Siivoajien ym palkat aivan liian kovat verrattuna koulutustasoon!
Tuttuni tekee siivoushommia Helsingissä ja sanoi, että 1400 euroa jää käteen kuussa. Mitä ihmettä? Tuohan on ihan käsittämättömän paljon ihmiselle, joka ei ole käynyt minkäänlaisia kouluja koskaan! Itse olen kokenut ohjelmistoalan DI eikä käteen kuin tuplat tuosta! Toisaalta oma 4000 euroa / kk palkka on melko pieni. Mutta onhan tämä naurettavaa, että 7 vuoden opiskelulla + jokapäiväisellä lisäopiskelulla ja omilla projekteilla ei palkka ole kuin hieman siivoajan palkkaa suurempi! Siivoajat eivät tätä maata pidä pystyssä vaan teollisuus! Esim. USA:ssa on tuo epäkohta kunnossa.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsi mikä logiikka: siivoojan palkka on käsittämättömän suuri, mutta oma kaksinkertainen palkka on käsittämättömän pieni.
No esim. USA:ssa siivoaja saa huomattavasti vähemmän ja DI huomattavasti enemmän. Ja kummalla menee paremmin, USA:lla vai Suomella?
Kuten täällä on aiemmin ollut esillä se valtava velkataakka mitä Amerikan Yhdysvallat kantaa siinä valtion suuressa lompakossaan ollessaan maailman velkaisin valtio.
Sitten ajatellaan sitä miten Suomi eroaa vielä siis vielä tänäpäivänä tästä SUURESTA USASTA! On miten meillä ei ole slummeja, miten meillä jokainen pääsee lääkäriin, miten meillä jokainen saa opiskella ilmaiseksi! Miten meillä rikkaat ja ns. köyhät voivat asua ihan saman kadunvarrella ilman, että rikkaiden pitäisi pelätä tulevansa ryöstetyksi omaisuuden osalta... Tai köyhien tulevan ryöstetyksi sisäelinten osalta.
Niin minä olen saanut avosydänleikkauksen, jossa minun sydänlihaksen tulehduksen vaurioittama läppä korjattiin... Koko homma maksoi n. 600 euroa minulle ja oikea hinta on n. 30000 euroa. Josta sosiaalitoimisto maksoi 500 euroa. Minä vajaan 100 euroa! Miten olisi mennyt Amerikan Yhdysvalloissa?
Ja Venäjällä asiat ei ole sen paremmin kuin lännessä.
Et taida ymmärtää kuinka talous toimii. Valtioiden ei edes ole tarkoitus maksaa valkojaan takaisin, koska siihen ei kukaan pysty. Kaikki valtiot ovat velkaa.
Sinä et taida ymmärtää mitä minä tarkoitin tuolla edellä olevalla. Jokainen tajuaa, ettei Yhdysvallat voi ikinä maksaa velkojaan pois. Samalla jokainen ihminen tajuaa sen ellei ole täysi ääliö joita tässä maailmassa on todella paljon miten Suomen velka rasittaa Suomea enemmän mitä massiivinen velka rasittaa AMERIKKAA. Kyseessä oli ja on kuitenkin yhteiskunnan rakenteet ja mihin niissä panostetaan. Etkö sinä ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsi mikä logiikka: siivoojan palkka on käsittämättömän suuri, mutta oma kaksinkertainen palkka on käsittämättömän pieni.
No esim. USA:ssa siivoaja saa huomattavasti vähemmän ja DI huomattavasti enemmän. Ja kummalla menee paremmin, USA:lla vai Suomella?
Kuten täällä on aiemmin ollut esillä se valtava velkataakka mitä Amerikan Yhdysvallat kantaa siinä valtion suuressa lompakossaan ollessaan maailman velkaisin valtio.
Sitten ajatellaan sitä miten Suomi eroaa vielä siis vielä tänäpäivänä tästä SUURESTA USASTA! On miten meillä ei ole slummeja, miten meillä jokainen pääsee lääkäriin, miten meillä jokainen saa opiskella ilmaiseksi! Miten meillä rikkaat ja ns. köyhät voivat asua ihan saman kadunvarrella ilman, että rikkaiden pitäisi pelätä tulevansa ryöstetyksi omaisuuden osalta... Tai köyhien tulevan ryöstetyksi sisäelinten osalta.
Niin minä olen saanut avosydänleikkauksen, jossa minun sydänlihaksen tulehduksen vaurioittama läppä korjattiin... Koko homma maksoi n. 600 euroa minulle ja oikea hinta on n. 30000 euroa. Josta sosiaalitoimisto maksoi 500 euroa. Minä vajaan 100 euroa! Miten olisi mennyt Amerikan Yhdysvalloissa?
USA:ssa tuon maksaa vakuutus. On muuten kallis tuo 600 euroa, vaikka pitäisi olla ILMAINEN SAIRAANHOITO.
Paljonko se vakuutus maksaa siellä USASSA? Vakuutus mikä kattaa avosydänleikkauksen? Ja eihän missään ole mahdollista ilmainen sairaanhoito! Minun tapauksessa minä maksoin siitä vajaat 100 euroa... Loput eli se n. 30000 euroa maksoi minun kotikunta.
Millä sen sairaanhoidon pitäisi pyöriä? Öhh... monopoli rahalla ööh.... ?!
Paljonko se vakuutus siellä Ameerikan maalla maksaa mikä kattaa avosydänleikkauksen?
Itse tuo sydänleikkauksen jälkeen olen joutunut käymään vakuutusyhtiön kanssa minun vakuutuksia läpi. Esim. henkivakuutusta en saa enään tai saisin mutta sen hinta on aivan järjetön! Hassua on tässä asiassa on miten sain lisää elinvuosia tuon läppäleikkauksen ansioista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
inssin piperrystä ei kukaan huomaa jos lintsaa muutaman päivän. siivoja jos tekee saman, niin kaaos on valloillaan.
Siivoajan tekemällä nettiselaimellako tuon kirjoitit?
Hyöty on yhtälainen.
Opiskeluhan on kivaa, on etuoikeus opiskella jotain kiinnostavaa ja mielekästä! Se että saa kaksi kertaa enemmän palkkaa koulutettuna vs. kouluttamattomana on ihan riittävästi. Mitä enemmän opiskelee, sitä kivemman työn ja paremmat edut ja arvonannon saa. Siinä on ihan riittävästi palkintoa. Siivoaminen ja kaikki muut fyysisesti raaskaat työt kuormittavat elimistöä ja aiheuttavat rappeumia ja ongelmia, siinä ei kivutonta päivää enää näe neljän kympin jälkeen, ja omaa ammattia voi olla mahdoton jatkaa eläkeikään. Ihan älytön ajatuskin, että vielä lisäksi pitäisi nähdä nälkää sen lisäksi, että kroppa kärsii, ja palkat ovat joka tapauksessa aika onnettomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ajatellaan sitä miten Suomi eroaa vielä siis vielä tänäpäivänä tästä SUURESTA USASTA! On miten meillä ei ole slummeja, miten meillä jokainen pääsee lääkäriin, miten meillä jokainen saa opiskella ilmaiseksi! Miten meillä rikkaat ja ns. köyhät voivat asua ihan saman kadunvarrella ilman, että rikkaiden
pitäisi pelätä tulevansa ryöstetyksi omaisuuden osalta... Tai köyhien tulevan ryöstetyksi sisäelinten osalta.
USA:ssa tuon maksaa vakuutus. On muuten kallis tuo 600 euroa, vaikka pitäisi olla ILMAINEN SAIRAANHOITO.
Paljonko se vakuutus maksaa siellä USASSA? Vakuutus mikä kattaa avosydänleikkauksen? Ja eihän missään ole mahdollista ilmainen sairaanhoito! Minun tapauksessa minä maksoin siitä vajaat 100 euroa... Loput eli se n. 30000 euroa maksoi minun kotikunta.
Millä sen sairaanhoidon pitäisi pyöriä? Öhh... monopoli rahalla ööh.... ?!
No jos verovaroista maksettiin jo 30 000 € siitä sun leikkauksesta, niin ei se varmaan ihan mahdoton ajatus olisi, että se loppu 600 €:kin olisi veroista maksettu. Tuskin olisi venettä keikauttanut. Ja Jenkeissä vastaavaan leikkaukseen päässee ihan niillä halvimmillakin terveysvakuutuksilla, kiitos Obamacaren.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yhdysvaltain_terveydenhuoltouudistus
ohis
Vierailija kirjoitti:
Itse siivoushommia tehneenä olen ap:n kanssa samaa mieltä! Koirakin pystyisi tehdä siivoojan hommia. Siivoaminen voisi jättää kokonaan opiskelijoille ja pientä ekstraa haluaville, jolloin palkkakin voisi olla paljon pienempi. Ärsyttävää välillä lukea näitä juttuja, joissa ylistetään siivoajia. Esimerkiksi toimistosiivoojan työ on lähes turha, työntekijöt varmasti osaisi viedä omat roskansa roskiin ja pyyhkiä pöydän.
Kuka toimistotyöntekijä pesee lattiat omien töidensä lisäksi? Toimistojen, sekä yleisten tilojen? Pyyhkii kaiteet ja ovenkahvat ja oven lasista sormenjäljet? Kuka pesee wc:n? Entä keittiön lattiat, tasot, ovien pinnat ja kahvat? Kahvihuoneen pöydät ja tuolit, ja lattiat? Neukkarin yms. lattiat, pöydät ja tuolit jne. Ja tyhjentää roskat niistä kaikista yleisistä tiloista?
Ei se rakettitiedettä ole, mutta aika paljon hommaa toimiston työntekijöille ja siivoojan puuttuminen huomattaisiin varmasti muutamassa päivässä. Ja tämä vain toimistosiivouksessa. Siivoojat työskentelee myös sairaaloissa, ruokakaupoissa, ravintoloissa, kerrostaloissa yms. Eli jos todella väität että olet tehnyt siivoojan töitä ja siitä huolimatta olet sitä mieltä että se on turhaa työtä, niin et ainakaan kovin hyvä siivooja ole ollut.
Mitä luulet kuka on kaikki siivousvälineet suunnitellut? Olisiko insinöörit?