Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotenkin huvittavaa katsoa kun perheenäiti latoo kaupan kassalle näitä "lisää jauheliha" -tuotteita

Vierailija
18.09.2016 |

Jos minulta tälläisenä 2-kymppisenä opiskelijamiehenä onnistuu mexicon patan valmistus ihan raaka-aineista lähtien, niin kyllähän se vähän pistää mietityttämään kun perheenäiti ei siihen pysty vaan ostaa sekunda-einestä. AJattelin ennen, että nykynaisen kodinhoidon taitojen puute on lassukoiden ininää, mutta kyllä siinä taitaa jotain perääkin olla.Ei ihme että diabetes, allergiat ja ylipaino ovat valloillaan Suomalaisten lasten keskuudessa.

M24

Kommentit (292)

Vierailija
121/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap vielä käyden läpi Italian tai Meksikon padan ainesosaluettelon että mikä siellä on haitallista? Meillä kotona syötiin monesti esimerkiksi Italian pataa, koska äitini (erikoislääkäri ja tohtori) teki yhteiskunnallisesti merkittävää työtä eikä istunut kotona ainoana elämäntehtävänään keittää jälkikasvulleen from scratch tehtyä pataruokaa. Tuoretta salaattia syötiin kyllä tämän semieineksen kanssa. Naureskele toki jos se sinua kovasti huvittaa!

Sulla ei siis ymmärrys riitä tajuamaan, mitä se pussi sisältää?

Vierailija
122/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan, ikipäivänä voisi pahoinpidellä lasteni, miesteni tai omaa kehoani syömällä einesruokia. Jos todella välität itsestäsi tai perheestäsi, tiedät tasan tarkkaan, että einesruoat ei ole terveellisiä. Helppoja ehkä, mutta ei terveellisiä. Voitte kinata täällä, jos se helpottaa oloanne siitä syyllisyyden tunteesta, mutta totuus on, että olette vastuuttomia.

Vau, teillä eletään todella terveellisesti. Ei ikinä tupakkaa, alkoholia, karkkia, limpparia, mitään valmiskeksejä, myöhään valvomista, konetiskiaineita, meikkejä, hiusten värjäämistä, kynttilöiden polttamista tai mitään, mikä voisi vahingoittaa lapsia tai aikuisia. Teillä varmaan kasvatetaan omat luomuvihanneksetkin? Tehotuotettua kalaa ei osteta vaan kalastetaan itse luonnonvesistä? Minä en jaksaisi olla noin tarkka, olen siihen liian laiska.

Koska terveellisesti eläminenhän vaatii tuota kaikkea? Siis aivan kaikki pitää mennä juuri noin?

Mutta asiaan. Meillä ei tupakoida, juoda alkoholia tai juoda limuja. Lapsilla herkkupäivä lauantaisin, usein tehdään pannaria tms itsetekemää (lapset toivovat). Pihalla kasvaa kesäisin salaattia, kurkkua, tomaattia sekä ruohosipulia. Ihan kaupasta muut kasvikset ostetaan. Koko perhe liikkuu paljon, lapsilla liikuntaharrastuksia. Arkisin ei todellakaan valvota myöhään.

Tässä piileekin se suomalaisten yksinkertaisuus - terveellinen elämä = fanaattinen ituhippi. Oikeasti, ei kannattaisi antaa itsestä noin yksinkertaista kuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.blaband.fi/tuotteet/padat/mexican-pata

Mä en ainakaan tunge ruokaani

-perunatärkkelystä

-palmurasvaa

-hiivauutetta

-mitään mystistä luontaista aromia

Ja meillä kasviksia on enemmän suhteessa riisin määrään.

Oletko tosissasi? Perunajauhoa et käytä mihinkään ruokaan? Minä kun luulin että se on ihan basic ainesosa kastikkeiden saostamisessa. Ääk, ja se on siis myrkyllistä? Muutkin ainesosat kyllä harmittomia, palmurasvankin ongelmat enemmän ekologisia. Miksi ne mystiset aromit on myrkyllisiä mutta ei esimerkiksi normaalit mausteet? Ja turha sano mistään luonnollisuudesta, useat aromivahventeet kuten tuo hiivauutekin on täysin orgaanisia tuotteita.

Vierailija
124/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap vielä käyden läpi Italian tai Meksikon padan ainesosaluettelon että mikä siellä on haitallista? Meillä kotona syötiin monesti esimerkiksi Italian pataa, koska äitini (erikoislääkäri ja tohtori) teki yhteiskunnallisesti merkittävää työtä eikä istunut kotona ainoana elämäntehtävänään keittää jälkikasvulleen from scratch tehtyä pataruokaa. Tuoretta salaattia syötiin kyllä tämän semieineksen kanssa. Naureskele toki jos se sinua kovasti huvittaa!

Sulla ei vissiin ymmärrys riitä erittelemään sen pussin sisältöä sekä laittamaan tutkimusdataa (jonkun hörhön blogi ei riitä!) näiden kyseisten aineiden haitallisuudesta? Joku Urpo tuolla oli jo huolissaan Meksikon padan perunajauhosta... Eikun siis perunatärkkelyksestä!

Vierailija
125/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mieheni kanssa kaksi lasta. Käyn töissä (tosin kohta jään taas äitiysLOMALLE) sekä hoidan lapset kotityöt, sillä mies on paljon työmatkoilla. Meillä on aina tuoreista raaka-aineista valmistettua ruokaa, en ikimaailmassa voisi tunkea omaan kehooni (saatikka lasten) mitään einessontaa. Emme käytä mitään valmiskastikkeita yms vaan kaiken minkä voi tehdä itse, teen. Eikä edes vie aikaa mitenkään pussiruoan tekoa kauemmin? Ei meillä joka päivä ole kolmen ruokalajin illallista, ihan peruseväillä mennään, eli ihan iisiä kokkailua. Se on minun mielestäni selittelyä ja tekosyitä, ettei ole aikaa/ei jaksa. Oman ja lasten terveyden eteen luulisi jaksavan kuoria sen porkkanan ja pilkkoa parit kasvikset. Jos et selviydy arjesta, kannattaisi varmaan hankkia apua?

Jos olet pelkän metatyön takia niin uupunut, ettet jaksa ruokaa laittaa, kannattaisi varmaan ottaa kehityskeskustelu sen oman miehen kanssa? Kuinka paskaista teillä sitten on, jos joka päivä metatyöt vie kaiken ajan ja voiman? Mahdollinen ammattiapu tulisi varmaan tarpeeseen.

Meni ihan ohi että kenelle sinä oikein saarnaat? Ap on nuori mies. Ihan yleisestikö hehkutat itseäsi ja haukut muita? Onko olo nyt kuin paremmalla ihmisellä?

Saarnaajan ainoa tarkoitus oli oman sädekehän kiillottaminen. Valitettavasti siitä suurin osa menee ihan ohi koska kirjoittaja kuuluu tähän "eines auttamatta surkeaa ja vaarallista lapsille vaikka en oikeastaan osaa eritellä mikä ainesosa eineksissä aiheuttaa tämän vaaran" -sakkiin. Kyllä se valmiiksi pastan sekaan tehtaassa sekoitettu herne on myrkyllistä toisin kuin kotona erillisestä paketista pastan sekaan sekoitettu herne.

Et tosiaan voi olla noin yksinkertainen? Ihanko valmisruoissa on pelkkiä kasviksia, ei sokeria, suolaa, säilöntäaineita? Ihan tosissasiko olet noin tyhmä? Osaatko lukea? Oletko lukenut eineksien tuoteselosteita? Jos et itse osaa päätellä, mitkä niitä vaarallisia ainesosia on (ei, ei ne herneet), niin anteeksi, ei sinunlaisen ihmisen kanssa voi keskustella (äo alle 70).

Vierailija
126/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-perunatärkkelystä

-palmurasvaa

-hiivauutetta

Oletko tosissasi? Perunajauhoa et käytä mihinkään ruokaan? Minä kun luulin että se on ihan basic ainesosa kastikkeiden saostamisessa. Ääk, ja se on siis myrkyllistä? Muutkin ainesosat kyllä harmittomia, palmurasvankin ongelmat enemmän ekologisia. Miksi ne mystiset aromit on myrkyllisiä mutta ei esimerkiksi normaalit mausteet? Ja turha sano mistään luonnollisuudesta, useat aromivahventeet kuten tuo hiivauutekin on täysin orgaanisia tuotteita.

Minä en ainakaan käytä noita ainesosia.

Vierailija
127/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan, ikipäivänä voisi pahoinpidellä lasteni, miesteni tai omaa kehoani syömällä einesruokia. Jos todella välität itsestäsi tai perheestäsi, tiedät tasan tarkkaan, että einesruoat ei ole terveellisiä. Helppoja ehkä, mutta ei terveellisiä. Voitte kinata täällä, jos se helpottaa oloanne siitä syyllisyyden tunteesta, mutta totuus on, että olette vastuuttomia.

Vau, teillä eletään todella terveellisesti. Ei ikinä tupakkaa, alkoholia, karkkia, limpparia, mitään valmiskeksejä, myöhään valvomista, konetiskiaineita, meikkejä, hiusten värjäämistä, kynttilöiden polttamista tai mitään, mikä voisi vahingoittaa lapsia tai aikuisia. Teillä varmaan kasvatetaan omat luomuvihanneksetkin? Tehotuotettua kalaa ei osteta vaan kalastetaan itse luonnonvesistä? Minä en jaksaisi olla noin tarkka, olen siihen liian laiska.

Koska terveellisesti eläminenhän vaatii tuota kaikkea? Siis aivan kaikki pitää mennä juuri noin?

Mutta asiaan. Meillä ei tupakoida, juoda alkoholia tai juoda limuja. Lapsilla herkkupäivä lauantaisin, usein tehdään pannaria tms itsetekemää (lapset toivovat). Pihalla kasvaa kesäisin salaattia, kurkkua, tomaattia sekä ruohosipulia. Ihan kaupasta muut kasvikset ostetaan. Koko perhe liikkuu paljon, lapsilla liikuntaharrastuksia. Arkisin ei todellakaan valvota myöhään.

Tässä piileekin se suomalaisten yksinkertaisuus - terveellinen elämä = fanaattinen ituhippi. Oikeasti, ei kannattaisi antaa itsestä noin yksinkertaista kuvaa.

No jos yksittäisen einesruuan syöminen on sinusta kehon pahoinpitelyä, niin mitä hiusväri tai meikit keholle tekeekään? Jos ostaa vääränlaista lihaa, saa lihan mukana antibioottia. On ihan eri asia sanoa, että yritän välttää lisäaineita kuin puhua pahoinpitelystä. Ja kyllä, olen tavannut terveellistä elämää viettäviä ihmisiä, joiden elämässä ei ole yhtään mitään pientäkään asiaa, jota voisi väittää epäterveelliseksi.

Vierailija
128/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, täällä mammat joiden pään sisältö ei riitä mihinkään oikeisiin töihin syyllistää ihmisiä joiden ainoa elämäntehtävä ei ole omien pershedelmien ruokkiminen. Jos te haluatte viettää elämänne kotona italianpataa keitellen niin tehkää ihmeessä niin, mutta kannattaa jättää se hurskastelu vähemmälle kun oma yhteiskunnallinen panos päättyykin siihen Italian pataan...

Vierailija
129/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä ei edes syödä mitään jauhelihaa. Proteiinia voi saada muustakin kuin lihasta.

Vierailija
130/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mieheni kanssa kaksi lasta. Käyn töissä (tosin kohta jään taas äitiysLOMALLE) sekä hoidan lapset kotityöt, sillä mies on paljon työmatkoilla. Meillä on aina tuoreista raaka-aineista valmistettua ruokaa, en ikimaailmassa voisi tunkea omaan kehooni (saatikka lasten) mitään einessontaa. Emme käytä mitään valmiskastikkeita yms vaan kaiken minkä voi tehdä itse, teen. Eikä edes vie aikaa mitenkään pussiruoan tekoa kauemmin? Ei meillä joka päivä ole kolmen ruokalajin illallista, ihan peruseväillä mennään, eli ihan iisiä kokkailua. Se on minun mielestäni selittelyä ja tekosyitä, ettei ole aikaa/ei jaksa. Oman ja lasten terveyden eteen luulisi jaksavan kuoria sen porkkanan ja pilkkoa parit kasvikset. Jos et selviydy arjesta, kannattaisi varmaan hankkia apua?

Jos olet pelkän metatyön takia niin uupunut, ettet jaksa ruokaa laittaa, kannattaisi varmaan ottaa kehityskeskustelu sen oman miehen kanssa? Kuinka paskaista teillä sitten on, jos joka päivä metatyöt vie kaiken ajan ja voiman? Mahdollinen ammattiapu tulisi varmaan tarpeeseen.

Meni ihan ohi että kenelle sinä oikein saarnaat? Ap on nuori mies. Ihan yleisestikö hehkutat itseäsi ja haukut muita? Onko olo nyt kuin paremmalla ihmisellä?

Saarnaajan ainoa tarkoitus oli oman sädekehän kiillottaminen. Valitettavasti siitä suurin osa menee ihan ohi koska kirjoittaja kuuluu tähän "eines auttamatta surkeaa ja vaarallista lapsille vaikka en oikeastaan osaa eritellä mikä ainesosa eineksissä aiheuttaa tämän vaaran" -sakkiin. Kyllä se valmiiksi pastan sekaan tehtaassa sekoitettu herne on myrkyllistä toisin kuin kotona erillisestä paketista pastan sekaan sekoitettu herne.

Et tosiaan voi olla noin yksinkertainen? Ihanko valmisruoissa on pelkkiä kasviksia, ei sokeria, suolaa, säilöntäaineita? Ihan tosissasiko olet noin tyhmä? Osaatko lukea? Oletko lukenut eineksien tuoteselosteita? Jos et itse osaa päätellä, mitkä niitä vaarallisia ainesosia on (ei, ei ne herneet), niin anteeksi, ei sinunlaisen ihmisen kanssa voi keskustella (äo alle 70).

Ei taida ihan Mensaan päästä 70 ÄO:lla joten se siitä. Sinä voisit tuon "katso itse" -mantran sijaan laittaa tänne nyt sen Italian padan ja Meksikon padan sisältämät haitalliset aineet ja tutkimukset jotka tukevat sitä että nämä einekset ovat ihmiselle myrkyllisiä. Yleensä keskustelu etenee niin että henkilö joka heittää jonkun oletuksen myös todistaa oletuksensa eikä sano vain että "katso itse sitä pakkausselostetta ja yritä päätellä mitä tarkoitan!".

Vierailija
131/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei vissiin ymmärrys riitä erittelemään sen pussin sisältöä sekä laittamaan tutkimusdataa (jonkun hörhön blogi ei riitä!) näiden kyseisten aineiden haitallisuudesta? Joku Urpo tuolla oli jo huolissaan Meksikon padan perunajauhosta... Eikun siis perunatärkkelyksestä!

Siinähän ne pussin kyljessä lukee aineet. Ai niin, mutta kun sä et tajua mitä ne on, sori.

Vierailija
132/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Joku elää eri tavalla kuin sinä!

Vierailija
133/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-perunatärkkelystä

-palmurasvaa

-hiivauutetta

En käytä kyseisiä tuotteita meksikonpadassa, se tässä oli pointti. Ja vaika hiiva on luonnollinen, niin ei se jokapaikkaan kuulu. Yleensä hiivan suurkuluttajat kärsivät tietämättään hiivan aiheuttamista vaivoista. Siksi hiivan käyttöä on hyvä rajoittaa. Mystisten aromien ongelma on se, että ne on mystisiä. Jos ne on niin hyvä juttu, niin miksi ei voida sanoa, mitä nämä aromit on? Vai onko se padasta tuleva tuoksu sitä luontaista aromia? Ja kyllä aika monet öljyt ovat käsittelyllä saatu todella epäterveellisiksi, se on turhaa ylimääräistä rasva ja energiaa siihen ruokaan.

Vierailija
134/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on taas kärpästä tehty Härkönen. Jos aina syö eineksiä, niin tietenkin se on pahasta, kun kumuloitumista tapahtuu. Mutta jos vain joskus syö, niin niistä ei kyllä ole mitään haittaa. Jos kokonaisvaikutus on perheen hyvinvointia lisäävä, niin mieluusti niitä sitten. Jos tarkastelee lähemmin pussipadan aineksia, niin en näe mitään erityisen pahaa näissä:

Spagetti [55 %] (durumvehnäjauho), kasvikset [36 %] (tomaatti, sipuli, vihreä herne, punainen paprika), suola, palmurasva, hiivauute, luontainen aromi, maltodekstriini, valkosipuli, cayennenpippuri.

Mikä näistä on haitallinen aine? Palmurasva? Luontainen aromi? Syökö opiskelija joskus karkkia, juo palautusjuomaa, oluen, siiderin? Niistä saat ihan noita samoja aineita.

Vierailija
135/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
136/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehdään miehen kanssa molemmat kolmivuorotyötä. Meillä on kolme lasta 9-12 V meille ostan noita ja jauhelihaa ja lapset tekee itse silloin tällöin. Saavat nopeasti ja helposti hyvää ruokaa.

Eikä tartte pellata veitsillä ja monella kattilalla.

Hienoa että opiskelijana viitsit ja osaat. Voi kun sen lisäksi oppisit sympatiaa ja että perheitä ja tilanteita on monenlaisia. Kaikkea hyvää kuitenkin elämääsi

Ja taputukset, kiitokset ja kumarrukset teille vanhemmille siitä, että lapsenne ovat jo omatoimisia, ettekä kasvata heistä avuttomia, vielä koulussakin täysin passattavia lapsukaisia.

Vierailija
137/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei syö eineksiä, on hellan ääressä päivänsä viettävä no-life. Joo näin se on. Terveellisen ruoan valmistus vie aina tunteja, eikä sellaista syövä voi työssä käydä, tai ei ainakaan opiskella tai harrastaa. Onhan se näin, jotta saan tarpeeksi hyvän tekosyyn syödä typerästi?

T. Lihava, väsynyt avmamma joka ei näe fyysisen olotilansa ja ravinnon välillä mitään yhteyttä ja joka syöttää samaa ravintoköyhää sontaa lapsillekin koska ei paremmasta ymmärrä

Vierailija
138/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo yksi opiskelija psyykkisesti sairas, kun se haukkuu toisia ja jankuttaa läskistä ja paskasta?

Vierailija
139/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini on kahden lapsen yh. On työtön, mutta vie lapsensa tarhaan jo aikaisin aamulla ja hakee mahdollisimman myöhään. Hengailee päivät kotona tai kavereilla jne. Olisi varmasti aikaa tehdä ruokaa lapsille tuona aikana, mutta ei. Kun hakee lapset illalla pois hoidosta, käy väsyneiden lasten kanssa kaupassa ja ostaa juuri tälläistä lisäaine eines paskaa. Kerran olin yhdessä hänen kanssaan kaupassa ja ostin ihan perus tomaattoa, kurkkua, porkkanaa jne. lapset katsoivat silmät pyöreänä että mitä nuo ovat? Kaveri ei osta vihanneksia koska "ovat niin kalliita". Rahaa on kuitenkin tupakoida ja juoda vkoloppuna breezereitä, lapset ovat luonnollisesti hoidossa myös vkoloput.

Vierailija
140/292 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, mikä keskustelu :D

Joku italianpadan syöminen ei ole terveyden näkökulmasta mitään verrattuna esim. alkoholin kittaamiseen, josta Suomessa kannattaisi olla enemmän huolissaan. Jotain suhteellisuudentajua peliin nyt hei.