Kampaaja veloitti tyttäreni hiusten leikkuusta ja väristä 280!
Tytöllä oli puolipitkät hiukset. Halusi liukuvärjäyksen ja mallii leikkauksen. Kampaaja piti tuntitolkulla odotuttamassa pesua/leikkuuta/väriä ja hoiteli välillä muita asiakkaita. Tyttö joutui odottamaan 2 ja puoli tuntia! Olin pyörtyä kun kuulin kuinka paljon maksoi. Tyttö on 13.
Kommentit (292)
Ei kyllä olaplexeilläkään hintaa noin ylös saa.. Maksaa keskimäärin 25€ värjäyksen yhteydessä.
Mun perseelle yltää mustaa tukkaa leikattiin 15cm, vaalennettiin olaplexin kanssa ja sävytettiin. Kesti päälle 4h. Hintaa tuli 169€. Ja tämä tapahtui viime kuussa.
Että kyllä yössä AP:n tapauksessa jokin mättää
SE OLI SÄVYTE, EI KESTOVÄRI!!!
Opetelkaa lukemaan muutakin ketjusta kuin pelkkä aloitus.
Oliko kyseessä UNIK? Minullakin maksoi siellä 240e pesu, latvojen leikkaus ja raidat. Ei tehohoitoja tms. 3h meni aikaa. En mene uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaat asiakkaat, ilmaittakaa aina varausvaiheessa mitä haluatte hiuksillenne tehtävän, jotta osaamme varata tarpeeksi aikaa sinulle. Palkkä värjäys ja leikkaus ei ole sama asia kuin vaalennus, liukuvärjäys ja uuden muodon leikkaaminen. Hinta Tulee aina sopia etukäteen ja jos et ole tyytyväinen johonkin niin kerro se meille. Seläntakana valittaminen ei ratkaise tilannetta ja kampaaja jää siihen käsitykseen että olit tyytyväinen kaikkeen.
hei kampaaja, kyseessä on ollut 13-vuotis tyttö. Kai nyt ammattitaitoon kuuluu myös kertoa tuon ikäiselle hinta etukäteen. Itse palvelun myyjänä haluaisin sopia noin kalliin palvelun myymisestä huoltajan kanssa ennen työn aloittamista ja jos kyseessä olisi aikuinen, kertoisin todellakin jo etukäteen, että tämä maksaa sen ja sen verran, tehdäänkö?
Minä menin aikanaan kaverin suosituksesta täällä Jyväskylässä kalliiseen kampaamoon, olimme juuri muuttaneet tänne. Odotin vauvaa, hiukset olivat vähän niin ja näin ja olin niitä vuosia itse värjännyt. Oli isot juhlat tulossa ja oli pakko saada hiukset kuntoon. Kampaaja teki 2,5 h töitä, ehdotti mitä hänen mielestään kannattaisi tehdä (värinpoistoa ja uutta väriä jne.). Veloitti hommasta hyvin kohtuullisesti, periaatteessa normaalin värjäys + leikkaus maksun ja pieni korvaus värin poistosta. Kertoi etukäteen mitä mikäkin maksaa ja miksi esim. kannattaa käyttää jotain tiettyä väriä mielummin kuin toista (olin siis raskaana). No, hän on leikannut ja värjännyt hiuksiani nyt 14 vuotta. Jos olisi lyönyt käteeni 280 € laskun tuolla ekalla kerralla kertomatta etukäteen, olisi jäänyt ainoaksi rahaksi ikinä, jonka kyseiseen kampaamoon olisin kantanut. Nyt sinne on mennyt vuosien varrella monin, moninkertaisesti rahaa ja tässä(kin) kovan kilpailun kaupungissa myös minun suosituksestani uusia asiakkaita.
Näin toimii vastuuntuntoinen kampaaja. Hän ymmärtää myös pitkäaikaisen asiakassuhteen merkityksen ja työn hyvän laadun. Ihminen kertoo onnistuneesta palvelusta muutamalla henkilölle, mutta epäonnistuneesta noin heljä kertaa useammalla. Netti on moninkertaistanut nämä määrät. Sitä paitsi luotamme toisen kokemukseen enemmän kuin mihinkään mainontaan.
Itsellä maksoi leikkaus ja liukuvärjäys 130 euroa, aikaa meni 3 tuntia... kuulostaa kyllä kalliilta.
Miksette tee itse?
Minä olen aina leikannut ja värjännyt tyttöystävieni hiukset.
Harjoittelin koiriamme trimmaamalla.
Tosin mallien muutoksia en tee.
Terv. setämies
Vierailija kirjoitti:
Niin siis .. värjäykseen kuluu aikaa, ja toki siinä muutaman kuontalon saa välissä leikata... Koska miksi sinun pimullesi pitäisi koko kampaamo varata?
0/5
ps: Ootko kuullut hinnastosta ? Mene ensikerralla tallinnaan syrjäsemmälle kuin keskustaan sitä kuontaloa värjäyttämään. Siellä saa usein alle 100 tuon homman.
Joku keravalainen parturi-kampaaja täällä taas esittelee asiakaspalvelutaitojaan. Ensinnäkään hinnastosta EI aina näe todellista hintaa. Itse esim. joudun joka kerta uudessa paikassa pulittamaan noin 30-80 € enemmän kuin alunperin on ilmoitettu vaikka käyn aina paikan päällä varaamassa ajan, jotta kampaaja näkisi minkälaiset hiukset minulla on. Extraa joudun maksamaan, koska kampaajien mukaan hiukseni ovat paksummat kuin luulivat ja aikaa ja aineita kului enemmän. Eivät siis osaa arvioida työn hintaa edes silloin, kun näkevät asiakkaan etukäteen.
Toisekseen ammattitaitoinen kampaaja ei todellakaan leikkaa muutamaa kuontaloa siinä välissä, kun asiakkaalla on väri päässä vaan käy ensin pesemässä käyttämänsä tarvikkeet, siisti paikan, tarjoaa asiakkaalle kahvia/teetä/vettä ja tarkistaa ajoittain värin/vaalennuksen kehittymisen. Nykyvärien vaikutusajat ei edes ole niin pitkät, että siinä välissä ehtisi kunnolla keskittyä toiseen asiakkaaseen.
AP ottaa nyt yhteyttä kampaajaan ja selvittää mihin hinta on perustunut ja pitääkö tytön kertomus paikkansa. 13-vuotias on niin lapsi vielä, ettei varmasti rupea vaatimaan palvelua tai länkytä vastaan hinnasta. Todennäköisesti on siis kusetettu ja kohdeltu huonosti.
Sulla kävi nyt tuuri, tuon ikäiselle saa myydä vain pieniä ostoksia ja jos menee myymään alaikäiselle asiakkaalle, niin vanhemmat voivat vaatia kaupanpurkua. Lapsellesi ei ollut suostumustasi tehdä 280e kampaamolaskua. Etsi pykälä, kävele se kädessäsi kampaamoja ja saat rahasi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta miksi noin vähän työtä tuohon hintaan? Väri oli joku kevyt sävy, koska tyttö on niin nuori.
Tuohon hintaan olisi lopputuloksen pitänyt olla spektaakkelimainen. Nyt eroa juuri ja juuri huomaa.
280€.
ApNo kai olet nyt katsonut sitä hinnastoa, että onko veloittanut oikein? Kyllä tuossa on työtunnille tullut satanen hintaa, ja kun on työksi laskenut vaikutusajat ja muut odottelut....
Uusi malli: 45€, puolipitkien hiusten värjäys 80€
Sävytykseen en löytänyt erillistä hintaa, joten oletan sen maksavan korkeintaan saman kuin värjäys.
Yhteensä siis 125, joka kuulostaa ihan kohtuulliselta. Tuossa vaan on YLI puolet enemmän.
Tyttö maksoi itse, olin jättänyt hälle lompakkoni.
apAnteeksi, mutta minkä takia ylipäätään 13-vuotiaan lapsen pitää/annetaan värjätä hiuksiaan?
Ootko millon nähny teinejä joilla on maantienvärinen polkka?
Vierailija kirjoitti:
Sulla kävi nyt tuuri, tuon ikäiselle saa myydä vain pieniä ostoksia ja jos menee myymään alaikäiselle asiakkaalle, niin vanhemmat voivat vaatia kaupanpurkua. Lapsellesi ei ollut suostumustasi tehdä 280e kampaamolaskua. Etsi pykälä, kävele se kädessäsi kampaamoja ja saat rahasi takaisin.
Samaa mieltä.
Soitin kampaamoon ja varasin ajan puhelimitse. Sanoin että tytölle tulee leikkaus ja värjäys.
Ap
Juuri luin, ettei alaikäiselle saisi välttämättä myydä esim 80e farkkuja ilman vanhemman lupaa. Tuossahan mennään jo 200e yli sen. Eli menet kampaamoon, pyydät ystävällisesti selityksen ja jos et ole tyytyväinen, pyydät osan rahoista takaisin.
Hei!
Mulla on pitkät hiukset. Pesut, leikkaus, liukuvärjäys ja kevyt laitto maksoivat 170 €. Sekin on jo paljon, mutta perusteltu hinta. Helsingissä, ei keskustassa mutta raitiovaunun ulottuvilla kuitenkin.
Mä menisin tyttäreni mukana ko. kampaajalle ja vaatisin perustelua 280€:lle! Vaatisin myös hyvitystä, Sillä summallahan lentää Norwegianilla vaikka Köpikseen ja pyytää samat hommat paikalliselta kampaajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki?
Jyväskylä.
Porvoohan se oli.
Hinnat kerrottu 2:lla että saadaan liukuväriä juttuun.
Vierailija kirjoitti:
Miksette tee itse?
Minä olen aina leikannut ja värjännyt tyttöystävieni hiukset.
Harjoittelin koiriamme trimmaamalla.
Tosin mallien muutoksia en tee.
Terv. setämies
Ai tulee näköjään kunnolla miikkoja.
Ei se värjays tai leikkaus niin kovin hankalaa ole.
Tyytyväisiä ovat olleet ja eräs varsinkin halusi ensimmäisen kerran että vain minä teen nuo jutut.
Kerro nyt ap sen kampaamon nimi?
Ihan turhaa täällä jeesustellaan, että mikset katsonut hinnastosta. Joka kerta mun kampaaja aloittaa sen kiertelyn ja kaartelun hinnaston ympärillä ja sönköttää, että lopullinen hinta koostuu sitten tietysti siitä miten paljon hius imee väriä tai tarvitseeko sävyttää raitojen jälkeen jne. Tämä siis silloin, kun tiedustelen paljon tulee maksamaan. Jos vastaa 80- 90 euroa niin se on AINA vähintään se 90e, ei ole koskaan ollut vähemmän vaan loppusumma on aina ollut yli 100 euroa koska pesun yhteydessä alkaa se SUOSITTELU, että nyt kyllä melkein laittaisin tähän vielä kevytvärin korostamaan yms.paskaa. Jos sanon, että ei ole varaa maksaa nyt viittäkymppiä ekstaa niin sitten marttyyrina se syyllistäminen alkaa: No, mutta siinä tapauksessa en voi kyllä luvata että lopputulos on niin hyvä.
Eli suomennettuna: Jos haluat lähteä tyytyväisenä täältä maksa ekstraa 50e. Ja tämä siis vuosien kokemus yhdestä salongista. En kanna sinne enää rahojani enkä suoraan sanoen jaksa enää edes yrittää etsiä kampaajaa joka kertoisi heti kampaamoon astuessa hinnat.
Toinen mistä kampaaja syyllisti, oli kun ostin Tigit tavaratalosta kun sain ne sieltä puolet halvemmalla. Kampaaja joka oli käyttänyt Tigiä salongissaan valitti asiakkaille, kun ostavat muualta. En oikein käsitä, miksi kukaan huvikseen maksaisi samasta pullosta enemmän vain kannattaakseen kampaamoa..En osta edes hoitotuotteita kampaamoista enää, koska jo Prismassakin alkaa olla parempi ja halvempi valikoima. Ikävää tietysti yrittäjän kannalta, mutta kyllähän tuo kampaamoiden ryöväys on jo aikansa elänyt bisnes.
Eihän alle 16-vuotiaan hiuksia sais vielä järkevä kampaaja värjätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta miksi noin vähän työtä tuohon hintaan? Väri oli joku kevyt sävy, koska tyttö on niin nuori.
Tuohon hintaan olisi lopputuloksen pitänyt olla spektaakkelimainen. Nyt eroa juuri ja juuri huomaa.
280€.
ApNo kai olet nyt katsonut sitä hinnastoa, että onko veloittanut oikein? Kyllä tuossa on työtunnille tullut satanen hintaa, ja kun on työksi laskenut vaikutusajat ja muut odottelut....
Uusi malli: 45€, puolipitkien hiusten värjäys 80€
Sävytykseen en löytänyt erillistä hintaa, joten oletan sen maksavan korkeintaan saman kuin värjäys.
Yhteensä siis 125, joka kuulostaa ihan kohtuulliselta. Tuossa vaan on YLI puolet enemmän.
Tyttö maksoi itse, olin jättänyt hälle lompakkoni.
apAnteeksi, mutta minkä takia ylipäätään 13-vuotiaan lapsen pitää/annetaan värjätä hiuksiaan?
Ootko millon nähny teinejä joilla on maantienvärinen polkka?
Usein. Hyvässä kunnossa olevat hoidetut hiukset ovat huomattavasti kauniimmat kuin lukuisista värjäyksistä rasittuneet juurikasvua pukkaava hamppu.
Ai? mä kävin just eilen kampaajalla. Juuret ja paljon vaaleita raitoja laitettiin. Tietenkin pesut ja föönaukset siihen. Maksoi 47,50 e, annoin 50, koska tässä maassa kuuluu antaa tippiä.