Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä elämässäsi oli vuonna 2006 ja mitä vuonna 2016? (Kysely)

Vierailija
17.09.2016 |

Ikäsi silloin ja ikäsi nyt?
Parisuhdestatus silloin ja parisuhdestatus nyt?
Montako lasta silloin ja montako nyt?
Työpaikkasi silloin ja työpaikkasi nyt?

Ja lopuksi: oletko nyt onnellisempi kuin vuonna 2006?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2006 olin 14. Yläasteella, ei töitä tai pitkäaikaista suhdetta kuten nyt. Nyt on kivampaa.

Vierailija
42/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32/42

Sinkku/sinkku

0/0

Pysynyt samana

2006 oli asiat paremmin. Oli vielä sukua elossa enemmälti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2006 valmistuin yliopistosta, kääntäjänä nollasopimuksella on-off suhteessa kateellisen lusmun kanssa.

2016 teen pätkätöitä ja olen sinkku. Lapsia ei ole vaikka välivuotena 2008 ajattelin että voisi olla hyvä sauma.

Vierailija
44/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä silloin 35, nyt 45. Naimisissa silloin ja nyt. Viides lapsi syntyi 06 ja nyt 6 lasta. Silloin olin kotiäiti, nyt töissä ja vakipaikka. Ehkä onnellisempi nyt.

Vierailija
45/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2006 olin vielä kokopäivätyössä, 2016 olen ollut jo viisi vuotta eläkkeellä. Statuksista ei ole mitään kerrottavaa.

Vierailija
46/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 / 44

Naimisissa silloin ja nyt, sama mies.

Silloin 2 lasta, päiväkoti- ja alakouluikäiset, nyt 3 lasta: alakoululainen, yläkoululainen ja aikuinen.

Vakitöissä silloin ja nyt, sama työpaikka.

Olen nyt onnellisempi.

Vierailija
47/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan 10v, aikalailla päivälleen olin eroamassa silloisesta avopuolisostani, ensi rakkaudestani. Muutin omaan yksiöön Helsinkiin ja olin todella, todella köyhä, opiskelin ammattikoulussa. Vietin paljon aikaa kavereideni kanssa ja juhlittiin joka viikonloppu.

Nyt olen ollut vuosia naimisissa, elämäntilanne on hyvä ja tasainen. Ihana mies ja parisuhde, hyviä ystäviä. Työtilanne vähän epävakaa. Asun edelleen Helsingissä ja teen elämässäni kivoja asioita.

En varsinaisesti sano olevani nyt onnellisempi, joskaan en todellakaan onnettomampikaan. Elämäntilanne on nyt vaan niin erilainen, ettei näitä pysty vertaamaan toisiinsa. 10v sitten oli vielä "koko elämä" alussa ja sellaista kutkuttavaa nuoruuden, vapauden onnea. Sellaista onnea ei tällä hetkellä ole, vaan se onni on muuttanut muotoaan :)

Vierailija
48/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2006 - ei mitään

2016 - ei mitään

2026 - ei mitään

Vierailija
49/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-35

Avoliitossa-avioliitossa

Ei lapsia - 1 lapsi

Ensimmäinen oman alan hyvä kesätyö (yliopisto-opiskelija) - vakituinen oman alan työ.

Joidenkin asioiden osalta olin onnellisempi 2006 kuin nyt, joidenkin asioiden osalta olen nyt onnellisempi.

Vierailija
50/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasan 10v, aikalailla päivälleen olin eroamassa silloisesta avopuolisostani, ensi rakkaudestani. Muutin omaan yksiöön Helsinkiin ja olin todella, todella köyhä, opiskelin ammattikoulussa. Vietin paljon aikaa kavereideni kanssa ja juhlittiin joka viikonloppu.

Nyt olen ollut vuosia naimisissa, elämäntilanne on hyvä ja tasainen. Ihana mies ja parisuhde, hyviä ystäviä. Työtilanne vähän epävakaa. Asun edelleen Helsingissä ja teen elämässäni kivoja asioita.

En varsinaisesti sano olevani nyt onnellisempi, joskaan en todellakaan onnettomampikaan. Elämäntilanne on nyt vaan niin erilainen, ettei näitä pysty vertaamaan toisiinsa. 10v sitten oli vielä "koko elämä" alussa ja sellaista kutkuttavaa nuoruuden, vapauden onnea. Sellaista onnea ei tällä hetkellä ole, vaan se onni on muuttanut muotoaan :)

Lähti vähän aikaisin.

Ikää siis 19/29

Sinkku - naimisissa

Palvelualan työntekijä - toimihenkilötason työntekijä (osa-aikainen

Lapsia 0/0

Vierailija
51/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2006 olin 13v ja 2016 23v

2006 sinkku ja 2016 avoliitossa 

2006 ei lapsia, 2016 esikoinen tulossa :) 

2006 olin yläasteella, 2016 töissä sairaanhoitajana.

Nykyään onnellisempi 

Vierailija
52/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 - 25

Sinkku - Kihloissa

Ei lapsia

Koululainen - Opiskelija & työharjoittelija

Olen onnellisempi! Olin 15-vuotiaana masentunut ja hukassa, todella epävarma itsestäni sekä myös koulukiusattu. Nyt olen onnellisesti hyvässä suhteessa jo kuudetta vuotta, muuttanut ulkomaille kuten aina haaveilin, opiskelujen loppusuoralla ja kaikin puolin mukavassa elämäntilanteessa.

Vierailija
53/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

35,45

avioliitto

1 lapsi

sama duuni

varmaan yhtä onnellinen

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
54/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-26

Seurustelin - naimisissa (eri mies)

0-1

Lukio+hese, nyt yliopisto+terveysalan hommia

Silloin masentunut, nyt huomattavasti onnellisempi.

Vierailija
55/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi silloin ja ikäsi nyt? 24 ja 34

Muutettiin yhteen poikaystävän kanssa tuolloin.

Nyt asutaan asumuserossa saman miehen kanssa.

Montako lasta silloin ja montako nyt? 0 ja 2

Työpaikkasi silloin ja työpaikkasi nyt? Sama vakityöpaikka, työnkuva ja työ(vuorokauden)aika muuttunut.

Ja lopuksi: oletko nyt onnellisempi kuin vuonna 2006? En. 2006 oli yksi elämäni onnellisimpia vuosia. Nyt parisuhde vituillaan, alle kouluikäisellä mielenterveysongelmia, töissä yt:tä joka vuosi varmaan pitkälle tulevaisuuteen. Käyn terapiassa, oon ihan loppu henkisesti ja fyysisesti.

Vierailija
56/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty raportoimaan, liikaa kauheuksia tapahtunut elämässäni, asioita, joita en olisi ikinä voinut kuvitella. Olin paljon paljon onnellisempi 10 vuotta sitten. Onneksi en tiennyt mitä tuleman pitää, en olisi ehkä jaksanut elää. En jaksa oikein uskoa, että mikään paranisi seuraavan 10 vuoden aikana. Anteeksi tämä negatiivinen kommentointi, tuntuu niin pahalta. 

Aikoinaan maailma oli kuollut ja elämä kamalaa. En olisi uskonut, mitä vielä saan ja koen. Samaa ylämäkeä toivon sinulle. Voimia.

Vierailija
57/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäsi silloin ja ikäsi nyt? 24 ja 34

Muutettiin yhteen poikaystävän kanssa tuolloin.

Nyt asutaan asumuserossa saman miehen kanssa.

Montako lasta silloin ja montako nyt? 0 ja 2

Työpaikkasi silloin ja työpaikkasi nyt? Sama vakityöpaikka, työnkuva ja työ(vuorokauden)aika muuttunut.

Ja lopuksi: oletko nyt onnellisempi kuin vuonna 2006? En. 2006 oli yksi elämäni onnellisimpia vuosia. Nyt parisuhde vituillaan, alle kouluikäisellä mielenterveysongelmia, töissä yt:tä joka vuosi varmaan pitkälle tulevaisuuteen. Käyn terapiassa, oon ihan loppu henkisesti ja fyysisesti.

Samoin sinulle ja lapsillesi parempaa tulevaisuutta. Pohjalta pääsee ylös. Elämä jatkuu.

Toivottavasti pääset vaihtamaan alaa tai löydät vähemmän epävakaan työpaikan.

Vierailija
58/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v ja nyt 22v

En seurustellut 12-vuotiaana. Nyt olen kihloissa.

0,0

Olin koulussa. Nyt työtön.

Olen.  Tulin kouluaikana kiusatuksi ja olin muutenkin hukassa sekä epävarma itsestäni.

59/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v. - 20v.

Ei lapsia silloin, ei ole nytkään.

Ei ollut parisuhdetta silloin, ei ole nytkään

Onneton silloin perheväkivallan takia. Onneton nyt masennuksen ja bulimisen käytöksen takia, mutta nykyisin on myös niitä valopilkkuja ja onnellisiakin hetkiä (kuten keikat yms.) toisin kuin 10vuotiaana peruskoululaisena elämä oli pelkkää tasaista mustanharmaata.

Vierailija
60/65 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2006 olin 23v;

Vastavalmistunut ja kesällä pääsin heti töihin. Asuttiin avopuolison kanssa vuokralla, ei lapsia. Olin onnellinen.

Tänään 33vuotiaana;

Olen edelleen samassa työpaikassa kuin vuonna 2006. Avopuoliso on muuttunut aviomieheksi, sama mies siis. Asumme omassa talossa (josta toki velkaa), kummallakin vakaat vaikkakin tylsät työpaikat, meillä on kaksi lasta. Olen edelleen onnellinen, varmaankin ikä tuonut mukanaan tietynlaista varmuutta ja onhan nämä vuodet olleet hienoja. En muuttaisi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan