Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna minun ajaa autoamme

Vierailija
17.09.2016 |

Ostimme uuden auton, mies on merkitty omistajaksi ja minä haltijaksi. Maksoimme auton puoliksi. Nyt ongelmaksi on muodostunut se, ettei mies millään halua että ajaisin autoa. Kuulemma ajotaitoni ovat häntä huonommat, vaikka olen vain kerran parkkipaikalla hiukan töytäissyt autoa ja siitäkin on aikaa! Toivottavasti tämä on nyt jokin vaihe sillä on tosi ärsyttävää.

Kommentit (395)

Vierailija
41/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyydestä sakotetaan. Mutta ikävää, että oma puoliso käyttää tilannetta hyväkseen. 

Avopuoliso, mutta kuitenkin. Ap

Sekin vielä, eli erossa et saa edes avio-osuuttasi autoon.

Mitä lukee rekisteriotteessa? Se on virallinen totuus, ja jos sä olet haltija, sä maksat vakuutukset ja toinen omistaa. Kätevää kyllä miehen kannalta. Oletkohan edes haltija, käypä katsomassa papereista.

Eikös autoissa ole kahdet avaimet, mun autossa on. Miksei sulla ole sitä toista avainta?

Miehellä on molemmat avaimet, jos niitä on kaksi. Auto on Toyota. Ap

Vierailija
42/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haltija saa ajaa ja luovuttaa muillekin ajettavaksi. Mutta omistaja voi vaihtaa haltijaa.

Mutta ei sinun ongelmasi ole auto vaan paljon vakavampi. Ero harkintaan tai neuvontaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sä pärjäät noin muuten?

Vierailija
44/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KultaKoo kirjoitti:

Niin miten teillä muuten on raha-asiat?

Lähinnä mietin, että asutko miehen omistamassa asunnossa ja siksi hän nyt halusi, että maksat jotain edes autosta?

Vai mikä juttu tämä nyt on?

Perin kummaa ja sinun kannaltasi typerää ettei nimeäsi laitettu auton omistajan paperiin.

Mies asuu omistusasunnossani, jonka lainaa lyhennän yksin koska asunto kuitenkin tulee minun omakseni. Mutta mies osallistuu sähkö, vesi ja nettimaksuihin. Ap

et voi olla tosissaan!!sua kusetetaan ihan 6-0 :D :D

Vierailija
45/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille ukolle, että maksaa ne sun autorahat takaisin ja pistä se mäkeen. Voitte sitten jatkaa halutessanne tapailua omista osoitteistanne ja katsoa, voisiko tuosta tulla joskus perhekuvio vai ei. 

Vierailija
46/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sä pärjäät noin muuten?

En ymmärtänyt kysymystä, oliko tuo ilkeilyä? Hyvin, kai. Mutta tämä nyt jo ahdistaa jos täällä ollaankkn oikeassa :( ap

Vierailija
47/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sillä ei ole mitään merkitystä kenen nimi missäkin kohtaa rekisteriotetta lukee, jos auto on perheen yhteiseksi ostettu. Eikä silläkään ole väliä kuka maksoi jos autokaupoille on menty sillä mielellä, että olis kiva kun meidän perheellä olisi uudempi ja hienompi auto. Tollaset ajorajoitteet täytyy olla kaikkien tiedossa ennen uuden auton ostoa. Eihän vaimolla ole mitään mieltä luopua vanhasta autosta jos uusi on vain miehen hallinnassa.

Aseta sinäkin samanlainen kielto miehellesi.

Vaihtoehtoisesti vain otat avaimet ja lähdet ajamaan.

Jos tilanne ei muutu, niin sitten pyydät rahojasi takaisin. Jos et saa, niin jätät sen sian.

Vierailija
48/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies maksanut lahjaveroa sinun antamastasi lahjasta?

Vierailija
49/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa mieheltä asunnon avaimet. Sun mimissähän se on ja sinä sitä maksat.

Kauanko olet tuntenut tämän prinssin?

Vierailija
50/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sillä ei ole mitään merkitystä kenen nimi missäkin kohtaa rekisteriotetta lukee, jos auto on perheen yhteiseksi ostettu. Eikä silläkään ole väliä kuka maksoi jos autokaupoille on menty sillä mielellä, että olis kiva kun meidän perheellä olisi uudempi ja hienompi auto. Tollaset ajorajoitteet täytyy olla kaikkien tiedossa ennen uuden auton ostoa. Eihän vaimolla ole mitään mieltä luopua vanhasta autosta jos uusi on vain miehen hallinnassa.

Jos tilanne ei muutu, niin sitten pyydät rahojasi takaisin. Jos et saa, niin jätät sen sian.

Sillä on aina merkitystä kenen nimi on omistajan kohdalla. Sillä taas ei ole mitään merkitystä kuka on kyseisen asian maksanut.

Ei saa olla noin hölmö. Ap:lla ei ole edes avaimia tähän autoon. Kuinka joku voi olla noin hönö, ihan oikeesti?

Ap maksaa asunnon lainaa ja vastikkeet, mies OSALLISTUU sähkölaskuun jne.

Aika auervaara tämä jätkä, toivottavasti on edes hyvä pussailija koska muuten kehottaisin laittamaan ulkomajoitukseen.

Vierailija
51/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://asiointi.trafi.fi/web/asiointi/henkiloasiakkaat/tieliikenne

Ajoneuvon omistajan tai haltijan muutos:

Omistajana tai haltijana voit tehdä muutoksia ajoneuvosi omistaja- ja haltijatietoihin.  3 euroa

Vierailija
52/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako se ruuista mitään?

Vierailija
53/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistajana tai haltijana voit tehdä muutoksia ajoneuvosi omistaja- ja haltijatietoihin.  3 euroa

Haltija ei voi merkitä itseään omistajaksi eikä siirtää toiselle haltijalle ilman omistajan suostumusta.

Omistaja voi tehdä mitä vaan, koska omistaa.

Vierailija
54/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia ketjuja lukiessa kiitän siitä, että nykyään on netti, missä voi avautua omista kuvioistaan vapaasti. Olisi varmaan aikanaan säästänyt minutkin paljolta tuskalta. 

Vierailija
55/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haltija ei voi merkitä itseään omistajaksi eikä siirtää toiselle haltijalle ilman omistajan suostumusta.

Omistaja voi tehdä mitä vaan, koska omistaa.

Mies kirjautuu tuonne ja lisää ap:n omistajaksi. That's it!

Vierailija
56/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa vähän hälytyskellot soida. Nyt alat pitää puoliasi riidan uhallakin, tai voit joutua hyväksikäytetyksi tavalla, joka jää loppuiäksi vaivaamaan.

Vaadit heti mieheltä toisen avaimen ja sen, että sinut lisätään toiseksi omistajaksi ja mies toiseksi haltijaksi. Nykyinen tilanne ei ole järkevä eikä normaali. Mies voi tosiaan halutessaan myydä auton ja pitää rahat.

Sitten vaadit miestä maksamaan sinulle vuokraa. Voit määrittää vuokran edulliseksi, mutta vaadi sitä. Aikuinen ihminen ei asu ilmaiseksi muualla kuin omassa velattomassa asunnossaan. Säkin maksat siitä asunnosta yhtiövastiketta, korkoja jne.

Älä anna periksi. Älä pelkää miehen reaktiota. Jos mies on väkivaltaista tai riehuvaa sorttia, soita poliisit.

Vierailija
57/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on aina merkitystä kenen nimi on omistajan kohdalla. Sillä taas ei ole mitään merkitystä kuka on kyseisen asian maksanut.

Ei saa olla noin hölmö. Ap:lla ei ole edes avaimia tähän autoon. Kuinka joku voi olla noin hönö, ihan oikeesti?

Aika auervaara tämä jätkä, toivottavasti on edes hyvä pussailija koska muuten kehottaisin laittamaan ulkomajoitukseen.

Yleensä tuollaiset kohtelee paskasti muutenkin. 

Vierailija
58/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä siitä autosta puolta omista.

Tietysti omistan, maksoin puolet. Minulla on kyllä kuitit tallessa. Ap

Kai tämä on trolli? Et kai ap ole tosissaan noin tyhmä? Sillä ei ole mitään väliä, onko sulla kuitteja tai mitä olet maksanut, koska et ole auton omistaja! Et saa penniäkään siitä, mies saa myydä ja tehdä autolle mitä haluaa! Ihan sama jos laittaa asunnon toisen ihmisen nimiin. Toivon todella että tämä oli nyt vitsi.

Vierailija
59/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hyvä pussailija. Ja muutenkin tosi ihana, ei muu nyt töki kuin tämä autoasia. Ja onhan asunto minun (tai, pankin) niin kuuluuhan minun se maksaa silloin. Ap

Vierailija
60/395 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko muuten sellanen, että ap menee rekisteriotteen kakkososan kanssa katsastuskonttorille ja laittaa itsensä toiseksi omistajaksi? Tarvitaanko siihen omistajan allekirjoitusta?

Mä en oikein muista tarkkaan kun meillä oli aikoinaan tilanne, että meillä oli kaksi autoa, molemmilla omat, ja päätettiin luopua miehen autosta. Koska miehellä oli enemmän boonuksia, niin se meni mun auton rekisterotteen kakkososan kanssa katsastusasemalle tarkoituksenaan lisätä itsensä haltijaksi, mutta olikin tehnyt itsestään toisen omistajan. Mä en vaan muista allekirjoitinko sitä lappua vai en. Vaivihkaa vaan sitten etsii paperin ja kipasee tekemässä muutoksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme