Mies ei anna minun ajaa autoamme
Ostimme uuden auton, mies on merkitty omistajaksi ja minä haltijaksi. Maksoimme auton puoliksi. Nyt ongelmaksi on muodostunut se, ettei mies millään halua että ajaisin autoa. Kuulemma ajotaitoni ovat häntä huonommat, vaikka olen vain kerran parkkipaikalla hiukan töytäissyt autoa ja siitäkin on aikaa! Toivottavasti tämä on nyt jokin vaihe sillä on tosi ärsyttävää.
Kommentit (395)
Osta oma auto, jis mies on tollanen kuspiä
Siis lahjoitit miehellesi puoliautoa? Ei jeesus :D Oletko vähän yksinkertainen? Jos tulee ero, niin miehesi vie auton ja sinä jäät nuolemaan näppejäsi.
Mies omistaa auton ja AP:lle tulee kaikki laskut.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tää provo?
Ei taida olla, sehän sanoi miehen hoitaneen auton paperit. Hyvä kusetus, täytyy sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä siitä autosta puolta omista.
Tietysti omistan, maksoin puolet. Minulla on kyllä kuitit tallessa. Ap
Kuitit ei merkitsee vaan nimiperiaate. Se kenen nimissä on, omistaa. Ihan sama kuka on maksanut.
Apua. Otin autoa varten lainaa 10.000 euroa enkä nyt siis edes omista sitä? Ap
Et omista kun et lue rekkarissa.
Hyvin on mies onnistunu kusettamaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sä pärjäät noin muuten?
En ymmärtänyt kysymystä, oliko tuo ilkeilyä? Hyvin, kai. Mutta tämä nyt jo ahdistaa jos täällä ollaankkn oikeassa :( ap
No kysy vaikka Trafista, et omista maksamaasi autoa.
Kyllä tämän varmaan saa jollain oikeusprosessilla muutettua, tuskin on laillista huijata itselleen 10 000e, vaikka toinen hölmöyksissään siihen suostuisikin. Mutta ensin tietenkin kannattaa aloittaa ihan puhumalla, että hait asiasta tietoa ja haluat että sinutkin merkitään auton OMISTAJAKSI koska olet siitä maksanut, voihan olla mahdollista, että mieskään ei ole nyt ollut ihan perillä näistä asioista, toivotaan ainakin niin.
Miehenä en ymmärrä niitä miehiä, jotka eivät anna naistensa ajaa autoa. Elämässä tulee vastaan paljon tilanteita, jossa molempien ajotaitoja tarvitaan. Jos miehet ette anna heidän ajaa, niin pikkuhiljaa myös kynnys istua sinne ratin taakse nousee. Se kolahtaa myös omaan nilkkaanne.
Minä tykkään istua kyydissä silloin kun avovaimoni ajaa. Aina kun menemme yhdessä autolla johonkin, kysyn, että haluatko ajaa? Normaalisti ajan useammin kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä.
Ydin on, että puolisosi kieltää sinulta ihan perusjutut.
Tuo olisi hyvä jutella rei sitten hankkikaa toinen auto, jossa sinä olet omistaja.
Te olette perhe ja yksikkö. Tuo on ihan mielivaltaa.
Miten ajotaidot kehittyvät?
Onhan teillä täys Kasko?
Kun on noin julmetun arvokas auto, ettei sitä voi kuin ylivaltias ajaa, niin kannattaa ainakin vakuutukset olla hyvät. Ja muutenkin.
En ymmärrä, miten miehellä on varaa rajoittaa sinulta ihan tavallisia oikeuksiasi.
Millainen suhde teillä on?
Minusta tuollainen on alentavaa. Se on myös holhoavaa ja se on alistavaa ja rajoittaa sinun oikeuksiasi.
Nosta kissa pöydälle.
Törppöä tuo siltä pojulta on. Ihan pentu. Minulla ln auto. Mites sulla?
Vierailija kirjoitti:
https://asiointi.trafi.fi/web/asiointi/henkiloasiakkaat/tieliikenne
Ajoneuvon omistajan tai haltijan muutos:
Omistajana tai haltijana voit tehdä muutoksia ajoneuvosi omistaja- ja haltijatietoihin. 3 euroa
Haltija ei voi muuttaa omistajatietoja, sanoo vakuutus firma ja sitähän minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en ymmärrä niitä miehiä, jotka eivät anna naistensa ajaa autoa. Elämässä tulee vastaan paljon tilanteita, jossa molempien ajotaitoja tarvitaan. Jos miehet ette anna heidän ajaa, niin pikkuhiljaa myös kynnys istua sinne ratin taakse nousee. Se kolahtaa myös omaan nilkkaanne.
Minä tykkään istua kyydissä silloin kun avovaimoni ajaa. Aina kun menemme yhdessä autolla johonkin, kysyn, että haluatko ajaa? Normaalisti ajan useammin kuin hän.
Näissä parisuhteissa on varmaan muutakin pielessä, sillä tuohan ei ole täysjärkisen touhua, että aikuista ihmistä voi kieltää ajamasta autoa, jos siis on ajokortti ja ajokunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Siis lahjoitit miehellesi puoliautoa? Ei jeesus :D Oletko vähän yksinkertainen? Jos tulee ero, niin miehesi vie auton ja sinä jäät nuolemaan näppejäsi.
Ai mitenniin puoli autoa? Eihän ap ole omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei anna, mies ei anna. Otat avaimet ja lähet meneen, mitä lupaa sä siihen tarviit.
Tulisi kova riita joten en voi. Ap
Juokse nainen, juokse. Miehesi alistaa sinua henkisesti pelottelamalla jollain riidoilla. Vai miksi pelkäät riitaa? Jos tuosta riita tulee, niin se on kyllä täysin miehesi syy, joka yrittää omia itselleen teidän yhteistä autoanne. Ei hitossa voi mies kieltää sinua ajamasta sillä, olet nytkin vähintäänkin haltija, eli sulla on oikeus sitä autoa käyttää ihan virallisestikkin.
Tuossa tilanteessa juttelisin vakavasti miehen kanssa, että jos ei halua sinun käyttävän autoa, niin ostakoon mies sen auton sitten kokonaan itselleen, ehkä olisi hyvä paikka samalla parisuhdekeskustelulle, että onko yhdessäeläminen edes vaihtoehto jos toinen yrittää päsmäröidä suhteessa ihan tavallisissa asioissakin? (jokainen määrittelee toki itse rajat suhteessaan ja onko esim. ok että molemmilla olisi omat autot johon toinen ei saa koskea).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitenniin puoli autoa? Eihän ap ole omistaja.
No mies osti puolet autosta ja ap lahjoitti miehelle toiset puolet.
Vierailija kirjoitti:
Ootko ap oikeasti noin tietämätön?
Mies hoiti rekisteröinnin ja näköjään tosi hyvin hoitikin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tämä on trolli? Et kai ap ole tosissaan noin tyhmä? Sillä ei ole mitään väliä, onko sulla kuitteja tai mitä olet maksanut, koska et ole auton omistaja! Et saa penniäkään siitä, mies saa myydä ja tehdä autolle mitä haluaa! Ihan sama jos laittaa asunnon toisen ihmisen nimiin. Toivon todella että tämä oli nyt vitsi.
Mua alkoi pelottamaan että ehkä oottekin oikeassa. Mutta kun mä kuitenkin maksoin 10.000e niin on mullakin jotain oikeuksia pakko olla... Ap
Rekisteriote kertoo omistajan vaikka olisit maksanut sen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta oma auto. Mies maksaa sulle osuutesi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta kyse ei pakosti ole parisuhdejutusta. Itse tykkään ajaa ja ennemmin ajan kuin istun kaverinkaan kyydissä. Tietysti en voi aina toimia vain oman mieleni mukaan,. joten tulee vuoroteltua niin kavereiden kuin kumppanin kanssa. Aikanaan tulee jaettua ajovuoroja myös lasteni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tän täytyy olla joku vitsi. Ei kukaan voi luulla noin kuin ap.
No jos ei ole autokauppoja aikaisemmin tehnyt ja yhdessä toisen kanssa...
Et omista kun et lue rekkarissa.