Gateaun vappumunkit pilattu!
Olen ostanut ainakin viime ja toissa vuonna Gateaun vappumunkkirinkilöitä ja niissä on ollut aivan täydellinen maku ja koostumus. Menin tänään innoissani ostamaan tämän vuoden ensimmäisen ja kun haukkasin ensimmäisen palan, petyin suuresti, sillä munkin maku ja koostumus oli pilattu. Maku oli pliisu ja koostumus liian tiivis, ei lainkaan kuohkea kuten ennen. Varmaankin ainesosia on korvattu halvemmilla. Mistä saisi kunnon vappumunkit? Nyt en voi itse tehdä. Nykyään on niin paljon tuotteita, joiden maku on pilattu :(
Kommentit (11)
Pyynikin näkötornin munkit maistuu samalta kuin aina ennenkin, jo kymmeniä vuosia. Ovat Tampereen parhaita. Keskustan liike siirtyi muutama vuosi sitten Keskustorilta Kauppahalliin.
Tämä tieto ei ehkä auta Gateaun munkkien perään haikailevaa, joka lienee helsinkiläinen.
Mistä saa ostaa perinteisiä kunnon munkkirinkilöitä pk-seudulta? Pitäisi olla sopivasti suolaa, sokeria, kardemummaa, kuohkeutta ja sopivasti rasvaa pinnassa, ei liikaa, ei liian vähän. Itse olen surkea leipoja.
Tämä oli arvattavissa. Gateau = Fazer. Kaikki tuotteensahan ne on onnistuneet ryzimään.
Siis tämä Gateau on Fazerin omistama ketju. Ihan tuubaa selittävät sivuillaan. Sieltä se tieto löytyy. Samaa p*skaa vielä kalliimmalla.
Munkki tarkoittaa pyöreää leivosta kuin pallo, jossa on ehkä kuorrute ellei sokeri ja suuri hillosilmä. Rinkula on oma juttunsa.
Kuinka Pyynikin Näkötornin munkit mahtavat voida tänään? Piti olla keskustassakin liike. Tuli mieleen aloituksesta.