piirrettä löytyy. Päätös on toki sinun. Mikään ei estä kumppaniasi lähtemästä jos näin hän tahtoo ja aikaisemmat teot viittaavat siihen, että tuskin sinä siinä päätöksessä paljon painat. Tämä ei ole sinussa oleva vika vaan hänessä. Hän petti omista syistä ja tahtoo olla silti yhdessä omista syistä. Ehkä hän ei ole valmis eroamaan vaan pitää sinua ns. turvaverkkona. Toki on myös niitä, jotka pettävät vain koska kokevat omat halunsa oikeutettuna ja tärkeämpänä.

En itse lähtisi romantisoimaan.

Vierailija
13/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mua petettiin... Elämäni kauheinta. Hyi hitto kun ees alkaa miettiä. Kaikkein kauheinta on se häpeä. Häpeä siitä , että itsessä on joku vika. Häpeä, että saa ajattelemaan, ettei halua kenenkään tietävän vaan elämän jatkuvat samanlaisena. Se ei tule jatkumaan samanlaisena. 

Kerran pettää aina pettää tai ainakin siihen on todella vahva alttius. Sellaiset ihmiset ei vaan voi olla pettämättä. 

Sure tämä ja uusi suhde jossain kohtaa. Vaikka nyt tuntuu kamalalta jossain kohtaa ymmärrät , että oli oikea ratkaisu. 

Vierailija
14/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapapettäjä, joka vielä taitaa vähätellä omaa toimintaansa. Paha tuo parhaan ystävän kanssa selän takana pano/pettäminen, hyi olkoon. Todellinen sika. Miten tuota pystyy silmiin katsomaan, puhumattakaan että uskoisi sanaakaan mitä sanoo? Kiertoon, ennen kuin olet katkera, itsetunnoton ja onneton reppana.

Vierailija
15/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole suhde jatkunut hyvänä pettämisen jälkeen? Eikö tästä kuitenkin voi päästä yli? 

Puoliso vaikuttaa tosi katuvalta ja on monesti sanonut kuinka vihaa itseään noiden tekojen takia. 

Jotenkin tulee myös se olo että miten itse olisi voinut olla parempi... en ole ollut mikään ihmeellinen just seksiasioissa ja muutenkin olen lihonut hirveästi viime vuosina. Tiedän ettei pitäisi ajatella niin, mutta tuntuu että itse oon se syy miksi petti.

Lisäksi en halua ketään muuta ihmistä elämääni, vaikka erottaisiin niin tuntuu että en oikeasti ketään muuta edes etsisi tai ikinä haluaisi. 

13, joo tuo häpeä. En ikinä halua että kukaan saa tietää. Tuntuu niin nöyryytetyltä että minua petettiin. Että me ei oltukaan niin täydellisiä. AP

Vierailija
16/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se haluaa välillä oikeaa melaa et voi melaksi muuttua.

Vierailija
17/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään "vain seksiä". Se on himoinnut toisen naisen pillua ja on tieten tahtoen loukannut sinua. Ei tule muuttumaan. Oot nuori, voit saada vielä miehen joka on uskollinen. Usko nyt hyvä nainen. Jätä se äläkä takaisin sitä ota. Ei se pettäminen tapahdu viinan takia, jos muna kerran seisoo.

Sika se mies on ja sä oot uhri. Älä itseäs syytä. Jätä se. Oot ansainnut paljon parempaa. Tuntuu ehkä rankalta nyt mutta myöhemmin vielä kiität itseäsi kun löydät sen Oikean.

Vierailija
18/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kaikki miehet eivät petä eivätkä kaikki naiset ole uskollisia.

Totta. Mun kaveripojan exvaimo petti sitä 11-13 eri miehen kanssa, lukuisasti. Nainen älysi ite jättää tän miehen. Nyt miehellä on ihana uusi tyttöystävä.

Mun poikkis ei pettäis koskaan. Kyllä niitä ihaniakin miehiä on. Taatusti. Pettäjät ei ansaitse parisuhdetta. Piste

Vierailija
19/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis tää oli lesbo. Siltikin.. en hyväksy, edes vaikka petti miehen kanssa. 

Vierailija
20/20 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä. Luottamusta ei saa ikinä kunnolla takaisin.

Tiedän, on vaikeaa, mutta tee palvelus itsellesi. Sä ansaitset niin paljon parempaa.