Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaaja veloitti tyttäreni hiusten leikkuusta ja väristä 280!

Vierailija
17.09.2016 |

Tytöllä oli puolipitkät hiukset. Halusi liukuvärjäyksen ja mallii leikkauksen. Kampaaja piti tuntitolkulla odotuttamassa pesua/leikkuuta/väriä ja hoiteli välillä muita asiakkaita. Tyttö joutui odottamaan 2 ja puoli tuntia! Olin pyörtyä kun kuulin kuinka paljon maksoi. Tyttö on 13.

Kommentit (292)

Vierailija
61/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa täällä jeesustellaan, että mikset katsonut hinnastosta. Joka kerta mun kampaaja aloittaa sen kiertelyn ja kaartelun hinnaston ympärillä ja sönköttää, että lopullinen hinta koostuu sitten tietysti siitä miten paljon hius imee väriä tai tarvitseeko sävyttää raitojen jälkeen jne. Tämä siis silloin, kun tiedustelen paljon tulee maksamaan. Jos vastaa 80- 90 euroa niin se on AINA vähintään se 90e, ei ole koskaan ollut vähemmän vaan loppusumma on aina ollut yli 100 euroa koska  pesun yhteydessä alkaa se SUOSITTELU, että nyt kyllä melkein laittaisin tähän vielä kevytvärin korostamaan yms.paskaa. Jos sanon, että ei ole varaa maksaa nyt viittäkymppiä ekstaa niin sitten marttyyrina se syyllistäminen alkaa: No, mutta siinä tapauksessa en voi kyllä luvata että lopputulos on niin hyvä.

Eli suomennettuna: Jos haluat lähteä tyytyväisenä täältä maksa ekstraa 50e. Ja tämä siis vuosien kokemus yhdestä salongista. En kanna sinne enää rahojani enkä suoraan sanoen jaksa enää edes yrittää etsiä kampaajaa joka kertoisi heti kampaamoon astuessa hinnat.

Toinen mistä kampaaja syyllisti, oli kun ostin Tigit tavaratalosta kun sain ne sieltä puolet halvemmalla. Kampaaja joka oli käyttänyt Tigiä salongissaan valitti asiakkaille, kun ostavat muualta. En oikein käsitä, miksi kukaan huvikseen maksaisi samasta pullosta enemmän vain kannattaakseen kampaamoa..En osta edes hoitotuotteita kampaamoista enää, koska jo Prismassakin alkaa olla parempi ja halvempi valikoima. Ikävää tietysti yrittäjän kannalta, mutta kyllähän tuo kampaamoiden ryöväys on jo aikansa elänyt bisnes.

Miksi sä käyt tuollaisella kampaajalla? Tarjontaahan on pilvin pimein. Itselläni on aina hinta-arvio pitänyt, silloin kun vielä sitä kysyin. Nykyisin ei tarvii, tiedän leikkauksen ja värin hinnan ja siihen ei vaikuta, kuinka paljon aineita päähäni menee, olen ollut uskollinen kampaajalle vuosikausia. Vuosittain se aina vähän nousee, mikä on ihan ok. Kampaaja on sanonut suoraan, ettei oikeastaan enää edes pidä Tigiä myynnissä kuin kampanjoissa ja tietty muotoilutuotteissa, koska niitä saa tyyliin Citymarketista kympin halvemmalla kuin hänellä on varaa myydä. Myy kyllä niitä samoja erätuotteita, eli kahden setti hintaan 39 € tms. Jos on suositellut minulle jotain tuotetta, niin se on ollut todella tarpeeseen. Sain esim. ihmeelliseen päänahkavaivaan todellisen avun kampaajan myymistä ampulleista ja vaiva meni pois. Ikinä ei ole ollut pakkomyymisen tunnetta, joka syntyy nykyisin mm. KappAhlissa ja apteekissa ihan järestään ("tarvitsetko hiuslenksuja, tossa olis nyt osta kolme maksa kaksi". "Voinko auttaa?" "Entäs vitamiinit, nyt olis nää D-vitamiinit miinus 5 % ja tässä olis nää Vichyn hoitotuotteet myös tarjouksessa - 1 %).

Vierailija
62/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin kummastelemaan, että kuka suostuu värjäämään alle 16v hiukset. Ammattilainen muka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaat asiakkaat, ilmaittakaa aina varausvaiheessa mitä haluatte hiuksillenne tehtävän, jotta osaamme varata tarpeeksi aikaa sinulle. Palkkä värjäys ja leikkaus ei ole sama asia kuin vaalennus, liukuvärjäys ja uuden muodon leikkaaminen. Hinta Tulee aina sopia etukäteen ja jos et ole tyytyväinen johonkin niin kerro se meille. Seläntakana valittaminen ei ratkaise tilannetta ja kampaaja jää siihen käsitykseen että olit tyytyväinen kaikkeen.

Omaa oksaansa sahaavat. En ole vuosiin käynyt enää suomalaisella kampaajalla, vaan käyn aina Tallinnassa tai muuten matkoilla. Tallinnan hotellimatka tulee kevyesti säästöllä kuitattua.

Vierailija
64/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin miten nuivasti kampaajat kohtelivat kun olin nuori. Just tuollaista, että aina sai odottaa kun "tärkeämmät" asiakkaat palveltiin ensin, vaikka itse oli ihan yhtä lailla maksava asiakas. Jos tulos ei ollut toivottu, niin annettiin ymmärtää että oma vika tai lapsi on vaan niin tyhmä, ettei osannut pyytää oikeaa asiaa. Kerran äiti pakotti kampaajan korjaamaan ihan pieleen menneen värjäyksen, ja se kampaaja osoitti mieltään koko sen korjauksen ajan, esim. mulkoili naama mutrulla ja riuhtoi tukkaa kovakouraisesti.

Yksi toinen kampaaja alkoi kerran motkottaa minulle, että "et voi olla noin herkkä ja hemmoteltu" koska sanoin auts kun hän aika ronskisti kampasi vähän takkuista tukkaa pesun jälkeen. Olin siinä vaiheessa kestänyt sitä touhua jo monta minuuttia silmät vesillä sanomatta mitään. Nyt sitten aikuisena oikein huolella tiedustellaan joka vaiheessa, että eihän tunnu pahalta, onhan asento mukava ym.

Jos minulla on joskus tytär ja hän menee lapsena kampaajalle, menen taatusti itse mukaan ja istun vieressä koko prosessin ajan. Asiakas se on lapsikin ja ansaitsee hyvän kohtelun ja sen, ettei huijata.

Vierailija
65/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro nyt mikä kampaamo! Parempi niin, ettei epäillä turhaan muita kampaajia...

Kyllä oon itsekin saanut huonoa palvelua kampaamoissa täällä Jyväskylässä, mut enpä ole sen jälkeen siihen puljuun mennyt...

Vierailija
66/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo kuitti korttimaksutosite? Mikään kassa ei taida tulostaa kuittia, jossa ei lue mitään myydystä tuotteesta tai palvelusta. Siis ei vaan ole mahdollista tulostaa sellaista, eikä sellainen kelpaisi yhdellekään kirjanpitäjälle.

Teinin olisi parempi "löytää" lompsan pohjalta vielä kuitti erittelyllä. Veikkaan, että värin ja leikkauksen lisäksi tytär on ostanut ison valikoiman hiustuotteita ja päättänyt jättää tämän kotona kertomatta.

Hiusten kestovärjäyksiä ei tosiaan suositella alle 16-vuotiaille. Sen suhteen kampaaja teki aivan oikein eli kestovärin sijaan laittoi vain kevytvärin.

Vierailija
67/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut vuosien saatossa siihen tulokseen, että osa kampaajista ei osaa työtään eikä koskaan sitä opi, vaikka kuinka harjoittelevat.

Juuri kävin värjäyttämässä juurikasvua. Jo kampaajalla huomasin, että vaikutusaika liian lyhyt. Nyt 20pv myöhemmin selvä "juurikasvu" kun väri on haalistunut.

Kampaajani oli sellainen tyttö, joka ei osannut edes prosenttilaskua. Varasin ajan väärälle tytölle...toinen olisi osannut tehdä paremmin.

Kalliiksi tuli juuriväri ja olen 100% varma, että kampaajaksi pääsee vähäisilläkin lahjoilla,

Vierailija
68/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka antaa 13-vuotiaan lapsen värjäyttää tukkansa??? :D

Vierailija
69/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta pitää aina sopia etukäteen. Ehkä tyttö tai äiti oppi nyt jotain.

Jos et sovi hintaa etukäteen olet avoin lompakko.

Ja jos ei huomaa sopia etukäteen, niin pytää näyttämään hinnastosta että miten se hinta muodostui ja sen hinnaston on täytynyt olla koko ajan näkyvissä kampaamossa. Kusetuspaikkoja riittää.

Vierailija
70/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliiksi tuli juuriväri ja olen 100% varma, että kampaajaksi pääsee vähäisilläkin lahjoilla,

Ei kampaajaksi ole mitään pätevyysvaatimuksia, kuka vain ryhtyä kampaajaksi ihan kylmiltään.

Vierailija
71/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hirveesti yllätä. Itsellä maksoi Helsingissä nopea noin 20 min leikkaus 51 euroa. Käyn jatkossa vain opiskelijakampaajalla. 

Vierailija
72/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni? Vai ollaanko nykyään jotenkin tiukempia? Itse taisin olla juuri 13, kun laitoin ekan kerran raitoja kampaajalla. Siitä onkin jo reilu 10 vuotta aikaa. Muutama vuosi sitten lopetin värjäilyn kokonaan, mutta en koe hiuksieni kärsineen mitenkään nuorena värjäilystä. Ei ole kukaan kampaajakaan ikinä mitään sanonut. 

Vierailija
73/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni? Vai ollaanko nykyään jotenkin tiukempia? Itse taisin olla juuri 13, kun laitoin ekan kerran raitoja kampaajalla. Siitä onkin jo reilu 10 vuotta aikaa. Muutama vuosi sitten lopetin värjäilyn kokonaan, mutta en koe hiuksieni kärsineen mitenkään nuorena värjäilystä. Ei ole kukaan kampaajakaan ikinä mitään sanonut. 

Hiusten värjäys- ja rakennekäsittelyjä ei todellakaan suositella alle 16-v lapsille monistakaan syistä. 

Vierailija
74/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai? mä kävin just eilen kampaajalla. Juuret ja paljon vaaleita raitoja laitettiin. Tietenkin pesut ja föönaukset siihen. Maksoi 47,50 e, annoin 50, koska tässä maassa kuuluu antaa tippiä.

Miten kehtaat antaa noin vähän tippiä? Mun kampaaja ottaa $55 hiustenleikkuusta ja annan $12 tippiä siihen päälle.

Vierailija
75/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä meillä ei ole varaa kampaamoon.

Kaikilla tytöillän ja minulla on erittäin paksut ja pitkät hiukset. Voin vain unelmoida että moniväri ja leikkaus tulisivat edulliseksi.

Vituttaa!

Vierailija
76/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiusten värjäys- ja rakennekäsittelyjä ei todellakaan suositella alle 16-v lapsille monistakaan syistä. 

Sitten tää on tosiaan muuttunut ihan viime vuosina. 10 vuotta sitten kukaan ei puhunut tästä. 

Löysinkin tällaisen netistä:

"EU:n uudistettu kosmetiikka-asetus tuli voimaan vuonna 2013.

Hiusvärien voimakkaasti herkistävien (mm. phenyleenidiamiini, tolueeni-2,5-diamiini, resorsinoli) aineiden käytöstä on varoitettava tuotteen pakkauksissa.

Pakollinen varoitusmerkintä kertoo, että tuotetta ”ei ole tarkoitettu alle 16-vuotiaille”.

Täyttääkseen kansallisen kuluttajaturvallisuuslain mukaisen huolellisuusvelvoitteen toiminnanharjoittaja ei voi värjätä tällaisilla hiusväreillä alle 16-vuotiaiden hiuksia." (http://www.iisalmensanomat.fi/news/hiusvrit-ovat-k-16-aineita-turvavli-…)

En ollut tietoinen tästä, koska oon tosiaan värjäilyn jo lopettanut. Kaikkea sitä oppii :D mun yläasteaikoina vain tiukkapipoiset vanhemmat ei antanu nuorensa värjätä tukkaa. 

Vierailija
77/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi harvoin käynyt Suomessa kampaajalla. Leikkaan ja värjään aina itse. Minulla on täyspitkät hiukset, aina värjätty, joskus ollut myös vaaleat. Ulkomailla käyn aina kampaajalla. Leikkaan myös perheen miesten hiukset. Minusta se on kivaa.  Kauheita kokemuksia  kampaamoista. Kerran leikkas aina vaan lyhyemmäks ja vielä vaan tuosta ja vielä tuosta, tuloksena järkky rekkalesbo, kunnes nousin ylös, ja sanoin lopeta jo.  Värjätessä meinas niska katketa, kun ei allasta saatu alemmaksi. Ei tuollasesta  asiakkaan kohtelusta tarvitse mitään kirurgin tuntipalkkoja maksaa.   Muualla maailmalla on vain hauska ja lämmin tunnelma kampaamoissa.

Vierailija
78/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta miksi noin vähän työtä tuohon hintaan? Väri oli joku kevyt sävy, koska tyttö on niin nuori.

Tuohon hintaan olisi lopputuloksen pitänyt olla spektaakkelimainen. Nyt eroa juuri ja juuri huomaa.

280€.

Ap

Ai spektaakkelimainen ero olisi ollut helpompi hyväksyä? Ehkä se kampaaja laskuttaa kuitenkin työajasta ja materiaaleista.

Vierailija
79/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on karkea hiuslaatu suomalaiseksi, vaikka onkin ihan ristivärinen perus-Ville. Suomessa parturi-kampaajat onnistuvat aina saamaan hänestä naurettavan näköisen pottapään. Aina. Kerran kävimme Turkissa parturissa, jossa pojan hiukset leikkasi mies joka käytti vain veistä. Lopputulos oli priima. Ihmetteli kovasti vain hienoa hiuslaatua...

Suomessa ei osata käyttää veistä. Poika toivoi viimeeksi parturilta suomessa veitsellä leikkaamista. Meni ihan kipsiin ja otti sakset esiin. Lopputulos oli taas tönkkö potta.

Vierailija
80/292 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten tää on tosiaan muuttunut ihan viime vuosina. 10 vuotta sitten kukaan ei puhunut tästä. 

Löysinkin tällaisen netistä:

"EU:n uudistettu kosmetiikka-asetus tuli voimaan vuonna 2013.

Hiusvärien voimakkaasti herkistävien (mm. phenyleenidiamiini, tolueeni-2,5-diamiini, resorsinoli) aineiden käytöstä on varoitettava tuotteen pakkauksissa.

Pakollinen varoitusmerkintä kertoo, että tuotetta ”ei ole tarkoitettu alle 16-vuotiaille”.

Täyttääkseen kansallisen kuluttajaturvallisuuslain mukaisen huolellisuusvelvoitteen toiminnanharjoittaja ei voi värjätä tällaisilla hiusväreillä alle 16-vuotiaiden hiuksia." (http://www.iisalmensanomat.fi/news/hiusvrit-ovat-k-16-aineita-turvavli-…)

En ollut tietoinen tästä, koska oon tosiaan värjäilyn jo lopettanut. Kaikkea sitä oppii :D mun yläasteaikoina vain tiukkapipoiset vanhemmat ei antanu nuorensa värjätä tukkaa. 

Yksi noista hiusvärien aineista (PPD) imeytyy päänahasta elimistöön, ja poistuu vähissä erissä maksan kautta. Terveellä ihmisellä maksa poistaa tuon PPD:n ongelmitta. Lapsilla ja nuorilla maksa ei kuitenkaan ole kehittynyt vielä aikuisen tasolle. Koska ei osata sanoa missä määrin lapsen maksa tuota kemikaalia poistaa, on suosituksena ettei ko. ainetta sisältäviä hiusvärejä käytettäisi lainkaan alle 16-vuotiaille.

Sitten on myös värejä, jotka eivät sisällä PPD:tä. Lisäksi jos tehdään raitoja niin, ettei väri kosketa päänahkaa, niin silloinhan tuota PPD-altistusta ei ollenkaan tule. Noihin viitattiin tuossa lehtijutussakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan