Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotenkin huvittavaa katsoa kun perheenäiti latoo kaupan kassalle näitä "lisää jauheliha" -tuotteita

Vierailija
18.09.2016 |

Jos minulta tälläisenä 2-kymppisenä opiskelijamiehenä onnistuu mexicon patan valmistus ihan raaka-aineista lähtien, niin kyllähän se vähän pistää mietityttämään kun perheenäiti ei siihen pysty vaan ostaa sekunda-einestä. AJattelin ennen, että nykynaisen kodinhoidon taitojen puute on lassukoiden ininää, mutta kyllä siinä taitaa jotain perääkin olla.Ei ihme että diabetes, allergiat ja ylipaino ovat valloillaan Suomalaisten lasten keskuudessa.

M24

Kommentit (292)

Vierailija
201/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvähyvä:) 

Minä, neljän lapsen äiti en käytä ruuanlaitossa ollenkaan jauhelihaa, pastaa, possunlihaa, kanaa tai perunaa, riisiäkin hyvin vähän. Meillä syödään silti monipuolisesti ja teen kaiken alusta asti itse, En käy edes ruokakaupassa tekemässä ruokaostoksia joten en tiedä mitä muut sieltä ostavat. Meidän ruokailu perustuu torin ja kauppahallin antimiin. Yksinomaan vain ja ainoastaan.

Vierailija
202/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo yksi opiskelija psyykkisesti sairas, kun se haukkuu toisia ja jankuttaa läskistä ja paskasta?

Ilmeisesti, eiterve ihminen jaksa kiinnostua toisten asioista noin paljoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti turvaudun itse näihin ns. helppohin valintoihin, mulla ei ole lapsia mutta ei mulla ole aikaakaan. Käyn töissä ja urheilen töitten jälkeen päivittäin, olen poissa kotoa 8-20 joten ihan mielelläni teen nopeaa ruokaa ja teen jotain muuta iltaisin. Vaikka lapseton olenkin niin tiedän tasan tarkkaan millaista perhearki on joten en tod. tuomitse yhtäkään äitiä joka on näitä ostoskoriin latonut.

N25

Vierailija
204/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua säälittää 24 v. mies , joka käy vauva av. palstalla :D

Vierailija
205/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön määrä miinuspeukkuja aloittajalle?? Mulle ei tulisi mieleenkään syöttää lapsille jotain glutamaatti- esanssi- jauho- mössöä! Ihan sama aika siinä menee jauhelihan ruskistamiseen jos sen tekee itse.

4:n äiti joka tekee aina ruuat itse.

Vierailija
206/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noita pusseja käytetään retkeillessä ja kotivarana. Silloin kun ruoka pitää valmistaa jollain muulla värkillä kuin kotilieden suloisella lämmöllä, elikä risukeittimellä tahi trangialla. Mutta eihän sitä nyt miehen aivoilla tällaisia voi edes ajatella, tottakai perheenäiti syöttää tenavilleen joka juuttaan päivä moista moskaa, kun ei osaa tahi jaksa itse kasvattaa maisseja tahi ananaksia.

Vierailija
207/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittavaa katsoa kun nuori jonne kyylää kaupan kassalla näitä perheenäitien ostoksia..

Jos minulta tälläisenä 5-kymppisenä täti-ihmisenä onnistuu kaupassa käynti tosta vaan, niin kyllähän se vähän pistää mietityttämään kun parikybänen poika ei siihen pysty vaan kyttää kassajonossa muiden ostoksia ja pohtii analysoiden niitä. Ajattelin ennen, että nykymies ei ainakaan mikään kyylä ole ja tuollainen kyttäys on vaan legendaa, mutta kyllä siinä taitaa jotain perääkin olla. Ei ihme että mielenterveysongelmat ja sekopäisyys ovat valloillaan Suomalaisten poikain keskuudessa.

N50

Vierailija
208/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti turvaudun itse näihin ns. helppohin valintoihin, mulla ei ole lapsia mutta ei mulla ole aikaakaan. Käyn töissä ja urheilen töitten jälkeen päivittäin, olen poissa kotoa 8-20 joten ihan mielelläni teen nopeaa ruokaa ja teen jotain muuta iltaisin. Vaikka lapseton olenkin niin tiedän tasan tarkkaan millaista perhearki on joten en tod. tuomitse yhtäkään äitiä joka on näitä ostoskoriin latonut.

N25

Urheiletko terveyden vuoksi?  Jos, niin aika heikkoa on terveyden ylläpitosi pelkän liikunnan avulla ja huonolla ravinnolla.

Vierailija
209/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostan tällaisia ajoittain. En kotiin pääasiassa, mutta on minulla varana kotonakin tällaista, jos joskus on tarve tehdä. Pääasiassa ostan mökille ja lomareissuille vuokramökeille, jotta ei tarvitse maustearsenaalia kuljettaa mukanaan ja niistä on yksinkertaista tehdä ruokaa lisäten esim. vain lenkkimakkaraa meksikonpataan. Ja toisaalta tykkään meksikonpadasta(tosin enpä muista olenko syönyt ainakaan vuoteen sitä). 

Vierailija
210/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin ostan kaappiin säilöön esim italianpatapussukoita, jos joskus tarvii olla nopeesti ja helposti jotain, hahha että siitä ap saat!

Osaan laittaa monia ruokia enkä todellakaan ole peukalo keskellä kämmentä. Viisihenkisessä perheessä on aika paljon kiireitä enkä kerkeä aina vääntämään mitään ihmeellisyyksiä. Sitten otankin esiin sen valmiin lisää jauheliha -pussin kaapista ja saan nopeasti ruokaa tulemaan ja kaikki on tyytyväisiä

Mutta sen riisin keittyminen kestää siinä pussissa yhtä kauan, kuin jos keität omat täysjyväriisit ja tekaset äkkiä jauhelikastikkeen ja siihen salaattia kylkeen. Ihan yhtä kauan menee aikaa ja ruoka on terveellisempää.

Joten turha perustaa ajan käyttöön ja kiireeseen. Silloin ostetaan mikropizzaa, joka lämpenee mikrossa minuutissa ja on valmis syötäväksi.

No niinpähän joo! Mulla menis se riisinkeittoaika sen kastikkeen väsäämiseen kokonaan, jos teen valmiin italianpadan, tyhjennän ja täytän tiskikonetta sillä aikaa kun se kiehuu, että ajatellaan nyt sitten tältä kantilta. Menee sitten vähemmän aikaa niihin tiskeihin ;)

Ei meillä mene aikaa mihinkään tiskikoneen täyttöön. Jokainen laittaa itse astiansa koneeseen, samaten kattilat kun ne on tyhjät. Koneen laittaa se päälle, joka sinne on viimeisen astian laittanut.

Miksi mulla olis tiskikone, jos pitäisin astioita tiskipöydällä? Typerää ajan tuhlaamista.

No mutta ei ne puhtaat tiskit sieltä yksin pois kävele. Vai ottaako jokainen sitten aina sen laittamansa lautasen sieltä myös poiskin 😂 tehokasta kyl ois kun kaikki aina laittaa käyttämänsä astiat koneeseen ja ottaa myös vain ne poiskin!

Mulla mene tiskikoneen tyhjennykseen n. 3min. Olipa vaikeaa ja vaivalloista! Tyhjentäminen on huomattavasti nopeampaa kuin koneen täyttö kerrallaan.

Kannattaisko sun mennä johonkin marttakurssille, jos tämmönenkin on niin hiton ylivoimasta sulle? Tai lopettaa vaikka netissä roikkuminen, ku ruuanlaitto ja tiskit vie NIIIIIN paljon aikaa.

Ai nyt alat kyseenalaistamaan mun jaksamista, ihanaa mut mä pärjään kyllä 😘 enhän mä nyt hitto sanonut että se on vitun aikaa vievää ja tuskallista. Mutta mä saan enemmän aikaan lyhyemmässä ajassa kun pistän valmispadan kiehumaan ja sillä välin siivoilen ja teen muita hoidettavia asioita. Tottakai teen useammin itse alusta asti kaikki, mutta joskus ei vaan ehdi tai edes huvita. Juuri laitoin karjalanpaistin uuniin, että miehellä ja lapsilla on syötävää kun lähden töihin ennen heidän tuloaan. Samalla periaatteella, lihaa näyttää vähän pannulla ja pataan ja uuniin voi kauhistus kun tekee noin kun pitäs vääntää vaikka mitä gurmeeta et muuhun ei jäis aikaa 😱 olen mä kamala äiti!!!

Vierailija
211/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska lukea kun laiskamatoja vituttaa :D

Harmi vain, että vakavasti puhuttuna tuollainen einesmössö on todella haitallista terveydelle. Kummasti ennen wanhaan kun tehtiin pelkästään oikeaa ruokaa oman maan antimista niin ei lapsilla ollut sataa allergiaa ja yliherkkyyttä!

Vierailija
212/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan ihmiset ennen wanhaan ehti tehdä yhtään mitään kun ei ollut valmismössää, microa, tiskikonetta, pyykkikonetta, tai edes koko sähköä?

Vierailija
213/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitto on elämän tuhlaamista. On olemassa oikeasti tärkeitä asioita.

Vierailija
214/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montas nälkäistä kersaa sulla pyörii helmoissasi, kun teet iltapäivällä töiden ja päiväkodin jälkeen ruokaa?

Vierailija
215/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä noita pusseja käytetään retkeillessä ja kotivarana. Silloin kun ruoka pitää valmistaa jollain muulla värkillä kuin kotilieden suloisella lämmöllä, elikä risukeittimellä tahi trangialla. Mutta eihän sitä nyt miehen aivoilla tällaisia voi edes ajatella, tottakai perheenäiti syöttää tenavilleen joka juuttaan päivä moista moskaa, kun ei osaa tahi jaksa itse kasvattaa maisseja tahi ananaksia.

Tällaisten menekistä päätellen retkeily on ihan hemmetin suosittu harrastus!

Vierailija
216/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuanlaitto on elämän tuhlaamista. On olemassa oikeasti tärkeitä asioita.

Tärkeitä asioita on esim. terveys. Sitä ei voi saada einesruualla.

Vierailija
217/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittavaa katsoa kun nuori jonne kyylää kaupan kassalla näitä perheenäitien ostoksia..

Jos minulta tälläisenä 5-kymppisenä täti-ihmisenä onnistuu kaupassa käynti tosta vaan, niin kyllähän se vähän pistää mietityttämään kun parikybänen poika ei siihen pysty vaan kyttää kassajonossa muiden ostoksia ja pohtii analysoiden niitä. Ajattelin ennen, että nykymies ei ainakaan mikään kyylä ole ja tuollainen kyttäys on vaan legendaa, mutta kyllä siinä taitaa jotain perääkin olla. Ei ihme että mielenterveysongelmat ja sekopäisyys ovat valloillaan Suomalaisten poikain keskuudessa.

N50

Vierailija
218/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lämmitä mikrossa"- lappajat ei sitten huvitakaan?

Vierailija
219/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi helvetti. Ei ole välttämättä kyse siitä ettei osaa tehdä ruokaa, vaan joskus voi olla kyse siitä että eineksiä ostamalla säästää aikaa ja vaivaa. En itse ole mikään eineksien kannattaja mutta joskus itsekin äitinä ostan vaikkapa italianpata tai nakkikastikeainekset ja se ei minusta huonoa äitiä joka ei osaa tehdä ruokaa.

Ja tarjoat lapsille lisäainemössöä?

Vierailija
220/292 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi helvetti. Ei ole välttämättä kyse siitä ettei osaa tehdä ruokaa, vaan joskus voi olla kyse siitä että eineksiä ostamalla säästää aikaa ja vaivaa. En itse ole mikään eineksien kannattaja mutta joskus itsekin äitinä ostan vaikkapa italianpata tai nakkikastikeainekset ja se ei minusta huonoa äitiä joka ei osaa tehdä ruokaa.

Ja tarjoat lapsille lisäainemössöä?

Hui, siinä italianpadassa on sellaisia pelottavia lisäaineita kuin perunatärkkelystä (= jauho), hiivauutetta ja aromivahenteita, kyllä sun lapset kuolee tällaiseen lisäainemössöön!

Valitettavasti tää lisäainehössötys on mennyt niin pitkälle ettei jengi tajua että niitä samoja "lisä- ja säilöntäaineita" on käyttäneet ihan teidän mummotkin tehdessään vaikka hilloa. Mutta c-vitamiinista tulee heti myrkyllistä kun sen kirjoittaa E-koodina tai askorbiinihappona. Älkää hyvät ihmiset antako lastenne syödä askorbiinihappoa! Älykkäät ihmiset tunnistaa heti tästä keskustelusta ja sinä ylläoleva kirjoittaja et kyllä kuulu siihen kategoriaan.